REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona danych osobowych w mikrofirmach

ochrona danych osobowych
ochrona danych osobowych
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona danych osobowych jest obowiązkiem właścicieli mikrofirm. Czy jako przedsiębiorcy znamy obowiązki ciążące na podmiotach przetwarzających dane osobowe?

W praktyce działalność większości firm, nawet mikroprzedsiębiorstw, wiąże się z pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych osobowych. A każda firma, która wykorzystuje dane na temat osób fizycznych pozwalające na ich zidentyfikowanie, automatycznie staje się administratorem danych osobowych. Są nimi również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność, choć nie zawsze mają tego świadomość.

REKLAMA

Już na etapie rozpoczynania działalności należy zadać sobie pytanie, czy działalność firmy będzie wiązać się z przetwarzaniem danych osobowych. Działanie niezgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych, niewłaściwe zabezpieczanie danych czy niedopełnienie obowiązku rejestracji zbiorów danych może narazić przedsiębiorcę na dotkliwe konsekwencje, z karą pozbawienia wolności do 2 lat włącznie.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Niefrasobliwość w ochronie danych osobowych grozi nie tylko sankcjami prawnymi, ale też problemami wizerunkowymi. Firma, której klienci przestaną ufać, może utracić pozycję na rynku. Jest zatem wiele powodów aby pozyskać wiedzę o ochronie danych osobowych – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP. – Jest też wiele mikro i małych firm, które potrzebują dostępu do takiej wiedzy.

Wg GUS w Polsce niemal 3 mln osób ma zarejestrowaną działalność gospodarczą. Ministerstwo Finansów szacuje liczbę aktywnych przedsiębiorców na ok. 2,3 mln - tyle rozliczyło PIT z działalności gospodarczej za 2012 rok. Nawet jeśli prowadzą działalność na niewielką skalę, w obrocie gospodarczym występują jako podmioty profesjonalne, a nie osoby prywatne. Przy przetwarzaniu danych osobowych muszą zatem stosować przepisy Ustawy o ochronie danych osobowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z myślą o tych przedsiębiorcach, a także pracownikach małych i średnich firm, Akademia PARP przygotowała najnowsze szkolenie e-learning "Ochrona danych osobowych w MŚP". W szkoleniu wskazujemy, w jakich sytuacjach pojawiają się obowiązki związane z ochroną danych osobowych. Podajemy też wskazówki, w jaki sposób zorganizować przetwarzanie danych w firmie i jak przygotować się do kontaktów z biurem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych - czy to w procesie rejestracji zbiorów danych, czy w trakcie kontroli GIODO.

Badanie sanitarno – epidemiologiczne do pracy w gastronomii

REKLAMA

Omawiamy zasady przetwarzania danych osobowych przy zatrudnianiu, nawiązywaniu kontaktów z klientami i kontrahentami, a także potencjalnymi klientami - osobami, do których kierowana jest komunikacja marketingowa. Nie pominięto również problemu przetwarzania danych osobowych przez Internet.

Całkowicie bezpłatny kurs e-learningowy Akademii PARP stanowi świetną metodę pozyskania najważniejszych wiadomości i przygotowania przedsiębiorcy do świadomego pełnienia roli administratora danych osobowych. Szkolenie podzielone jest na 8 modułów:

1. Dane osobowe w mojej firmie

2. Ochrona danych osobowych przy zatrudnianiu

3. Ochrona danych osobowych klientów i kontrahentów

4. Ochrona danych osobowych w marketingu

5. Ochrona danych osobowych w Internecie

6. Organizacja przetwarzania danych osobowych w firmie

7. Rejestracja zbiorów danych

8. Kontrole i odpowiedzialność za nieprzestrzeganie przepisów

Każdy moduł składa się z kilku lekcji. Szkolenie można przejść "po kawałku", np. jedną lekcję dziennie, spokojnie porównując opisywane przypadki z sytuacją własnej firmy. Jest czas by zastanowić się, jakie działania należy podjąć, aby jak najlepiej zabezpieczyć dane osobowe przed niebezpieczeństwem, a firmę przed negatywnymi konsekwencjami ewentualnych niedociągnięć – zauważa Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.

Oskładkowanie umów zleceń – sytuacja przedsiębiorców

Źródło: Akademia PARP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA