REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona danych osobowych w mikrofirmach

Subskrybuj nas na Youtube
ochrona danych osobowych
ochrona danych osobowych
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona danych osobowych jest obowiązkiem właścicieli mikrofirm. Czy jako przedsiębiorcy znamy obowiązki ciążące na podmiotach przetwarzających dane osobowe?

W praktyce działalność większości firm, nawet mikroprzedsiębiorstw, wiąże się z pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych osobowych. A każda firma, która wykorzystuje dane na temat osób fizycznych pozwalające na ich zidentyfikowanie, automatycznie staje się administratorem danych osobowych. Są nimi również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność, choć nie zawsze mają tego świadomość.

REKLAMA

Już na etapie rozpoczynania działalności należy zadać sobie pytanie, czy działalność firmy będzie wiązać się z przetwarzaniem danych osobowych. Działanie niezgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych, niewłaściwe zabezpieczanie danych czy niedopełnienie obowiązku rejestracji zbiorów danych może narazić przedsiębiorcę na dotkliwe konsekwencje, z karą pozbawienia wolności do 2 lat włącznie.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Niefrasobliwość w ochronie danych osobowych grozi nie tylko sankcjami prawnymi, ale też problemami wizerunkowymi. Firma, której klienci przestaną ufać, może utracić pozycję na rynku. Jest zatem wiele powodów aby pozyskać wiedzę o ochronie danych osobowych – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP. – Jest też wiele mikro i małych firm, które potrzebują dostępu do takiej wiedzy.

Wg GUS w Polsce niemal 3 mln osób ma zarejestrowaną działalność gospodarczą. Ministerstwo Finansów szacuje liczbę aktywnych przedsiębiorców na ok. 2,3 mln - tyle rozliczyło PIT z działalności gospodarczej za 2012 rok. Nawet jeśli prowadzą działalność na niewielką skalę, w obrocie gospodarczym występują jako podmioty profesjonalne, a nie osoby prywatne. Przy przetwarzaniu danych osobowych muszą zatem stosować przepisy Ustawy o ochronie danych osobowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z myślą o tych przedsiębiorcach, a także pracownikach małych i średnich firm, Akademia PARP przygotowała najnowsze szkolenie e-learning "Ochrona danych osobowych w MŚP". W szkoleniu wskazujemy, w jakich sytuacjach pojawiają się obowiązki związane z ochroną danych osobowych. Podajemy też wskazówki, w jaki sposób zorganizować przetwarzanie danych w firmie i jak przygotować się do kontaktów z biurem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych - czy to w procesie rejestracji zbiorów danych, czy w trakcie kontroli GIODO.

Badanie sanitarno – epidemiologiczne do pracy w gastronomii

REKLAMA

Omawiamy zasady przetwarzania danych osobowych przy zatrudnianiu, nawiązywaniu kontaktów z klientami i kontrahentami, a także potencjalnymi klientami - osobami, do których kierowana jest komunikacja marketingowa. Nie pominięto również problemu przetwarzania danych osobowych przez Internet.

Całkowicie bezpłatny kurs e-learningowy Akademii PARP stanowi świetną metodę pozyskania najważniejszych wiadomości i przygotowania przedsiębiorcy do świadomego pełnienia roli administratora danych osobowych. Szkolenie podzielone jest na 8 modułów:

1. Dane osobowe w mojej firmie

2. Ochrona danych osobowych przy zatrudnianiu

3. Ochrona danych osobowych klientów i kontrahentów

4. Ochrona danych osobowych w marketingu

5. Ochrona danych osobowych w Internecie

6. Organizacja przetwarzania danych osobowych w firmie

7. Rejestracja zbiorów danych

8. Kontrole i odpowiedzialność za nieprzestrzeganie przepisów

Każdy moduł składa się z kilku lekcji. Szkolenie można przejść "po kawałku", np. jedną lekcję dziennie, spokojnie porównując opisywane przypadki z sytuacją własnej firmy. Jest czas by zastanowić się, jakie działania należy podjąć, aby jak najlepiej zabezpieczyć dane osobowe przed niebezpieczeństwem, a firmę przed negatywnymi konsekwencjami ewentualnych niedociągnięć – zauważa Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.

Oskładkowanie umów zleceń – sytuacja przedsiębiorców

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA