REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Odsetki

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Po co dbać o porządek w biurze, skoro jest sprzątaczka?

Wszyscy chcemy mieć porządek w miejscu pracy. Ponad 93% pracowników deklaruje, że ceni sobie świeże i pachnące rano biuro. Z drugiej strony 58% ankietowanych przyznaje, że wychodząc z pracy zostawia za sobą bałagan, którym ma zając się sprzątaczka. 48% mówi otwarcie, że na jego biurku panuje bałagan. Po sobie sprząta jedynie 13% pracowników, a 73% nie wyobraża sobie sytuacji, w której musi chwycić za szmatę i samemu zadbać o czystość wokół biurka. 72% twierdzi, że od tego w firmie jest sprzątaczka. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Zakłady Usługowe EZT S.A. wśród pracowników polskich firm.

Jak postępować z trudnymi osobami?

Radzenie sobie z trudnymi osobami to jedna z najcięższych umiejętności, jakie szkoleniowiec musi opanować, by zwiększyć efektywność procesu uczenia się. Już złośliwa uwaga lub apatyczne nastawienie jednego z członków szkolenia może umniejszyć wiarygodność trenera, zmniejszyć morale grupy i udzielić się pozostałym jej członkom. Jak nie dopuścić, by trudne osoby przejęły kontrolę nad procesem uczenia się?

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.

REKLAMA

Odsetki na kontach firmowych – maj/czerwiec 2012

Przedsiębiorcy nie zarobią na odsetkach od środków znajdujących się na ich kontach firmowych. Większość takich kont jest po prostu nieoprocentowana. Najkorzystniejszą ofertę w tym zakresie ma aktualnie Idea Bank.

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Jakie błędy popełniamy konstruując kreatywne CV?

Kreatywne CV szturmem podbija rynek pracy – przez co decyduje się na nie coraz większa liczba kandydatów. Jaka jest granica między kreatywnym CV, a CV nie spełniającym swego podstawowego zadania?

Jak być asertywnym menedżerem?

Asertywność jest pojęciem, które każdy z nas kojarzy z wyświechtaną regułką - „umiejętność mówienia „nie”. Jednakże definicji tej nie możemy użyć do sprecyzowania, na czym polega postawa asertywna, którą powinien przyjmować każdy dobry menedżer. Jej podstawą jest indywidualny wysiłek dojścia do źródła swojej siły i oparcie się na własnym potencjale.

REKLAMA

Kłamstwa w CV

Kłamstwo w CV? Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, do czego prowadzić może kłamstwo w CV i na rozmowie kwalifikacyjnej? Jaka jest różnica między nieprawdą a delikatnym „podrasowaniem” swojego życiorysu? Warto przyjrzeć się temu tematowi bliżej.

Czym jest crowdsourcing?

Zjawisko polegania na tzw. zbiorowej mądrości znane jest nie od dziś. Jego profesjonalne zastosowanie i użycie na szeroką skalę miało jednak miejsce dopiero niedawno dzięki opracowaniu odpowiednich technologii.

Umiejętność zarządzania emocjami w pracy – Wróg czy Przyjaciel?

Inteligencja emocjonalna niegdyś nie była uważana za ważny aspekt umiejętności życiowych. Szydzono wręcz, że jest to dziwaczny wytwór humanistów, którzy, nie umiejąc rozwiązywać zadań matematycznych, osiągali przez to kiepskie wyniki IQ. Zdanie to zmieniło się bardzo szybko za sprawą wyczerpania się podstawowych narzędzi nakłaniania klienta do wyboru konkretnej oferty.

Społecznie odpowiedzialny biznes w pigułce

Co zrobić, by wyróżnić się spośród tłumu, kiedy konkurencja jest duża? Jednym ze sposobów, po który coraz częściej sięgają korporacje, jest idea społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wdrażanie nowego pracownika

Zrealizowanie pewnego odgórnie założonego projektu wymaga dobrania wyspecjalizowanych fachowców, których indywidualny wkład i zaangażowanie przyczyniają się do zwiększenia wydajności pracy całego zespołu. Nowe zadania wymagają nowych kompetencji, co wymusza poszukiwanie innych źródeł informacji i tym samym włączania do grupy kolejnych osób. Jak zatem efektywnie wdrożyć nowego pracownika?

Praca trenera – inwestycja w potencjał

Jak uczyć się, by uczyć też innych? Oferta organizacji szkolących trenerów jest bogata, najważniejsza jednak w tym zawodzie pozostaje praktyka oraz odpowiednie podejście do pracy i… życia.

Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej

Warsztaty „Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej”.

Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych

Warsztaty „Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych do prawodawstwa polskiego”.

Wystawiennicze know – how

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Kluczowe rady dla dobrego mówcy

Wystąpienie publiczne i sztuka przemawiania to chleb powszedni każdego Trenera. Doskonały Trener, poza świetnym przygotowaniem merytorycznym, potrafi uczestnikom swoich szkoleń sprzedać wiedzę, którą ma w głowie. To niezmiernie ważne, aby przemawiać do nich w sposób, który zaangażuje ich w przebieg szkolenia i zmotywuje do wprowadzania w życie nowo zdobytych umiejętności. Zasady dobrego mówcy - trenera można sprowadzić do 7 kluczowych wskazówek.

Jak oszczędzać, jeśli nie na lokatach?

Komisja Nadzoru Finansowego od dłuższego czasu miała kłopot z lokatami antypodatkowymi. Teraz, kiedy w końcu udało jej się uporać z tym problemem, a po lokacie z dzienną kapitalizacją nie został nawet ślad, mamy do wyboru niżej oprocentowane tradycyjne lokaty, polisolokaty i obligacje oraz mniej bezpieczne formy oszczędzania.

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Współczesny rynek pracy wymaga od nas coraz większego zaangażowania, kreatywności w szukaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej decydujemy się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju. Rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.

O czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line?

Rekrutacja on-line to coraz częściej pojawiający się sposób pozyskiwania pracowników. Dowiedz się o czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line.

Jak się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej on-line?

W trakcie rozmowy rekrutacyjnej on-line tak samo jak podczas tradycyjnego wywiadu twarzą w twarz rekruter będzie zwracał uwagę zarówno na treść naszych wypowiedzi, jak i wszelkie pozostałe komunikaty nadawane niewerbalnie (ton głosu, mowa ciała, postawa, gestykulacja etc.).

Ranking najwyżej oprocentowanych kont oszczędnościowych – marzec 2012

Które konta oszczędnościowe są najlepiej oprocentowane? Czy dzięki wysoko oprocentowanemu kontu oszczędnościowemu można zarobić przeszło 8% w skali miesiąca? Przyjrzyjmy się najwyżej oprocentowanym kontom oszczędnościowym, w tym depozytom z kapitalizacją miesięczną.

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Lokata terminowa dla wytrwałych – ranking

Z opodatkowanymi lokatami terminowymi w dalszym ciągu można uchronić swoje oszczędności przed inflacją. Dzięki najlepszym na rynku lokatom terminowym posiadacze nadmiaru gotówki mogą spać spokojnie. Niestety po lokacie terminowej z dzienną kapitalizacją odsetek przyszedł czas na płacenie podatku Belki.

Współczesne koncepcje zarządzania czasem w przedsiębiorstwie

Do sprawnego funkcjonowania firmy przyczynia się odpowiednie zarządzanie posiadanymi przez nią zasobami - jednym z nich jest czas. Czy znasz nowoczesne trendy zarządzania czasem pracy w przedsiębiorstwie?

Lokata z oprocentowaniem poniżej 7-proc. to standard

Od początku kwietnia nie będzie można oszczędzać z lokatami antypodatkowymi. Na której lokacie warto teraz ulokować swoje oszczędności? Przyjrzyjmy się lokatom i innym produktom oszczędnościowym z różnym okresem zapadalności.

Specjalizacja w biznesie, czyli zrób to sam albo zleć specjalistom.

Mówiąc o specjalizacji w biznesie należy pamiętać, że jest się ekspertem w danej dziedzinie np. zarządzania, finansów, rachunkowości. Posiada się wiedzę i doświadczenie, które daje gwarancję bezpieczeństwa i wysoką jakość realizowanych projektów.

Praca tymczasowa na umowy śmieciowe

40 proc. Polaków uważa, że praca tymczasowa to wygodna forma zatrudnienia. 60 proc. uważa, że tymczasowe zatrudnienie nie wiąże się z gorszym traktowaniem pracowników - wynika z badania Start People.

Jak płacić kartą kredytową bez dodatkowych opłat?

Istnieje kilka prostych zasad, których przestrzeganie pozwoli tanio korzystać z kart kredytowych. Ważne jest, aby wiedzieć, w jakich sytuacjach opłaca się płacić kartami kredytowymi. Warto również poznać podejście banków do zakupów na raty czy ogólnego zadłużenia na karcie kredytowej.

Czy opłaca się kupić dom zamiast mieszkania?

W ciągu ostatnich 5 lat w poszukiwaniu lokalu mieszkaniowego ok. 320 tys. osób zdecydowało się na migrację z miasta na wieś – podaje GUS. Niestety, mieszkając 50 km za miastem, powinniśmy liczyć się z tym, że w ciągu roku będziemy musieli poświęcić nawet 820 godzin na sam dojazd do pracy. Z mieszkaniem na wsi wiążą się wówczas wydatki na auto, szacowane na ok. 20 tys. zł rocznie.

Różnice pokoleniowe w zarządzaniu zespołem

Konflikt pokoleniowy to normalna sprawa w społeczeństwie i jest to problem stary jak świat. Tymczasem konflikt międzypokoleniowy nabrał innego charakteru, zmniejszył swój zasięg, jego bohaterowie kryją się pod wyrazistymi literami alfabetu „X” i „Y”, a nie płaszczem historii.

Czym jest superwizja coachingowa?

Profesjonalny coach potrzebuje nieustannie się rozwijać. Superwizja coachingowa zapewnia rozwój i skuteczność praktyki każdego coacha.

Ile wynosi podatek od zysków z lokat w krajach europejskich?

Zmiana ordynacji podatkowej pozwoliła ukrócić unikanie podatku, który zapłacilibyśmy z zysku na lokatach. Podatek Belki można było ominąć, zakładając lokaty z dzienną kapitalizacją odsetek. W których krajach lokata będzie opodatkowana?

Jeden czy dwóch trenerów?

Firmy szkoleniowe rzadko proponują swoim klientom szkolenia prowadzone przez pary równorzędnych trenerów czy nawet duety w postaci młodszy – starszy trener. Przewodzą szkolenia prowadzone przez jedną osobę. Która z możliwości coachingu przynosi lepsze efekty?

Formowanie zespołu przez menedżera

W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?

Czy konflikt może motywować do pracy?

Konflikty zdarzają się również w miejscu pracy. Atmosfera w pracy ma duże znaczenie dla osiągnięcia satysfakcji i poczucia spełnienia w życiu. W pracy spędzamy znaczną część naszego czasu, realizując karierę zawodową i dążąc do osiągnięcia sukcesów. W konfliktogennym środowisku znacznie trudniej osiągnąć wyznaczone założenia. Czy zawsze?

Zarządzanie w czasach kryzysu

Każdy wie, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie. Wymaga to zatem także zmian w naszym działaniu i znalezienia nowych ścieżek. Prosperity przyzwyczaiło niektórych do lenistwa i zamykania drzwi innowacyjności. Nie oszukujmy się. Kto w tych czasach sie nie rozwija - musi ustawić się w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

Jak właściwie wykorzystywać posiadany czas?

Zarządzanie czasem jest najtrudniejszą z czynności, ponieważ czasu nie posiadamy na własność. Nie można go dokupić ani zgromadzić. Konieczne jest więc odpowiednie jego wykorzystywanie.

Czego powinien unikać dobry manager?

Wielu menedżerów popełnia proste błędy w trakcie zarządzania. Warto przyjrzeć się najczęściej popełnianym przez menedżerów błędom przez pryzmat czterech podstawowych funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontroli.

Jak osiągnąć mistrzostwo w organizacji pracy?

Niektóre wprowadzone przez naszych przodków rozwiązania są przez nas używane do dziś. Pomimo iż w połowie XV wieku nie używano takich pojęć, jak „zarządzanie”, „zasoby ludzkie”, „organizacja zhierarchizowana”, przynajmniej nie w znaczeniu, którego używa się obecnie, pewne ogólne zaproponowane wówczas zasady da się wykorzystać do rozwoju ówczesnej organizacji.

Jak spłacić zaległe długi?

Dług Polaków wynosi ok. 34 mld zł i co trzy miesiące będzie rosnąć o ok. 1,5-2 mld zł. Ok. 2 mln Polaków nie spłaca długów w terminie. Jeżeli nie radzimy sobie ze swoimi długami, powinniśmy rozważyć kilka możliwości odciążenia domowego budżetu.

Gdzie wziąć kredyt hipoteczny na zakup domu?

Oferta z kredytami hipotecznymi na dom uległa na początku tego roku pogorszeniu. Banki podniosły marże kredytów hipotecznych, a wprowadzenie Rekomendacji SII odbiło się negatywnie na zdolności kredytowej Polaków. Przyjrzyjmy się dostępnym aktualnie kredytom hipotecznym w euro i złotym.

Lokata i fundusz inwestycyjny – zgrana para

Na lokacie można zarobić nawet 15 proc. w skali roku, jeżeli przy jej zakładaniu zainwestuje się w fundusze. Jednak zarządzanie lokatami, połączonymi z produktami inwestycyjnymi, nie należy do najtańszych. Ponadto wysoko oprocentowanym lokatom może się nie udać pokryć strat funduszy, poniesionych na giełdzie.

Metody zarządzania czasem

Metody zarządzania czasem, w myśl słów Petera Druckera (którego uznaje się za ojca technik zarządzania) powinny wspomagać osiąganie celów zawodowych i osobistych pracowników przedsiębiorstwa a tym samym wpływać na wzrost skuteczności działania całej firmy.

Komu opłaca się założyć IKZE, żeby oszczędzać?

Od dwóch miesięcy istnieje możliwość oszczędzania dzięki IKZE – Indywidualnym Kontom Zabezpieczenia Emerytalnego. Na razie oszczędzanie z IKZE umożliwiają tylko dwa banki – Kredyt Bank i Deutsche Bank. Dzięki takiemu oszczędzaniu odliczymy dokonane wpłaty od dochodu.

Jak wybudować dom na kredyt?

Możemy kupić działkę i postawić dom dzięki jednemu kredytowi, albo wybrać dwa różne sposoby finansowania. Co warto wiedzieć o kredytach na budowę domu? Pamiętajmy, że zgromadzenie odpowiednich dokumentów zajmie nam więcej czasu niż w przypadku zwykłych kredytów mieszkaniowych.

Ile zarobisz na indywidualnym koncie oszczędnościowym (IKE)?

Indywidualne konta oszczędnościowe (IKE) zostały stworzone z myślą o osobach, które chcą odkładać pieniądze na emeryturę w III filarze. W ramach indywidualnych kont oszczędnościowych banki dają nam do wyboru depozyty bankowe, fundusze inwestycyjne i polisy ubezpieczeniowe. Każdy produkt oszczędnościowy przynosi inny zysk i pociąga za sobą innego rodzaju opłaty.

Kredyt konsumpcyjny na rok – ile dostaniesz?

Trzyosobowa rodzina, zarabiająca miesięcznie 5 tys. zł netto, dostanie w banku maksymalnie 36 tys. zł kredytu konsumpcyjnego na rok. Tylko dwie instytucje zaproponują takim kredytobiorcom kredyty konsumpcyjne powyżej 35 tys. zł. Przyjrzyjmy się ratom kredytów konsumpcyjnych w poszczególnych bankach.

REKLAMA