REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wynagrodzenie, Manager

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Praktyczne warsztaty "Zarządzanie wynagrodzeniami w działach handlowych" - 14 maja 2014 r.

Zapraszamy na praktyczne warsztaty "Zarządzanie wynagrodzeniami w działach handlowych", które odbędą się dnia 14 maja 2014 r. w Warszawie.

Cold calling – rozmowa (handlowa) z osobą nam nieznaną

Werbalizacja naszych potrzeb to podstawa naszych kontaktów z otoczeniem. Dzięki rozmowie przekazujemy emocje, wrażenia, potrzeby, oddajemy uczucia, ostrzegamy się wzajemnie przed niebezpieczeństwem, zachęcamy do zrobienia czegoś… W ten sposób powstaje społeczność, sieć kontaktów. Dlatego na gruncie biznesowym rozmowy handlowe, a szczególnie rozmowy przez telefon stanowią fundament każdej firmy.

Kiedy kontrakt menedżerski będzie opodatkowany VAT?

Kontrakt menedżerski to umowa o świadczenie usług, do której mają zastosowanie przepisy o zleceniu według art. 750 Kodeksu cywilnego. Stronami takiej umowy są przedsiębiorca oraz osoba fizyczna bądź osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, lub osoba prawna. Kiedy kontrakt menedżerski będzie opodatkowany VAT?

Czy wysokość wynagrodzenia pracownika jest tajemnicą?

W przepisach prawa pracy nie ma jednoznacznych przepisów dotyczących ochrony informacji o wysokości wynagrodzenia pracownika. W sytuacji tej należy odnosić się do przepisów prawa cywilnego, dotyczących ochrony dóbr osobistych. Do tych bowiem należy informacja o wysokości wynagrodzenia pracownika.

REKLAMA

Nowy wzór wniosku Wn-d

Firmy będą mogły ubiegać się o dofinansowanie do wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników na nowym wzorze wniosku Wn-d. Będą miały na to o pięć dni więcej niż do tej pory.

Wynagrodzenie za nieprzepracowaną godzinę przy zmianie czasu

Przedsiębiorcy, zatrudniający pracowników muszą pamiętać o wypłacie wynagrodzenia pracownikom pracującym w nocy z 29 na 30 marca 2014 r. Z powodu zmiany czasu na letni pracownikom należy się wynagrodzenie również za nieprzepracowaną godzinę. Nie przysługuje im jednak dodatek nocny za tą godzinę.

Waloryzacja świadczeń rehabilitacyjnych w 2014 r.

Od 1 kwietnia do czerwca 2014 r. należy zwaloryzować podstawę wymiaru zasiłki chorobowego ubezpieczonym, którym przyznano świadczenie rehabilitacyjne. W II kwartale 2014 r. wskaźnik waloryzacji wzrósł do 105,8%

Czy portale społecznościowe mają wpływ na proces rekrutacji?

W dobie Internetu coraz częściej znaczącą rolę odgrywają portale społecznościowe. Nie chodzi tu jedynie o relacje międzyludzkie, ale również o kontakty handlowe czy rozwój firm. W efekcie portale stanowią istotne źródło informacji przydatnych szczególnie w procesie rekrutacji. Przyszli pracodawcy często zwracają uwagę na informacje zamieszczane przez kandydatów w Internecie.

REKLAMA

Wynagrodzenie za urlop okolicznościowy

Powszechnie wiadomo, że w życiu zdarzają się sytuacje losowe, które wymagają zwolnienia z pracy, np. ślub czy pogrzeb. Wówczas pracodawca na wniosek pracownika udziela mu urlopu okolicznościowego. Czasami pojawia się problem, w jaki sposób wyliczyć wynagrodzenie za ten urlop?

Cechy lidera: zarządzanie czasem własnym i zespołu

By osiągnąć duży sukces w pracy zespołowej, niezbędny będzie efekt synergii uzyskany z kilku różnych czynników. Na pierwszym miejscu bez wątpienia powinien stać lider, który nakreśli kierunek rozwoju danego przedsięwzięcia. Drugim elementem jest grupa pracowników, którzy z całą pasją i zdwojoną energią podążą za nakreśloną im wizją. A wszystkie te działania powinny dodatkowo zostać umiejętnie zaplanowane w czasie.

Rośnie wysokość wynagrodzeń

GUS przedstawił dane, które wskazują na wzrost wysokości wynagrodzeń. Tak wynika z zestawienia opracowanego na podstawie danych ze stycznia. Z obserwacji wynika, iż pensje wzrosły w całym 2013 r.

Miejsce wypłaty wynagrodzenia – jak określić?

Miejscem wypłaty wynagrodzenia będzie wskazany przez pracodawcę adres, pod którym musi stawić się pracownik w celu odebrania wypłaty. Co w przypadku, gdy miejsce nie jest określone w regulaminie pracy? Jak prawidłowo powinno się je określić?

Jak ubiegać się o dofinansowanie z PFRON?

Z zatrudnieniem osób niepełnosprawnych często związane są dodatkowe nakłady finansowe np. na przystosowanie, adaptację i wyposażenie miejsca pracy. Z rekompensatą pracodawcom idzie Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, który umożliwia zdobycie dofinansowania do wynagrodzeń dla pracowników. Co należy zrobić by otrzymać dofinansowanie z PFRON? Kto może ubiegać się o dofinansowanie z PFRON? Jakie wnioski należy z złożyć?

Wysokość wynagrodzenia pracownika zatrudnionego ponownie

Przeprowadzenie zwolnień grupowych w zakładzie pracy jest stresujące zarówno dla pracowników jak i pracodawcy. Dochodzi do rozwiązania wielu umów o pracę. Czy w przypadku zatrudnienia pracownika w tej samej grupie zawodowej będzie przysługiwało mu wynagrodzenie w takiej samej wysokości jak przed rozwiązaniem umowy?

Nigdy nie lekceważ ryzyka wypalenia zawodowego

O wypaleniu zawodowym z całą pewnością większość z nas słyszała niejednokrotnie. W większości przypadków bagatelizujemy jednak to zagadnienie, uznając, że nas z całą pewnością ono nie dotyczy. To bez wątpienia błąd, ponieważ pierwsze symptomy wypalenia wcale nie są spektakularne, a długo ignorowany problem szybko może osiągnąć poziom, na którym nie obejdzie się bez pomocy psychologa. Jak zatem uniknąć wypalenia zawodowego?

Czy zabierasz pracę do domu?

Zdarza się, że w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej pada pytanie o to, czy zabierasz zaległą pracę do domu? Czy wiesz, jak poprawnie i dyplomatycznie odpowiedzieć na to pytanie? Czy warto udzielać odpowiedzi twierdzącej?

Wzrośnie stopa bezrobocia

Stopa bezrobocia wyniosła 13,4 proc. w grudniu ubiegłego roku. Mimo wszystko są dobre prognozy na przyszłość poprzez ożywienie na rynku pracy. Która grupa społeczna będzie najchętniej poszukiwana przez pracodawców?

Praca w stresowych warunkach może poprawiać efektywność

Jak pokazują liczne badania, odpowiedni poziom stresu w pracy jest właściwie niezbędny. Bez niego stojące przed nami zadania szybko okazują się być nużące. Zbyt duże obciążenie wywołuje jednak skutek odwrotny do zamierzonego – zamiast poprawy efektywności dotknąć nas może uniemożliwiający jakiekolwiek działanie paraliż psychiczny. Co zatem zrobić, by stworzyć warunki sprzyjające zwiększonej wydajności?

Wypłacanie świadczeń chorobowych na przełomie roku

Pracownik, któremu przysługuje zasiłek do końca roku, będzie miał prawo do zasiłku również na początku 2014 r. za cały okres niezdolności do pracy. W jaki sposób obliczać i wypłacać wynagrodzenia chorobowe? Czy pracownik zawsze będzie miał prawo do zasiłku chorobowego?

W jaki sposób pogodzić życie zawodowe z prywatnym?

W ciągle zmieniającym się świecie łatwo stracić równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Wbrew pozorom jednak nigdy nie stoimy przed wyborem: coś kosztem czegoś. A kluczem do sukcesu może być efektywne zarządzanie czasem.

Tajemnica wynagrodzenia w firmie

W większości firm pracodawcy upominają pracowników o konieczności przestrzegania zasady tajemnicy wynagrodzenia. Czy jest to słuszna zasada?

Minimalna stawka godzinowa za pracę na umowie zlecenia

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej chce wprowadzić minimalną stawkę za godzinę pracy na podstawie umowy zlecenia. Jaka byłaby wysokość tej stawki?

Czym jest system wynagrodzeń w firmie?

Częstą praktyką wśród przedsiębiorców jest wprowadzanie do polityki firmy specjalnych systemów wynagrodzeń. Jakie są tego konsekwencje dla pracowników?

Modern Employer - Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników? - zaproszenie na konferencję

Już 2 października odbędzie się największe wydarzenie łączące zagadnienia z zakresu HR, Employer Branding i psychologii biznesu. „Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników"? - konferencja Modern Employer będzie stanowiła odpowiedź na to pytanie. Wyjdziemy poza rodzime ramy i pokażemy światowe standardy budowania marki „nowoczesnego pracodawcy". Pomogą nam w tym znamienici eksperci.

Kontrakt menedżerski - na czym polega?

Kontrakt menedżerski nie jest opisany w kodeksie cywilnym. Do jego regulacji stosuje się zapisy dotyczące umowy zlecenia. Istotą kontraktu menadżerskiego jest zarządzanie przedsiębiorstwem przez menedżera. Zarządzanie przez menedżera odbywa się w imieniu oraz na rzecz i ryzyko zatrudniającego. Jakie cechy ma kontrakt menedżerski?

Formy wypłaty wynagrodzeń

Wynagrodzenie powinno być wypłacane pracownikom w formie pieniężnej. Możliwe jest jednak wypłacanie wynagrodzenia w innej formie. W jakiej formie można dokonać wypłaty wynagrodzenia?

Jak efektywnie poprowadzić zebranie?

Efektywne poprowadzenie zebrania może być kluczem do sukcesu. Nie tylko zainteresowanie uczestników spotkania jest trudne. Również poprowadzenie zebrania w taki sposób, aby przedstawić wszystkie zaplanowane punkty w racjonalnym czasie może przysporzyć kłopotów.

Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego?

Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego? – to pytanie często pada tuz przed samym wystąpieniem. Wystąpienia są znamienne choćby dla pełnienia funkcji kierowniczych. Poniżej kilka wskazówek, jak przygotować się do wypowiedzi przed swoimi pracownikami.

7 zasad efektywnych spotkań biznesowych

Jak dużo czasu tygodniowo spędzacie na meetingach, komitetach, kreatywkach itp.? Zakładając, że przeciętnie menedżer na różnych spotkaniach spędza od 3 do 8 godzin tygodniowo, można łatwo policzyć, że rocznie zajmuje mu to od 20 do 50 dni roboczych (miesiąc do dwóch i pół miesiąca). W skali kariery zawodowej uzbiera się od półtora roku do trzech lat spędzonych na zebraniach.

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

Test Q12

Kiedy w 1987 roku Paul O'Neill, jako Dyrektor Generalny światowego potentata w branży aluminium, miał wygłosić pierwsze przemówienie do najważniejszych inwestorów właśnie objętej przez siebie w zarządzanie korporacji Alcoa, inwestorzy ci oczekiwali zapewne, że opowie im jak zamierza poprawić niepokojąco pogarszające się wyniki ekonomiczne i podnieść zyski z kapitałów jakie zainwestowali w akcje firmy. Jak poprawi rentowność i zmniejszy koszty. Które fabryki tego giganta zrestrukturyzuje, które sprzeda i jakie, nowe, zamierza pozyskać. A przy okazji opowie kilka dowcipów o sobie, co należy do rytuału tego typu przemówień w Stanach Zjednoczonych. Tak się jednak nie stało.

Minimalne wynagrodzenie w 2014 roku wzrośnie o 80 zł

W przyszłym roku minimalne wynagrodzenie za pracę będzie wyższe od obecnego przynajmniej o 80 zł. Przedsiębiorcy liczą na to, że ta podwyżka nie będzie większa. Ostrzegają, że mogłoby to oznaczać kłopoty dla wielu firm, a co za tym idzie, również dla pracowników. Straciliby też samozatrudnieni. Od wysokości płacy minimalnej zależą nie tylko zarobki, ale też wysokość niektórych składek, ale także np. opłat za przedszkola publiczne.

Dlaczego zdawałoby się dobry pomysł upadł i co z tym ma wspólnego cykl Deminga?

Nie tak dawno, od przewodniczącego rady nadzorczej w pewnej spółce usłyszałem, że według jego doświadczenia, przysłowiowe osiem biznesowych pomysłów na dziesięć, jakie ma menager, nie udaje się zakończyć sukcesem. To nie jest odosobniona opinia i pewnie wielu praktyków będzie skłonnych się z nią zgodzić. Mnie również zastanawia dlaczego jest tak wiele pomysłów, które nie spełniają pokładanych w nich nadziei i czy musi ich być aż tyle?

Wynagradzanie pracowników w firmie - niektóre patologie

W poprzednim artykule starałem się zwrócić uwagę na duże znaczenie prawidłowego określenia poziomu i struktury wynagrodzenia oraz jego indywidualnego zróżnicowania, na motywację pracowników firmy do pracy, w tym lojalności wobec pracodawcy. Tutaj kilka słów o patologiach. Jeśli pracodawca się ich nie ustrzeże, na nic wszystkie wcześniejsze starania o stworzenie oczekiwanego systemu płac i motywacyjną funkcję wynagrodzenia.

Wynagradzanie pracowników w firmie - poziom i struktura płacy, indywidualne zróżnicowanie wynagrodzeń.

Wynagrodzenie jest tym, co w pieniądzu otrzymuje pracownik za swoja pracę. Po wypłaceniu wynagrodzenia, pracodawca może uważać, że rozliczył się z pracownikiem i nie ma wobec niego bieżących zobowiązań. Oprócz wynagrodzenia, pracownika i pracodawcę łączą jeszcze inne wzajemne ustalenia np. co do długości wiążącej ich umowy, warunków jej wypowiedzenia, czasu pracy itd.

Ochrona wynagrodzeń dla podwykonawców

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przedstawił projekt nowelizacji Prawa zamówień publicznych. Ma on na celu większą ochronę podwykonawców, zwłaszcza ich wynagrodzeń.

Spadło przeciętne realne wynagrodzenie

Jak podał Główny Urząd Statystyczny realne przeciętne wynagrodzenie w ubiegłym roku obniżyło się o 0,1 proc. w porównaniu do roku 2011.

Po raz kolejny RPP obniżyła stopy procentowe

Kolejna, już czwarta obniżka stóp procentowych, może nie mieć dużego wpływu na gospodarkę. W artykule przedstawiamy komentarz dr Małgorzaty Starczewskiej-Krzysztoszek, głównej ekonomistki PKPP Lewiatan.

Jak należy oznaczać sprzęty elektryczne?

1 lutego wchodzą przepisy dotyczące obowiązku informowania o efektywności energetycznej wszystkich sprzedawanych w Polsce sprzętów elektrycznych. Co jeszcze zmieniają nowe przepisy?

Słabnie polska gospodarka

Zgodnie z danymi GUS produkt krajowy brutto w 2012 roku wzrósł tylko o 2 procent. Czynnikiem ratującym polską gospodarkę jest obecnie eksport netto.

Inflacja w grudniu 2012 r. spadła do poziomu 2,4 proc.

W grudniu 2012 roku inflacja wyniosła 2,4 proc., wobec 2,8 proc. w listopadzie - dane takie podał Główny Urząd Statystyczny.

Narodowy Program Zatrudnienia spowolni wzrost gospodarczy

W piątkowej dyskusji w Sejmie zatytułowanej "Alarm w sprawie bezrobocia" PiS zaproponował różne działania, które mają poprawić sytuację na rynku pracy. Zapisano je w przygotowanym przez tę partię Narodowym Programie Zatrudnienia.

Samorozwój - inwestuj w siebie

Każdy z nas czasami pragnie rozpocząć coś nowego, zmienić swoje życie i iść w innym kierunku. Do tego niezbędny jest zapał i chęć nauki. Samorozwój jest kluczem do twojego sukcesu. W jaki sposób się przekwalifikować i zmienić diametralnie swoje życie?

Mężczyźni zdobywają władzę, kobiety budują i utrzymują siłę firm

Kobiety w biznesie stosują inne taktyki wywierania wpływu niż mężczyźni. Kobiety menedżerki budują lojalność pracowników, zwiększają ich zaangażowanie i promują samodzielność. Wzmacniana przez nie kultura otwartości wspiera innowacyjność. Ich taktyki wywierania wpływu na innych tworzą trwałą wartość organizacji, niezależnie od krótkoterminowych celów biznesowych.

Wynagrodzenie przeciętne – II kwartał 2012 roku

W II kwartale 2012 roku spadło wynagrodzenie przeciętne. Oznacza to zmniejszenie miesięcznego limitu wymiaru składek ZUS.

Od pracownika szeregowego do menedżera – jak budować karierę?

Chociaż wielu wydają się być nieosiągalne, to wciąż kuszą. Tak, tak - mowa o stanowiskach menedżerskich. Na ile prawdziwa jest wizja zawodowego raju utraconego? I czy nie jest tak, że aby zostać menedżerem, wystarczy jasne wyznaczenie sobie celów i systematyczne do nich dążenie poprzez uczciwą pracę?

Z czym do pracownika?

Bon pogrzebowy, operacja zmiany płci i... 20 kilogramów cebuli, czyli o świadczeniach pozapłacowych na świecie.

Jestem dumny, że jestem menadżerem.

Kilka lat temu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do zarządzania moglibyśmy szukać ze świecą w ręku. Jednak całkowita ewaluacja, nie tylko naszego myślenia, ale także placówek odpowiedzialnych za „wypuszczanie” dobrych liderów w świat biznesu, przyczyniły się do podwyższenia standardów.

Więcej, szybciej, lepiej

„Wszystko wymaga czasu. Jest to jedyny prawdziwie uniwersalny warunek. Każda praca odbywa się w określonym czasie i pochłania czas. Jednakże większość ludzi bierze za pewnik to wyjątkowe, niewymienne i niezbędne bogactwo. I być może nic innego nie powinno wyróżniać skutecznego menedżera tak jak jego troska o czas”.

Czym jest tutoring?

Nazwa metody szkolenia liderów zwana tutoringiem wywodzi się od pojęcia tutora - rozumianego jako opiekun nieletnich, wychowawca. Na anglosaskich uniwersytetach i kolegiach tutorzy byli wychowawcami, mającymi nadzór nad studiami przydzielonej im grupy studentów. Współcześnie tutoring ściśle łączy się z pierwotną definicją. Jest pojmowany jako zaplanowany proces rozwoju lidera, który następuje we wspierającej relacji z drugą osobą - tutorem. Tutoring ponadto jest metodą elitarną. Nie opiera się na masowym kształceniu, może w niej uczestniczyć jedynie niewielka liczba uprzywilejowanych osób.

REKLAMA