REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak efektywnie poprowadzić zebranie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Fryc
Jak efektywnie poprowadzić zebranie?
Jak efektywnie poprowadzić zebranie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Efektywne poprowadzenie zebrania może być kluczem do sukcesu. Nie tylko zainteresowanie uczestników spotkania jest trudne. Również poprowadzenie zebrania w taki sposób, aby przedstawić wszystkie zaplanowane punkty w racjonalnym czasie może przysporzyć kłopotów.

REKLAMA

Dobrym posunięciem jest uprzedzenie pracowników o celu spotkania. Będą mieli oni wówczas szansę przygotowania się do niego, przez co ich postawa do ewentualnej interakcji będzie znacznie bardziej otwarta. Nie trzeba oczywiście zdradzać przebiegu całego spotkania. Wystarczy zakomunikować pracownikom, czy zebranie będzie dotyczyć omówienia problemów występujących w firmie, nowych zadań, przeszkolenia zespołu, zebrania opinii pracowników o kwestiach dotyczących zakładu pracy, czy najzwyczajniej będzie miało ono na celu integrację pracowników lub uczczenie zaistniałego wydarzenia.

REKLAMA

Ważne jest również ustalenie pożądanych efektów zebrania. Uczestnicy zebrania będą wówczas mieli jasny obraz tego, czego się od nich oczekuje. Aby jak najskuteczniej wykorzystać czas przeznaczony na spotkanie i zrealizować przy tym swoje założenia, należy poinformować pracowników o zebraniu z chociaż jednodniowym wyprzedzeniem. Dopiero uprzedzając pracowników o spotkaniu, mając na uwadze czas niezbędny do właściwego przygotowania się, można tego przygotowania wymagać.

Zobacz serwis: Zarządzanie stresem

Należy pamiętać, że na najbardziej czynny udział pracowników w spotkaniu, możemy liczyć, gdy organizujemy zebranie w grupie osób pełniących w firmie podobne funkcje. Z drugiej jednak strony nie zawsze możemy pozwolić sobie na takie rozróżnienie. Zawsze należy wskazać zebranym, jakiej formy udziału w spotkaniu się od nich oczekuje oraz unikać narzucania własnego zdania i negowania wypowiedzi innych.

Dla osób, które nie najlepiej czują się w roli osoby występującej przed kilkuosobową grupą, rozwiązaniem, choć nie przez wszystkich uważanym na właściwe, jest znalezienie osoby, która w takim wystąpieniu nam pomoże. Nie chodzi tu o całkowite oddanie roli gospodarza komuś innemu, ale wykorzystanie obecności drugiej osoby, jako elementu wprowadzającego do zebrania odrobinę dynamiki. Pomocne może być tu choćby wymienianie się kwestiami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy także: Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego?

REKLAMA

Ważne jest aby gospodarz spotkania starał się włączyć do rozmowy wszystkich obecnych. Mimo jasno sprecyzowanych oczekiwań udziału w dyskusji, może dojść do sytuacji, w której część obecnych nie będzie się do nich stosować. Wówczas należy kierować bezpośrednie pytania zachęcające do wypowiedzi, nie piętnując przy tym bierności – może to zniechęcić pozostałych uczestników do brania udziału w rozmowie.

Ważnym elementem spotkania jest podsumowanie. Uzmysłowi to uczestnikom, na ile cel spotkania został osiągnięty. Można takie podsumowanie dostarczyć pracownik, np. w formie elektronicznej, aby do tematu spotkania mogli powrócić już po jego zakończeniu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA