REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak efektywnie poprowadzić zebranie?

Agnieszka Fryc
Jak efektywnie poprowadzić zebranie?
Jak efektywnie poprowadzić zebranie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Efektywne poprowadzenie zebrania może być kluczem do sukcesu. Nie tylko zainteresowanie uczestników spotkania jest trudne. Również poprowadzenie zebrania w taki sposób, aby przedstawić wszystkie zaplanowane punkty w racjonalnym czasie może przysporzyć kłopotów.

REKLAMA

Dobrym posunięciem jest uprzedzenie pracowników o celu spotkania. Będą mieli oni wówczas szansę przygotowania się do niego, przez co ich postawa do ewentualnej interakcji będzie znacznie bardziej otwarta. Nie trzeba oczywiście zdradzać przebiegu całego spotkania. Wystarczy zakomunikować pracownikom, czy zebranie będzie dotyczyć omówienia problemów występujących w firmie, nowych zadań, przeszkolenia zespołu, zebrania opinii pracowników o kwestiach dotyczących zakładu pracy, czy najzwyczajniej będzie miało ono na celu integrację pracowników lub uczczenie zaistniałego wydarzenia.

REKLAMA

Ważne jest również ustalenie pożądanych efektów zebrania. Uczestnicy zebrania będą wówczas mieli jasny obraz tego, czego się od nich oczekuje. Aby jak najskuteczniej wykorzystać czas przeznaczony na spotkanie i zrealizować przy tym swoje założenia, należy poinformować pracowników o zebraniu z chociaż jednodniowym wyprzedzeniem. Dopiero uprzedzając pracowników o spotkaniu, mając na uwadze czas niezbędny do właściwego przygotowania się, można tego przygotowania wymagać.

Zobacz serwis: Zarządzanie stresem

Należy pamiętać, że na najbardziej czynny udział pracowników w spotkaniu, możemy liczyć, gdy organizujemy zebranie w grupie osób pełniących w firmie podobne funkcje. Z drugiej jednak strony nie zawsze możemy pozwolić sobie na takie rozróżnienie. Zawsze należy wskazać zebranym, jakiej formy udziału w spotkaniu się od nich oczekuje oraz unikać narzucania własnego zdania i negowania wypowiedzi innych.

Dla osób, które nie najlepiej czują się w roli osoby występującej przed kilkuosobową grupą, rozwiązaniem, choć nie przez wszystkich uważanym na właściwe, jest znalezienie osoby, która w takim wystąpieniu nam pomoże. Nie chodzi tu o całkowite oddanie roli gospodarza komuś innemu, ale wykorzystanie obecności drugiej osoby, jako elementu wprowadzającego do zebrania odrobinę dynamiki. Pomocne może być tu choćby wymienianie się kwestiami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy także: Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego?

REKLAMA

Ważne jest aby gospodarz spotkania starał się włączyć do rozmowy wszystkich obecnych. Mimo jasno sprecyzowanych oczekiwań udziału w dyskusji, może dojść do sytuacji, w której część obecnych nie będzie się do nich stosować. Wówczas należy kierować bezpośrednie pytania zachęcające do wypowiedzi, nie piętnując przy tym bierności – może to zniechęcić pozostałych uczestników do brania udziału w rozmowie.

Ważnym elementem spotkania jest podsumowanie. Uzmysłowi to uczestnikom, na ile cel spotkania został osiągnięty. Można takie podsumowanie dostarczyć pracownik, np. w formie elektronicznej, aby do tematu spotkania mogli powrócić już po jego zakończeniu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA