Dzieci szybko dorastają i opuszczają rodzinne gniazdo. Nie oznacza to jednak, że budżet domowy rodziców może trochę odsapnąć. Dziecku, które wybiera się na studia do innego miasta, trzeba zapewnić środki na życie, w tym mieszkanie. Często studenci wynajmują pokoje, choć z analizy Expandera wynika, że kupno 3-pokojowego mieszkania dla dziecka-studenta jest bardziej opłacalne niż wynajem, jeśli pozostałe dwa pokoje udostępnimy innym studentom. W przypadku Wrocławia, jeśli rodzice zaciągną kredyt w euro, to przychody z wynajmu 2 pokoi pokryją wysokość raty i dadzą jeszcze 167 zł nadwyżki.
Od 0,31 do 0,49 m kw. mieszkania – tyle mógł kupić w maju zwykły Polak za przeciętne wynagrodzenie w zależności od regionu. Najmniej, bo niecałą jedną trzecią metra kw., uwzględniając przeciętne wynagrodzenie w województwie oraz średnie ceny transakcyjne mieszkań, kupi krakus i poznaniak - wynika ze wspólnego raportu Gold Finance oraz firmy monitorującej rynek nieruchomości redNet Consulting.
Według badań serwisu szybko.pl, 82% Polaków, którzy podejmują decyzję o zakupie nieruchomości, deklaruje, że najchętniej zamieszkałoby we własnym domu. Niestety, głównie z powodów finansowych, nie realizujemy tego marzenia. Część osób wpada jednak na pomysł wynajęcia domu tylko na okres wakacji. W ten sposób sprawdzają, czy będzie to rzeczywiście idealne miejsce zamieszkania.
Wprawdzie powoli rynek mieszkań w dużych miastach zaczyna się uspokajać, a ceny nie idą aż tak dramatycznie w górę, jednak warto poruszyć temat nabywania innego typu nieruchomości – a mianowicie, samej działki. Możemy na niej zbudować dom, a możemy z zyskiem sprzedać za jakiś czas. Dla tych, którzy nie mają gotówki – podpowiadamy jak najkorzystniej sfinansować zakup działki.
Kultura organizacji opiera się w zasadniczej mierze na wartościach. Na tych wartościach, które są deklarowane jako oficjalne wartości organizacji i/lub na tych, które są rzeczywiście wartościami członków tej organizacji. Oczywiste jest, że deklarowane wartości to te, które są pożądane i oczekiwane od wszystkich, te, które mają w założeniu wspierać misję organizacji i ułatwiać realizację strategii.