REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Manager, Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dlaczego odczuwamy lęk w pracy ?

Odczucie lęku w pracy jest powszechnym zjawiskiem, gdyż - spójrzmy prawdzie w oczy - działalność zawodowa to ważna część naszego życia.

Oswoić lęk

Gdy pracujesz pod presją czasu, zabiegasz o nowe stanowisko czy dążysz do perfekcji odczuwasz lęk. Aby nie zlekceważyć pewnych oznak mówiących, że jesteś pod wpływem stresu warto jest poznać jakie działanie może wywierać niepokój.

Jak przekonać seniora do zakupu Twojego produktu

Menadżerowie odpowiedzialni za promocję marki w coraz większym stopniu zwracają uwagę na seniorów jako atrakcyjną grupę konsumentów. Jednak osoby w starszym wieku to specyficzna grupa odbiorców, która charakteryzuje się właściwym jej sposobem odbioru treści reklamowej.

Czy pracujesz pod wpływem stresu? - test

Zaprezentowane poniżej ćwiczenie zostało stworzone w celu wyselekcjonowania sytuacji, w których ogarniają nas lęk, strach i niepokój związane z pracą zawodową. Dzięki odpowiedziom na zawarte tu pytania możliwe stanie się zidentyfikowanie tych głównych obszarów, w których lęk, strach i niepokój wpływają na nas najbardziej.

REKLAMA

Szef sprzedaży w roli mediatora

Dla zapewnienia sprawnej komunikacji w firmie, szef sprzedaży musi często pełnić rolę pośrednika pomiędzy zarządem a swoimi podwładnymi. Z jednej strony musi realizować polecenia zarządu, z drugiej chronić swoich pracowników. Nie zawsze jest to łatwe.

Presja planu sprzedaży

Dyrektor handlowy często odpowiada za plan sprzedaży, którego nie jest autorem. Mimo możliwości przekazywania swoich sugestii, czy też przekonywania do najlepszych rozwiązań, jego wpływ na założenia budżetowe jest ograniczony. Zazwyczaj po narzuceniu nowego obowiązującego planu sprzedaży, szefowi nie pozostaje nic innego, jak jego akceptacja.

Szef sprzedaży w obliczu stresu

Szef sprzedaży musi zmierzyć się z wieloma trudnościami. Największym jego kłopotem jest nieustanne dostosowywanie się do zmieniających warunków i próba pogodzenia handlowców z ich pracodawcami.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Dzisiejszy rynek inwestycyjny, jak również rynek pracy wymaga od osób z poszczególnych branż ciągłego podnoszenia kwalifikacji i „bycia na bieżąco” z nowinkami.

REKLAMA

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Właściwe kierowanie zespołem

Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.

Od emocji do motywacji

Zastanawiam się czasem, co tak naprawdę jest zasadniczym impulsem do działania. Na pewno uczucia, emocje. Ale jak od emocji dojść do motywacji?

Umiejętność skutecznego przekonywania

Jedną z umiejętności społecznych jest pozyskiwanie sobie innych dzięki wykorzystaniu sposobów skutecznego przekonywania. Ta umiejętność jest niezwykle ważna dla menedżera, który jest przywódcą w grupie.

Potencjał firmy tkwi w jej zespole

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.

Procesy poznawcze w pracy menedżera

Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.

Pojęcie kompetencji

W życiu zawodowym o kompetencjach mówi się często. Ktoś je ma, ktoś nie ma, komuś udzielono, a ktoś przekroczył… Kompetencje inaczej mówiąc umiejętności personalne szczególnie są potrzebne w budowaniu zespołu.

Podstawowe etapy budowania zespołu

Dobry szef, czy menedżer powinien znać możliwości i słabości swojego zespołu oraz metody na stworzenie zgranej grupy. Taka wiedza pozwala na lepsze koordynowanie pracownikami, a także na skuteczne porozumiewanie się z nimi podczas ich konfliktów.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu zespołem pracowników

Nadmierna kontrola nad każdym szczegółem pracy, bagatelizowanie konfliktów, nieodpowiedni system motywowania pracowników - to tylko niektóre błędy w zarządzaniu pracownikami.

Serwisy społecznościowe narzędziem pracy menadżera

Dla jednej trzeciej użytkowników sieci największym dużym zaufaniem cieszą się brandy piszące „same o sobie”. Menedżer, który chce zwiększyć efektywność pracy zespołu powinien pamiętać, że dzięki temu marki, prowadzące kampanie na serwisach społecznościowych mogą się cieszyć sporym zainteresowaniem.

Jak zadbać o najlepszych pracowników?

Rynek pracy ciągle się rozwija. Ten rozwój nie hamuje nawet kryzys, gdyż właśnie spowolnienie gospodarcze motywuje pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. A to z kolei daje im większe szanse na znalezienie innej pracy. Więc warto jest się zastanowić, co można zrobić, aby nie stracić tych najlepszych.

Szef, który chce wszystko kontrolować

Szef wciąż „kontroluje” Twoją pracę, a Ty czujesz się niedoceniony i niesamodzielny? Myślisz, że nie wierzy w Twoją kompetencję umiejętności? Zadaniem szefa jest czuwanie nad dobrą, efektywną i skuteczną pracą swoich podwładnych, ale czasami przeradza się to w męczącą nadgorliwość.

Jak pogodzić podróż służbową z innymi obowiązkami?

Podróż służbowa to nie tylko milsza i atrakcyjniejsza część wykonywania swoich obowiązków. Okazuje się, że naprawdę trudno jest pogodzić podróż z innymi obowiązkami, tak by po powrocie nie zostawać „po godzinach” by nadrobić zaległości…

Jak dobrze wykorzystać czas w pracy?

W pracy spędzamy blisko jedną trzecią swojego życia. Etatowe osiem godzin to niemało. Dlaczego zatem niejednokrotnie mamy wrażenie, że czas tak pędzi, a zaległości wciąż przybywa?

Jak mierzyć skuteczność coachingu?

Efekty coachingu możemy zbadać w dwóch wymiarach – indywidualnym oraz organizacyjnym. Oceniając skuteczność współpracy z coachem możemy wybrać jedną z trzech metod pozwalających na weryfikację efektów.

Czym jest coaching?

Coach pracuje z klientami w celu trwałej poprawy ich efektywności zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym poprzez ukierunkowane szkolenie. Zadaniem coacha jest praca nad tym, aby klient rozwinął swój potencjał tak, jak go sam zdefiniuje.

Jak wybrać dobre szkolenie?

Każdy, kto chce pozostać konkurencyjny na rynku pracy, znaleźć nowe zatrudnienie bądź zmienić obecne na lepsze, powinien pamiętać o ustawicznym kształceniu w wybranych przez siebie dziedzinach.

Jak przeprowadzić prezentację?

Poznaliśmy już tajniki dobrego przygotowania prezentacji. Pora abyśmy zajęli się samym wystąpieniem.

Jak stworzyć prezentację?

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Kiedy pracoholizm jest zaletą a kiedy jest wadą?

Pracując na stanowiskach zarządzających, jesteś szczególnie narażony na pracoholizm, co zresztą znajduje potwierdzenie naukowe. Ale czy pracoholizm jest tylko wadą? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Jak zachować się w kryzysie?

Od krytycznego spojrzenia na siebie i swoją postawę menedżerską należy rozpoczynać zmiany w zespole. Jednak, nawet w kryzysie, pewne normy i wartości muszą pozostać niezmienne.

Outdoor Development Center

Zastosowanie klasycznej metody development center nie spełniają Twoich oczekiwań? Wykorzystaj zalety wyjazdów outdoorowych organizując sesję outdoor development center.

Jak zostać menedżerem idealnym?

Kariery i zawodowego sukcesu nie można zaplanować. Wszystko zależy od tego, czy przyszli menedżerowie są przygotowani na wykorzystanie swoich szans, znają swoje mocne strony, preferowany sposób pracy, system wartości.

Różnice kulturowe - jak sobie z nimi poradzić?

Migracje pracowników i globalizacja firm powodują, że coraz więcej ludzi pracuje w zespołach zróżnicowanych kulturowo. Również w Polsce menedżerowie coraz częściej zarządzają ludźmi z różnych stron świata, posługującymi się różnymi językami, mającymi inne wyobrażenia o tym, czym jest dobra współpraca, porządek, obowiązek.

System wartości menedżera

Aby umiejętnie zarządzać samym sobą, menedżer powinien poznać własny system wartości. W odniesieniu do etyki zasady są jednolite dla każdego.

Jak powinien działać menedżer doskonały?

Zadziwiająco niewielka liczba ludzi zdaje sobie sprawę ze sposobu, w jaki działa: jak podejmuje decyzje, jak się zachowuje. Ich działaniu nie towarzyszy refleksja. Przeciwnie, większość ludzi nie wie nawet, że różne osoby wykonują swoje zadania w odmienny sposób.

Jak efektywnie zarządzać czasem?

Aby działać sprawnie, menedżer powinien nieustannie podejmować działania w celu doskonalenia organizacji swojej pracy. Do takich działań należy efektywne wykorzystanie swojego czasu, co wiąże się z zarządzaniem czasem, a tym samym zarządzaniem samym sobą.

Praca koncepcyjna menedżera

Sam pomysł wydzielenia czasu na pracę koncepcyjną menedżera może zastanawiać, ponieważ jest on najbardziej typowym pracownikiem koncepcyjnym i stale podejmuje decyzje, tworząc niejako w ten sposób nowe sytuacje, nową rzeczywistość. Tymczasem okazuje się, że w pracy menedżera można zupełnie wyraźnie oddzielić czynności o charakterze doraźnym i zrutynizowanym od namysłu nad zagadnieniami istotnymi, perspektywicznymi, o szerszym zasięgu.

Czas pracy menedżera - uważaj na pracoholizm

Podstawową charakterystyczną cechą pracy menedżerów jest przekraczanie nominalnego czasu pracy. W badaniach przeciętnej długości dnia pracy stwierdzono, że kierownicy przekraczają czas nominalny od 48 minut do około 7 godzin dziennie, co oczywiście musi powodować stan poważnego zmęczenia.

Pomoc publiczna na szkolenia w ramach sektora MSP

Trybem pomocy publicznej często występującej w projektach realizowanych przez MSP jest pomoc na szkolenia.

Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 3

W części 2 przedstawiliśmy zasady korzystania z działań w ramach POKL samodzielnie planując oraz przygotowując wniosek o dofinansowanie projektu szkoleniowego dla pracowników firmy. W tej części opisujemy dalsze możliwości pozyskania funduszy unijnych na szkolenia pracowników.

Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 2

W części 1 poznaliśmy możliwości jakie daje Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL). Możemy również skorzystać z innego sposobu pozyskania środków na działania w ramach POKL. Możemy samodzielnie zaplanować oraz przygotować wniosek o dofinansowanie projektu szkoleniowego dla pracowników firmy.

Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 1

Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób możesz uzyskać dofinansowanie na szkolenia swoich pracowników - koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem

Wniosek o dofinansowanie dla projektu współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw na Warmii i Mazurach

Ruszył nabór projektów wspierających organizację staży i szkoleń dla pracowników przedsiębiorstw i jednostek naukowych. Aby aplikować o środki unijne w ramach konkursu konieczne jest złożenie dokumentacji aplikacyjnej zgodnie z wymaganiami regulaminu konkursu.

Wsparcie unijne dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw w województwie warmińsko-mazurskim

Coraz mniej czasu zostało na złożenie dokumentów aplikacyjnych w konkursie na transfer wiedzy pomiędzy przedsiębiorstwami a jednostkami naukowymi w regionie warmińsko-mazurskim. Podmioty zainteresowane otrzymaniem pomocy unijnej powinny rozpocząć przygotowanie wniosku o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami.

Dotacje unijne na szkolenia i doradztwo

W ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki przewidziano możliwość dofinansowania różnorodnych projektów szkoleniowo-doradczych.

Dotacje unijne na szkolenia, usługi doradcze oraz studia podyplomowe

Przedsiębiorcy zainteresowani podniesieniem kwalifikacji zawodowych swoich pracowników mają szansę na otrzymanie dotacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wydatki niekwalifikowane projektu w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki

W trakcie realizacji projektu może okazać się, że część poniesionych wydatków nie jest możliwa do refundacji ze środków unijnych. Wówczas takie wydatki są pokrywane ze środków beneficjenta projektu. Kategorie wydatków niekwalifikowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki określają dokumenty programowe oraz wytyczne.

Okres kwalifikowalności wydatków w ramach Programu Kapitał Ludzki

Refundacja środków poniesionych na realizację projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego może nastąpić tylko w okresie jego realizacji. Okres ten określa umowa o dofinansowanie projektu. Ekspert podpowiada jakie znaczenie ma okres kwalifikowalności wydatków w ramach Programu Kapitał Ludzki.

Ogólne zasady kwalifikowania wydatków w ramach Programu Kapitał Ludzki

Przed przystąpieniem do konstruowania budżetu projektu w celu aplikowania o środki unijne należy starannie zapoznać się z zasadami kwalifikowania wydatków w ramach danego programu operacyjnego. Tylko wydatki poniesione zgodnie z obowiązującymi zasadami mogą zostać zrefundowane ze środków unijnych.

Fundusze unijne na „kapitał ludzki” – część IV

Program Operacyjny Kapitał Ludzki przewiduje realizację wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego przede wszystkim za pośrednictwem dwóch procedur: procedury wyboru projektów konkursowych i procedury dofinansowania projektów systemowych. Informacje na temat procedur wyboru projektów zawarte są w Planie działania, corocznie przygotowywanym przez Instytucję Pośredniczącą (IP) dla każdego priorytetu.

Fundusze unijne na „kapitał ludzki” – część II

Zapisy Programu z uwagi na swój ogólnikowy charakter zostały doprecyzowane w dokumencie pn. „Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”, który zasadniczo określa m.in. typy projektów, które mogą otrzymać wsparcie w ramach poszczególnych działań, typy potencjalnych beneficjentów, szczegółowe warunki dotyczące wartości projektów czy kosztów kwalifikowanych.

REKLAMA