REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja z klientem, Biuro

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Powrót do pracy w biurze? Tak, pod warunkiem, że są atrakcje

Jakimi sposobami firmy próbują ściągnąć pracowników z powrotem do biur? Jak zmieniają się same biura? Czy pracownicy chętni są do powrotu z home office, jeśli na miejscu czekają rozmaite kulturalne i edukacyjne eventy? 

Jak przyciągnąć pracowników z home office z powrotem do biur?

Czym jest biuro przyjazne dla pracownika? Jak ważna jest lokalizacja, wielofunkcyjne otoczenie, dobry dojazd? Jak zachęcić pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej? 

Czy voiceboty będą rekrutować pracowników?

Voiceboty coraz częściej sprawdzają się już nie tylko w prostych systemach IVR związanych z podstawową obsługą klienta. Mogą być wykorzystywane m.in. w kampaniach angażujących odbiorców do konkretnych działań czy na początkowych etapach rekrutacji nowych pracowników. Do końca dekady światowy rynek usług realizowanych przez boty wzrośnie niemal piętnastokrotnie. Choć zastosowanie voicebotów jest coraz szersze, to twórcy takich rozwiązań uspokajają, że nie stanowią one zagrożenia dla ludzi na rynku pracy. Trudniejsze sprawy i tak będzie rozwiązywał człowiek.

Oczekiwania dotyczące obsługi klienta – szybkość obsługi to priorytet

W kontaktach z działami obsługi klienta Polacy przede wszystkim oczekują szybkości i efektywności działania. W tym kontekście trudno się dziwić, że kiedy kontaktujemy się z działem obsługi najbardziej irytują nas rzeczy, które wydłużają czas załatwienia naszej sprawy, jak długie oczekiwanie na kontakt z konsultantem, liczne przełączanie pomiędzy różnymi osobami oraz łączenie z automatem.

REKLAMA

Komunikacja w epoce "ekonomii uwagi". Nowa era walki o zainteresowanie

Elon Musk niedawno wydał na zakup Twittera 44 mld dol. Pokazuje to, ile warta jest nasza uwaga i okazane zainteresowanie. Jeszcze dekadę temu, jeśli chciałeś zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowe leady, rozwiązanie było proste — publikuj więcej treści. Dziś nie jest to już takie oczywiste. W świecie przeładowanym nadmiarem bodźców widać coraz większy niedobór tego, co potrzebuje każda informacja, czyli uwagi odbiorców. W epoce Attention Economy zapewne najszybciej odnajdą się firmy, które mają ambicje, potrzeby i kompetencje, aby stać się liderem swojego obszaru.

Co zrobić, gdy klient prosi o dłuższy termin płatności?

Co zrobić, gdy klient chce zapłacić później? Jakie środki stosują polskie przedsiębiorstwa, by chronić się przed opóźnionymi płatnościami?

Przekształcanie budynków biurowo-handlowych na cele mieszkalne - Rząd pracuje nad ułatwieniami

Przekształcanie budynków biurowo-handlowych na cele mieszkalne ma zostać ułatwione. W ciągu 2 lat od wprowadzenia przepisów obowiązywać będą preferencyjne warunki przebudowy - brak pozwolenia na budowę i zgłoszenia odbioru dla prac nienaruszających konstrukcji.

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.

REKLAMA

Biura zapasowe — pomocna dłoń w potrzebie

Nie zawsze jest tak, jakbyśmy chcieli. Kiedy w firmie zdarzy się pożar, powódź lub inne zdarzenie losowe, na które nie mamy wpływu, musimy reagować natychmiast. Ciągłość pracy powinna być zachowana. Jak dalej pracować? Czy mamy zapasową lokalizację? Czy wszystkie systemy będą działać prawidłowo? Odpowiedzi na te pytania spoczywają na właścicielach, dyrektorach zarządzających i menadżerach. Kiedy są potrzebne biura zapasowe? Jakie korzyści daje emergency office? Czy elastyczność ma znaczenie?

Niemcy: Duże spadki czynszów w obiektach handlowych, w biurach prawie bez zmian

Pandemia i trend do zakupów online spowodowały widoczny spadek czynszów w niemieckim handlu detalicznym. Po latach boomu szczególnie duże spadki widoczne są w drogich lokalizacjach, przykładem są obiekty handlowe w Monachium, gdzie czynsze spadły prawie o 27 proc. - wynika z badania stowarzyszenia nieruchomości IVD, przedstawionego przez „Spiegel”.

Komunikacja w sprzedaży

Komunikacja w sprzedaży, jak i w każdej innej dziedzinie jest jednym z ważniejszych elementów. Odpowiadając na pytanie co jest decydujące w sprzedaży? Odpowiedź brzmi: to, w jaki sposób komunikujesz się ze swoim rynkiem, z klientami. To, co sprzedajesz, jest wtórne. Biznes jest w gruncie rzeczy umiejętnością nawiązywania kontaktu z obcymi osobami. Zarówno w sposób bezpośredni, jak i pośredni. Niezależnie, czy mamy na myśli działania Public Relations, komunikację marketingową, copywriting czy bezpośrednią rozmowę z drugim człowiekiem, twarzą w twarz, telefonicznie lub elektronicznie. Jak mówić, aby nas rozumiano? Co wpływa na skuteczną komunikację w sprzedaży? Dlaczego umiejętność komunikowania się może być przewagą konkurencyjną?

Biura serwisowane vs. coworking. Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce?

Biura serwisowane projektowane i budowane są z myślą o elastyczności dla klienta. Modyfikacja przestrzeni biurowych możliwa jest dzięki dobremu projektowi architektonicznemu. W jednej chwili może stać się przestrzenią do pracy dla wielu osób. Wszystko z zachowaniem norm oraz standardów zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Czy różnią się biura serwisowane od przestrzeni coworkingowej? Na czym polega elastyczność biura? Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci chillispaces.com

BADANIE: Biuro czy home office

Firma Dailyfruits zrealizowała badanie „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy?”, aby sprawdzić jak zmienia się nastawienie Polaków do różnych modeli wykonywania obowiązków służbowych. Co trzeci zapytany pracownik zadeklarował, że woli pracować w biurze niż na home office. Trzy największe zalety tej formy pracy według respondentów to: atmosfera, którą we wspólnej przestrzeni tworzą ludzie, dostęp do infrastruktury biura w zakresie sprzętu i ergonomicznego miejsca pracy oraz benefity biurowe.

Wracać czy nie wracać? Projekt regulacji nie rozwiązuje wyzwań firm

Pracownicy oczekują przynajmniej częściowego utrzymania pracy zdalnej, z kolei Zarządy skłaniają się ku powrotowi do biur powołując się m.in. na spadek efektywności i innowacyjności. Jak będą wyglądały powroty do biur?

Powrót do biura. Jak przygotować na to pracowników?

W czasie pandemii Covid-19 w domach zaczęło pracować 36,5 proc. pracowników. Co zrobić, by powrót do firmowych biurek odbył się sprawnie i nie spowodował niepotrzebnych napięć na linii pracodawca – pracownik?

Firmy inwestują w technologie zorientowane na klienta [RAPORT]

Pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na światową gospodarkę, rynek ubezpieczeń pozostał jednym z największych inwestorów w technologie optymalizacji procesów biznesowych. Ile firmy zainwestują w nowe technologie?

Czym jest model hub & spoke?

Hub & spoke nie tylko wpływa na obniżenie kosztów operacyjnych firm, ale także silnie stymuluje rozwój miast regionalnych, napędzając lokalną gospodarkę oraz rynek pracy. Ile firm funkcjonuje już w modelu hub & spoke?

Czy to koniec home office? Na powrót do biur liczą nie tylko prezesi

Czy home office zostanie z nami na dłużej? Badania KPMG sugerują, że największe firmy spodziewają się, że większość pracowników wróci do pracy stacjonarnej, gdy tylko rządy zduszą pandemię koronawirusa. Prognozy mówiące o tym jakoby praca biurowa miała odejść wraz z dawną normalnością, okazały się zbyt pochopne.

Komu zalega branża papierniczo-biurowa? [AUDIO]

Home office nie sprzyja producentom papieru, artykułów biurowych i firmom zajmującym się administracyjną obsługą biur. Zadłużenie podmiotów z tej branży od początku marca ubiegłego roku wzrosło o ponad 1/5 i dziś wynosi 23,6 mln zł .

Do pracy w biurze już nie wrócimy. Biuro przeniesie się do sieci

Biuro jako miejsce spotkań towarzyskich i pracy zespołowej przenosi się do przestrzeni wirtualnych. Firmy dostosowują swoją kulturę organizacyjną do nowej rzeczywistości. Czym są rozwiązania typu flex? Gdzie można je zastosować?

Rynek biurowy i praca zdalna - czy wrócimy do pracy w biurach?

Już od początku pandemii jednym z najczęściej dyskutowanych tematów jest przyszłość rynku biurowego. Jakich zmian możemy spodziewać się w zakresie nieruchomości biurowych po ustaniu pandemii?

Czy biuro to must have każdej firmy?

Czy biuro jest konieczne do funkcjonowania naszej firmy? Jeżeli tak to, jakiej powierzchni będziemy potrzebować? Jaką wartość dla biznesu niesie za sobą przestrzeń fizyczna oraz jakie proporcje pracy z domu i biura zachować?

Praca zdalna zwieksza ilość pustych biur na rynku

Praca zdalna spowodowała, że rośnie liczba pustostanów na rynku, bo niepewność związana z COVID-19 i przeniesienie się części pracowników na pracę zdalną spowodowały wstrzymanie decyzji firm o zmianie siedziby lub dalszej ekspansji.

Czy po pandemii wrócimy do pracy w biurach?

Czy Polacy po pandemii wrócą do mniejszych biur? Doświadczenia pandemii będą miały długotrwały wpływ na sposób, w jaki pracujemy oraz na to, jak funkcjonują miejsca pracy. Pracownicy zamiast codziennie przychodzić do biura, będą woleli pojawiać się tam raz na jakiś czas.

Przedsiębiorcy mogą wynając biurko na godziny

Wynajęcie biurka na godziny to propozycja dla osób, które np. prowadzą firmę w domu i chciałyby umówić spotkanie z klientem w prestiżowym miejscu.

Elastyczne biura znów wracają do łask

Coraz bardziej popularny elastyczny model pracy sprawił, że biura pozostaną niezbędnym elementem dla funkcjonowania firm. Transformacja oczekiwań pracowników, co do sposobu wykonywania pracy, wpłynie jedynie na zmianę ich funkcji .

Biura dla pokolenia Z. O czym warto pamiętać?

Nowe pokolenie, które wchodzi na rynek pracy, ukształtowane jest pod wpływem innych uwarunkowań środowiskowych, charakteryzuje się odmiennymi oczekiwaniami. Czy obecnie funkcjonujące powierzchnie biurowe zapewnią pokoleniu Z komfort pracy? Jak zaprojektować ponadczasowe biuro, odpowiadające na potrzeby obecnych i przyszłych pracowników?

Za głośna praca w biurze. Sprawdź co zrobic

Światowy raport Leesman jako jedną z głównych przyczyn dyskomfortu w pracy wskazuje hałas. W nowych biurach tylko 33% pracowników jest zadowolonych z poziomu dźwięków otoczenia, podczas gdy dla 74 % ten aspekt ma kluczowe znaczenie. Pomóc może akustyczna adaptacja przestrzeni.

Ponad 40% pracowników obawia się powrotu do biura

W trakcie trwania pandemii COVID-19 65% polskich firm przeszła na pracę zdalną . Obecnie dziewięć na dziesięć z nich przygotowuje się na choćby częściowy powrót do biura jesienią . Aby zapewnić bezpieczne wznowienie normalnego trybu działania pracodawcy musieli znacznie przearanżować przestrzeń biurową i wdrożyć stosowne środki ochrony. Wciąż jednak ponad 40% Polaków obawia się powrotu do biura. Jak zminimalizować te obawy i czuć się bezpiecznie w miejscu pracy?

Kilka godzin czy kilka tygodni? Ile trwa „mapowanie” doświadczeń klienta?

Jednym z podstawowych narzędzi diagnozowania doświadczeń klienta jest mapa podróży. Jest to zapis drogi jaką klient przebył w relacji z firmą, by zrealizować swój cel. W mapie kluczowe są informacje o poszczególnych etapach drogi, momentach, w których klientowi było łatwo i takich, w których miał trudności. Ma ona tę przewagę nad innymi narzędziami, że informacjom stricte procesowym towarzyszą dane na temat emocji, jakie klient przeżywał w danym momencie. To dzięki nim firmy są w stanie lepiej „wchodzić w buty klienta”, czy też „empatyzować” jego problemy.

Konferencja "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży" już 19 września 2018 r.

Zapraszamy do debaty z ekspertami podczas konferencji "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży". Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Konferencja "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży"

Różnorodność produktów ubezpieczeniowych dostępnych na rynku sprawia, że firmy muszą konkurować zarówno na płaszczyźnie pozyskania nowego klienta, jak i utrzymania dotychczasowych kontrahentów zapewniając im kompleksowy i wysoki standard usług. Dobra oferta musi być wielokanałowa. Ponadto, komunikacja we wszystkich kanałach powinna być treściowo spójna, inaczej momentalnie straci wiarygodność. Musi charakteryzować się ciągłością, czyli procesy zapoczątkowane w jednym kanale powinny być płynnie kontynuowane we wszystkich innych, gdziekolwiek podejmie je klient

Handlowiec vs. klient – jak poradzić sobie z każdym typem kupującego?

Jeśli uważnie słuchasz rozmówcy, możesz się o nim sporo dowiedzieć – np. tego, w jaki sposób podejmuje decyzje czy też motywuje się do działania. Mogłoby się wydawać, że w biznesie taka „identyfikacja” pomocna jest tylko handlowcom, tymczasem przyda się także na innych stanowiskach. Jeśli na co dzień kontaktujesz się z klientami lub jesteś odpowiedzialny za przekazywanie innym informacji i chcesz robić to skuteczniej, naucz się rozpoznawać pewne wzorce patrzenia na świat.

Jak wykorzystać gry do promocji marki czy produktu?

Jeszcze do niedawna gry komputerowe uznawane były za niezbyt wyrafinowaną rozrywkę. Obecnie jednak stały się nieodłącznym elementem życia, a odpowiednio wykorzystane, mogą być dobrym sposobem na promocję marki czy produktu firmy. Gamification, czyli grywalizacja, nie jest już jedynie elementem wirtualnego świata – od kilku lat obecny jest w marketingu. Jak z niego skorzystać?

Jak budować i utrzymywać dobre relacje z kontrahentami i klientami

Z badań przedsiębiorczości wynika, że koszty pozyskania nowego klienta są kilkakrotnie wyższe niż koszty utrzymania dotychczasowego portfela firm, z którymi współpracujemy. Niemniej, budowanie udanych relacji biznesowych nie jest łatwym zadaniem - nieprzypadkowo jest to też jedna z najbardziej pożądanych kompetencji na współczesnym rynku pracy. Jak rozwijać i dbać o kontakty biznesowe? O czym pamiętać, by budować długotrwałe, partnerskie relacje z naszymi klientami? Oto kilka wskazówek.

Czy ekwiwalent za używanie przez pracownika własnych materiałów biurowych jest zwolniony z podatku

Pracownicy wodociągów zużywają przy pracy „w terenie” własne materiały eksploatacyjne i narzędzia (papier do drukarek, toner, tusz do pieczątek, drukarka, skaner, długopisy). Czy ekwiwalent wypłacany pracownikowi z tego tytułu może być zwolniony z opodatkowania?

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

Ukryty język międzynarodowy

Od zarania dziejów człowiek jako homo symbolicus nadawał elementom otaczającej go rzeczywistości znaczenia, tworzył symbole, znaki, ikony. Starożytne pismo piktograficzne, ideogramy, pismo fonetyczne i alfabetyczne, a nawet istniejące obecnie symbole, takie jak znaki drogowe, znaki informacyjne (np. zakazu palenia czy znaki ewakuacyjne) – wszystko to miało służyć jak najszybszej komunikacji. Obecnie nawet owe symbole nie funkcjonują już tylko w świecie realnym. Pojawiły się także w cyfrowej rzeczywistości pod postacią emoji i na dobre zagościły w naszym codziennym języku. Potwierdza to ich stale zwiększająca się liczba w międzynarodowym systemie Unikod.

Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

Historia Owena, bohatera książki Diany Kander "Startup. Postaw wszystko na jedną firmę", przekazuje cztery proste, lecz przy tym głębokie prawdy, które każdy może zastosować, by znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Dlaczego nie publikują?

Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?

Open space w miejscu pracy, czy jest korzystny dla pracownika?

Open space to nic innego jak otwarta przestrzeń biurowa, która nie dzieli się na zamknięte pomieszczenia. Z jednej strony pomaga i ułatwia integrację całego zespołu, z drugiej zaś nie zawsze korzystnie wpływa na zdrowie i samopoczucie pracowników. Jakie są korzyści i wady open space?

Jak korzystnie wynająć biuro?

Przedsiębiorca, który zamierza wynająć powierzchnię biurową powinien przede wszystkim ustalić zasady korzystania z biura, wysokość i termin płatności czynszu za najem. Może dodatkowo zastrzec sobie prawo do całodobowego korzystania z lokalu.

Zmiany w sprzedaży internetowej

Sprzedaż internetowa to obecnie niewielki udział w całej sprzedaży detalicznej w Polsce. Jednakże prognozy wskazują, że handel przez Internet będzie wzrastał. W połowie czerwca zmienią się regulacje dotyczące zawierania umów poza lokalem przedsiębiorstwa. Zmiany będą korzystne dla konsumentów. Czy przedsiębiorcy zyskają na zmianach?

Dobra osobiste przedsiębiorcy

Osoby prawne tak jak i osoby fizyczne posiadają chronione prawem dobra osobiste, do których jako jedno z najbardziej istotnych wliczamy dobre imię przedsiębiorcy. Dzieje się tak ze względu na to, iż ma ono wielki wpływ na działalność przedsiębiorcy na rynku.

Gospodarowanie kredytem handlowym w firmie cz. II.

Wypracowanie procedur weryfikacji wiarygodności, to często proces na lata. Co więcej, to proces ciągły. To znaczy, że jak już dopracujemy się właściwego systemu, to i tak należy na bieżąco sprawdzać i weryfikować jego przydatność w danym czasie. Procedurą najprostszą i chyba najbardziej rozpowszechnioną (kto wie czy nie słusznie, pomimo jej licznych wad) jest zapewne warunek kilku zakupów gotówkowych i przejście na odroczone terminy płatności. Jeżeli się ta procedura sprawdza, to nie ma powodu jej negowania. Często jednak się nie sprawdza i trzeba sięgać po narzędzia bardziej złożone.

Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

Wiele się mówi o różnych technicznych aspektach biznesu. Sztuka negocjacji, techniki sprzedaży, strategie marketingowe mają swoje stałe miejsce na liście szkoleń. Są to umiejętności niezbędne do funkcjonowania w świecie biznesu. Jednak wsłuchując się w świat biznesu, a właściwie słuchając rozmów przedsiębiorców, skądinąd profesjonalistów w swojej dziedzinie, odnieść można wrażenie, że posiedli oni wszelkie kompetencje poza tą, która pozwala w sposób niezakłócony komunikować się ze światem.

Gospodarowanie kredytem handlowym w firmie cz. I.

Czym jest kredyt handlowy? Każdy, kto kupuje lub sprzedaje towary/usługi, może być takim pytaniem zaskoczony, uznając je za trywialne. Wiadomo przecież, że w związku z tym pojęciem: "dzisiaj dostarczam/wydaję towar, a za jakiś czas (wcześniej ustalony) otrzymuję zapłatę". To prawda. To istota pojęcia "kredyt handlowy", często określany tez mianem "kredytu kupieckiego". Ale jeśli nie zgłębimy nieco tego pojęcia, jeśli nie będziemy dobrze czuli, co to tak naprawdę oznacza, to może to być przyczyną naszych kłopotów z wyegzekwowaniem należnych nam kwot.

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Kody QR to bardzo skuteczny instrument w mobilnym marketingu. Wykorzystanie kodów QR w promocji pozwala połączyć zalety klasycznej reklamy w świecie rzeczywistym (bilboardy, prasa drukowana, katalogi i ulotki) z atutami interaktywnej reklamy w Internecie.

REKLAMA