REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Subskrybuj nas na Youtube
Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym
Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

REKLAMA

REKLAMA

Kody QR to bardzo skuteczny instrument w mobilnym marketingu. Wykorzystanie kodów QR w promocji pozwala połączyć zalety klasycznej reklamy w świecie rzeczywistym (bilboardy, prasa drukowana, katalogi i ulotki) z atutami interaktywnej reklamy w Internecie.

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Kody QR – reklama i informacja

W ostatnim czasie obserwujemy ogromną popularność kodów QR. Można je spotkać praktycznie w każdym miejscu. W głównej mierze służą do reklamy i promocji, lecz wykorzystywane są również do przekazywania informacji. Skrót QR wywodzi się z języka angielskiego (Quick Response, czyli szybka odpowiedź). Kod QR, mimo że wyglądem przypomina nieco kod kreskowy, to reprezentuje kompletnie inną technologię. To alfanumeryczny kod graficzny, którego autorem jest japońska firma Denso-Wave. Kody QR mają kształt kwadratów. Te bardzo charakterystyczne w wyglądzie symbole, pozwalają kodować znaki w różnych językach. Dzięki nim możemy przekierować użytkownika pod konkretny adres internetowy. Odczytywanie kodów QR odbywa się przy pomocy wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych takich jak tablety, telefony komórkowe czy palmptopy. Wystarczy tylko specjalna aplikacja, potrafiącą odczytywać i przetwarzać kody QR.

REKLAMA

Nowe sposoby na przekaz informacji

Kody QR – proste i funkcjonalne rozwiązanie

Kody QR swą popularność zawdzięczają nie tylko ogromnym możliwościom, jakie daje marketing mobilny, ale także prostocie działania. Aby odczytać kod QR, należy przyłożyć np. smartfon posiadający specjalną aplikację i zeskanować kod. Skanowanie kodów QR przypomina robienie zdjęć. Kod QR musi być widoczny na całym ekranie naszego telefonu. To powoduje, że telefon trzeba przyłożyć dość blisko do miejsca, z którego chcemy odczytać informację. Po zeskanowaniu kodu najczęściej zostajemy przekierowani na konkretną stronę internetową. Oczywiście miejsce przekierowania będzie zależało od celu, w jakim został użyty konkretny kod QR.

Kody QR w praktyce mogą spełniać wiele funkcji:
- dostęp do aplikacji - to najczęściej wykorzystywana możliwość w świecie mobilnym. Na przykład na ulotce banku, informującej o wersji mobilnej konta, znajdziemy kod QR, dzięki któremu będziemy mogli szybko i sprawnie pobrać aplikację na smartfona.
- informacja - kody QR doskonale sprawdzają się w zakresie rozpowszechniania różnego rodzaju przekazów. Na materiałach informacyjnych wielu instytucji znajdziemy kody QR, dzięki którym uzyskamy dodatkowy pakiet niezbędnych danych. Przykładowo na broszurach linii kolejowych odnajdziemy kod QR, po którego zeskanowaniu otrzymamy dokładny rozkład jazdy lub informację o sprzedaży biletów. W tym zakresie kody znajdziemy nie tylko na materiałach informacyjnych, ale także na zarządzeniach i obwieszczeniach. Funkcja informacyjna wykorzystywana jest także przez organizacje komercyjne. Na wielu opakowaniach znajdziemy kod QR, który odeśle nas do strony internetowej, gdzie dostępnych jest więcej informacji o produkcie.
- promocja - kody QR bardzo często wykorzystywane są we wszelkiego rodzaju promocjach. Tą drogą rozsyłane są nie tylko informacje o okazyjnych cenach wybranych produktów, ale także bony promocyjne upoważniające do zakupów w korzystnych cenach. Kody QR używane są także w konkursach promocyjnych. Tutaj nośnikami informacji mogą być wszelkiego rodzaju materiały drukowane oraz prasowe.
- rozszerzenie możliwości klasycznej reklamy - kody QR pozwalają rozszerzyć możliwości klasycznej reklamy drukowanej. Po zeskanowaniu kodu umieszczonego w reklamie prasowej, klient zostaje przekierowany na stronę internetową. Najczęściej rozszerzeniem prasowej reklamy są wszelkiego rodzaju materiały multimedialne.
- sprzedaż - kod QR to doskonałe narzędzie w e-commerce. Po zeskanowaniu kodu, użytkownik zostaje przekierowany na stronę sklepu internetowego, gdzie może bezpośrednio dokonać zakupu interesującego go przedmiotu. Mając konto mobilne, proces zakupu ogranicza się do jednego kliknięcia. Warto tylko pamiętać, aby klient został przeniesiony na podstronę konkretnego produktu, a nie na stronę główną sklepu. Poszukiwanie przedmiotu może go odwieść od zakupu. Aby zachęcić klienta do nabycia danego towaru, kody QR można zamieszczać praktycznie wszędzie, od ulotek i katalogów firmy, poprzez reklamy w prasie, a na plakatach typu City Light kończąc.
- feedback - coraz częściej kody QR są wykorzystywane do zbierania informacji zwrotnej od klientów. Linie lotnicze, zamieszczając kod na bilecie, mogą szybko (praktycznie zaraz po zakończeniu lotu) uzyskać informacje o wrażeniach i ocenie obsługi klienta. Pasażer po zeskanowaniu kodu, zostaje przeniesiony na stronę, gdzie znajdzie 3-4 krótkie pytania, na które może w ciągu 1 minuty odpowiedzieć.

Popularność przekazów reklamowych online

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podsumowanie

Kody QR to narzędzie o rewolucyjnym charakterze. Pozwalają w szybkim czasie „przenosić” klienta ze świata rzeczywistego do wirtualnego. Ponadto można dokładnie zmierzyć, ile osób zapisało się na tę „wyprawę”. Firma ma dokładną informację, jak często i kiedy kod był skanowany. Zna także liczbę osób, która zeskanowała kod i dokonała zakupu w sklepie internetowym. Dzięki temu sklepy internetowe mogą na bieżąco śledzić, które produkty cieszą się zainteresowaniem w danym okresie. Kody QR to także doskonałe rozwiązanie dla klientów. Teraz zakupów mogą dokonywać jeszcze szybciej i prościej. W chwili obecnej z kodów znacznie częściej korzystają firmy niż klienci - wynika to z niewielkiej jeszcze wiedzy użytkowników, dotyczącej działania kodów. Zwiększenie tej świadomości wśród klientów to zadanie dla przedsiębiorców.

Produkt placement, czyli lokowanie produktu

Źródło: http://www.grupa-tense.pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA