REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym
Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

REKLAMA

REKLAMA

Kody QR to bardzo skuteczny instrument w mobilnym marketingu. Wykorzystanie kodów QR w promocji pozwala połączyć zalety klasycznej reklamy w świecie rzeczywistym (bilboardy, prasa drukowana, katalogi i ulotki) z atutami interaktywnej reklamy w Internecie.

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Kody QR – reklama i informacja

W ostatnim czasie obserwujemy ogromną popularność kodów QR. Można je spotkać praktycznie w każdym miejscu. W głównej mierze służą do reklamy i promocji, lecz wykorzystywane są również do przekazywania informacji. Skrót QR wywodzi się z języka angielskiego (Quick Response, czyli szybka odpowiedź). Kod QR, mimo że wyglądem przypomina nieco kod kreskowy, to reprezentuje kompletnie inną technologię. To alfanumeryczny kod graficzny, którego autorem jest japońska firma Denso-Wave. Kody QR mają kształt kwadratów. Te bardzo charakterystyczne w wyglądzie symbole, pozwalają kodować znaki w różnych językach. Dzięki nim możemy przekierować użytkownika pod konkretny adres internetowy. Odczytywanie kodów QR odbywa się przy pomocy wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych takich jak tablety, telefony komórkowe czy palmptopy. Wystarczy tylko specjalna aplikacja, potrafiącą odczytywać i przetwarzać kody QR.

REKLAMA

REKLAMA

Nowe sposoby na przekaz informacji

Kody QR – proste i funkcjonalne rozwiązanie

Kody QR swą popularność zawdzięczają nie tylko ogromnym możliwościom, jakie daje marketing mobilny, ale także prostocie działania. Aby odczytać kod QR, należy przyłożyć np. smartfon posiadający specjalną aplikację i zeskanować kod. Skanowanie kodów QR przypomina robienie zdjęć. Kod QR musi być widoczny na całym ekranie naszego telefonu. To powoduje, że telefon trzeba przyłożyć dość blisko do miejsca, z którego chcemy odczytać informację. Po zeskanowaniu kodu najczęściej zostajemy przekierowani na konkretną stronę internetową. Oczywiście miejsce przekierowania będzie zależało od celu, w jakim został użyty konkretny kod QR.

Kody QR w praktyce mogą spełniać wiele funkcji:
- dostęp do aplikacji - to najczęściej wykorzystywana możliwość w świecie mobilnym. Na przykład na ulotce banku, informującej o wersji mobilnej konta, znajdziemy kod QR, dzięki któremu będziemy mogli szybko i sprawnie pobrać aplikację na smartfona.
- informacja - kody QR doskonale sprawdzają się w zakresie rozpowszechniania różnego rodzaju przekazów. Na materiałach informacyjnych wielu instytucji znajdziemy kody QR, dzięki którym uzyskamy dodatkowy pakiet niezbędnych danych. Przykładowo na broszurach linii kolejowych odnajdziemy kod QR, po którego zeskanowaniu otrzymamy dokładny rozkład jazdy lub informację o sprzedaży biletów. W tym zakresie kody znajdziemy nie tylko na materiałach informacyjnych, ale także na zarządzeniach i obwieszczeniach. Funkcja informacyjna wykorzystywana jest także przez organizacje komercyjne. Na wielu opakowaniach znajdziemy kod QR, który odeśle nas do strony internetowej, gdzie dostępnych jest więcej informacji o produkcie.
- promocja - kody QR bardzo często wykorzystywane są we wszelkiego rodzaju promocjach. Tą drogą rozsyłane są nie tylko informacje o okazyjnych cenach wybranych produktów, ale także bony promocyjne upoważniające do zakupów w korzystnych cenach. Kody QR używane są także w konkursach promocyjnych. Tutaj nośnikami informacji mogą być wszelkiego rodzaju materiały drukowane oraz prasowe.
- rozszerzenie możliwości klasycznej reklamy - kody QR pozwalają rozszerzyć możliwości klasycznej reklamy drukowanej. Po zeskanowaniu kodu umieszczonego w reklamie prasowej, klient zostaje przekierowany na stronę internetową. Najczęściej rozszerzeniem prasowej reklamy są wszelkiego rodzaju materiały multimedialne.
- sprzedaż - kod QR to doskonałe narzędzie w e-commerce. Po zeskanowaniu kodu, użytkownik zostaje przekierowany na stronę sklepu internetowego, gdzie może bezpośrednio dokonać zakupu interesującego go przedmiotu. Mając konto mobilne, proces zakupu ogranicza się do jednego kliknięcia. Warto tylko pamiętać, aby klient został przeniesiony na podstronę konkretnego produktu, a nie na stronę główną sklepu. Poszukiwanie przedmiotu może go odwieść od zakupu. Aby zachęcić klienta do nabycia danego towaru, kody QR można zamieszczać praktycznie wszędzie, od ulotek i katalogów firmy, poprzez reklamy w prasie, a na plakatach typu City Light kończąc.
- feedback - coraz częściej kody QR są wykorzystywane do zbierania informacji zwrotnej od klientów. Linie lotnicze, zamieszczając kod na bilecie, mogą szybko (praktycznie zaraz po zakończeniu lotu) uzyskać informacje o wrażeniach i ocenie obsługi klienta. Pasażer po zeskanowaniu kodu, zostaje przeniesiony na stronę, gdzie znajdzie 3-4 krótkie pytania, na które może w ciągu 1 minuty odpowiedzieć.

Popularność przekazów reklamowych online

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podsumowanie

Kody QR to narzędzie o rewolucyjnym charakterze. Pozwalają w szybkim czasie „przenosić” klienta ze świata rzeczywistego do wirtualnego. Ponadto można dokładnie zmierzyć, ile osób zapisało się na tę „wyprawę”. Firma ma dokładną informację, jak często i kiedy kod był skanowany. Zna także liczbę osób, która zeskanowała kod i dokonała zakupu w sklepie internetowym. Dzięki temu sklepy internetowe mogą na bieżąco śledzić, które produkty cieszą się zainteresowaniem w danym okresie. Kody QR to także doskonałe rozwiązanie dla klientów. Teraz zakupów mogą dokonywać jeszcze szybciej i prościej. W chwili obecnej z kodów znacznie częściej korzystają firmy niż klienci - wynika to z niewielkiej jeszcze wiedzy użytkowników, dotyczącej działania kodów. Zwiększenie tej świadomości wśród klientów to zadanie dla przedsiębiorców.

Produkt placement, czyli lokowanie produktu

Źródło: http://www.grupa-tense.pl/

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

REKLAMA

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA