REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Subskrybuj nas na Youtube
Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015
Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015

REKLAMA

REKLAMA

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Tegoroczne wydarzenie przyciągnęło najlepszych w swojej dziedzinie. O media relations dyskutowało ponad 250 uczestników Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015. Jakie wnioski wyciągnięto ze spotkania ekspertów i praktyków branży? – Wiele poruszonych kwestii stanowiło potwierdzenie dotychczasowej wiedzy. Pojawiło się jednak wiele nowych wątków, które prowokowały do dyskusji, zarówno na sali, jak i podczas rozmów kuluarowych. Branża jest otwarta na zmiany, ale do ich wprowadzenia niezbędna jest debata i stała edukacja mówi dr Dariusz TWORZYDŁO, prezes Exacto Sp. z o.o. Organizatorami Wydarzenia byli Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. Sponsorem głównym firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Wśród głównych partnerów znaleźli się: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Miasto Rzeszów, Województwo Podkarpackie, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

REKLAMA

Głos przedstawicieli mediów

Spotkanie branży public relations tym razem stanowiło miejsce konfrontacji dwóch środowisk. Po dziennikarskiej stronie barykady stanęli redaktorzy znani ze szklanego ekranu. Grzegorz MIECUGOW opowiadał o istocie, metodach, ale także trudnościach w docieraniu do dzisiejszego odbiorcy. Przeplatając prelekcję licznymi przykładami z bogatego doświadczenia znalazł punkty styku obu, niekiedy konkurujących ze sobą, branż. – Wspólnym mianownikiem dla mediów, dla dziennikarzy, dla PR-u, ale także dla reklamy jest to, jak trafić ze swoim przekazem do odbiorcy – twierdził Grzegorz MIECUGOW. Rad z zakresu publicznych wystąpień udzielał natomiast Maciej ORŁOŚ. Dziennikarz wymieniał najczęściej popełniane błędy, podpierając się licznymi przykładami wpadek ludzi ze świata biznesu czy polityki. Nadmierna gestykulacja, brak przygotowania czy zła dykcja mogą stanowić problem zarówno dla występującego, jak i odbiorców.

Grzechy główne PR-owców

Kongres stanowił także lekcję pokory dla środowiska public relations. Nie obyło się bowiem bez wylistowania punktów iskrzenia, które mogą być powodem sporu na linii PR-owiec i dziennikarz. O dawkę samokrytyki branży zadbali Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Solutions oraz Paweł TROCHIUMIUK, Prezes Zarządu Partner of Promotion. Pół żartem, pół serio opowiedzieli o błędach popełnianych przez PR-owców. Przekazywanie treści wyłącznie reklamowej, wysyłanie wiadomości na oślep do mediów z innego kręgu zainteresowań, zbyt częste informowanie o sprawach błahych i banalnych czy zadręczanie dziennikarzy pytaniami o możliwość publikacji to tylko niektóre ze stawianych zarzutów. Kwestię relacji i komunikowania polskich PR-owców przeanalizowała Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO, CEO Personal Brand Institute. Prelegentka wróciła do zadań postawionych przed branżą w roku 2014. Jeśli mówimy o budowaniu relacji, to nie uciekniemy od spraw fundamentalnych, które są najtrudniejsze, bo wymagają czasu i zaangażowania. Mówimy o przestrzeganiu pewnych zasad, wartościach, odpowiedzialności, wyobraźni czy zrozumieniu. Zadajcie sobie pytanie, czy traktujecie dziennikarzy jak swoich VIP-ów. Bo jak się ta sztuka uda, to okaże się, że każdy jest wasz – przekonywała Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzień pod znakiem badań

Drugiego dnia konferencji prelegenci skupili się w znacznej mierze na przedstawieniu wyników badań. Łukasz MAJEWSKI, PR&Marketing Manager VML Poland oraz Magdalena GROCHALA (Comarch SA) próbowali rozkochać w sobie media szukając uniwersalnego sposobu na zyskanie zainteresowania dziennikarza. Autorzy badania skupili się na odpowiedzi na takie pytania jak: skąd dziennikarze czerpią informacje, jakie kanały social media wykorzystują w pracy PR-owcy i w jakim stopniu jest to źródło dziennikarskich poszukiwań? Anna GABORY, Menedżer ds. badań, IPC Wrocław przedstawiła natomiast wyniki badań prowadzonych przez IPC Wrocław, Exacto Sp. z o.o. oraz Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W raporcie dokonano oceny działań media relations prowadzonych przez przedsiębiorstwa i samorządy lokalne.

Kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations została zaplanowana na 21-22 kwietnia 2016 roku, a tematyka wydarzenia będzie oscylowała wokół kryzysów medialnych. Szczegółowe informacje wkrótce pojawią się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

Kontakt dla mediów

dr Dariusz Tworzydło, Współorganizator Kongresu

e-mail: dariusz {.at} tworzydlo.pl, tel.: 602 44 55 96

Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015
Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA