REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Subskrybuj nas na Youtube
Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015
Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015

REKLAMA

REKLAMA

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Tegoroczne wydarzenie przyciągnęło najlepszych w swojej dziedzinie. O media relations dyskutowało ponad 250 uczestników Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015. Jakie wnioski wyciągnięto ze spotkania ekspertów i praktyków branży? – Wiele poruszonych kwestii stanowiło potwierdzenie dotychczasowej wiedzy. Pojawiło się jednak wiele nowych wątków, które prowokowały do dyskusji, zarówno na sali, jak i podczas rozmów kuluarowych. Branża jest otwarta na zmiany, ale do ich wprowadzenia niezbędna jest debata i stała edukacja mówi dr Dariusz TWORZYDŁO, prezes Exacto Sp. z o.o. Organizatorami Wydarzenia byli Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. Sponsorem głównym firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Wśród głównych partnerów znaleźli się: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Miasto Rzeszów, Województwo Podkarpackie, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

REKLAMA

REKLAMA

Głos przedstawicieli mediów

Spotkanie branży public relations tym razem stanowiło miejsce konfrontacji dwóch środowisk. Po dziennikarskiej stronie barykady stanęli redaktorzy znani ze szklanego ekranu. Grzegorz MIECUGOW opowiadał o istocie, metodach, ale także trudnościach w docieraniu do dzisiejszego odbiorcy. Przeplatając prelekcję licznymi przykładami z bogatego doświadczenia znalazł punkty styku obu, niekiedy konkurujących ze sobą, branż. – Wspólnym mianownikiem dla mediów, dla dziennikarzy, dla PR-u, ale także dla reklamy jest to, jak trafić ze swoim przekazem do odbiorcy – twierdził Grzegorz MIECUGOW. Rad z zakresu publicznych wystąpień udzielał natomiast Maciej ORŁOŚ. Dziennikarz wymieniał najczęściej popełniane błędy, podpierając się licznymi przykładami wpadek ludzi ze świata biznesu czy polityki. Nadmierna gestykulacja, brak przygotowania czy zła dykcja mogą stanowić problem zarówno dla występującego, jak i odbiorców.

REKLAMA

Grzechy główne PR-owców

Kongres stanowił także lekcję pokory dla środowiska public relations. Nie obyło się bowiem bez wylistowania punktów iskrzenia, które mogą być powodem sporu na linii PR-owiec i dziennikarz. O dawkę samokrytyki branży zadbali Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Solutions oraz Paweł TROCHIUMIUK, Prezes Zarządu Partner of Promotion. Pół żartem, pół serio opowiedzieli o błędach popełnianych przez PR-owców. Przekazywanie treści wyłącznie reklamowej, wysyłanie wiadomości na oślep do mediów z innego kręgu zainteresowań, zbyt częste informowanie o sprawach błahych i banalnych czy zadręczanie dziennikarzy pytaniami o możliwość publikacji to tylko niektóre ze stawianych zarzutów. Kwestię relacji i komunikowania polskich PR-owców przeanalizowała Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO, CEO Personal Brand Institute. Prelegentka wróciła do zadań postawionych przed branżą w roku 2014. Jeśli mówimy o budowaniu relacji, to nie uciekniemy od spraw fundamentalnych, które są najtrudniejsze, bo wymagają czasu i zaangażowania. Mówimy o przestrzeganiu pewnych zasad, wartościach, odpowiedzialności, wyobraźni czy zrozumieniu. Zadajcie sobie pytanie, czy traktujecie dziennikarzy jak swoich VIP-ów. Bo jak się ta sztuka uda, to okaże się, że każdy jest wasz – przekonywała Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzień pod znakiem badań

Drugiego dnia konferencji prelegenci skupili się w znacznej mierze na przedstawieniu wyników badań. Łukasz MAJEWSKI, PR&Marketing Manager VML Poland oraz Magdalena GROCHALA (Comarch SA) próbowali rozkochać w sobie media szukając uniwersalnego sposobu na zyskanie zainteresowania dziennikarza. Autorzy badania skupili się na odpowiedzi na takie pytania jak: skąd dziennikarze czerpią informacje, jakie kanały social media wykorzystują w pracy PR-owcy i w jakim stopniu jest to źródło dziennikarskich poszukiwań? Anna GABORY, Menedżer ds. badań, IPC Wrocław przedstawiła natomiast wyniki badań prowadzonych przez IPC Wrocław, Exacto Sp. z o.o. oraz Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W raporcie dokonano oceny działań media relations prowadzonych przez przedsiębiorstwa i samorządy lokalne.

Kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations została zaplanowana na 21-22 kwietnia 2016 roku, a tematyka wydarzenia będzie oscylowała wokół kryzysów medialnych. Szczegółowe informacje wkrótce pojawią się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

Kontakt dla mediów

dr Dariusz Tworzydło, Współorganizator Kongresu

e-mail: dariusz {.at} tworzydlo.pl, tel.: 602 44 55 96

Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015
Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

Etyka w sprzedaży bezpośredniej - standardy i wyzwania. Jak odróżnić legalny MLM od piramidy finansowej?

Sprzedaż bezpośrednia to sektor, który od dekad oferuje elastyczne możliwości pracy i rozwój osobisty. W Polsce funkcjonuje on w oparciu o jasne standardy wyznaczane przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Organizacja zrzesza firmy działające transparentnie i zgodnie z prawem, a jej celem jest ochrona zarówno konsumentów, jak i sprzedawców.

Leasing vs. wynajem: najlepszy wybór dla aut elektrycznych [Gość Infor.pl]

Elektromobilność staje się jednym z głównych kierunków rozwoju transportu w Polsce i na świecie. Dla wielu firm inwestycja w pojazdy elektryczne to jednak poważne wyzwanie finansowe, dlatego coraz częściej sięgają po zewnętrzne formy wsparcia. Jakie możliwości mają przedsiębiorcy? O tym w rozmowie Gość Infor.pl opowiedział Allan Wodzyński, dyrektor Biura ESG w PKO Leasing.

REKLAMA

Podział wierzycieli na grupy po nowelizacji Prawa restrukturyzacyjnego

Wierzyciele objęci układem w restrukturyzacji mogą zostać podzieleni na grupy. W niektórych przypadkach, w myśl nowych przepisów, taki podział jest obowiązkowy. W zamyśle ustawodawcy ma to usprawnić proces restrukturyzacji.

IP Box na Cyprze – czym jest i jak działa?

W świecie globalnej gospodarki coraz większą rolę odgrywają prawa własności intelektualnej – patenty, oprogramowanie, znaki towarowe czy prawa autorskie. Dla wielu firm to właśnie one są najcenniejszym aktywem, przynoszącym największe zyski. Dlatego wiele krajów wprowadza specjalne rozwiązania podatkowe, które mają zachęcać do rejestrowania i rozwijania praw IP w danej jurysdykcji. Jednym z najbardziej atrakcyjnych rozwiązań jest IP Box na Cyprze, który od lat cieszy się dużym zainteresowaniem międzynarodowych przedsiębiorców.

Zawodowe FOMO w pracy profesjonalisty

Każdy profesjonalista zna uczucie zmęczenia z powodu ciągłych zmian, do których należy się dostosować. Nowe przepisy, konieczność śledzenia orzecznictwa, a także pędzące transformacje technologii i w biznesu to jest rzeczywistość, z którą musimy być na bieżąco. Jeśli temu nie sprostamy, ryzykujemy jakością pracy i reputacją, a w konsekwencji może ucierpieć nasza kariera. Czy takiego stresu można uniknąć?

Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

REKLAMA

Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim pojawiły się statystyki i rankingi, które pokazują, jak mocno zmienia się pozycja Polski w globalnej turystyce. Najnowsze zestawienie wskazuje nasz kraj na 19. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych kierunków świata. To duży awans, za którym stoją zarówno liczby, jak i realne zmiany w jakości oferty turystycznej.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

REKLAMA