REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Pravna Group
4 usługi prawne online
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.
rozwiń >

Zaufanie buduje sprzedaż

Klient nie lubi, kiedy coś mu się sprzedaje. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdy wybiera produkt lub usługę od firmy, którą zna, lubi i jest przekonany o jej profesjonalizmie. Wtedy transakcja jest dla niego przyjemnością i wie, że wydaje pieniądze w najlepszy możliwy sposób. Jak sprawić, żeby klienci zaufali marce i chętnie polecali ją dalej?

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą jest znajomość marki przez klienta. Niby truizm, jednak zastanów się, co robisz, żeby zaistnieć w świadomości klienta? Nie wystarczy posiadać najlepszego produktu na świecie. Twój potencjalny odbiorca musi się o nim dowiedzieć i chcieć włożyć do koszyka.

Klienci przy zakupach sugerują się tym, czy znają daną markę. Chętniej wybiorą tę, z którą nawiązali relację. Łatwiej zaprzyjaźnić się z marką o wyrobionej renomie i stabilnej wartości na rynku. Tę stabilność gwarantuje zastrzeżenie znaku towarowego. Taka firma nie zniknie z dnia na dzień z powodu kradzieży marki przez konkurencję. R w kółeczku daje klientowi satysfakcję najlepszego wyboru, jakiego mógł dokonać. Ty zyskujesz za to lojalnych kontrahentów i rosnącą sprzedaż. Perfekcyjne rozwiązanie, prawda?

Ile zyskasz na zaufaniu klientów? 

Lojalni klienci mogą być podstawą funkcjonowania firmy. Koszt pozyskania nowego odbiorcy jest o 6-7 razy wyższy od zatrzymania obecnego. A lojalni klienci spędzają z marką o 1/3 czasu więcej niż nowi. Amerykańskie statystyki pokazują, że poprawa satysfakcji klienta o jedną jednostkę (w skali 1-100) obniża ogólne koszty firmy o 29 mln dolarów. Na tę kwotę składa się również fakt mniejszych wydatków firmy na obsługę niezadowolonych klientów. Różnice w finansowych tabelach zobaczysz też, prowadząc mniejszy biznes na polskim rynku.

REKLAMA

Klient, który ufa marce, chętniej kupi jej droższe produkty. Dużej kwoty nie wydałby na przypadkowy zakup, jednak lojalność do znanej marki, z którą jest zaprzyjaźniony, pozwala mu podjąć decyzję o spróbowaniu czegoś bardziej luksusowego. Zaufanie społeczne ma zatem istotną wartość ekonomiczną. Zasada jest prosta. Im większe zaufanie zdobędziemy, tym możemy cieszyć się wyższą sprzedażą i większymi zarobkami. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stworzenie i wdrożenie w życie planu właściwej strategii wymaga czasu, zaangażowania i środków finansowych. Jednak gdy zrobi się to odpowiednio, firma może wiele zyskać. Warto zainwestować w budowę relacji z klientami, bo przynoszą wymierne korzyści.

Jakiej marce można zaufać?

Marka, której można zaufać, prowadzi dialog, a nie monolog. Klient jest w centrum jej zainteresowania. Powinien poczuć z nią osobistą więź. Królową zaufania jest opinia! Nic tak nie przyciąga do firmy, jak zadowoleni klienci. Pochwal się pozytywnymi komentarzami wystawionymi przez Twoich kontrahentów. Zachęci to innych zainteresowanych ofertą do skorzystania z niej. Możesz też spróbować wypróbować siłę autorytetu — to dlatego w reklamach występują piłkarze czy aktorzy. Ważną rolę odgrywa uczestniczenie klienta w kształtowaniu oferty firmy. Sprawdzą się więc wszelkie ankiety, konkursy, w których klienci mają realny wpływ na to, jak rozwija się marka. Klient lubi też utożsamiać się z wartościami marki. O zaufaniu klientów do firmy decyduje też poczucie bezpieczeństwa w trakcie podejmowania decyzji o zakupie towaru. Klient wie, że zaufany sprzedawca go nie oszuka i zaproponuje mu najlepsze rozwiązanie. 

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?

R w kółeczku to prestiż. Sygnał dla klienta, że może spodziewać się najwyższej jakości i profesjonalizmu. Gwarancja stabilności na rynku. Znak registered przy nazwie lub logo sprawia, że konsumenci w gąszczu nieznanych sobie produktów, sięgną po ten, który kojarzą. Jeżeli staną przed wyborem w zupełnie nieznanej sobie branży, zastrzeżony znak towarowy da im pewność, że firma ma mocną pozycję na rynku, dba o swoje bezpieczeństwo i za chwilę nie zniknie. 

Klienci lubią sięgać po znane i sprawdzone rozwiązania. Korzystając ze wskazówek, które podaliśmy powyżej, można zbudować markę opartą o dialog i zaangażowanie klienta. Szczególnie warto postawić na zastrzeżenie znaku towarowego. - Logo i nazwa to wyróżnik firmy. Filary, na których buduje się całą komunikację. Te elementy klient zapamiętuje i później wybiera spośród wielu innych, nieznanych sobie ofert.

Dlatego warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie swojej marki przed kradzieżą, tak jak dbamy o wygląd stron internetowych czy gadżety reklamowe. Tracąc nazwę i logo, przedsiębiorca jest zmuszony zmienić cały przekaz, na którym budował sprzedaż. Niestety, w takim przypadku klient przestanie kojarzyć markę, a przez to dochody firmy znacznie spadną – tłumaczy Karolina Bohdanowicz, ekspertka ds. znaków towarowych w  PRAVNA Group.

Zdarzają się również sytuacje, wcale nie tak rzadko, że marka rebrandingu nie przetrwa. Cała inwestycja w marketing, komunikację, budowanie świadomości marki, pójdzie na marne. A przedsiębiorca może jedynie liczyć straty przez własne zaniedbanie. W końcu na odpowiednie budowanie zaufania klientów do marki przeznacza się ogromne budżety. Koszt rejestracji znaku towarowego, to przy nich kropla, mogąca uratować cały biznes.

Moc zastrzeżonej nazwy i logo, czyli jak zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć sprzedaż?

Stając przed sklepową półką uginającą się od czekolad, którą wybierzesz? Zapewne tę, której smak dobrze znasz, bo kupujesz ją od wielu  lat. A jeśli wcześniej nie jadłeś słodyczy? To włożysz do koszyka tabliczkę czekolady firmy, którą znasz z innych produktów. Albo taką, którą widziałeś u koleżanki w torebce. Opakowanie i nazwa nie są już dla Ciebie obce, bo miałeś okazję się z nimi wcześniej spotkać. Przy następnych zakupach zauważ, że niechętnie sięgasz po nieznane marki, do których nie masz żadnych skojarzeń.

Chcesz być o krok przed konkurencją? Zarejestruj swój znak towarowy

A teraz pomyśl o najbardziej znanych na świecie markach – odzieżowych, napojów, wytwórni filmowych. W każdej branży wymienisz na pewno chociaż jeden przykład. Dlaczego powstają podróbki? Dlaczego tworzy się nazwy łudząco podobne do znanych już firm? Bo sprzedawca liczy na to, że klient się na to nabierze. Wybierze coś, co dobrze zna. Sięgnie po nazwę, którą potrafi wymienić obudzony nawet w środku nocy. Weźmie produkt, któremu ufa. I który go nie zaskoczy, ani nie rozczaruje. Dlatego firmy z R w kółeczku są tak pożądane przez konsumentów. Dają gwarancję jakości oraz stabilności. Będąc w innym państwie, szukasz w sklepie Coca-Coli albo Lay’sów – znasz ich smak, wiesz czego się spodziewać. To bezpieczna opcja wśród gąszczu nic niemówiących Ci obcych nazw. Sam widzisz, jak ważna jest kwestia świadomości marki. Powoli, przez częsty kontakt, wnika ona do Twojej codzienności, aż wreszcie się z nią zaprzyjaźniasz. W reklamach wykorzystuje się nazwę i logo marki tak, żeby kojarzyć je pozytywnie. Po jakimś czasie znak towarowy staje się znany i ceniony na rynku.

Tego możesz uczyć się od dużych marek i podobne działać z własną. Powoli budować jej tożsamość i zwiększać przychody. Uważaj tylko na błąd, który popełnia wielu przedsiębiorców — utratę marki. Szkoda Twojego zaangażowania… i środków finansowych. Możesz temu zapobiec poprzez rejestrację znaku towarowego. W ten sposób nie tylko chronisz swoją firmę, ale i wyróżniasz się na rynku. Może będziesz wśród nielicznych przedsiębiorców z Twojej branży, którzy z tej opcji skorzystali? To świadczy o Twojej odpowiedzialności i dbałości o rozwój firmy. Zastrzeżony znak gwarantuje bezpieczeństwo firmy i chroni przed jej kradzieżą. Zapewnia również renomę, a wiesz już, że ludzie sięgają po sprawdzone rozwiązania i współpracują z firmami, którym można zaufać.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA