REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Pravna Group
4 usługi prawne online
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.
rozwiń >

Zaufanie buduje sprzedaż

Klient nie lubi, kiedy coś mu się sprzedaje. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdy wybiera produkt lub usługę od firmy, którą zna, lubi i jest przekonany o jej profesjonalizmie. Wtedy transakcja jest dla niego przyjemnością i wie, że wydaje pieniądze w najlepszy możliwy sposób. Jak sprawić, żeby klienci zaufali marce i chętnie polecali ją dalej?

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą jest znajomość marki przez klienta. Niby truizm, jednak zastanów się, co robisz, żeby zaistnieć w świadomości klienta? Nie wystarczy posiadać najlepszego produktu na świecie. Twój potencjalny odbiorca musi się o nim dowiedzieć i chcieć włożyć do koszyka.

Klienci przy zakupach sugerują się tym, czy znają daną markę. Chętniej wybiorą tę, z którą nawiązali relację. Łatwiej zaprzyjaźnić się z marką o wyrobionej renomie i stabilnej wartości na rynku. Tę stabilność gwarantuje zastrzeżenie znaku towarowego. Taka firma nie zniknie z dnia na dzień z powodu kradzieży marki przez konkurencję. R w kółeczku daje klientowi satysfakcję najlepszego wyboru, jakiego mógł dokonać. Ty zyskujesz za to lojalnych kontrahentów i rosnącą sprzedaż. Perfekcyjne rozwiązanie, prawda?

Ile zyskasz na zaufaniu klientów? 

REKLAMA

Lojalni klienci mogą być podstawą funkcjonowania firmy. Koszt pozyskania nowego odbiorcy jest o 6-7 razy wyższy od zatrzymania obecnego. A lojalni klienci spędzają z marką o 1/3 czasu więcej niż nowi. Amerykańskie statystyki pokazują, że poprawa satysfakcji klienta o jedną jednostkę (w skali 1-100) obniża ogólne koszty firmy o 29 mln dolarów. Na tę kwotę składa się również fakt mniejszych wydatków firmy na obsługę niezadowolonych klientów. Różnice w finansowych tabelach zobaczysz też, prowadząc mniejszy biznes na polskim rynku.

Klient, który ufa marce, chętniej kupi jej droższe produkty. Dużej kwoty nie wydałby na przypadkowy zakup, jednak lojalność do znanej marki, z którą jest zaprzyjaźniony, pozwala mu podjąć decyzję o spróbowaniu czegoś bardziej luksusowego. Zaufanie społeczne ma zatem istotną wartość ekonomiczną. Zasada jest prosta. Im większe zaufanie zdobędziemy, tym możemy cieszyć się wyższą sprzedażą i większymi zarobkami. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stworzenie i wdrożenie w życie planu właściwej strategii wymaga czasu, zaangażowania i środków finansowych. Jednak gdy zrobi się to odpowiednio, firma może wiele zyskać. Warto zainwestować w budowę relacji z klientami, bo przynoszą wymierne korzyści.

Jakiej marce można zaufać?

Marka, której można zaufać, prowadzi dialog, a nie monolog. Klient jest w centrum jej zainteresowania. Powinien poczuć z nią osobistą więź. Królową zaufania jest opinia! Nic tak nie przyciąga do firmy, jak zadowoleni klienci. Pochwal się pozytywnymi komentarzami wystawionymi przez Twoich kontrahentów. Zachęci to innych zainteresowanych ofertą do skorzystania z niej. Możesz też spróbować wypróbować siłę autorytetu — to dlatego w reklamach występują piłkarze czy aktorzy. Ważną rolę odgrywa uczestniczenie klienta w kształtowaniu oferty firmy. Sprawdzą się więc wszelkie ankiety, konkursy, w których klienci mają realny wpływ na to, jak rozwija się marka. Klient lubi też utożsamiać się z wartościami marki. O zaufaniu klientów do firmy decyduje też poczucie bezpieczeństwa w trakcie podejmowania decyzji o zakupie towaru. Klient wie, że zaufany sprzedawca go nie oszuka i zaproponuje mu najlepsze rozwiązanie. 

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?

R w kółeczku to prestiż. Sygnał dla klienta, że może spodziewać się najwyższej jakości i profesjonalizmu. Gwarancja stabilności na rynku. Znak registered przy nazwie lub logo sprawia, że konsumenci w gąszczu nieznanych sobie produktów, sięgną po ten, który kojarzą. Jeżeli staną przed wyborem w zupełnie nieznanej sobie branży, zastrzeżony znak towarowy da im pewność, że firma ma mocną pozycję na rynku, dba o swoje bezpieczeństwo i za chwilę nie zniknie. 

Klienci lubią sięgać po znane i sprawdzone rozwiązania. Korzystając ze wskazówek, które podaliśmy powyżej, można zbudować markę opartą o dialog i zaangażowanie klienta. Szczególnie warto postawić na zastrzeżenie znaku towarowego. - Logo i nazwa to wyróżnik firmy. Filary, na których buduje się całą komunikację. Te elementy klient zapamiętuje i później wybiera spośród wielu innych, nieznanych sobie ofert.

Dlatego warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie swojej marki przed kradzieżą, tak jak dbamy o wygląd stron internetowych czy gadżety reklamowe. Tracąc nazwę i logo, przedsiębiorca jest zmuszony zmienić cały przekaz, na którym budował sprzedaż. Niestety, w takim przypadku klient przestanie kojarzyć markę, a przez to dochody firmy znacznie spadną – tłumaczy Karolina Bohdanowicz, ekspertka ds. znaków towarowych w  PRAVNA Group.

Zdarzają się również sytuacje, wcale nie tak rzadko, że marka rebrandingu nie przetrwa. Cała inwestycja w marketing, komunikację, budowanie świadomości marki, pójdzie na marne. A przedsiębiorca może jedynie liczyć straty przez własne zaniedbanie. W końcu na odpowiednie budowanie zaufania klientów do marki przeznacza się ogromne budżety. Koszt rejestracji znaku towarowego, to przy nich kropla, mogąca uratować cały biznes.

Moc zastrzeżonej nazwy i logo, czyli jak zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć sprzedaż?

Stając przed sklepową półką uginającą się od czekolad, którą wybierzesz? Zapewne tę, której smak dobrze znasz, bo kupujesz ją od wielu  lat. A jeśli wcześniej nie jadłeś słodyczy? To włożysz do koszyka tabliczkę czekolady firmy, którą znasz z innych produktów. Albo taką, którą widziałeś u koleżanki w torebce. Opakowanie i nazwa nie są już dla Ciebie obce, bo miałeś okazję się z nimi wcześniej spotkać. Przy następnych zakupach zauważ, że niechętnie sięgasz po nieznane marki, do których nie masz żadnych skojarzeń.

Chcesz być o krok przed konkurencją? Zarejestruj swój znak towarowy

A teraz pomyśl o najbardziej znanych na świecie markach – odzieżowych, napojów, wytwórni filmowych. W każdej branży wymienisz na pewno chociaż jeden przykład. Dlaczego powstają podróbki? Dlaczego tworzy się nazwy łudząco podobne do znanych już firm? Bo sprzedawca liczy na to, że klient się na to nabierze. Wybierze coś, co dobrze zna. Sięgnie po nazwę, którą potrafi wymienić obudzony nawet w środku nocy. Weźmie produkt, któremu ufa. I który go nie zaskoczy, ani nie rozczaruje. Dlatego firmy z R w kółeczku są tak pożądane przez konsumentów. Dają gwarancję jakości oraz stabilności. Będąc w innym państwie, szukasz w sklepie Coca-Coli albo Lay’sów – znasz ich smak, wiesz czego się spodziewać. To bezpieczna opcja wśród gąszczu nic niemówiących Ci obcych nazw. Sam widzisz, jak ważna jest kwestia świadomości marki. Powoli, przez częsty kontakt, wnika ona do Twojej codzienności, aż wreszcie się z nią zaprzyjaźniasz. W reklamach wykorzystuje się nazwę i logo marki tak, żeby kojarzyć je pozytywnie. Po jakimś czasie znak towarowy staje się znany i ceniony na rynku.

Tego możesz uczyć się od dużych marek i podobne działać z własną. Powoli budować jej tożsamość i zwiększać przychody. Uważaj tylko na błąd, który popełnia wielu przedsiębiorców — utratę marki. Szkoda Twojego zaangażowania… i środków finansowych. Możesz temu zapobiec poprzez rejestrację znaku towarowego. W ten sposób nie tylko chronisz swoją firmę, ale i wyróżniasz się na rynku. Może będziesz wśród nielicznych przedsiębiorców z Twojej branży, którzy z tej opcji skorzystali? To świadczy o Twojej odpowiedzialności i dbałości o rozwój firmy. Zastrzeżony znak gwarantuje bezpieczeństwo firmy i chroni przed jej kradzieżą. Zapewnia również renomę, a wiesz już, że ludzie sięgają po sprawdzone rozwiązania i współpracują z firmami, którym można zaufać.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Radek
    2022-07-17 23:01:19
    U mnie sprawdzają się rabaty dla stałych klientów, różne promocje, ale też darmowe gadżety, które zamawiam ze SpiroPrint. Jak na razie takie działania się sprawdzają, bo klienci zostają ze mną na dłużej.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

REKLAMA

Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

REKLAMA

Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

REKLAMA