REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.
rozwiń >

Zaufanie buduje sprzedaż

Klient nie lubi, kiedy coś mu się sprzedaje. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdy wybiera produkt lub usługę od firmy, którą zna, lubi i jest przekonany o jej profesjonalizmie. Wtedy transakcja jest dla niego przyjemnością i wie, że wydaje pieniądze w najlepszy możliwy sposób. Jak sprawić, żeby klienci zaufali marce i chętnie polecali ją dalej?

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą jest znajomość marki przez klienta. Niby truizm, jednak zastanów się, co robisz, żeby zaistnieć w świadomości klienta? Nie wystarczy posiadać najlepszego produktu na świecie. Twój potencjalny odbiorca musi się o nim dowiedzieć i chcieć włożyć do koszyka.

Klienci przy zakupach sugerują się tym, czy znają daną markę. Chętniej wybiorą tę, z którą nawiązali relację. Łatwiej zaprzyjaźnić się z marką o wyrobionej renomie i stabilnej wartości na rynku. Tę stabilność gwarantuje zastrzeżenie znaku towarowego. Taka firma nie zniknie z dnia na dzień z powodu kradzieży marki przez konkurencję. R w kółeczku daje klientowi satysfakcję najlepszego wyboru, jakiego mógł dokonać. Ty zyskujesz za to lojalnych kontrahentów i rosnącą sprzedaż. Perfekcyjne rozwiązanie, prawda?

Ile zyskasz na zaufaniu klientów? 

REKLAMA

Lojalni klienci mogą być podstawą funkcjonowania firmy. Koszt pozyskania nowego odbiorcy jest o 6-7 razy wyższy od zatrzymania obecnego. A lojalni klienci spędzają z marką o 1/3 czasu więcej niż nowi. Amerykańskie statystyki pokazują, że poprawa satysfakcji klienta o jedną jednostkę (w skali 1-100) obniża ogólne koszty firmy o 29 mln dolarów. Na tę kwotę składa się również fakt mniejszych wydatków firmy na obsługę niezadowolonych klientów. Różnice w finansowych tabelach zobaczysz też, prowadząc mniejszy biznes na polskim rynku.

Klient, który ufa marce, chętniej kupi jej droższe produkty. Dużej kwoty nie wydałby na przypadkowy zakup, jednak lojalność do znanej marki, z którą jest zaprzyjaźniony, pozwala mu podjąć decyzję o spróbowaniu czegoś bardziej luksusowego. Zaufanie społeczne ma zatem istotną wartość ekonomiczną. Zasada jest prosta. Im większe zaufanie zdobędziemy, tym możemy cieszyć się wyższą sprzedażą i większymi zarobkami. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stworzenie i wdrożenie w życie planu właściwej strategii wymaga czasu, zaangażowania i środków finansowych. Jednak gdy zrobi się to odpowiednio, firma może wiele zyskać. Warto zainwestować w budowę relacji z klientami, bo przynoszą wymierne korzyści.

Jakiej marce można zaufać?

Marka, której można zaufać, prowadzi dialog, a nie monolog. Klient jest w centrum jej zainteresowania. Powinien poczuć z nią osobistą więź. Królową zaufania jest opinia! Nic tak nie przyciąga do firmy, jak zadowoleni klienci. Pochwal się pozytywnymi komentarzami wystawionymi przez Twoich kontrahentów. Zachęci to innych zainteresowanych ofertą do skorzystania z niej. Możesz też spróbować wypróbować siłę autorytetu — to dlatego w reklamach występują piłkarze czy aktorzy. Ważną rolę odgrywa uczestniczenie klienta w kształtowaniu oferty firmy. Sprawdzą się więc wszelkie ankiety, konkursy, w których klienci mają realny wpływ na to, jak rozwija się marka. Klient lubi też utożsamiać się z wartościami marki. O zaufaniu klientów do firmy decyduje też poczucie bezpieczeństwa w trakcie podejmowania decyzji o zakupie towaru. Klient wie, że zaufany sprzedawca go nie oszuka i zaproponuje mu najlepsze rozwiązanie. 

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?

R w kółeczku to prestiż. Sygnał dla klienta, że może spodziewać się najwyższej jakości i profesjonalizmu. Gwarancja stabilności na rynku. Znak registered przy nazwie lub logo sprawia, że konsumenci w gąszczu nieznanych sobie produktów, sięgną po ten, który kojarzą. Jeżeli staną przed wyborem w zupełnie nieznanej sobie branży, zastrzeżony znak towarowy da im pewność, że firma ma mocną pozycję na rynku, dba o swoje bezpieczeństwo i za chwilę nie zniknie. 

Klienci lubią sięgać po znane i sprawdzone rozwiązania. Korzystając ze wskazówek, które podaliśmy powyżej, można zbudować markę opartą o dialog i zaangażowanie klienta. Szczególnie warto postawić na zastrzeżenie znaku towarowego. - Logo i nazwa to wyróżnik firmy. Filary, na których buduje się całą komunikację. Te elementy klient zapamiętuje i później wybiera spośród wielu innych, nieznanych sobie ofert.

Dlatego warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie swojej marki przed kradzieżą, tak jak dbamy o wygląd stron internetowych czy gadżety reklamowe. Tracąc nazwę i logo, przedsiębiorca jest zmuszony zmienić cały przekaz, na którym budował sprzedaż. Niestety, w takim przypadku klient przestanie kojarzyć markę, a przez to dochody firmy znacznie spadną – tłumaczy Karolina Bohdanowicz, ekspertka ds. znaków towarowych w  PRAVNA Group.

Zdarzają się również sytuacje, wcale nie tak rzadko, że marka rebrandingu nie przetrwa. Cała inwestycja w marketing, komunikację, budowanie świadomości marki, pójdzie na marne. A przedsiębiorca może jedynie liczyć straty przez własne zaniedbanie. W końcu na odpowiednie budowanie zaufania klientów do marki przeznacza się ogromne budżety. Koszt rejestracji znaku towarowego, to przy nich kropla, mogąca uratować cały biznes.

Moc zastrzeżonej nazwy i logo, czyli jak zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć sprzedaż?

Stając przed sklepową półką uginającą się od czekolad, którą wybierzesz? Zapewne tę, której smak dobrze znasz, bo kupujesz ją od wielu  lat. A jeśli wcześniej nie jadłeś słodyczy? To włożysz do koszyka tabliczkę czekolady firmy, którą znasz z innych produktów. Albo taką, którą widziałeś u koleżanki w torebce. Opakowanie i nazwa nie są już dla Ciebie obce, bo miałeś okazję się z nimi wcześniej spotkać. Przy następnych zakupach zauważ, że niechętnie sięgasz po nieznane marki, do których nie masz żadnych skojarzeń.

Chcesz być o krok przed konkurencją? Zarejestruj swój znak towarowy

A teraz pomyśl o najbardziej znanych na świecie markach – odzieżowych, napojów, wytwórni filmowych. W każdej branży wymienisz na pewno chociaż jeden przykład. Dlaczego powstają podróbki? Dlaczego tworzy się nazwy łudząco podobne do znanych już firm? Bo sprzedawca liczy na to, że klient się na to nabierze. Wybierze coś, co dobrze zna. Sięgnie po nazwę, którą potrafi wymienić obudzony nawet w środku nocy. Weźmie produkt, któremu ufa. I który go nie zaskoczy, ani nie rozczaruje. Dlatego firmy z R w kółeczku są tak pożądane przez konsumentów. Dają gwarancję jakości oraz stabilności. Będąc w innym państwie, szukasz w sklepie Coca-Coli albo Lay’sów – znasz ich smak, wiesz czego się spodziewać. To bezpieczna opcja wśród gąszczu nic niemówiących Ci obcych nazw. Sam widzisz, jak ważna jest kwestia świadomości marki. Powoli, przez częsty kontakt, wnika ona do Twojej codzienności, aż wreszcie się z nią zaprzyjaźniasz. W reklamach wykorzystuje się nazwę i logo marki tak, żeby kojarzyć je pozytywnie. Po jakimś czasie znak towarowy staje się znany i ceniony na rynku.

Tego możesz uczyć się od dużych marek i podobne działać z własną. Powoli budować jej tożsamość i zwiększać przychody. Uważaj tylko na błąd, który popełnia wielu przedsiębiorców — utratę marki. Szkoda Twojego zaangażowania… i środków finansowych. Możesz temu zapobiec poprzez rejestrację znaku towarowego. W ten sposób nie tylko chronisz swoją firmę, ale i wyróżniasz się na rynku. Może będziesz wśród nielicznych przedsiębiorców z Twojej branży, którzy z tej opcji skorzystali? To świadczy o Twojej odpowiedzialności i dbałości o rozwój firmy. Zastrzeżony znak gwarantuje bezpieczeństwo firmy i chroni przed jej kradzieżą. Zapewnia również renomę, a wiesz już, że ludzie sięgają po sprawdzone rozwiązania i współpracują z firmami, którym można zaufać.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

REKLAMA

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

REKLAMA

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

REKLAMA