REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Pravna Group
4 usługi prawne online
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.
rozwiń >

Zaufanie buduje sprzedaż

Klient nie lubi, kiedy coś mu się sprzedaje. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdy wybiera produkt lub usługę od firmy, którą zna, lubi i jest przekonany o jej profesjonalizmie. Wtedy transakcja jest dla niego przyjemnością i wie, że wydaje pieniądze w najlepszy możliwy sposób. Jak sprawić, żeby klienci zaufali marce i chętnie polecali ją dalej?

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą jest znajomość marki przez klienta. Niby truizm, jednak zastanów się, co robisz, żeby zaistnieć w świadomości klienta? Nie wystarczy posiadać najlepszego produktu na świecie. Twój potencjalny odbiorca musi się o nim dowiedzieć i chcieć włożyć do koszyka.

Klienci przy zakupach sugerują się tym, czy znają daną markę. Chętniej wybiorą tę, z którą nawiązali relację. Łatwiej zaprzyjaźnić się z marką o wyrobionej renomie i stabilnej wartości na rynku. Tę stabilność gwarantuje zastrzeżenie znaku towarowego. Taka firma nie zniknie z dnia na dzień z powodu kradzieży marki przez konkurencję. R w kółeczku daje klientowi satysfakcję najlepszego wyboru, jakiego mógł dokonać. Ty zyskujesz za to lojalnych kontrahentów i rosnącą sprzedaż. Perfekcyjne rozwiązanie, prawda?

Ile zyskasz na zaufaniu klientów? 

REKLAMA

Lojalni klienci mogą być podstawą funkcjonowania firmy. Koszt pozyskania nowego odbiorcy jest o 6-7 razy wyższy od zatrzymania obecnego. A lojalni klienci spędzają z marką o 1/3 czasu więcej niż nowi. Amerykańskie statystyki pokazują, że poprawa satysfakcji klienta o jedną jednostkę (w skali 1-100) obniża ogólne koszty firmy o 29 mln dolarów. Na tę kwotę składa się również fakt mniejszych wydatków firmy na obsługę niezadowolonych klientów. Różnice w finansowych tabelach zobaczysz też, prowadząc mniejszy biznes na polskim rynku.

Klient, który ufa marce, chętniej kupi jej droższe produkty. Dużej kwoty nie wydałby na przypadkowy zakup, jednak lojalność do znanej marki, z którą jest zaprzyjaźniony, pozwala mu podjąć decyzję o spróbowaniu czegoś bardziej luksusowego. Zaufanie społeczne ma zatem istotną wartość ekonomiczną. Zasada jest prosta. Im większe zaufanie zdobędziemy, tym możemy cieszyć się wyższą sprzedażą i większymi zarobkami. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stworzenie i wdrożenie w życie planu właściwej strategii wymaga czasu, zaangażowania i środków finansowych. Jednak gdy zrobi się to odpowiednio, firma może wiele zyskać. Warto zainwestować w budowę relacji z klientami, bo przynoszą wymierne korzyści.

Jakiej marce można zaufać?

Marka, której można zaufać, prowadzi dialog, a nie monolog. Klient jest w centrum jej zainteresowania. Powinien poczuć z nią osobistą więź. Królową zaufania jest opinia! Nic tak nie przyciąga do firmy, jak zadowoleni klienci. Pochwal się pozytywnymi komentarzami wystawionymi przez Twoich kontrahentów. Zachęci to innych zainteresowanych ofertą do skorzystania z niej. Możesz też spróbować wypróbować siłę autorytetu — to dlatego w reklamach występują piłkarze czy aktorzy. Ważną rolę odgrywa uczestniczenie klienta w kształtowaniu oferty firmy. Sprawdzą się więc wszelkie ankiety, konkursy, w których klienci mają realny wpływ na to, jak rozwija się marka. Klient lubi też utożsamiać się z wartościami marki. O zaufaniu klientów do firmy decyduje też poczucie bezpieczeństwa w trakcie podejmowania decyzji o zakupie towaru. Klient wie, że zaufany sprzedawca go nie oszuka i zaproponuje mu najlepsze rozwiązanie. 

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?

R w kółeczku to prestiż. Sygnał dla klienta, że może spodziewać się najwyższej jakości i profesjonalizmu. Gwarancja stabilności na rynku. Znak registered przy nazwie lub logo sprawia, że konsumenci w gąszczu nieznanych sobie produktów, sięgną po ten, który kojarzą. Jeżeli staną przed wyborem w zupełnie nieznanej sobie branży, zastrzeżony znak towarowy da im pewność, że firma ma mocną pozycję na rynku, dba o swoje bezpieczeństwo i za chwilę nie zniknie. 

Klienci lubią sięgać po znane i sprawdzone rozwiązania. Korzystając ze wskazówek, które podaliśmy powyżej, można zbudować markę opartą o dialog i zaangażowanie klienta. Szczególnie warto postawić na zastrzeżenie znaku towarowego. - Logo i nazwa to wyróżnik firmy. Filary, na których buduje się całą komunikację. Te elementy klient zapamiętuje i później wybiera spośród wielu innych, nieznanych sobie ofert.

Dlatego warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie swojej marki przed kradzieżą, tak jak dbamy o wygląd stron internetowych czy gadżety reklamowe. Tracąc nazwę i logo, przedsiębiorca jest zmuszony zmienić cały przekaz, na którym budował sprzedaż. Niestety, w takim przypadku klient przestanie kojarzyć markę, a przez to dochody firmy znacznie spadną – tłumaczy Karolina Bohdanowicz, ekspertka ds. znaków towarowych w  PRAVNA Group.

Zdarzają się również sytuacje, wcale nie tak rzadko, że marka rebrandingu nie przetrwa. Cała inwestycja w marketing, komunikację, budowanie świadomości marki, pójdzie na marne. A przedsiębiorca może jedynie liczyć straty przez własne zaniedbanie. W końcu na odpowiednie budowanie zaufania klientów do marki przeznacza się ogromne budżety. Koszt rejestracji znaku towarowego, to przy nich kropla, mogąca uratować cały biznes.

Moc zastrzeżonej nazwy i logo, czyli jak zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć sprzedaż?

Stając przed sklepową półką uginającą się od czekolad, którą wybierzesz? Zapewne tę, której smak dobrze znasz, bo kupujesz ją od wielu  lat. A jeśli wcześniej nie jadłeś słodyczy? To włożysz do koszyka tabliczkę czekolady firmy, którą znasz z innych produktów. Albo taką, którą widziałeś u koleżanki w torebce. Opakowanie i nazwa nie są już dla Ciebie obce, bo miałeś okazję się z nimi wcześniej spotkać. Przy następnych zakupach zauważ, że niechętnie sięgasz po nieznane marki, do których nie masz żadnych skojarzeń.

Chcesz być o krok przed konkurencją? Zarejestruj swój znak towarowy

A teraz pomyśl o najbardziej znanych na świecie markach – odzieżowych, napojów, wytwórni filmowych. W każdej branży wymienisz na pewno chociaż jeden przykład. Dlaczego powstają podróbki? Dlaczego tworzy się nazwy łudząco podobne do znanych już firm? Bo sprzedawca liczy na to, że klient się na to nabierze. Wybierze coś, co dobrze zna. Sięgnie po nazwę, którą potrafi wymienić obudzony nawet w środku nocy. Weźmie produkt, któremu ufa. I który go nie zaskoczy, ani nie rozczaruje. Dlatego firmy z R w kółeczku są tak pożądane przez konsumentów. Dają gwarancję jakości oraz stabilności. Będąc w innym państwie, szukasz w sklepie Coca-Coli albo Lay’sów – znasz ich smak, wiesz czego się spodziewać. To bezpieczna opcja wśród gąszczu nic niemówiących Ci obcych nazw. Sam widzisz, jak ważna jest kwestia świadomości marki. Powoli, przez częsty kontakt, wnika ona do Twojej codzienności, aż wreszcie się z nią zaprzyjaźniasz. W reklamach wykorzystuje się nazwę i logo marki tak, żeby kojarzyć je pozytywnie. Po jakimś czasie znak towarowy staje się znany i ceniony na rynku.

Tego możesz uczyć się od dużych marek i podobne działać z własną. Powoli budować jej tożsamość i zwiększać przychody. Uważaj tylko na błąd, który popełnia wielu przedsiębiorców — utratę marki. Szkoda Twojego zaangażowania… i środków finansowych. Możesz temu zapobiec poprzez rejestrację znaku towarowego. W ten sposób nie tylko chronisz swoją firmę, ale i wyróżniasz się na rynku. Może będziesz wśród nielicznych przedsiębiorców z Twojej branży, którzy z tej opcji skorzystali? To świadczy o Twojej odpowiedzialności i dbałości o rozwój firmy. Zastrzeżony znak gwarantuje bezpieczeństwo firmy i chroni przed jej kradzieżą. Zapewnia również renomę, a wiesz już, że ludzie sięgają po sprawdzone rozwiązania i współpracują z firmami, którym można zaufać.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Radek
    2022-07-17 23:01:19
    U mnie sprawdzają się rabaty dla stałych klientów, różne promocje, ale też darmowe gadżety, które zamawiam ze SpiroPrint. Jak na razie takie działania się sprawdzają, bo klienci zostają ze mną na dłużej.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. Katowice 29 lutego 2024 r. [wydarzenie bezpłatne, liczba miejsc ograniczona]

LPW Grupa na czele z ekspertami z LPW Consulting zaprasza na kolejną edycję wydarzenia pt. KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. W tym roku to wydarzenie odbędzie się w czwartek 29 lutego 2024 r. w godz.: 10:00-14:00 w Parku Technologicznym Ekoenergia w Katowicach, ul. Żeliwna 38. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po uprzednim zapisie online. Przy czym liczba miejsc jest ograniczona. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Czekolada w 2024 roku będzie droższa i nie tylko ona. Ceny kakao biją rekordy – może być nawet 7 tys. USD za tonę. Co to jest shrinkflacja?

Nie ma dobrych wiadomości dla miłośników czekolady i kakao. Rekordowo wysokie ceny kakao na światowych giełdach nadal będą rosły i mogą nawet przekroczyć wartość 7 tys. dolarów za tonę. Tak prognozują autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH”. Problemy z podażą i przewidywane znaczne spadki zbiorów oznaczają trzeci rok z rzędu globalnego deficytu surowca. Kluczowy okres zbierania ziaren skończy się w marcu, a następny zacznie się dopiero we wrześniu. Natomiast już w styczniu br. słodycze i desery zdrożały najbardziej ze wszystkich analizowanych kategorii produktów. Eksperci zapowiadają, że podwyżki w następnej kolejności obejmą kosmetyki, leki i suplementy bazujące na kakao. I dodają, że skok cen odczują producenci art. spożywczych, zakłady przetwórcze, cukiernie i restauracje. W następnej kolejności straty te zostaną przerzucone na konsumentów. Taki scenariusz może się wydarzyć już przed Wielkanocą. A jeśli sytuacja dalej będzie się pogarszała, to może nasilić się również zjawisko shrinkflacji. 

Firmy widzą potencjał w sztucznej inteligencji, ale są pewne bariery

Firmy, które zainwestowały w sztuczną inteligencję i widzą jej potencjał, chętniej rozważają dalsze innowacje. Ale są tez pewne przeszkody, z którymi muszą się mierzyć. 

Ferie 2024. Wyjazdy nad morze coraz popularniejsze. Największą atrakcją morsowanie

Czy Polacy coraz chętniej będą spędzać ferie nad morzem? Eksperci zauważają, że to był najlepszy początek roku w turystyce od 2019 roku. Czy przedsiębiorcom opłaca się teraz zamykać na zimę? 

REKLAMA

Jak założyć e-Doręczenia? Wniosek przedsiębiorcy

Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o utworzenie adresu do e-Doręczeń przez Biznes.gov. Po aktywacji adresu, firma korzysta ze skrzynki do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy. Jak zrobić e-Doręczenia?

Kompetencje kobiet w branży IT. Większy udział kobiet jest istotny z powodu deficytu wykwalifikowanych kadr

W październiku 2024 r. zaczną obowiązywać unijne przepisy mające na celu zbudowanie większej odporności biznesu na cyberataki. W związku z tym należy podjąć działania podnoszące kompetencje z dziedziny cyberbezpieczeństwa. Tymczasem inicjatywy podnoszące kompetencje cyfrowe kobiet podejmowane są w zaledwie 20,4% miejsc pracy.

Komisja Europejska proponuje zmniejszenie i uproszczenie obciążeń rolników. Czy to wystarczy by przerwać protesty?

Komisja Europejska przesłała w czwartek prezydencji belgijskiej w Radzie UE dokument, zawierający listę działań mających na celu "zmniejszenie obciążeń administracyjnych, spoczywających na barkach rolników". Propozycje zostaną omówione z państwami członkowskimi 26 lutego na posiedzeniu Rady ds. Rolnictwa.

Używasz smartfona? Twoje wrażliwe dane są jak na dłoni. Technologia pozbawia nas prywatności

Użytkownicy różnych urządzeń, aplikacji czy systemów często nie są świadomi, przez kogo i do jakich celów są gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Rozwój technologii rzadko idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To stanowi zagrożenie dla ochrony danych osobowych.

REKLAMA

Wzrasta ryzyko prowadzenia biznesu. "Liczba wzmianek o geopolityce i ryzyku politycznym w dokumentach spółek wzrosła o 600%"

Ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku zwiększa rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej. Istotna dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności łańcuchów dostaw, odpowiednią politykę dostępu do zasobów i zaadresowanie kwestii ESG – wynika z raportu EY-Parthenon 2024 Geostrategic Outlook.

Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

REKLAMA