REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Pravna Group
4 usługi prawne online
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.
rozwiń >

Zaufanie buduje sprzedaż

Klient nie lubi, kiedy coś mu się sprzedaje. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdy wybiera produkt lub usługę od firmy, którą zna, lubi i jest przekonany o jej profesjonalizmie. Wtedy transakcja jest dla niego przyjemnością i wie, że wydaje pieniądze w najlepszy możliwy sposób. Jak sprawić, żeby klienci zaufali marce i chętnie polecali ją dalej?

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą jest znajomość marki przez klienta. Niby truizm, jednak zastanów się, co robisz, żeby zaistnieć w świadomości klienta? Nie wystarczy posiadać najlepszego produktu na świecie. Twój potencjalny odbiorca musi się o nim dowiedzieć i chcieć włożyć do koszyka.

Klienci przy zakupach sugerują się tym, czy znają daną markę. Chętniej wybiorą tę, z którą nawiązali relację. Łatwiej zaprzyjaźnić się z marką o wyrobionej renomie i stabilnej wartości na rynku. Tę stabilność gwarantuje zastrzeżenie znaku towarowego. Taka firma nie zniknie z dnia na dzień z powodu kradzieży marki przez konkurencję. R w kółeczku daje klientowi satysfakcję najlepszego wyboru, jakiego mógł dokonać. Ty zyskujesz za to lojalnych kontrahentów i rosnącą sprzedaż. Perfekcyjne rozwiązanie, prawda?

Ile zyskasz na zaufaniu klientów? 

REKLAMA

Lojalni klienci mogą być podstawą funkcjonowania firmy. Koszt pozyskania nowego odbiorcy jest o 6-7 razy wyższy od zatrzymania obecnego. A lojalni klienci spędzają z marką o 1/3 czasu więcej niż nowi. Amerykańskie statystyki pokazują, że poprawa satysfakcji klienta o jedną jednostkę (w skali 1-100) obniża ogólne koszty firmy o 29 mln dolarów. Na tę kwotę składa się również fakt mniejszych wydatków firmy na obsługę niezadowolonych klientów. Różnice w finansowych tabelach zobaczysz też, prowadząc mniejszy biznes na polskim rynku.

Klient, który ufa marce, chętniej kupi jej droższe produkty. Dużej kwoty nie wydałby na przypadkowy zakup, jednak lojalność do znanej marki, z którą jest zaprzyjaźniony, pozwala mu podjąć decyzję o spróbowaniu czegoś bardziej luksusowego. Zaufanie społeczne ma zatem istotną wartość ekonomiczną. Zasada jest prosta. Im większe zaufanie zdobędziemy, tym możemy cieszyć się wyższą sprzedażą i większymi zarobkami. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stworzenie i wdrożenie w życie planu właściwej strategii wymaga czasu, zaangażowania i środków finansowych. Jednak gdy zrobi się to odpowiednio, firma może wiele zyskać. Warto zainwestować w budowę relacji z klientami, bo przynoszą wymierne korzyści.

Jakiej marce można zaufać?

Marka, której można zaufać, prowadzi dialog, a nie monolog. Klient jest w centrum jej zainteresowania. Powinien poczuć z nią osobistą więź. Królową zaufania jest opinia! Nic tak nie przyciąga do firmy, jak zadowoleni klienci. Pochwal się pozytywnymi komentarzami wystawionymi przez Twoich kontrahentów. Zachęci to innych zainteresowanych ofertą do skorzystania z niej. Możesz też spróbować wypróbować siłę autorytetu — to dlatego w reklamach występują piłkarze czy aktorzy. Ważną rolę odgrywa uczestniczenie klienta w kształtowaniu oferty firmy. Sprawdzą się więc wszelkie ankiety, konkursy, w których klienci mają realny wpływ na to, jak rozwija się marka. Klient lubi też utożsamiać się z wartościami marki. O zaufaniu klientów do firmy decyduje też poczucie bezpieczeństwa w trakcie podejmowania decyzji o zakupie towaru. Klient wie, że zaufany sprzedawca go nie oszuka i zaproponuje mu najlepsze rozwiązanie. 

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?

R w kółeczku to prestiż. Sygnał dla klienta, że może spodziewać się najwyższej jakości i profesjonalizmu. Gwarancja stabilności na rynku. Znak registered przy nazwie lub logo sprawia, że konsumenci w gąszczu nieznanych sobie produktów, sięgną po ten, który kojarzą. Jeżeli staną przed wyborem w zupełnie nieznanej sobie branży, zastrzeżony znak towarowy da im pewność, że firma ma mocną pozycję na rynku, dba o swoje bezpieczeństwo i za chwilę nie zniknie. 

Klienci lubią sięgać po znane i sprawdzone rozwiązania. Korzystając ze wskazówek, które podaliśmy powyżej, można zbudować markę opartą o dialog i zaangażowanie klienta. Szczególnie warto postawić na zastrzeżenie znaku towarowego. - Logo i nazwa to wyróżnik firmy. Filary, na których buduje się całą komunikację. Te elementy klient zapamiętuje i później wybiera spośród wielu innych, nieznanych sobie ofert.

Dlatego warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie swojej marki przed kradzieżą, tak jak dbamy o wygląd stron internetowych czy gadżety reklamowe. Tracąc nazwę i logo, przedsiębiorca jest zmuszony zmienić cały przekaz, na którym budował sprzedaż. Niestety, w takim przypadku klient przestanie kojarzyć markę, a przez to dochody firmy znacznie spadną – tłumaczy Karolina Bohdanowicz, ekspertka ds. znaków towarowych w  PRAVNA Group.

Zdarzają się również sytuacje, wcale nie tak rzadko, że marka rebrandingu nie przetrwa. Cała inwestycja w marketing, komunikację, budowanie świadomości marki, pójdzie na marne. A przedsiębiorca może jedynie liczyć straty przez własne zaniedbanie. W końcu na odpowiednie budowanie zaufania klientów do marki przeznacza się ogromne budżety. Koszt rejestracji znaku towarowego, to przy nich kropla, mogąca uratować cały biznes.

Moc zastrzeżonej nazwy i logo, czyli jak zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć sprzedaż?

Stając przed sklepową półką uginającą się od czekolad, którą wybierzesz? Zapewne tę, której smak dobrze znasz, bo kupujesz ją od wielu  lat. A jeśli wcześniej nie jadłeś słodyczy? To włożysz do koszyka tabliczkę czekolady firmy, którą znasz z innych produktów. Albo taką, którą widziałeś u koleżanki w torebce. Opakowanie i nazwa nie są już dla Ciebie obce, bo miałeś okazję się z nimi wcześniej spotkać. Przy następnych zakupach zauważ, że niechętnie sięgasz po nieznane marki, do których nie masz żadnych skojarzeń.

Chcesz być o krok przed konkurencją? Zarejestruj swój znak towarowy

A teraz pomyśl o najbardziej znanych na świecie markach – odzieżowych, napojów, wytwórni filmowych. W każdej branży wymienisz na pewno chociaż jeden przykład. Dlaczego powstają podróbki? Dlaczego tworzy się nazwy łudząco podobne do znanych już firm? Bo sprzedawca liczy na to, że klient się na to nabierze. Wybierze coś, co dobrze zna. Sięgnie po nazwę, którą potrafi wymienić obudzony nawet w środku nocy. Weźmie produkt, któremu ufa. I który go nie zaskoczy, ani nie rozczaruje. Dlatego firmy z R w kółeczku są tak pożądane przez konsumentów. Dają gwarancję jakości oraz stabilności. Będąc w innym państwie, szukasz w sklepie Coca-Coli albo Lay’sów – znasz ich smak, wiesz czego się spodziewać. To bezpieczna opcja wśród gąszczu nic niemówiących Ci obcych nazw. Sam widzisz, jak ważna jest kwestia świadomości marki. Powoli, przez częsty kontakt, wnika ona do Twojej codzienności, aż wreszcie się z nią zaprzyjaźniasz. W reklamach wykorzystuje się nazwę i logo marki tak, żeby kojarzyć je pozytywnie. Po jakimś czasie znak towarowy staje się znany i ceniony na rynku.

Tego możesz uczyć się od dużych marek i podobne działać z własną. Powoli budować jej tożsamość i zwiększać przychody. Uważaj tylko na błąd, który popełnia wielu przedsiębiorców — utratę marki. Szkoda Twojego zaangażowania… i środków finansowych. Możesz temu zapobiec poprzez rejestrację znaku towarowego. W ten sposób nie tylko chronisz swoją firmę, ale i wyróżniasz się na rynku. Może będziesz wśród nielicznych przedsiębiorców z Twojej branży, którzy z tej opcji skorzystali? To świadczy o Twojej odpowiedzialności i dbałości o rozwój firmy. Zastrzeżony znak gwarantuje bezpieczeństwo firmy i chroni przed jej kradzieżą. Zapewnia również renomę, a wiesz już, że ludzie sięgają po sprawdzone rozwiązania i współpracują z firmami, którym można zaufać.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA