REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?
Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

REKLAMA

Google wspiera przedsiębiorców, którzy mają zarejestrowany znak towarowy. Jeśli firma posiada świadectwo ochronne swojej nazwy i zgłosi ten fakt w systemie reklamowym, inni reklamodawcy nie będą mogli jej użyć w opisach swoich reklam. Dzięki temu tylko właściciel firmy może korzystać z nazwy, którą zastrzegł, a także udzielić ewentualnej zgody na wykorzystanie jej w reklamie przez inne podmioty. Przekłada się to na znaczne oszczędności w wydatkach na internetową reklamę.

REKLAMA

W jednej z sieci hoteli podczas kwartału koszty za kliknięcie w reklamę spadły o  0,90 zł. Przed zastrzeżeniem znaku towarowego koszt za kliknięcie w reklamę wynosił 1,40 zł, po rejestracji – 0,50 zł. W tym przypadku, przed rejestracją znaku towarowego, z nazwy hotelu w swoich reklamach korzystały, m.in. wyszukiwarki noclegów. Klientom wyżej w wynikach wyszukiwania pokazywały się ich oferty, wchodząc na strony internetowe, rezerwowali noclegi poprzez witryny pośredników. Po rejestracji nazwy, wyszukiwarki nie mogły dłużej wykorzystywać zastrzeżonej nazwy. Gdy przedstawimy Google swoje świadectwo ochronne, takie reklamy są automatycznie blokowane przez system.

Właściciel hotelu prostym ruchem pozbył się konkurencji. Jego reklama zaczęła pokazywać się zainteresowanym klientom jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania. Potencjalni klienci odwiedzają już teraz bezpośrednią witrynę hotelu. Liczba transakcji w systemie rezerwacyjnym hotelu wzrosła o 161%, co przełożyło się również na przychody.

Oprócz oszczędności na kosztach konwersji, miało to też inne plusy. Klienci dowiadują się o ofercie z pierwszej ręki, rezerwują pokoje bezpośrednio w witrynie (bez prowizji dla pośredników). Co więcej, hotel dzięki zapisom do newslettera i poszerzaniu bazy remarketingowej, ma szansę budować pozytywny wizerunek i utrzymywać relacje z klientami.

Jak zgłosić swój znak towarowy do Google?

REKLAMA

Krok 1 – Należy zarejestrować znak towarowy w Urzędzie Patentowym. Na podstawie  oficjalnego potwierdzenia, że marka należy do danej osoby, można pilnować, żeby inni bezprawnie nie wykorzystywali zastrzeżonej nazwy. Jeśli nie posiadasz zarejestrowanego znaku towarowego, warto zwrócić się do profesjonalistów zajmujących się ochroną nazwy i logo, żeby pomogli w procesie rejestracji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 2 – Jeśli firma posiada już świadectwo ochronne, kolejnym etapem jest wypełnienie odpowiedniego formularza w Google. Nazywa się on: skarga dotycząca znaku towarowego. Na pierwszej karcie zaznacza się czy osoba zgłaszająca znak jest właścicielem firmy, czy została upoważniona do działania w jego imieniu. Następnie trzeba uzupełnić dane kontaktowe firmy. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy znaku towarowego, numeru rejestrowego oraz zasięgu terytorialnego przyznanej ochrony. W formularzu można również uwzględnić podmioty, które mogą korzystać z zastrzeżonej nazwy. Ich reklamy w przyszłości nie będą blokowane. W załącznikach powinno dodać się odpowiednie upoważnienia oraz skan świadectwa ochronnego.

Krok 3 – Po uzupełnieniu i wysłaniu formularza Google wysyła automatyczne potwierdzenie otrzymania wniosku. Na jego weryfikację należy jednak poczekać. Ile to trwa? Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Google zapewnia, że wnioski są sprawdzane według kolejności zgłoszeń i zgłaszający otrzyma odpowiedź w najszybszym możliwym terminie. Jeśli proces weryfikacji przebiegnie pomyślnie, zgłaszający otrzyma informację o ochronie znaku towarowego w przestrzeni reklamowej Google.

Jak działa ochrona znaku towarowego przez Google?

Po pozytywnym rozpatrzeniu zgłoszenia o ochronę zastrzeżonego znaku towarowego, konkurencja nie będzie mogła używać chronionej nazwy firmy w opisach reklam dla swoich kampanii reklamowych. Przy ustawianiu reklamy i wpisywaniu niedozwolonej nazwy, pojawia się komunikat „Ta reklama nie jest zgodna z naszymi zasadami. To należy poprawić” ze wskazaniem na użycie znaku towarowego w tekście reklamy. Po tym komunikacie tworzący reklamę ma dwie opcje – usunąć znak towarowy z reklamy lub zgłosić ją do weryfikacji. Prawowity właściciel znaku nie musi nic robić. Jego marka jest chroniona w internecie 24 godziny na dobę, a reklamy są blokowane automatycznie.

W szczególnych przypadkach istnieje możliwość zwrócenia się do właściciela znaku z prośbą o wyrażenie zgody na użycie konkretnych słów w reklamie. Zgodnie z prawem, fonetycznym znakiem towarowym, może posługiwać się kilka firm, o ile działają w różnych branżach.

W przypadku, gdy firma posiada zastrzeżony znak towarowy i zauważy, że jest on wykorzystywany przez konkurencję, oczywiście również może zgłosić ten fakt do Google. Należy skorzystać z formularza opisanego powyżej, czyli skarga dotycząca znaku towarowego. Po weryfikacji zgłoszenia, reklama zostanie zapewne usunięta. Korzyścią działań prewencyjnych jest fakt, że wtedy reklama z zastrzeżoną nazwą firmy w ogóle nie pojawiłaby się w sieci. A konkurencja nie miałaby dodatkowych wejść na swoją witrynę.

Karolina Bohdanowicz, ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group, jasno wskazuje, że: ,,Zastrzeżenie znaku towarowego i zgłoszenie go do Google to dla przedsiębiorców ogromna bariera ochronna przed nieuczciwą konkurencją. Dzięki jednemu prostemu zgłoszeniu można zmniejszyć koszty konwersji, pozbyć się konkurencji oraz zwiększyć sprzedaż.’’. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA