REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?
Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Google wspiera przedsiębiorców, którzy mają zarejestrowany znak towarowy. Jeśli firma posiada świadectwo ochronne swojej nazwy i zgłosi ten fakt w systemie reklamowym, inni reklamodawcy nie będą mogli jej użyć w opisach swoich reklam. Dzięki temu tylko właściciel firmy może korzystać z nazwy, którą zastrzegł, a także udzielić ewentualnej zgody na wykorzystanie jej w reklamie przez inne podmioty. Przekłada się to na znaczne oszczędności w wydatkach na internetową reklamę.

REKLAMA

REKLAMA

W jednej z sieci hoteli podczas kwartału koszty za kliknięcie w reklamę spadły o  0,90 zł. Przed zastrzeżeniem znaku towarowego koszt za kliknięcie w reklamę wynosił 1,40 zł, po rejestracji – 0,50 zł. W tym przypadku, przed rejestracją znaku towarowego, z nazwy hotelu w swoich reklamach korzystały, m.in. wyszukiwarki noclegów. Klientom wyżej w wynikach wyszukiwania pokazywały się ich oferty, wchodząc na strony internetowe, rezerwowali noclegi poprzez witryny pośredników. Po rejestracji nazwy, wyszukiwarki nie mogły dłużej wykorzystywać zastrzeżonej nazwy. Gdy przedstawimy Google swoje świadectwo ochronne, takie reklamy są automatycznie blokowane przez system.

Właściciel hotelu prostym ruchem pozbył się konkurencji. Jego reklama zaczęła pokazywać się zainteresowanym klientom jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania. Potencjalni klienci odwiedzają już teraz bezpośrednią witrynę hotelu. Liczba transakcji w systemie rezerwacyjnym hotelu wzrosła o 161%, co przełożyło się również na przychody.

Oprócz oszczędności na kosztach konwersji, miało to też inne plusy. Klienci dowiadują się o ofercie z pierwszej ręki, rezerwują pokoje bezpośrednio w witrynie (bez prowizji dla pośredników). Co więcej, hotel dzięki zapisom do newslettera i poszerzaniu bazy remarketingowej, ma szansę budować pozytywny wizerunek i utrzymywać relacje z klientami.

REKLAMA

Jak zgłosić swój znak towarowy do Google?

Krok 1 – Należy zarejestrować znak towarowy w Urzędzie Patentowym. Na podstawie  oficjalnego potwierdzenia, że marka należy do danej osoby, można pilnować, żeby inni bezprawnie nie wykorzystywali zastrzeżonej nazwy. Jeśli nie posiadasz zarejestrowanego znaku towarowego, warto zwrócić się do profesjonalistów zajmujących się ochroną nazwy i logo, żeby pomogli w procesie rejestracji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 2 – Jeśli firma posiada już świadectwo ochronne, kolejnym etapem jest wypełnienie odpowiedniego formularza w Google. Nazywa się on: skarga dotycząca znaku towarowego. Na pierwszej karcie zaznacza się czy osoba zgłaszająca znak jest właścicielem firmy, czy została upoważniona do działania w jego imieniu. Następnie trzeba uzupełnić dane kontaktowe firmy. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy znaku towarowego, numeru rejestrowego oraz zasięgu terytorialnego przyznanej ochrony. W formularzu można również uwzględnić podmioty, które mogą korzystać z zastrzeżonej nazwy. Ich reklamy w przyszłości nie będą blokowane. W załącznikach powinno dodać się odpowiednie upoważnienia oraz skan świadectwa ochronnego.

Krok 3 – Po uzupełnieniu i wysłaniu formularza Google wysyła automatyczne potwierdzenie otrzymania wniosku. Na jego weryfikację należy jednak poczekać. Ile to trwa? Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Google zapewnia, że wnioski są sprawdzane według kolejności zgłoszeń i zgłaszający otrzyma odpowiedź w najszybszym możliwym terminie. Jeśli proces weryfikacji przebiegnie pomyślnie, zgłaszający otrzyma informację o ochronie znaku towarowego w przestrzeni reklamowej Google.

Jak działa ochrona znaku towarowego przez Google?

Po pozytywnym rozpatrzeniu zgłoszenia o ochronę zastrzeżonego znaku towarowego, konkurencja nie będzie mogła używać chronionej nazwy firmy w opisach reklam dla swoich kampanii reklamowych. Przy ustawianiu reklamy i wpisywaniu niedozwolonej nazwy, pojawia się komunikat „Ta reklama nie jest zgodna z naszymi zasadami. To należy poprawić” ze wskazaniem na użycie znaku towarowego w tekście reklamy. Po tym komunikacie tworzący reklamę ma dwie opcje – usunąć znak towarowy z reklamy lub zgłosić ją do weryfikacji. Prawowity właściciel znaku nie musi nic robić. Jego marka jest chroniona w internecie 24 godziny na dobę, a reklamy są blokowane automatycznie.

W szczególnych przypadkach istnieje możliwość zwrócenia się do właściciela znaku z prośbą o wyrażenie zgody na użycie konkretnych słów w reklamie. Zgodnie z prawem, fonetycznym znakiem towarowym, może posługiwać się kilka firm, o ile działają w różnych branżach.

W przypadku, gdy firma posiada zastrzeżony znak towarowy i zauważy, że jest on wykorzystywany przez konkurencję, oczywiście również może zgłosić ten fakt do Google. Należy skorzystać z formularza opisanego powyżej, czyli skarga dotycząca znaku towarowego. Po weryfikacji zgłoszenia, reklama zostanie zapewne usunięta. Korzyścią działań prewencyjnych jest fakt, że wtedy reklama z zastrzeżoną nazwą firmy w ogóle nie pojawiłaby się w sieci. A konkurencja nie miałaby dodatkowych wejść na swoją witrynę.

Karolina Bohdanowicz, ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group, jasno wskazuje, że: ,,Zastrzeżenie znaku towarowego i zgłoszenie go do Google to dla przedsiębiorców ogromna bariera ochronna przed nieuczciwą konkurencją. Dzięki jednemu prostemu zgłoszeniu można zmniejszyć koszty konwersji, pozbyć się konkurencji oraz zwiększyć sprzedaż.’’. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

REKLAMA

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

REKLAMA

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

REKLAMA