REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?
Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Google wspiera przedsiębiorców, którzy mają zarejestrowany znak towarowy. Jeśli firma posiada świadectwo ochronne swojej nazwy i zgłosi ten fakt w systemie reklamowym, inni reklamodawcy nie będą mogli jej użyć w opisach swoich reklam. Dzięki temu tylko właściciel firmy może korzystać z nazwy, którą zastrzegł, a także udzielić ewentualnej zgody na wykorzystanie jej w reklamie przez inne podmioty. Przekłada się to na znaczne oszczędności w wydatkach na internetową reklamę.

REKLAMA

REKLAMA

W jednej z sieci hoteli podczas kwartału koszty za kliknięcie w reklamę spadły o  0,90 zł. Przed zastrzeżeniem znaku towarowego koszt za kliknięcie w reklamę wynosił 1,40 zł, po rejestracji – 0,50 zł. W tym przypadku, przed rejestracją znaku towarowego, z nazwy hotelu w swoich reklamach korzystały, m.in. wyszukiwarki noclegów. Klientom wyżej w wynikach wyszukiwania pokazywały się ich oferty, wchodząc na strony internetowe, rezerwowali noclegi poprzez witryny pośredników. Po rejestracji nazwy, wyszukiwarki nie mogły dłużej wykorzystywać zastrzeżonej nazwy. Gdy przedstawimy Google swoje świadectwo ochronne, takie reklamy są automatycznie blokowane przez system.

Właściciel hotelu prostym ruchem pozbył się konkurencji. Jego reklama zaczęła pokazywać się zainteresowanym klientom jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania. Potencjalni klienci odwiedzają już teraz bezpośrednią witrynę hotelu. Liczba transakcji w systemie rezerwacyjnym hotelu wzrosła o 161%, co przełożyło się również na przychody.

Oprócz oszczędności na kosztach konwersji, miało to też inne plusy. Klienci dowiadują się o ofercie z pierwszej ręki, rezerwują pokoje bezpośrednio w witrynie (bez prowizji dla pośredników). Co więcej, hotel dzięki zapisom do newslettera i poszerzaniu bazy remarketingowej, ma szansę budować pozytywny wizerunek i utrzymywać relacje z klientami.

REKLAMA

Jak zgłosić swój znak towarowy do Google?

Krok 1 – Należy zarejestrować znak towarowy w Urzędzie Patentowym. Na podstawie  oficjalnego potwierdzenia, że marka należy do danej osoby, można pilnować, żeby inni bezprawnie nie wykorzystywali zastrzeżonej nazwy. Jeśli nie posiadasz zarejestrowanego znaku towarowego, warto zwrócić się do profesjonalistów zajmujących się ochroną nazwy i logo, żeby pomogli w procesie rejestracji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 2 – Jeśli firma posiada już świadectwo ochronne, kolejnym etapem jest wypełnienie odpowiedniego formularza w Google. Nazywa się on: skarga dotycząca znaku towarowego. Na pierwszej karcie zaznacza się czy osoba zgłaszająca znak jest właścicielem firmy, czy została upoważniona do działania w jego imieniu. Następnie trzeba uzupełnić dane kontaktowe firmy. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy znaku towarowego, numeru rejestrowego oraz zasięgu terytorialnego przyznanej ochrony. W formularzu można również uwzględnić podmioty, które mogą korzystać z zastrzeżonej nazwy. Ich reklamy w przyszłości nie będą blokowane. W załącznikach powinno dodać się odpowiednie upoważnienia oraz skan świadectwa ochronnego.

Krok 3 – Po uzupełnieniu i wysłaniu formularza Google wysyła automatyczne potwierdzenie otrzymania wniosku. Na jego weryfikację należy jednak poczekać. Ile to trwa? Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Google zapewnia, że wnioski są sprawdzane według kolejności zgłoszeń i zgłaszający otrzyma odpowiedź w najszybszym możliwym terminie. Jeśli proces weryfikacji przebiegnie pomyślnie, zgłaszający otrzyma informację o ochronie znaku towarowego w przestrzeni reklamowej Google.

Jak działa ochrona znaku towarowego przez Google?

Po pozytywnym rozpatrzeniu zgłoszenia o ochronę zastrzeżonego znaku towarowego, konkurencja nie będzie mogła używać chronionej nazwy firmy w opisach reklam dla swoich kampanii reklamowych. Przy ustawianiu reklamy i wpisywaniu niedozwolonej nazwy, pojawia się komunikat „Ta reklama nie jest zgodna z naszymi zasadami. To należy poprawić” ze wskazaniem na użycie znaku towarowego w tekście reklamy. Po tym komunikacie tworzący reklamę ma dwie opcje – usunąć znak towarowy z reklamy lub zgłosić ją do weryfikacji. Prawowity właściciel znaku nie musi nic robić. Jego marka jest chroniona w internecie 24 godziny na dobę, a reklamy są blokowane automatycznie.

W szczególnych przypadkach istnieje możliwość zwrócenia się do właściciela znaku z prośbą o wyrażenie zgody na użycie konkretnych słów w reklamie. Zgodnie z prawem, fonetycznym znakiem towarowym, może posługiwać się kilka firm, o ile działają w różnych branżach.

W przypadku, gdy firma posiada zastrzeżony znak towarowy i zauważy, że jest on wykorzystywany przez konkurencję, oczywiście również może zgłosić ten fakt do Google. Należy skorzystać z formularza opisanego powyżej, czyli skarga dotycząca znaku towarowego. Po weryfikacji zgłoszenia, reklama zostanie zapewne usunięta. Korzyścią działań prewencyjnych jest fakt, że wtedy reklama z zastrzeżoną nazwą firmy w ogóle nie pojawiłaby się w sieci. A konkurencja nie miałaby dodatkowych wejść na swoją witrynę.

Karolina Bohdanowicz, ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group, jasno wskazuje, że: ,,Zastrzeżenie znaku towarowego i zgłoszenie go do Google to dla przedsiębiorców ogromna bariera ochronna przed nieuczciwą konkurencją. Dzięki jednemu prostemu zgłoszeniu można zmniejszyć koszty konwersji, pozbyć się konkurencji oraz zwiększyć sprzedaż.’’. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

REKLAMA

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA