REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?
Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Google wspiera przedsiębiorców, którzy mają zarejestrowany znak towarowy. Jeśli firma posiada świadectwo ochronne swojej nazwy i zgłosi ten fakt w systemie reklamowym, inni reklamodawcy nie będą mogli jej użyć w opisach swoich reklam. Dzięki temu tylko właściciel firmy może korzystać z nazwy, którą zastrzegł, a także udzielić ewentualnej zgody na wykorzystanie jej w reklamie przez inne podmioty. Przekłada się to na znaczne oszczędności w wydatkach na internetową reklamę.

REKLAMA

REKLAMA

W jednej z sieci hoteli podczas kwartału koszty za kliknięcie w reklamę spadły o  0,90 zł. Przed zastrzeżeniem znaku towarowego koszt za kliknięcie w reklamę wynosił 1,40 zł, po rejestracji – 0,50 zł. W tym przypadku, przed rejestracją znaku towarowego, z nazwy hotelu w swoich reklamach korzystały, m.in. wyszukiwarki noclegów. Klientom wyżej w wynikach wyszukiwania pokazywały się ich oferty, wchodząc na strony internetowe, rezerwowali noclegi poprzez witryny pośredników. Po rejestracji nazwy, wyszukiwarki nie mogły dłużej wykorzystywać zastrzeżonej nazwy. Gdy przedstawimy Google swoje świadectwo ochronne, takie reklamy są automatycznie blokowane przez system.

Właściciel hotelu prostym ruchem pozbył się konkurencji. Jego reklama zaczęła pokazywać się zainteresowanym klientom jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania. Potencjalni klienci odwiedzają już teraz bezpośrednią witrynę hotelu. Liczba transakcji w systemie rezerwacyjnym hotelu wzrosła o 161%, co przełożyło się również na przychody.

Oprócz oszczędności na kosztach konwersji, miało to też inne plusy. Klienci dowiadują się o ofercie z pierwszej ręki, rezerwują pokoje bezpośrednio w witrynie (bez prowizji dla pośredników). Co więcej, hotel dzięki zapisom do newslettera i poszerzaniu bazy remarketingowej, ma szansę budować pozytywny wizerunek i utrzymywać relacje z klientami.

REKLAMA

Jak zgłosić swój znak towarowy do Google?

Krok 1 – Należy zarejestrować znak towarowy w Urzędzie Patentowym. Na podstawie  oficjalnego potwierdzenia, że marka należy do danej osoby, można pilnować, żeby inni bezprawnie nie wykorzystywali zastrzeżonej nazwy. Jeśli nie posiadasz zarejestrowanego znaku towarowego, warto zwrócić się do profesjonalistów zajmujących się ochroną nazwy i logo, żeby pomogli w procesie rejestracji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 2 – Jeśli firma posiada już świadectwo ochronne, kolejnym etapem jest wypełnienie odpowiedniego formularza w Google. Nazywa się on: skarga dotycząca znaku towarowego. Na pierwszej karcie zaznacza się czy osoba zgłaszająca znak jest właścicielem firmy, czy została upoważniona do działania w jego imieniu. Następnie trzeba uzupełnić dane kontaktowe firmy. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy znaku towarowego, numeru rejestrowego oraz zasięgu terytorialnego przyznanej ochrony. W formularzu można również uwzględnić podmioty, które mogą korzystać z zastrzeżonej nazwy. Ich reklamy w przyszłości nie będą blokowane. W załącznikach powinno dodać się odpowiednie upoważnienia oraz skan świadectwa ochronnego.

Krok 3 – Po uzupełnieniu i wysłaniu formularza Google wysyła automatyczne potwierdzenie otrzymania wniosku. Na jego weryfikację należy jednak poczekać. Ile to trwa? Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Google zapewnia, że wnioski są sprawdzane według kolejności zgłoszeń i zgłaszający otrzyma odpowiedź w najszybszym możliwym terminie. Jeśli proces weryfikacji przebiegnie pomyślnie, zgłaszający otrzyma informację o ochronie znaku towarowego w przestrzeni reklamowej Google.

Jak działa ochrona znaku towarowego przez Google?

Po pozytywnym rozpatrzeniu zgłoszenia o ochronę zastrzeżonego znaku towarowego, konkurencja nie będzie mogła używać chronionej nazwy firmy w opisach reklam dla swoich kampanii reklamowych. Przy ustawianiu reklamy i wpisywaniu niedozwolonej nazwy, pojawia się komunikat „Ta reklama nie jest zgodna z naszymi zasadami. To należy poprawić” ze wskazaniem na użycie znaku towarowego w tekście reklamy. Po tym komunikacie tworzący reklamę ma dwie opcje – usunąć znak towarowy z reklamy lub zgłosić ją do weryfikacji. Prawowity właściciel znaku nie musi nic robić. Jego marka jest chroniona w internecie 24 godziny na dobę, a reklamy są blokowane automatycznie.

W szczególnych przypadkach istnieje możliwość zwrócenia się do właściciela znaku z prośbą o wyrażenie zgody na użycie konkretnych słów w reklamie. Zgodnie z prawem, fonetycznym znakiem towarowym, może posługiwać się kilka firm, o ile działają w różnych branżach.

W przypadku, gdy firma posiada zastrzeżony znak towarowy i zauważy, że jest on wykorzystywany przez konkurencję, oczywiście również może zgłosić ten fakt do Google. Należy skorzystać z formularza opisanego powyżej, czyli skarga dotycząca znaku towarowego. Po weryfikacji zgłoszenia, reklama zostanie zapewne usunięta. Korzyścią działań prewencyjnych jest fakt, że wtedy reklama z zastrzeżoną nazwą firmy w ogóle nie pojawiłaby się w sieci. A konkurencja nie miałaby dodatkowych wejść na swoją witrynę.

Karolina Bohdanowicz, ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group, jasno wskazuje, że: ,,Zastrzeżenie znaku towarowego i zgłoszenie go do Google to dla przedsiębiorców ogromna bariera ochronna przed nieuczciwą konkurencją. Dzięki jednemu prostemu zgłoszeniu można zmniejszyć koszty konwersji, pozbyć się konkurencji oraz zwiększyć sprzedaż.’’. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA