REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Manager

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak motywować pracowników?

W dzisiejszych czasach pracodawca musi dbać nie tylko o bezpieczne i higieniczne warunki pracy, ale również o komfort psychiczny pracowników. Jak to robić?

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Czego powinien unikać dobry manager?

Wielu menedżerów popełnia proste błędy w trakcie zarządzania. Warto przyjrzeć się najczęściej popełnianym przez menedżerów błędom przez pryzmat czterech podstawowych funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontroli.

Jak osiągnąć mistrzostwo w organizacji pracy?

Niektóre wprowadzone przez naszych przodków rozwiązania są przez nas używane do dziś. Pomimo iż w połowie XV wieku nie używano takich pojęć, jak „zarządzanie”, „zasoby ludzkie”, „organizacja zhierarchizowana”, przynajmniej nie w znaczeniu, którego używa się obecnie, pewne ogólne zaproponowane wówczas zasady da się wykorzystać do rozwoju ówczesnej organizacji.

REKLAMA

Jak oszacować wartość firmy?

Zdecydowana większość (ponad ¾) prezesów i dyrektorów generalnych na świecie uważa, że powinno się zwracać większą uwagę na właściwe szacowanie dóbr niematerialnych, takich jak kapitał intelektualny i relacje z klientami – wynika z najnowszego raportu CIMA Rebooting Business: Valuing the Human Dimension. Jednocześnie, ponad 50% z niemal 300 ankietowanych z 21 krajów, ocenia, że ich organizacje obecnie szacują wartość dóbr niematerialnych „dobrze“ lub „bardzo dobrze“. Co więcej, jedynie 12 proc. z nich o pomoc w realizacji tego zadania zwraca się do swoich działów finansowych.

Zarządzanie ludźmi (Wydanie II) - dr Gary McClain, Deborah S. Romaine

Recenzowany poradnik, to tłumaczenie dość znanej pozycji amerykańskich specjalistów (dr Gary McClain, Deborah S. Romaine) od zarządzania zasobami ludzkimi. Dodajmy bardzo dobre tłumaczenie Cezarego Welsynga.

Chcę zostać kierownikiem – i co dalej?

„Chcę zostać kierownikiem” – z pewnością wielu z nas na pewnym etapie swojej kariery zawodowej powzięło takie postanowienie. Niektórzy od razu zaczęli działać w tym kierunku, próbując znaleźć dla siebie odpowiednie miejsce w kadrze managerów u aktualnego pracodawcy lub szukając adekwatnych do swoich oczekiwań ofert pracy. Inni zaś poza chęciami i postanowieniami tak naprawdę nie bardzo wiedzieli, jak tego dokonać i w konsekwencji utknęli w trybie pasywnego oczekiwania na „szansę od losu”.

Planowanie w praktyce

Nieustanne zmiany rynkowo – gospodarcze wymagają od osób zarządzających przedsiębiorstwem znacznie więcej niż tylko działań koncentrujących się jedynie na bieżącym jego funkcjonowaniu. Aby móc myśleć o rozwoju i wzroście niezbędne staje się posiadanie wizji przyszłości oraz działań na nią wpływających.

REKLAMA

Jakie są sfery życia menedżera?

Ludziom przepracowanym i znajdującym w natłoku codziennych obowiązków niewiele chwil na chociażby drobne przyjemności zazwyczaj doradza się, aby lepiej zarządzali swoim czasem.

Co jest najważniejsze dla polskich menedżerów?

Wykonywanie pracy zawodowej kojarzone jest ostatnio coraz częściej nie tylko ze źródłem utrzymania, ale także z możliwością spełnienia zawodowego. Jednak aby efektywnie wykorzystać czas spędzony w pracy potrzebna jest odpowiednia motywacja. Pracodawcy tworzą coraz to nowsze systemy wynagrodzeń, dodatkowe premie, oferują bogate pakiety socjalne. Na pytanie „Co Cię motywuje do pracy?” 40 % ankietowanych odpowiedziało, że możliwość rozwoju zawodowego.

Vademecum dla lidera: jakie korzyści płyną z zadawania pytań?

Jeśli chcesz być dobry liderem nie skupiaj się tylko na odpowiedziach. Czas najwyższy żebyś i Ty zaczął zadawać pytania. Poznaj wszystkie korzyści jakie płyną z rozbudowy komunikacji także w tę stronę.

Vademecum: Jak budować zaufanie w zespole?

Zdobywanie i pielęgnowanie zaufania jest bardzo ważną częścią przywództwa i coachingowego stylu zarządzania. Jeżeli ludzie nie ufają przywódcy lub menedżerowi, to zespół nie osiągnie długoterminowego sukcesu, nawet jeżeli będzie miał jasną i czytelną wizję pracy oraz przemyślaną i elegancko sformułowaną strategię. Ekspert radzi jak profesjonalnie budować zaufanie w zespole.

Feedback w pigułce

Nie wiesz jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnych? Przeczytaj ten artykuł. Znajdziesz w nim fachowe rady profesjonalnego coacha.

Ekspert radzi: jak korzystać z języka SFC?

Męczą Cię problemy, a ich długotrwałe rozwiązywanie zajmuje drogocenny czas? Sięgnij po SFC. Ekspert wyjaśnia na czym polega Solution Focused Coaching.

Jak rozwiązywać problemy? - poradnik

Problemy potrafią pozbawić zdolności racjonalnego myślenia nawet najbardziej doświadczonych menedżerów. Masz już dość myślenia o problemach w Twojej firmie? Ekspert radzi, jak je skutecznie rozwiązywać.

Jak pokonać nadmierny perfekcjonizm?

Stawianie zbyt wygórowanych zadań do realizacji i wieczna pogoń za nieosiągalną doskonałością - są to tylko niektóre cechy nadmiernego perfekcjonizmu. Ekspert radzi jak go pokonać w 4 krokach.

Jak zwalczyć presję i stres? - krok po kroku

Wywieranie demotywującego wpływu na pracowników jest zjawiskiem, które może dotyczyć każdego z nas. W szczególności w marketingu. Ekspert radzi jak zwalczać presję i nie poddać się wszechogarniającemu stresowi pracując w dziale sprzedaży.

Jak klienci oceniają konkurencyjność przedsiębiorstwa?

Dla budowy skutecznej strategii konkurencji przedsiębiorstwa podstawowa znaczenie ma prawidłowa ocena najbardziej istotnych czynników decydujących o wyborze określonej oferty przez odbiorców. Czynniki te odnoszą się zarówno do produktu (usługi), jak również do całej firmy oferującej dany produkt (usługę) oraz jej strategii (marketingowej, konkurencji, rozwoju).

Jak prowadzić kontrolę strategiczną?

Ogólnie mówiąc, kontrola strategiczna polega na określeniu czy strategia została przygotowana zgodnie ze sztuką planowania, czy została przeprowadzona z zachowaniem jakości działań oraz czy zaplanowane efekty zostały osiągnięte.

Jak na podstawie analizy SWOT stworzyć strategię firmy?

O koncepcji SWOT często mówi się: analiza SWOT. W rzeczywistości to więcej niż sama analiza, ponieważ umożliwia także sformułowanie strategii firmy na podstawie wyników przeprowadzonej analizy.

Równowaga pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym - jak ją osiągnąć?

Pojęcie Work-Life Balance jest prawdziwym wyzwaniem dla dzisiejszych pracowników, którym coraz trudniej oddzielić czas spędzony w gronie najbliższych od zawodowych obowiązków. Gdy nadmiar pracy negatywnie wpływa na życie rodzinne, być może warto wyznaczyć sztywne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami. Jak Polacy radzą sobie z tym problemem?

Po co biznesowi psychologia?

Adaptacja kulturowa to przystosowanie oryginalnej wersji testu do innej specyfiki kulturowej, dokonywane przy przenoszeniu testu stworzonego i funkcjonującego w jednym kraju do innego. Testy służą do badania właściwości indywidualnych istotnych dla przystosowania do wymagań środowiskowych, te zaś są w różnych kulturach różne. Wynika to przede wszystkim z odmienności warunków życia i wartości preferowanych w różnych kulturach.

Jakie wartości są najważniejsze dla menedżerów?

Pieniądze, popularność, władza, a może rodzina? Jeżeli zastanawiasz się jakie wartości są najważniejsze dla managerów, przeczytaj.

Jak komunikuje się lider?

Gdy firma nie komunikuje, stwarza pustkę informacyjną, którą często wypełniają opinie i spekulacje osób trzecich. Chcąc ograniczyć ryzyko kreowania przez innych nierzetelnych informacji o danej marce, firmy coraz częściej podejmują dialog z otoczeniem. Osiągnięcie pozycji lidera jest możliwe dzięki równoległej i długofalowej komunikacji opartej nie tylko na pełnieniu roli informatora, ale przede wszystkim doradcy i edukatora.

Czy czujemy się zestresowani w pracy?

Mówiąc o „jakości życia” zazwyczaj mamy na myśli sprawy osobiste i rodzinne. A przecież dla większości z nas życie składa się z jeszcze jednego, bardzo ważnego obszaru – pracy. Często nie przykładamy odpowiedniej wagi do jakości naszego życia zawodowego, uważając ją za mniej istotną dla naszego zdrowia i samopoczucia. Jak przedstawia się jakość życia w pracy Polaków? Czy jesteśmy w życiu zawodowym mocno zestresowani?

Praca a czas wolny: jak znaleźć równowagę?

W dzisiejszym świecie coraz częściej zacierają się granice pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Im bardziej odpowiedzialne stanowisko tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba będzie poświęcać więcej czasu kwestiom związanym z pracą, zaniedbując tym samym sprawy osobiste i rodzinne. Dlatego ważne jest, by nauczyć się wyznaczać wyraźne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami życia.

Jak wykorzystać wskaźnik mobilności zawodowej do zarządzania karierą?

Spróbujmy na przykładzie zaczerpniętym z konkretnego życiorysu zawodowego przyjrzeć się jakie wnioski można wysnuć na podstawie analizy wartości parametru kariery jakim jest mobilność.

Co dzieje się w firmie, gdy prezes ma mentalność specjalisty?

Pracownik firmy zajmujący stanowisko prezesa ma pewne doświadczenia zawodowe oraz pewną ugruntowaną postawę wobec biznesu. Ekspert Michael Gerber wyróżnia trzy takie postawy: przedsiębiorca, menedżer, specjalista. Co dzieje się w firmie, gdy na czele firmy stoi prezes-specjalista?

Jak skutecznie wdrożyć zmianę – 8 najpopularniejszych przyczyn porażki

Procesy zmian należą do bardzo trudnych przedsięwzięć, gdyż nowe budzi lęk i niepewność, burzy wcześniej ustalony porządek. W literaturze przedmiotu dokonano identyfikacji przyczyn trudności w procesie zmian; określa się je jako psychologia niepowodzenia.

Ile zarabia polski menedżer?

Polski menedżer coraz częściej zmienia pracę i oczekiwania finansowe. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji raportu Polski Menedżer 2010. Zdecydowana większość ankietowanych, pomimo krótkiego stażu pracy zmieniała zatrudnienie 2 lub 3 razy. Jakie są więc finansowe wymagania kadr zarządzających?

Na czym polega koordynowanie w zarządzaniu?

Koordynacja to ustalony sposób lub sposoby współpracy między komórkami organizacyjnymi. Podzielone na mniejsze części cele i zadania, przyporządkowane do stanowisk fizycznych i umysłowych, należy połączyć w większe całości w taki sposób, by otrzymać sprawne funkcjonowanie firmy.

Czemu menedżer zawdzięcza swoją skuteczność?

Dobry i skuteczny menedżer powinien wyrobić u siebie pewne nawyki umysłu, swego rodzaju kotwice utrzymujące właściwy kierunek postępowania. Skuteczny menedżer wie na czym schodzi mu czas. Pracuje systematycznie nad zarządzaniem tą odrobiną swego czasu, który ma pod swoją kontrolą.

Na czym polega wykup menedżerski i jakie są jego rodzaje?

Menedżerowie to grupa właścicieli spółek, o której stosunkowo rzadko słychać w mediach. Jednak mają oni tę zaletę, że znają specyfikę pracy w danej firmie i posiadają zapał, którego czasem brakuje inwestorom zewnętrznym.

Dlaczego pracujemy lepiej, a zarabiamy gorzej?

W czasach równości płci we wszystkich aspektach życia, problem dyskryminacji ilościowej i płacowej kobiet na wyższych szczeblach kierowniczych powinien stopniowo zanikać. Tymczasem, polskie menedżerki nadal zarabiają mniej niż ich koledzy na porównywalnych stanowiskach i to pomimo deklarowanej przez nie większej efektywności pracy. Dlaczego tak się dzieje?

Ułomności firm są tworzone przez jej zdolności

Miarą czy jesteś w czymś wyjątkowo dobry jest to, że talent ten powinien tworzyć jakąś bliźniaczą ułomność, słabą stronę. Wysoki człowiek nadaje się na koszykarza, ale niezbyt na rajdowca. Zwinny napastnik nie jest w stanie walczyć fizycznie z twardym obrońcą, choć może go wyprzedzić. Firmy w których ceni się regulamin i procedury kiepsko radzą sobie z improwizowaniem i wykorzystywaniem na bieżąco pojawiających się szans. Jeśli cenisz punktualność w dostawach, to nie bierz się za dostarczanie produktów firm trzecich.

Jak to jest z analizą rynków?

Gdy klienci są namierzeni, ich potrzeby – znane, a struktura kosztów – opracowana, łatwo można dokonywać analiz opłacalności. Ale gdy nie wiadomo kto jest klientem, do czego wykorzysta produkt, a także ile byłby w stanie za niego zapłacić – analizy to czysta fantazja. W takich warunkach niewiedzy tworzą się przełomowe innowacje – i trzeba to uszanować. W przeciwnym razie nic z tego nie wyjdzie.

Dlaczego zasoby spółki zależą od klientów?

Prawdziwą strategię działania firmy narzuca nie apodyktyczny prezes, ale zdanie klientów poparte zakupami lub ich brakiem. Kto to ignoruje, naraża się na kłopoty.

Jak zorganizować w firmie system sponsoringu projektów strategicznych?

Właściwie opracowany system sponsoringu zapewnia kierownikom projektów i programów wsparcie wyższego szczebla w hierarchii przedsiębiorstwa i tworzy forum dla rozmów kierowniczych, które ukierunkowują decyzje w zakresie inwestycji projektowych. Sponsorzy oferują nieocenioną pomoc w odniesieniu do zakresu, harmonogramu i środków niezbędnych do wyboru projektów i ich zarządzania.

Na czym polega imperatyw natury w strategii – przykład Hewlett-Packard

Sukces jednego prezesa odniesiony tuż po porażce poprzedniego prezesa ma niewiele wspólnego z osiągnięciami merytorycznymi. To kwestia zmiany klimatu w firmie, nastawienia do pracy. Można to nazwać atmosferą albo bardziej fachowo – imperatywem natury.

Co dalej z niedoborem talentów?

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy.

Pracownik na wyłączność?

Firma może podpisać z pracownikiem umowę o zakazie konkurencji. W pewnych przypadkach umowa taka może ograniczyć jakąkolwiek inną zawodowa działalność pracownika.

Czy wyścig szczurów to już przeżytek?

Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów?

Kodyfikacja i personalizacja – dwie strategie zarządzania wiedzą w firmie

Pod koniec lat 1990-tych M.T. Hansen, N. Nohria i T. Tierney prowadzili badania dotyczące praktyk zarządzania wiedzą w organizacjach. Zauważyli, że organizacje nie stosują jednolitego podejścia do zarządzania wiedzą, a wykorzystują dwie odmienne strategie w tym zakresie, które nazwali strategią kodyfikacji i strategią personalizacji.

Jakość działania – jak patrzyli na to menedżerowie kiedyś, a jak patrzą dziś

Nowoczesne pojmowanie jakości jest inne od tego jakim kierowali się menedżerowie choćby 30 lat temu. Bycie na czasie jest ważne nie tylko dlatego, żeby zapewnić sobie wewnętrzny spokój – to też prosta droga do sporych oszczędności w firmie.

Organizacja jako maszyna – krótki opis metafory przydatnej w zarządzaniu

U podstaw tej koncepcji leży chęć zbudowania organizacji działającej mechanistycznie, w której reakcje na działania kierownictwa mają charakter deterministyczny (czyli przewidywalny i pewny). Człowiek – jako społeczna tkanka organizacji – jest potraktowany jako obiekt, którego zachowanie jesteśmy w stanie zdeterminować działaniami kierowniczymi.

Jakie są pozytywne strony konfliktu?

Nie zawsze konflikt jest czymś złym. Może okazać się twórczą inspiracją dla nowych pomysłów. Może także zapobiegać apatii i stagnacji. Bez niego życie byłoby bezbarwne i przesłodzone.

Rozwiązywanie konfliktów -jak powinno się postąpić

Nikt nie planuje konfliktów. Zwykle wybuchają spontanicznie. Przelatuje iskra i sytuacja staje się zapalna. Emocje biorą górę i cała sytuacja wymyka się spod kontroli. W środowisku zawodowym współpracownicy osób zaangażowanych w konflikt łatwo zostają wciągnięci w konfrontację. Wszyscy podnoszą głos. Każdy ma własną opinię na temat tego co się zdarzyło.Co powinieneś zrobić?

Jak rozwiązać konflikt między Tobą a drugą osobą?

Wyobraź sobie, że razem z parterem konfliktu generujecie rozwiązanie. Nikt nie jest pokonany. Oboje zaspakajacie swoje potrzeby i osiągacie cele. Niemożliwe? Możliwe! Wymaga dwustronnego porozumienia i zrezygnowania z narcystycznego pragnienia władzy. Wymaga twórczego myślenia i przejścia 6 kroków. Jakich?

Co z konfliktem w pracy?

Konflikt jest zjawiskiem nieuchronnym w firmach, ponieważ cele, wartości, potrzeby grup i jednostek nie zawsze są zgodne. Sytuacje konfliktowe mogą być oznaką zdrowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z drugiej strony konflikt może być destrukcyjny.

Nie taki konflikt straszny, jak go malują

Początkowo czujesz drobne napięcie stopniowo przeradzające się we wzajemną wrogość. Pojawiają się zarzuty, negatywne uwagi, oceny. Emocje zaczynają szaleć. Prym wiedzie Bezradność, Złość, Lęk. Napięcie rośnie, aż do momentu, kiedy daleko Ci do rozsądku. Zdarzenia nabierają tempa. W końcu nie możesz już dłużej tego wytrzymać i rozładowujesz się we wszechogarniającej awanturze. Z czym kojarzy Ci się słowo konflikt?

REKLAMA