Rozwiązywanie konfliktów -jak powinno się postąpić

REKLAMA
REKLAMA
Uporządkować sytuację w jak najkrótszym czasie, nawet jeśli nie znasz przyczyn, które do niej doprowadziły. Musisz wkroczyć zanim konflikt przybierze poważniejsze rozmiary. Warto byś zidentyfikował osoby bezpośrednio zaangażowane w konflikt i zaprowadził je w jakieś ustronne miejsce, z dala od areny publicznej. W tej początkowej fazie dobrze jest ignorować wszelkie kierowane do ciebie komentarze i uwagi. Będą to pewnie uwagi o niewielkiej wartości, wyrażające głównie emocje osób biorących stronę jednego z kłócących się.
REKLAMA
REKLAMA
Konflikt warto spostrzegać jako przerwę w komunikacji, i problem który warto rozwiązać. Dlatego warto usiąść z osobami skonfliktowanymi i wspólnie zastanowić się jak to zrobić. Warto byś skupił na sobie uwagę zwaśnionych stron. Musisz też ocenić na ile sytuacja jest poważna, biorąc pod uwagę przede wszystkim dobro i bezpieczeństwo swoich ludzi.
Przeczytaj również: Jak rozwiązywać konflikty w zespole?
Następnym krokiem będzie to by ludzie, świadkowie konfliktu wrócili do swoich obowiązków. Wskazane byłoby zrobienie krótkiej przerwy na kawę etc. a potem poproszenie załogi, by wróciła do swoich obowiązków. Warto także byś zastanowił się czy ten konflikt jest tylko marginalnym, czy też poważnym incydentem, wymagającym formalnego potraktowania.
REKLAMA
Jaki plan działania proponuję:
- odczekaj jakiś czas, by nabrać dystansu,
- zbierz informacje dotyczące tego co się wydarzyło,
- sprawdź zebrane dane,
- przedyskutuj z zaangażowanymi w konflikt stronami jakie widzą rozwiązania konfliktu,
- podejmij decyzję i ją zakomunikuj,
- wprowadź konieczne zmiany.
Polecamy serwis Zarządzanie zespołem
W trakcie całego procesu warto byś pamiętał o bezstronności, przygotowaniu, uczciwości, komunikacji.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA



