REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zasady formułowania treści

Formułowanie treści powinno opierać się na określonych zasadach. Redagując pismo służbowe stosujemy styl urzędowy.

Segregacja pism

Do sekretariatu wpływa korespondencja o różnym charakterze. Segregacja pism jest jednym z obowiązków asystenta zarządu. Dokumenty, które trafiają do biura można podzielić na kilka rodzajów.

Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Nie można zaprzeczyć, że w niektórych przedsiębiorstwach nadgorliwy szef stał się drugim co do ważności (pierwsze to telefon) źródłem zakłóceń toku pracy. Poza tym zakłócenia powodowane przez szefa mają jedną poważną wadę: telefon można przełączyć na automatyczną sekretarkę, tego samego nie da się zrobić z szefem.

Nie stawiajmy krzyżyka na euro

Jeszcze nie tak dawno stawiano krzyżyk na dolarze. Teraz przyszedł czas na euro. I w jednym, i w drugim przypadku na pisanie epitafium jest chyba nieco zbyt wcześnie. Trzeba zdawać sobie sprawę z powagi sytuacji, jednak należy mieć też świadomość różnicy między medialną retoryką a realną oceną rzeczywistości.

REKLAMA

Jak zorganizować pracę w biurze?

Zadania jakie masz do wykonania zajmują ci dwa razy więcej czasu niż powinny. Stos papierów na biurku powiększa się i na dodatek spóźniasz się na spotkania z klientami. Jeżeli czujesz, że ogarnia cię chaos w pracy – najwyższy czas to zmienić.

Dodatkowe darmowe konta oszczędnościowe do rachunku

Banki coraz dołączają do rachunków osobistych darmowe konta oszczędnościowe. Sprawdziliśmy, czy jest to opłacalne dla klienta.

Jak koledzy mogą odebrać Twoją nadgorliwość?

Przychodzić jako pierwszy i wychodzić jako ostatni - ten sposób działania przyczynia się do pogorszenia stosunków między wszystkimi kolegami w pracy.

Ranking lokat terminowych - kwiecień 2010 r

Wśród reklam produktów bankowych wciąż widać dużo promocji kont oszczędnościowych. W dalszym ciągu interesująca jest oferta lokat terminowych.

REKLAMA

Naucz się odmawiać w pracy

Czy należysz do ludzi, którzy nie potrafią powiedzieć „nie”, gdy miły kolega stoi przed Tobą z bezradnym wzrokiem i nie wie, gdzie może znaleźć akta „Alei Zamkowej”? Jeśli tak, to czas najwyższy by to zmienić. Osoba, która jest asertywna w pracy ma adekwatne podejście do wykonywanych obowiązków.

Ranking kont oszczędnościowych - kwiecień 2010 r

Kwiecień przyniósł duże zmiany w ofercie kont oszczędnościowych banków. W rankingu pojawia się nowy bank – DnB Nord oferujący oprocentowanie środków na koncie 5%.

Jak rozplanowywać dokumenty w Wordzie?

Do czytania zachęca uporządkowany układ dokumentu. W jaki sposób rozmieścić tekst i obrazki na stronach? Pomocne w tym będą ramki i pola tekstowe.

Gdy kobieta jest silnym typem

Czy jesteś typem, któremu wszystko się udaje? Podejmujesz się tego, czego inni nie chcą się podjąć? To, czy uda Ci się robić wszystko tak dobrze, jak myślisz, i tak, jak byś sobie tego życzył, zależy całkowicie od sytuacji, w której się znajdujesz albo w którą się wplątałeś. Gdy zespół ma problemy z rozwiązaniem jakiegoś problemu, wówczas jesteś ich wybawcą.

Jak zwiększyć swoją zdolność kredytową

Każdy bank wylicza zdolność kredytową wegług własnych procedur i parametrów. Eksperci TotalMoney.pl podpowiadają, jak zwiększyć swoje szanse na kredyt.

Pierwszy dzień w pracy

Współpracownicy mogą spowodować, że Twoja praca stanie się wielką frajdą. Mogą też sprawić, że zamieni się ona w prawdziwy koszmar. Ten, kto jest nowy w firmie albo w zespole, podlega silnej presji dopasowania się.

PKO BP wprowadzi zamieszanie na rynku kredytów hipotecznych

Główny gracz na rynku kredytów hipotecznych, bank PKO BP już drugi raz w tym miesiącu obniża marże kredytów. Według analityków Home Broker będzie to miało duży wpływ na politykę kredytową innych banków.

Czy korekta może zaszkodzić debiutowi PZU

Inwestorzy zaczynają się niepokoić, czy naturalna korekta notowań po bezprecedensowych 10 tygodniach wzrostu nie zaszkodzi debiutowi akcji PZU na giełdzie.

Wysłanie - ostatnia faza obiegu pism

Obieg korespondencji w przedsiębiorstwie to droga pisma od momentu wpływu do danej komórki organizacyjnej do momentu wysłania odpowiedzi.

Uproszczone przenoszenie kont nie powoduje exodusu

Po rekomendacji Związku Banków Polskich dzięki której ułatwione ma być przenoszenie kont między bankami nie widać zwiększonego przepływu klientów. Posiadacze kont w co dziesiątym banku zastanawiają się nad zmianą rachunku.

Fazy obiegu pism

W procesie obiegu pism w biurze można wyróżnić kilka etapów, jest to m.in. segregacja korespondencji i przekazanie do właściwej komórki organizacyjnej.

Gdzie kupić akcje PZU bez kolejki

Prywatyzacje dużych giełdowych spółek kojarzą się zazwyczaj z dużymi kolejkami pod oddziałami banków. Przy zapisach na akcje PZU nie trzeba będzie stać w długich kolejkach i zakładać komitetów kolejkowych.

Zgrany zespół

Obecnie firmy odchodzą od modelu hierarchicznego i kładą coraz większy nacisk na współpracę. W związku z tym relacje między pracownikami firmy w większym stopniu opierają się na oddziaływaniu i perswazji niż na zwierzchności.

Rzetelność dziennikarska, a naruszenie dóbr osobistych

Zagadnienie rzetelności dziennikarskiej łączy się ze starannością zawodową dziennikarza. Zaniedbanie obowiązku należytej staranności i rzetelności zawodowej stanowić może podstawę pociągnięcia dziennikarza do odpowiedzialności zawodowej lub cywilnej.

Odpowiedzialność karna związana ze zniesławieniem publikacją w prasie

Odpowiedzialność za zniesławienie w prasie przewiduje art. 212 kodeksu karnego (dalej k.k.). Przestępstwo to nazywane jest często w literaturze i orzecznictwie "pomówieniem" lub "zniesławieniem".

Uprawnienia osoby fizycznej związane z naruszeniem jej dóbr osobistych artykułem prasowym

Często zdarza się, że dobra osobiste osoby fizycznej, chronione zapisami kodeksu cywilnego (dalej k.c.) zostają naruszone poprzez opublikowanie nierzetelnych, nieprawdziwych informacji w artykule prasowym.

Naruszenie dóbr osobistych osoby prawnej publikacją prasową

Cechą dóbr osobistych jest to, że prawa z nich wynikające (prawa osobiste) są prawami bezwzględnymi, skutecznymi erga omnes, to jest zarówno w stosunku do osób fizycznych jak i prawnych. Choć prawa te mają charakter niemajątkowy, ich naruszenie pociąga za sobą, niejednokrotnie skutki majątkowe. Szczególnie może to dotyczyć osób prawnych.

Co wpływa na stratę czasu w godzinach służbowych?

Dobra organizacja czasu pracy ma umożliwić efektywne wykorzystanie czasu w godzinach służbowych. Ta umiejętność jest szczególnie ważna dla osób zatrudnionych w sekretariacie.

Umiejętność słuchania w pracy sekretarki

Słuchanie jest tak samo ważne w pracy sekretarki, jak mówienie. Uważne słuchanie pozwala na szybką ocenę emocji interesanta i prawidłową reakcję, która ułatwi poprowadzenie rozmowy w pożądanym kierunku.

Ceny mieszkań nie wzrosły

Według analiz serwisu Oferty.net w ostatnim miesiącu ofertowe ceny mieszkań prawie się nie zmieniły. Niemal we wszystkich miastach zmiana ceny mieszkań nie przekroczyła 100 zł/m2.

Obieg pisma w firmie

Sekretariat ogólny lub kancelaria odpowiada za wykonywanie prac o charakterze pomocniczym i usługowym. Odpowiedzialne są one za odbiór korespondencji, umieszczenie pieczątki z datą wpływu i wypływu pism, otwieranie przesyłek, ich znakowanie i segregowanie na odpowiednie działy, jeśli zachodzi taka potrzeba.

Kanada może podnieść stopy procentowe

Kanadyjski bank centralny pozostawił stopy procentowe na niezmienionym poziomie dając jednocześnie sygnał, że stopy mogą być podwyższone w najbliższej przyszłości.

Cechy potrzebne do wykonywania zawodu sekretarki

Możemy podzielić cechy potrzebne do wykonywania pracy sekretarki na dwie grupy: pierwsza to kwalifikacje zawodowe a druga kwalifikacje osobiste.

Pamiętaj o rozliczeniu podatków od zysków kapitałowych

Zeznanie podatkowe należy złożyć w tym roku do 30 kwietnia. O wypełnieniu formularza PIT 38 powinni pamiętać też inwestorzy giełdowi.

Obowiązki sekretarki

Właściwa organizacja pracy sekretariatu i firmy jest możliwa wtedy, gdy prezes firmy ma dobrą sekretarkę. Sprawnie funkcjonujący sekretariat przyczynia się do budowania mocnej pozycji firmy.

Profesjonalny sekretariat

Zakres czynności sporządza się na podstawie regulaminu organizacyjnego, z którego dowiadujemy się jakie są obowiązki pracowników obejmujących poszczególne stanowiska w firmie.

Długo oczekiwana oferta PZU

Ile będą kosztowały akcje PZU na giełdzie? - to jedno z najczęściej zadawanych pytań przez inwestorów giełdowych. O wejściu akcji PZU na warszawską giełdę mówi się już od wielu lat. Jest to jedna z najdłużej i najgłośniej prywatyzowanych spółek. Rynkową cenę akcji poznamy w maju podczas debiutu giełdowego.

Większa zdolność kredytowa dzięki wyższym zarobkom

Duży wzrost średnich zarobków Polaków w ostatnim miesiącu znacznie poprawił statystyczną zdolność kredytową. O ponad 11 proc. wzrosła w Poznaniu powierzchnia mieszkania dostępna dla kredytobiorców zarabiających średnią krajową.

Rozmowa telefoniczna w biurze

Jednym z podstawowych narzędzi pracy asystenta biura jest telefon. Szacuje się, że pierwsze 20 sekund rozmowy decydują o tym, czy rozmówca odbierze dany kontakt pozytywnie. Eksperci radzą, że jeżeli w tym krótkim czasie nie przypadniesz do gustu rozmówcy, przepadłeś.

Składanie życzeń w firmie

Życzenia możemy podzielić na te składane służbowo i te składane bliskim. W przypadku składania życzeń oficjalnych należy dobrze przemyśleć formułę, którą ewentualnie można powielać.

Wystąpienia publiczne

Często musząc zabrać głos podczas spotkań, narad, czy prezentacji odczuwamy tremę. Co zrobić aby wypaść przekonująco, na osobę kompetentną? Trema paraliżuje, masz ściśnięte gardło, drżą ręce i serce.

Lepsze nastroje na giełdach

Po względnie optymistycznym zamknięciu sesji giełdowej w Stanach Zjednoczonych i publikacji dobrych wyników finansowych przez Citigroup i Daimlera w Europie nastroje na rynkach finansowych wyraźnie się poprawiły.

Przyjmowanie zagranicznych delegacji

Od kilkunastu lat coraz częściej w naszych firmach gościmy zagraniczne delegacje, ich wizyty mają charakter roboczy lub oficjalny, czasami prywatny. Wizyty robocze charakteryzują się ściśle określonym celem i trwają zazwyczaj krótko.

PRO100 - projektowanie mebli

PRO100 to polski program służący do projektowania mebli i elementów wyposażenia wnętrz. Wyposażony w najnowsze narzędzia ułatwiające prace ( w tym widok 3D). Producent zapewnia, że aplikacja jest wszechstronna i w pełni profesjonalna. Charakteryzuje się przy tym przyjaznym interfejsem, i zapewnia wygodną obsługę. 

Praca a stres

Pracujemy coraz więcej a to powoduje narastanie zmęczenia, które w rezultacie prowadzi do narastania w firmie konfliktów. Stres jest nieodłącznym elementem pracy, a więc i występowanie konfliktów czasem może być jedyna drogą do poprawienia sytuacji w firmie.

Foxit PDF Reader Pro - czytnik PDF

Foxit PDF Reader Pro to niewielka aplikacja, która stanowi alternatywę dla najpopularniejszego czytnika PDF -Adobe Readera.  Program bez zbędnych operacji pozwala odczytywać pliki w formacie PDF, jest prosty w obsłudze i potrzebuje znikomej ilości pamięci do działania.

Tachospeed - czas pracy kierowcy

Tachospeed to specjalistyczny program służący do analizy czasu pracy kierowców na podstawie danych z tachografów. Aplikacja znacząco przyspiesza pracę sprawdzania tarcz, która jest tym widoczniejsza im większą flotą dysponujemy.

Inwestycje mieszkaniowe wzrosły najszybciej od ponad 2 lat

Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego nowe inwestycje mieszkaniowe w marcu wzrosły o ponad 44% wobec roku poprzedniego. To wyraźny sygnał ożywienia na rynku budownictwa mieszkaniowego.

Organizacja przyjęć w biurze

Osoba zajmująca się organizacją przyjęć, narad czy też konferencji w biurze powinna znać zasady savoir-vivre i wykazywać się profesjonalizmem. Przed przystąpieniem do organizacji przyjęcia zastanów się z jakiej okazji jest ono organizowane i jaki jest jego cel.

Organizacja zebrań, konferencji i narad

W celu wypowiadania poglądów lub przy podejmowaniu decyzji w sprawach zawodowych w firmie zwołuje się spotkanie kilku lub większej grupy osób. Są to spotkania które w zależności od celu i charakteru spotkania dzieli się na odprawy, narady, posiedzenia, szkolenia, zebrania i konferencje.

Goldman Sachs winny korekty na rynkach

Zaskakująca decyzja amerykańskiego nadzoru finansowego (SEC) o rozpoczęciu postępowania wobec banku inwestycyjnego Goldman Sachs zapoczątkowała w piątek wieczorem korektę na Wall Street. Najbardziej straciły akcje sektora bankowego.

Rozmowy telefoniczne

Rozmowa telefoniczna różni się od rozmowy bezpośredniej przede wszystkim brakiem kontaktu wizualnego, osoba rozmawiająca nie widzi reakcji mimicznych, zwłaszcza oczu i ust swojego rozmówcy. W związku z tym coraz większą wagę przywiązuje się do tego aby pracownik był uprzejmy w rozmowie przez telefon. Ma to istotne znaczenie przy tworzeniu wizerunku firmy.

REKLAMA