REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mała firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zakaz praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów

Zgodnie z regulacjami ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów są zakazane.

Zakaz nadużywania pozycji dominującej

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów w odniesieniu do pozycji dominującej wprowadza zakaz jej nadużywania.

Wygaśnięcie decyzji Prezesa UOKIK w przedmiocie koncentracji

Zgodę na przeprowadzenie koncentracji, w następstwie której konkurencja na rynku nie zostanie istotnie ograniczona, wydaje Prezes Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wybrane agresywne praktyki rynkowe

Praktyka rynkowa może zostać uznana za agresywną. Główną przesłanką jej wystąpienia jest pojawienie się nacisku w stosunku do klienta.

REKLAMA

Współpraca firmy z fundacjami

Prowadzenie firmy wymaga współpracy z wieloma podmiotami występującymi w obrocie. Należą do nich również fundacje.

Wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Wniosek o ogłoszenie upadłości

Dłużnik musi złożyć do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości w ciągu dwóch tygodni od zaistnienia podstawy do ogłoszenia upadłości. Struktura wniosku określona została przez ustawodawcę.

Internetowa strona firmy

Strona internetowa stanowi wizytówkę dla prowadzonego przedsiębiorstwa. Od jej cech i struktury zależy wizerunek firmy i sposób jej postrzegania przez potencjalnych klientów.

REKLAMA

Utrudnianie małym przedsiębiorcom dostępu do rynku

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Uprawnienia przedsiębiorcy przy czynach nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Udzielenie korzyści majątkowej jako czyn nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Uchylenie decyzji Prezesa UOKIK w przedmiocie koncentracji

Zgodę na przeprowadzenie koncentracji, w następstwie której konkurencja na rynku nie zostanie istotnie ograniczona, wydaje Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Tajemnica przedsiębiorstwa a czyn nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Stwarzanie wrażenia jako przejaw nieuczciwej konkurencji

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową.

Zobowiązanie do usług serwisowych jako nieuczciwe praktyki rynkowe

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Zdolność kredytowa przedsiębiorstwa

Firmy w celu realizowania przedsięwzięć potrzebują źródeł finansowania. Możemy do nich zaliczyć zarówno źródła wewnętrzne i zewnętrzne.

Zasady wydawania decyzji w sprawach koncentracji

Zgodę na przeprowadzenie koncentracji, w następstwie której konkurencja na rynku nie zostanie istotnie ograniczona, wydaje Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak uniknąć błędów przy tworzeniu polityki cenowej firmy

Właściwe ustalanie poziomu cen produktów i usług jest jednym z warunków przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa. Ceny muszą umożliwiać skuteczne konkurowanie, jednocześnie świadcząc o wartości oferowanych produktów i zapewniając firmie maksymalny poziom zysków.

Firmy stawiają na telefonię internetową

Telefonia internetowa to nie tylko realizowanie i odbieranie połączeń, ale całe spektrum ciekawych zastosowań. Lista usług VoIP, które mogą usprawnić funkcjonowanie biura, jest bardzo długa. Firmy coraz chętniej po nie sięgają, dostosowując ich liczbę i zakres do swoich bieżących potrzeb.

Zorientowanie na proces jako styl osobowości w zarządzaniu

Styl osobowości rozumiany jest jako zespół cech przysługujących podmiotowi sprawującemu funkcje kierownicze, które wskazują sposób sprawowania przez niego funkcji władczych w organizacji.

Zorientowanie na idee jako styl osobowości w zarządzaniu

Styl osobowości ;rozumiany jest jako zespół cech przysługujących podmiotowi sprawującemu funkcje kierownicze, które wskazują sposób sprawowania przez niego funkcji władczych w organizacji.

Znak towarowy

Znakiem towarowym nazywamy każde oznaczenie, które może zostać przedstawione w sposób graficzny.

Zgłoszenie znaku towarowego przez przedsiębiorcę

Zgłaszając w sposób prawidłowy znak towarowy wymagane jest jego należyte określenie oraz wskazanie towarów, dla których znak ten jest przeznaczony.

Zasady skutecznej reklamy firmy

Reklama jest podstawowym narzędziem służącym zwiększaniu zainteresowania produktem. Specjaliści od tego środka perswazji stosują określone metody socjotechniczne.

Zasady dokonywania zgłoszeń do Urzędu Patentowego

Dokonywanie zgłoszenia w Urzędzie Patentowym podlega zasadom wskazanym w prawie własności przemysłowej.

Czy wiesz jak zawrzeć umowę faktoringu?

Umowa faktoringu nie jest regulowana przez szczególne przepisy Kodeksu cywilnego. Możliwość jej zawarcia wynika z zasady swobody umów sformułowanej w art. 3531 Kodeksu cywilnego.

Znak towarowy II

Znakiem towarowym nazywamy każde oznaczenie, które może zostać przedstawione w sposób graficzny. Warunkiem jest, aby oznaczenie to umożliwiało odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa.

Zaangażowanie i konsekwencja w pracy a firma

Komunikowanie w miejscu pracy wiąże się z oddziaływaniem na siebie jednostek. Wzajemne oddziaływanie doprowadza do stworzenia sytuacji, w której jednostka może być wykorzystywana przez inną.

Czy wiesz jak powinna wyglądać umowa darowizny?

Darowizna jest umową nazwaną, która została uregulowana w przepisach prawa cywilnego. Ma ona na celu nieodpłatne przysporzenie obdarowanego z jednoczesnym uszczupleniem majątku darczyńcy.

Czy wiesz jak budować relacje z pracownikami w firmie?

Podstawą działania ludzkiego jest komunikowanie się. Przedsiębiorstwo, jako że stanowi efekt pracy człowieka zostaje tworzone oraz rozwijane za pomocą wzajemnego porozumiewania się.

Uprawnienia twórcy według prawa własności przemysłowej

Prawo własności przemysłowej jest określa zakres uprawnień przysługujący twórcom. Prawa te pośrednio wyznaczają zakres regulacji ustawowej.

Czy wiesz jak wygląda umowa faktoringu?

Umowa faktoringu jest umową nienazwana i nie jest regulowana przez szczególne przepisy Kodeksu cywilnego. Uznaje się ją za umowę łączącą zróżnicowane elementy.

Towarzystwo ubezpieczeniowe jako uczestnik leasingu

Umowa leasingu z uwagi na swój charakter powinna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Typy zachowań w przedsiębiorstwie

Osoba prowadząca działalność gospodarczą, ale też przeciętny pracownik firmy powinien zdawać sobie sprawę ze zróżnicowania, jakie cechuje każdego człowieka.

Czy wiesz jak powinna wyglądać treść umowy faktoringu?

Przedmiotem umowy faktoringu jest przelew wierzytelności. Dopuszczalne jest umieszczanie w niej określonych klauzul.

Czy wiesz jak oglądają strony umowy forfaitingu?

Umowa forfaitingu polega na umożliwieniu zbywcy wierzytelności uzyskanie odpowiedniego kapitału w szybkim tempie w drodze zobowiązania się jednej strony do dostarczenia wierzytelności.

Czy wiesz jak wyglądają strony umowy faktoringu?

Umowa faktoringu jest umową nienazwaną i nie jest regulowana przez szczególne przepisy Kodeksu cywilnego.

Sprzeciw od decyzji Urzędu Patentowego przy znaku międzynarodowym

Uprawnionemu przysługuje prawo sprzeciwu wobec decyzji odmownej wydanej przez Urząd Patentowy w przedmiocie udzielenia praw ochronnych na międzynarodowy znak towarowy.

Społeczny dowód słuszności metodą wpływu społecznego

Zasady komunikowania się w miejscu pracy wpływają na efektywność działania firmy. Wzajemne oddziaływanie doprowadza do stworzenia sytuacji, w której jednostka może być wykorzystywana przez inną.

Rodzaje leasingu

Umowa leasingu to zobowiązanie się finansującego do nabycia rzeczy od zbywcy na określonych zasadach oraz oddania tej rzeczy do używania korzystającemu.

Reguły strategii marketingowej przedsiębiorstwa

Każde działanie, które ma wydarzyć się w gospodarce wolnorynkowej powinno zostać dokładnie przemyślane i zaplanowane, by zminimalizować ryzyko wystąpienia nieprzewidzianych sytuacji na rynku.

Reguła wzajemności w miejscu pracy

Zasady komunikowania się w miejscu pracy wpływają na efektywność działania firmy. Wzajemne oddziaływanie doprowadza do stworzenia sytuacji, w której jednostka może być wykorzystywana przez inną.

Reguła niedostępności zasadą promowania wyrobów firmy

Zasady komunikowania się w miejscu pracy wpływają na efektywność działania firmy. Wzajemne oddziaływanie doprowadza do stworzenia sytuacji, w której jednostka może być wykorzystywana przez inną.

Pierwszeństwo do patentu, prawa ochronnego lub prawa z rejestracji

Prawo własności przemysłowej wprowadza prawo pierwszeństwa w odniesieniu do uzyskania m.in. patentu. Przysługuje ono tylko w określonych przypadkach.

Perswazja w reklamie przedsiębiorstwa

Perswazja jest obecnie nieodłącznym elementem reklamy. Skuteczne działania marketingowe związane z reklamą przedsiębiorstwa wymagają znajomości metod socjotechnicznych.

Oznaczenia niemogące korzystać z ochrony

Prawo własności przemysłowej wylicza przypadki oznaczeń, które nie podlegają prawom ochronnym.

Oznaczenia niechronione

Prawo własności przemysłowej wskazuje jakie oznaczenia nie podlegają prawom ochronnym.

Outplacement w przedsiębiorstwie

Outplacement jest zwolnieniem monitorowanym. Może on obejmować odprawy.

Organizacja czasu przedsiębiorcy

Dobrze zorganizowany czas przedsiębiorcy przekłada się na większe zyski.

REKLAMA