Zakres działania wprowadzającego w błąd w odniesieniu do przedsiębiorcy
REKLAMA
REKLAMA
Jeżeli powoduje ono w jakikolwiek sposób lub może powodować podjęcie przez uznanego za przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której w innym razie by nie podjął.
REKLAMA
Działanie, które wprowadza w błąd może w szczególności dotyczyć: kwestii istnienia produktu, jego rodzaju lub dostępności; cech produktu, w tym jego pochodzenia geograficznego albo handlowego, sposobu wykonania, składników, ilości, daty produkcji, przydatności, jakości, możliwości i spodziewanych wyników zastosowania produktu, wyposażenia dodatkowego, testów i wyników badań albo kontroli przeprowadzanych na produkcie, zezwoleń, nagród lub wyróżnień uzyskanych przez produkt, ryzyka i korzyści związanych z produktem; ciążących na przedsiębiorcy obowiązków odnoszących się do produktu, w szczególności usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług i części.
Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?
REKLAMA
A także praw konsumenta, w tym m.in. prawa do naprawy lub wymiany produktu na nowy lub do odstąpienia od umowy; ceny, sposobu jej obliczania lub istnienia szczególnej korzyści cenowej; rodzaju sprzedaży oraz m.in. powodów stosowania przez przedsiębiorcę praktyki rynkowej, oświadczeń i symboli dotyczących bezpośredniego lub pośredniego sponsorowania.
Podczas dokonywania oceny, czy praktyka rynkowa wprowadza w błąd poprzez działanie, należy uwzględnić wszystkie możliwe, zawarte w niej, elementy oraz okoliczności wprowadzenia produktu na rynek, w szczególności sposób jego prezentacji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.