Wybrane agresywne praktyki rynkowe
REKLAMA
REKLAMA
Praktyka rynkowa będzie agresywną w przypadku, w którym poprzez zainicjowany niedopuszczalny nacisk w istotnym stopniu zostaje ograniczana lub może zostać całkowicie ograniczona swoboda dokonywania wyboru przysługującą przeciętnemu konsumentowi lub też jego zachowanie w stosunku do produktu.
REKLAMA
Tym samym jest to działanie powodujące lub mogące powodować podjęcie przez niego takiej decyzji odnoszącej się do umowy, której w innej sytuacji by nie podjął.
Do agresywnych praktyk rynkowych, traktowanych jako nieuczciwe należy m.in. powodowanie powstania wrażenia, iż konsument nie może opuścić pomieszczenia przedsiębiorcy bez podpisania umowy lub dokonywanie wizyt w miejscu zamieszkania konsumenta ignorując prośby o jego opuszczenie.
Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?
Lub też : zaniechanie dokonywania takich wizyt, pomijając sytuacje egzekwowania zobowiązań wynikających z umowy w zakresie dopuszczonym przez aktualnie obowiązujące przepisy nakłanianie konsumenta do dokonania zakupu produktów przez np.
telefon, pocztę elektroniczną lub inne środki porozumiewania się na odległość, w sposób uciążliwy, którego przyczyną nie jest działanie albo zaniechanie konsumenta (poza egzekucją zobowiązań umownych).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.