Nakłanianie do niewykonania umowy jako czyn nieuczciwej konkurencji
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie;
REKLAMA
lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
REKLAMA
Nakłanianie osoby pracującej na rzecz przedsiębiorcy na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego (np. umowa zlecenia), do tego, aby nie wykonywała lub nienależytego wykonywania obowiązków pracowniczych lub innych obowiązków wynikających z umowy, w celu uzyskania korzyści dla siebie lub osób trzecich albo szkodzenia przedsiębiorcy, jest również czynem nieuczciwej konkurencji.
Jest nim także wpływanie na klientów przedsiębiorcy lub innych osób w ten sposób, aby zmierzali oni do rozwiązania z nim umowy lub jej niewykonania albo nienależytego wykonania w wyżej wskazanych celach. Nie jest jednak takim czynem działalność związków zawodowych zgodna z przepisami o rozwiązywaniu sporów zbiorowych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.