Utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie; nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
REKLAMA
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
Nieuczciwa konkurencja może zachodzić więc w przypadku utrudniania innym przedsiębiorcom dostępu do rynku. Może to następować poprzez: dokonywanie sprzedaży towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub też świadczenia albo ich odprzedaż poniżej kosztów zakupu mających na celu eliminację innych przedsiębiorców; działanie polegające na nakłanianiu osób trzecich do odmowy sprzedaży innym przedsiębiorcom lub niedokonywania zakupu towarów lub usług od innych przedsiębiorców; niejednolite, nieuzasadnione traktowanie określonych klientów; dokonywanie pobierania dodatkowych opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży; dążenie do wymuszenie na klientach dokonania wyboru jako kontrahenta danego przedsiębiorcy lub stwarzanie warunków umożliwiających podmiotom trzecim realizowanie wymuszania zakupu towaru lub usługi u oznaczonego przedsiębiorcy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.