Zorientowanie na proces jako styl osobowości w zarządzaniu
REKLAMA
REKLAMA
Współcześnie wskazuje się cztery zróżnicowane postawy będące utożsamianymi ze stylami osobowości w zarządzaniu. Są to: 1. postawa zorientowania na osoby; 2. postawa zorientowania na ludzi; 3. postawa zorientowania na proces; 4. postawa zorientowania na idee.
REKLAMA
Zorientowanie na proces Podmiot zorientowany na proces, który występuje w roli kierowniczej i wypełnia funkcje z zakresu zarządzania, cechuje się działaniem w tempie pozbawionym dynamiki i gwałtowności. Wśród cech rozpoznawczych znajdują się zarówno systematyczność jak i pracowitość oraz skrupulatność w podejmowaniu decyzji i kolejnych sformalizowanych kroków w dążeniu do uzyskania celu.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
Podmiot taki w kontaktach biznesowych oraz z pracownikami zachowuje dystans i dąży do wcześniejszego dokładnego przeanalizowania osobowości zanim będzie zdecydowany na rozpoczęcie współpracy lub zlecenie wykonania zadania.
Z punktu widzenia takiego kierownika, czy dyrektora na pierwszym miejscu znajduje się planowanie i zdolność do badania (analizy) bodźców docierających z zewnątrz. Ten styl w zarządzaniu nie jest jednak zdolny do podejmowania decyzji w sytuacji nagłej i stresującej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.