reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Współpraca firmy z fundacjami

Współpraca firmy z fundacjami

Prowadzenie firmy wymaga współpracy z wieloma podmiotami występującymi w obrocie. Należą do nich również fundacje.

Z punktu widzenia współpracy gospodarczej z fundacjami można wskazać dwa ich rodzaje. Pierwszy z nich to fundacje non profit, których statut zakazuje prowadzenia działalności gospodarczej lub milczy na ten temat. W rezultacie nie mogę one prowadzić wspomnianej działalności, a ich majątek tworzony jest wyłącznie z m.in. darowizn, zapisów i spadków.

Drugi rodzaj to fundacje not for profit prowadzące działalność, ale zobowiązane do przekazania wszystkich zysków na działalność statutową i mogące podejmować współpracę gospodarczą z występującymi w obrocie firmami.

Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców

Fundacje są specyficznym z uwagi na charakter działalności kręgiem podmiotów. Podstawą ich działalności jest ustawa o fundacjach. Do cech wyróżniających należy zaliczyć przede wszystkim realizację celów o charakterze publicznym wskazanych przez fundatora, na rzecz nieograniczonej grupy adresatów.

Filarem fundacji jako osób prawnych jest majątek, a nie członkowie, a także cel publiczny oraz struktura organizacyjna. Cel utworzenia musi mieć charakter społecznie lub gospodarczo użytecznego np. ochrona zdrowia, kultura i sztuka lub, bardziej szczegółowo, działanie na rzecz pomocy dzieciom dotkniętym ciężkimi chorobami. Dodatkowo powinien on być zgodny z podstawowymi interesami RP.

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Współpraca firmy z fundacjami
Współpraca firmy z fundacjami

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Wajda

Księgowa, właścicielka biura rachunkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama