Naśladowanie gotowego produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie;
REKLAMA
lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
REKLAMA
Za czyn nieuczciwej konkurencji uważane jest naśladowanie gotowego produktu, które polega na tym, iż za pośrednictwem dostępnych środków technicznych dokonuje się kopiowania zewnętrznej postaci produktu, o ile może to wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu.
Nie jest jednak czynem nieuczciwej konkurencji naśladowanie cech produktu o charakterze funkcjonalnym np. budowy, konstrukcji i formy zapewniającej jego walory użyteczności. W sytuacji, gdy owo naśladowanie wymaga odzwierciedlenia szczególnej formy produktu niezbędne jest oznaczenie produktu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.