Zobowiązanie do usług serwisowych jako nieuczciwe praktyki rynkowe
REKLAMA
REKLAMA
Regulacje prawne wprowadzają zakaz nieuczciwych praktyk rynkowych.
REKLAMA
Nieuczciwymi praktykami rynkowymi, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ocena, są wprowadzające w błąd działania polegające na twierdzeniu, że produkt będzie dostępny tylko i wyłącznie poprzez ograniczony w dużym stopniu czas lub, że będzie on dostępny na oznaczonych warunkach przez bardzo ograniczony okres czasu.
Jeśli jest to niezgodne z prawdą, aby nakłonić konsumenta do podjęcia niezwłocznej, ostatecznej decyzji odnoszącej się do umowy i pozbawieniu go zdolności do dokonania świadomego wyboru produktu.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
Dotyczy to również zobowiązania się, że nastąpi zapewnienie usług serwisowych dla konsumentów, z którymi przedsiębiorca, jeszcze przed zawarciem umowy, komunikował się w języku niebędącym urzędowym językiem państwa członkowskiego, na terenie którego znajduje się siedziba przedsiębiorcy.
Następnie udostępnienia takich usług jedynie w innym języku, bez jednoznacznego udzielenia informacji o tym konsumentom przed zawarciem umowy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.