Zaangażowanie i konsekwencja w pracy a firma
REKLAMA
REKLAMA
Istotnym jest, by znać reguły stosowane w takich sytuacjach po to, by móc sobie z nimi radzić lub świadomie z nich korzystać. Wiedza dotycząca możliwych stosowanych technik manipulacyjnych pozwala na efektywne prowadzenie i zarządzenie firmą na zewnątrz, jak i w stosunkach wewnętrznych.
REKLAMA
Za R. Cialdini podaje się sześć metod oddziaływania na innych: 1. Reguła wzajemności; 2. Reguła zaangażowania i konsekwencji; 3. Społeczny dowód słuszności; 4. Zasada lubienia i sympatii; 5. Istnienie autorytetu; 6. Reguła niedostępności.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
REKLAMA
Reguła zaangażowania i konsekwencji Polega ona na namawianiu ludzi do wykonywania różnych czynność, do których w analogicznych warunkach bez ingerencji osoby z zewnątrz nie byli by zdolni ich dokonać, np. kupowania określonych przedmiotów, do podpisywania się pod różnego rodzaju petycjami, do zaangażowania ich w działania charytatywne.
Owa aktywność człowieka wobec czyjejś prośby decyduje o przyjęciu jego kolejnych próśb entuzjastycznie. Jest to skuteczna reguła, gdyż po wzbudzeniu zaangażowania ludzie są bardziej skłonni do ulegania dalszym prośbom zgodnym z jego tj. manipulującego, dalszym kierunkiem postępowania.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.