Czy wiesz na czym polega umowa spedycji?
REKLAMA
REKLAMA
Umowa spedycji polega na zobowiązaniu się spedytora za wynagrodzeniem do wysłania lub odbioru przesyłki albo do dokonania innych usług związanych z jej przewozem, a wszystko to w zakresie działalności jego przedsiębiorstwa.
REKLAMA
Strony umowy. Stronami umowy są spedytor oraz dający zlecenie. Spedytorem jest zawsze przedsiębiorca, a dającym zlecenie może być każda osoba fizyczna, prawna oraz jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, jeżeli prowadzi przedsiębiorstwo. Dającym zlecenie może zostać również spedytor, gdy posługuje się innym spedytorem.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
Elementy umowy. Do podstawowych elementów umowy spedycji należy: 1. oznaczenie przesyłki; 2. wskazanie wynagrodzenia; 3. określenie zakresu i rodzaju usług.
Zawarcie umowy. Przepisy prawa nie wymagają w odniesieniu do tej umowy handlowej szczególnej formy jej zawarcia. Zasadą jest jednak, iż to dający zlecenie występuje z inicjatywą współpracy.
Przedmiotem umowy może być zarówno wysyłka, odbiór, obie łącznie oraz dokonanie innych usług. Zarówno pakowanie, ważenie, ładowanie i sortowanie przesyłek mieści się w zakresie objętym tą umową. Jeżeli usługi mają charakter okazjonalne to nie będziemy mieli do czynienia ze spedycją.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA