Zasady skutecznej reklamy firmy
REKLAMA
REKLAMA
wyszczególnianie figur względem tła - jest stosowana po to, by odbiorca mógł wyselekcjonować informacje, które będą miały dla niego jakieś potencjalne znaczenie;
REKLAMA
reakcja na zmianę informacji w otoczeniu – jest następstwem naturalnego dążenia do kontroli zmian w świecie zewnętrznym, które kształtują sytuację adresata. Odbiorca z łatwością identyfikuje postać fizyczną informacji nawet, gdy nie przeprowadza prawidłowego procesu interpretacji. Zarówno jakość i natężenie ilości informacji ma znaczący wpływ na stopień koncentracji uwagi;
reakcja na informacje subiektywnie nowe, które wywołują poczucie zaskoczenia: ma za zadanie silnie wpłynąć na emocje, by wywołać wrażenie nowości, dziwności, zaskoczenia. Informacje tego typu zmuszają odbiorcę, by się zaangażował w proces poznawczy;
Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?
reakcja na konflikt informacyjny: wiąże się ona z rozładowaniem napięcia, jakie wywołują docierające rozbieżne informacje.
Owo napięcie może się wiązać również z rozbieżnością pomiędzy informacjami, jakie uzyskuje odbiorca, a jego dotychczasowym doświadczeniem. Przy dużym natężeniu konflikt musi być redukowalny, gdyż wiadomość zamiast koncentrować uwagę odbiorcy będzie dla niego uciążliwa i bezsensowna
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA