Utrudnianie małym przedsiębiorcom dostępu do rynku
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania; niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną,a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
REKLAMA
Czynem nieuczciwej konkurencji jest również utrudnianie dostępu do rynku małym przedsiębiorcom w drodze sprzedaży towarów lub usług w obiektach handlowych, których powierzchnia sprzedaży przekracza 400 m2 po cenie nieuwzględniającej marży handlowej.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
REKLAMA
Takim utrudnianiem będzie również: emitowanie i realizowanie znaków legitymacyjnych, które podlegają wymianie na towary lub usługi, oferowanych poniżej ich wartości nominalnej; emitowanie i realizacja znaków legitymacyjnych, które podlegają wymianie na towary lub usługi o cenie wyższej niż wartość nominalna znaku.
Nie będzie to jednak czyn nieuczciwej konkurencji, gdy sprzedaż będzie miała charakter wyprzedaży posezonowej, dokonywanej dwa razy w roku na koniec sezonu letniego i zimowego, jednak nie dłuższej niż miesiąc oraz wyprzedaży z uwagi na upływający termin przydatności towarów do spożycia.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA