Wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług
REKLAMA
REKLAMA
Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie;
REKLAMA
Lub też : nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
REKLAMA
Jako czyn nieuczciwej konkurencji postrzega się również oznaczenie towarów lub usług albo jego brak, mogące wprowadzać konsumentów w błąd zarówno co do pochodzenia, jak i m.in.: ilości, składników, sposobu wykonania, możliwości zastosowania, naprawy lub innych istotnych cech towarów albo usług, a także utajenie ryzyka, jakie wiąże się z korzystaniem z nich.
Przyjęte przez ustawodawcę regulacje zapobiegają również sytuacjom nadużyć przez wprowadzenie do obrotu towarów w opakowaniu mogącym wywołać analogiczne do wskazanych skutki określone. Wyjątkiem jest konieczność zastosowanie takiego opakowania uzasadnione względami technicznymi, inaczej również będzie ono czynem nieuczciwej konkurencji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.