Marketing treści to skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów i wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci. Polega na oferowaniu internautom-klientom ciekawych i atrakcyjnych treści. Mogą to być porady praktyczne, artykuły eksperckie, nowości branżowe, recenzje i opinie specjalistów, zdjęcia dużej rozdzielczości, atrakcyjne filmy video – nie tylko czysto reklamowe, gry interaktywne.
Faktury nie zapłacone terminowo, wydłużający się okres spłaty zadłużenia, niemożność dalszych inwestycji - to tylko niektóre ze skutków obecnej niekorzystnej sytuacji gospodarczej. Tym samym, ponad ¾ przedsiębiorców deklaruje, że nie korzysta z usług finansowych pomocnych w czasach dekoniunktury, jak np. faktoring. Jakie mogą być tego przyczyny? Jakie konsekwencje niesie za sobą wzrastający poziom zatorów płatniczych i czy faktoring może okazać się na nie lekarstwem?
Coraz więcej firm deklaruje korzystanie z systemów elektronicznej wymiany dokumentów. Całkowite przejście z dokumentów papierowych na formę elektroniczną jest jednak pozorne, gdyż w rzeczywistości papier cały czas jest w obiegu. Pisma, oferty, akty, decyzje, wnioski, faksy itd. są przepisywane i na ich podstawie tworzone są nowe teksty. Aplikacje do optycznego rozpoznawania pisma pomagają uprościć tę pracę.
Decydując się na leasing, umożliwiający korzystanie z samochodu, maszyny lub nieruchomości, trzeba wybrać jego rodzaj: operacyjny lub finansowy. Każdy ma swoje zalety uzależnione m. in. od specyfiki prowadzonej działalności i przedmiotu, który chcemy sfinansować. Niezależnie od rodzaju, zaletą leasingu zawsze jest brak konieczności angażowania własnych środków na całą inwestycję przy przystąpieniu do jej realizacji.
Współcześnie internetowe portale tematyczne, podobnie zresztą jak telewizyjne kanały tematyczne, stały się bardzo skutecznym kanałem promocyjnym dla firm, marek produktów i usług. Tego typu portale świetnie się sprawdzają zarówno w działaniach reklamowych, jak i w działaniach typu PR. Ponadto linki do danej strony firmowej z uznanych i cenionych przez internautów portali, istotnie przyczyniają się do wzmocnienia pozycji tej strony w wynikach wyszukiwania w Google.
Ponad połowa mikro firm, dokładnie 58%, nie ma swojej witryny internetowej – wynika z badań przeprowadzonych przez Tax Care. Im mniejszy biznes, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie posiadał własną stronę. Przedsiębiorcy, którzy taką witrynę prowadzą, korzystają najczęściej z tanich domen, a miesięcznie na obsługę strony wydają nie więcej niż 50 zł.