REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Finanse

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rób dobrze to, co robisz i głośno o tym mów!

 Każdy przedsiębiorca chce, by to właśnie jego firma była postrzegana jako ta najlepsza w swojej branży – atrakcyjna dla inwestorów i godna zaufania kontrahentów. I choć czyny mówią głośniej niż słowa sama dbałość o jakość świadczonych usług, transparentność zarządzania i wiarygodność finansowa spółki mogą nie być wystarczające do sukcesu na rynku. O tym wszystkim trzeba jeszcze po prostu głośno mówić. Albo raczej pozwolić innym mówić głośno o nas.

Kredyt na dobry początek biznesu

Początkujący przedsiębiorcy,  którzy chcą wystartować z własnym biznesem muszą stanąć przed wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest sfinansowanie działalności. Uzyskanie kredytu na dopiero co powstałą firmę jest bowiem w praktyce często trudne do zrealizowania. Wynika to z faktu, iż nowe przedsiębiorstwa są obarczone dużym ryzykiem bankructwa i trudnością w ocenie zdolności kredytowej. Jak się przygotować, by otrzymać kredyt na swój biznes.

Więcej kontraktów dla firm bez długów

Ponad 60% Polaków nie wybrałoby produktów lub usług firmy, która znalazła się na oficjalnej liście dłużników – wynika z rynkowych badań. Tak duża niechęć do niesolidnych płatników oznacza, że firma, która płaci faktury w terminie jest uważana za bezpiecznego partnera w biznesie, zdobywając dzięki temu nowe kontrakty i klientów. Uczciwość i terminowość może potwierdzić specjalny certyfikat.

Fundusze europejskie dla przedsiębiorców

W 2013 roku przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z funduszy unijnych za pośrednictwem 7 programów regionalnych oraz Programu Innowacyjna Gospodarka. Z jakich żródeł przedsiębiorcy mogą uzyskać unijne pieniądze w 2013 roku?

REKLAMA

Tanie konto firmowe z dostępem tylko do podstawowych usług

Część banków zdecydowało się w ostatnich kilku miesiącach na podwyższenie prowizji za niektóre usługi związane z obsługą firmowego rachunku.

Marketing treści - nowy trend w strategii komunikacyjnej firm w internecie

Marketing treści to skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów i wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci. Polega na oferowaniu internautom-klientom ciekawych i atrakcyjnych treści. Mogą to być porady praktyczne, artykuły eksperckie, nowości branżowe, recenzje i opinie specjalistów, zdjęcia dużej rozdzielczości, atrakcyjne filmy video – nie tylko czysto reklamowe, gry interaktywne.

Jak zaprojektować bezpieczną nazwę - ekspertyzy i audyt nazwy produktu

Zaprojektowanie dobrej nazwy dla produktu lub usługi, która będzie mogła skutecznie funkcjonować na rynku, wiąże się z wieloma uwarunkowaniami. Podobnie wprowadzenie nazwy już istniejącej na nowy rynek jest związane z wieloma ograniczeniami. Aby nazwa się przyjęła, aby odniosła sukces, potrzebne jest jej odpowiednie przygotowanie.

Jakie są metody wyceny firmy?

Określając wartość rynkową firmy, korzysta się najczęściej z jednej z trzech głównych grup metod: majątkowych, rynkowych oraz dochodowych. Każda z nich charakteryzuje się inną specyfiką, zatem właściwy wybór ma istotny wpływ na ostateczną kwotę.

REKLAMA

Fundusz stabilizacyjny powstanie ze składek banków

Rząd zatwierdził w środę propozycję Ministra Finansów, by ze składek banków stworzyć specjalny fundusz stabilizacyjny.

Przemysł cierpi na brak zamówień

Wskaźnik PMI dla polskiego sektora przemysłowego wyniósł w grudniu 2012 r. 48,5 pkt osiągając poziom najwyższy od lipca (49,7) - podał HSBC.

Kiedy jest konieczne i jak powinno przebiegać badanie sprawozdania finansowego

Osoby zarządzające firmami często zadają pytanie, czy sporządzone przez ich dział podatkowy sprawozdania muszą zostać zbadane. Tymczasem obowiązek badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta wynika z ustawy o rachunkowości.

Bezprowizyjna wpłata gotówki na firmowe konto możliwa tylko w nielicznych bankach

Przedsiębiorca, który wpłaca na konto swojej firmy 30 tys. zł, może zapłacić za to nawet 150 zł prowizji, jeśli dokonuje wpłaty gotówkowej w kasie banku. Bezpłatne wpłaty tego typu są możliwe tylko w kilku bankach, w niewielu z nich znajdziemy także bezprowizyjne wpłatomaty.

Leasing czy kredyt na zakup firmowego auta?

Drogi samochód zdecydowanie bardziej opłaca się wziąć w leasing, niż kupić go na kredyt. W przypadku auta o wartości 180 tys. zł różnica na korzyść leasingu sięga prawie 18 tys. złotych.

Zarządzanie ryzykiem walutowym w przedsiębiorstwie

Znaczna część przedsiębiorstw, zwłaszcza z sektora MSP, nie stosuje żadnych (wewnętrznych ani zewnętrznych) zabezpieczeń przez ryzykiem walutowym. Tym samym uczestniczą one w nurcie spekulacyjnym rynku. Narażają się na utratę płynności finansowej, pozycji na rynku, a nawet na upadłość.

Oprocentowane rachunki bieżące dla firm

Podatek dochodowy od odsetek wypracowanych na firmowym koncie może być nawet 6-krotnie niższy od podatku Belki, a w niektórych przypadkach nie trzeba go w ogóle płacić. Niestety, bieżące rachunki firmowe w większości banków nie są oprocentowane, ale wśród wyjątków potwierdzających tę regułę są banki oferujące stawki do 6% w skali roku.

Korzyści dla firmy z wejścia na NewConnect

Rośnie liczba firm notowanych na alternatywnym rynku obrotu papierami NewConnect. Jeśli tempo będzie utrzymane, to przekroczenie liczby 500 nastąpi już w przyszłym roku. Popularność tego rynku tym bardziej skłania do zastanowienia się nad argumentami ważnymi dla decyzji o wejściu bądź nie na NewConnect.

Reputacja firmy a CSR

Mimo kryzysu gospodarczego, dotykającego coraz większą liczbę firm, możemy zaobserwować na rynku rosnące zainteresowanie działaniami CSR. Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu staje się obecnie chętnie wybieraną przez większe firmy strategią komunikacyjną. Czy jednak na pewno stanowi wyłącznie luksus, a nie konieczność?

Kredyt inwestycyjny dla mikroprzedsiębiorstw z jednocyfrowym oprocentowaniem

Banki niechętnie zdradzają wysokość oprocentowania kredytów inwestycyjnych dla mikroprzedsiębiorstw – nieliczne przykłady pokazują jednak, że jest ono porównywalne ze stawkami oprocentowania kredytów celowych dla klientów indywidualnych.

NewConnect szansą dla małych firm?

NewConnect, prowadzony przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, jest zorganizowanym, opartym na alternatywnym systemie obrotu rynkiem. Inauguracja pierwszej sesji odbyła się 30 sierpnia 2007 roku. Po pięciu latach od debiutu na rynku znajduje się już 413 spółek.

Jak przygotować wiarygodny biznesplan?

Konstrukcję biznesplanu najlepiej rozpocząć od prognozy podstawowych wielkości makroekonomicznych, takich jak: inflacja, poziom stóp procentowych, stopa podatku dochodowego, kursy walut mających wpływ na wyniki firmy oraz przygotowania strategii rozwoju firmy na okres objęty kredytowaniem.

Jak sobie radzić z zatorami płatniczymi?

Faktury nie zapłacone terminowo, wydłużający się okres spłaty zadłużenia, niemożność dalszych inwestycji - to tylko niektóre ze skutków obecnej niekorzystnej sytuacji gospodarczej. Tym samym, ponad ¾ przedsiębiorców deklaruje, że nie korzysta z usług finansowych pomocnych w czasach dekoniunktury, jak np. faktoring. Jakie mogą być tego przyczyny? Jakie konsekwencje niesie za sobą wzrastający poziom zatorów płatniczych i czy faktoring może okazać się na nie lekarstwem?

Wspieranie sprzedaży w okresie spowolnienia gospodarczego

Spowolnienie gospodarcze wymusza na firmach zmianę podejścia w podejmowanych działaniach promocyjnych. Tworzenie standardowych programów lojalnościowych i promocji nie wystarcza już, aby efektywnie pobudzać sprzedaż. W obecnych czasach akcent w działaniach trade marketingowych kładzie się na alternatywne narzędzia, które docierają w obszary do tej pory zaniedbywane.

Jak zbudować nazwę firmy i dobrać do niej domenę?

Wybór nazwy firmy coraz częściej warunkuje dostępność danej nazwy w polskimi rejestrze domen. Przyszli przedsiębiorcy mają twardy orzech do zgryzienia, bo wolnych nazw domen z końcówką .pl ubywa z miesiąca na miesiąc.

Reklama w internecie - ilość czy jakość

Reklama w internecie nie jest zadaniem łatwym. Nie ma bowiem jednej uniwersalnej techniki gwarantującej sukces w sieci. Wszystko zależy od nastawienia przedsiębiorcy, jego możliwości finansowych oraz efektów, jakie chciałby osiągnąć. W jaki sposób należy dostosować kampanię linków sponsorowanych do swoich potrzeb?

Masz nieruchomość, otrzymasz atrakcyjną pożyczkę

Firma może sfinansować swoje potrzeby inwestycyjne poprzez kredyt lub pożyczkę hipoteczną. Na korzystnych warunkach można pożyczyć kilka mln zł. Jest to alternatywne źródło pozyskania kapitału wobec innych kredytów, pożyczek oraz unijnych dotacji.

Kredyt z sześcioma zerami dla mikro i małych firm

Banki deklarują, że pożyczą mikro i małym firmom nawet kilka milionów złotych. Pożyczka z sześcioma zerami musi być jednak solidnie zabezpieczona, a ostateczna kwota udzielonego kredytu zależeć będzie m.in. od kondycji finansowej przedsiębiorcy i sposobu rozliczeń z fiskusem.

Przedsiębiorcy muszą czekać na kredyt nawet 2 lata

Od przedsiębiorców starających się o kredyt banki wymagają najczęściej przynajmniej roku działalności. Niższy staż jest możliwy tylko w przypadku wybranych rodzajów kredytów, a od pierwszego miesiąca działalności można zadłużyć się tylko w Idea Banku, BZ WBK i Multibanku.

Kilkadziesiąt złotych prowizji za wpłatę na firmowe konto

Wpłata kilkunastu tysięcy złotych gotówki na firmowe konto może kosztować przedsiębiorcę nawet kilkadziesiąt złotych. Tylko nieliczne banki nie pobiorą za taką operację prowizji.

Jak zaprojektować dobrze pozycjonowaną firmową strone www

Wielu niedoświadczonych twórców stron internetowych wpierw projektuje i tworzy stronę WWW, a następnie dokonuje jej optymalizacji pod kątem SEO. Najlepszym rozwiązaniem jest myślenie o SEO już w trakcie projektowania strony. To nie tylko rozwiązanie tańsze, ale także o wiele bardziej efektywne.

Aplikacje OCR pozwolą opanować "papierologię" w firmie

Coraz więcej firm deklaruje korzystanie z systemów elektronicznej wymiany dokumentów. Całkowite przejście z dokumentów papierowych na formę elektroniczną jest jednak pozorne, gdyż w rzeczywistości papier cały czas jest w obiegu. Pisma, oferty, akty, decyzje, wnioski, faksy itd. są przepisywane i na ich podstawie tworzone są nowe teksty. Aplikacje do optycznego rozpoznawania pisma pomagają uprościć tę pracę.

Konto firmowe za zero złotych już w trzech bankach

Do niedawna rachunek firmowy „za zero złotych” oferował tylko Idea Bank. Obecnie dołączyły do niego kolejne banki: Deutsche Bank PBC oraz Meritum Bank. Nie oznacza to jednak, że tanie lub darmowe konta dla przedsiębiorców stały się normą. W dalszym ciągu podstawowa obsługa firmowego rachunku może kosztować najmniejsze firmy nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie.

Prospecting - sposób na pozyskanie klienta

W czasach wysokiej konkurencji istotną kwestią dla każdej firmy jest osiągnięcie ustabilizowanej pozycji na rynku. Dla przedsiębiorstw kluczowe jest odpowiednie zaprezentowanie oferty i utrzymanie długotrwałych relacji z klientem. Najpierw jednak trzeba do tego klienta dotrzeć.

Operacyjny czy finansowy - który leasing wybrać?

Decydując się na leasing, umożliwiający korzystanie z samochodu, maszyny lub nieruchomości, trzeba wybrać jego rodzaj: operacyjny lub finansowy. Każdy ma swoje zalety uzależnione m. in. od specyfiki prowadzonej działalności i przedmiotu, który chcemy sfinansować. Niezależnie od rodzaju, zaletą leasingu zawsze jest brak konieczności angażowania własnych środków na całą inwestycję przy przystąpieniu do jej realizacji.

Tylko miesięczne lokaty firmowe wygrywają z indywidualnymi

Zmiany dotyczące lokat z dzienną kapitalizacją odsetek nie będą miały wpływu na firmowe lokaty. Oprocentowanie depozytów dla przedsiębiorców było, jest i zapewne pozostanie sporo niższe niż stawki, które banki oferują klientom detalicznym.

Treści video jako sposób promocji firmy i strony internetowej

Reklamowy film video to skuteczny sposób nie tylko na promocję firmy, produktu czy nowej usługi w Internecie, ale także samej strony internetowej w wyszukiwarkach. Eksperci powszechnie wskazują, że opublikowanie na firmowej stronie internetowej filmu video, może mieć znaczny wpływ na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Legalizacja poparcia wizowego do Arabii Saudyjskiej pierwszym krokiem do nawiązania kontaktów handlowych

Arabia Saudyjska jest jednym z krajów arabskich, który nabiera coraz większej wagi dla polskich firm eksportujących swoje towary. Kraj ten bowiem dysponuje ogromnym kapitałem oraz rynkiem zbytu.

Duża firma - wyższy zysk na lokacie

Oprocentowanie nowych lokat dla przedsiębiorstw jest wyższe od oprocentowania nowych lokat dla osób fizycznych – wskazują dane NBP. W zależności od okresu depozytu, stawki różnią od 0,1 pkt. proc. do nawet 0,6 pkt. proc. Niestety zależność ta nie dotyczy najmniejszych firm.

Internetowe portale tematyczne - skuteczna promocja firm, marek i produktów

Współcześnie internetowe portale tematyczne, podobnie zresztą jak telewizyjne kanały tematyczne, stały się bardzo skutecznym kanałem promocyjnym dla firm, marek produktów i usług. Tego typu portale świetnie się sprawdzają zarówno w działaniach reklamowych, jak i w działaniach typu PR. Ponadto linki do danej strony firmowej z uznanych i cenionych przez internautów portali, istotnie przyczyniają się do wzmocnienia pozycji tej strony w wynikach wyszukiwania w Google.

Jak zadbać o użyteczność strony internetowej

Internet stał się już najczęściej wybieranym medium, które służy potencjalnym Klientom do wyszukiwania informacji. Niebagatelną rolę odgrywa w tym procesie sposób, w jaki zbudowana jest strona internetowa firmy czy serwisu. Użytkownicy sieci bardzo się niecierpliwią kiedy nie znajdują odpowiedzi na rozwiązanie swojego problemu. Użyteczność strony internetowej to łatwość w posługiwaniu się i wygoda w obsłudze serwisu.

Pozycjonowanie stron www to efektywny sposób promocji firmy

Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach to jeden z najbardziej efektywnych sposobów promocji firm, marek produktów oraz usług w Internecie. Poprzez pozycjonowanie możemy osiągnąć wiele celów, od zwiększenia liczby klientów po poprawienie wizerunku firmy w Internecie.

Firmowa strona www zwiększa wiarygodność biznesu

Ponad połowa mikro firm, dokładnie 58%, nie ma swojej witryny internetowej – wynika z badań przeprowadzonych przez Tax Care. Im mniejszy biznes, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie posiadał własną stronę. Przedsiębiorcy, którzy taką witrynę prowadzą, korzystają najczęściej z tanich domen, a miesięcznie na obsługę strony wydają nie więcej niż 50 zł.

Co daje firmie zarządzanie długiem?

Odroczone terminy płatności dla odbiorców towarów lub usług, to nic innego jak forma pożyczki. Przedsiębiorcy, którzy chcą uniknąć kłopotów z odzyskaniem długów, powinni postępować zgodnie z pewnymi regułami.

Jak czasowo wywieźć towary na Tajwan?

Z dniem 1 stycznia 2012 r. Krajowa Izba Gospodarcza rozpoczyna wydawanie dokumentu czasowej odprawy celnej w wymianie gospodarczej z Tajwanem. Jest to karnet CPD / China-Taiwan - dokument celny, który pozwala na bezcłowy i wolny od podatku czasowy przewóz towarów między Tajwanem a Polską na okres do jednego roku.

Integracja Google Plus i YouTube - nowe możliwości dla firm?

Jesteśmy świadkami licznych procesów i zmian zachodzących na największym serwisie filmowym, jakim jest YouTube. Właśnie dokonuje się jego integracja z Google Plus, która według twórców ma stwarzać ogromne możliwości dla użytkowników na całym świecie.

Ubezpieczenie utraty zysku

Ubezpieczenie utraty zysku (Business Interruption) w Polsce oferowane jest od dwóch dekad. Nie jest jednak popularne i nie wszystkie towarzystwa posiadają je w ofercie. W dobie kryzysu warto jednak przyjrzeć się temu ubezpieczeniu bliżej. Może to być naprawdę dobra opcja zabezpieczenia firmy.

Partner w biznesie według polskich przedsiębiorców: rzetelny i wiarygodny

Polscy przedsiębiorcy, wybierając partnera biznesowego, kierują się przede wszystkim wiedzą o jego płynności finansowej i satysfakcją z wcześniejszych kontaktów z firmą – wynika z badania przeprowadzonego przez program Rzetelna Firma. Z kolei głównym źródłem wiedzy o wiarygodności potencjalnego kontrahenta są opinie innych przedsiębiorców i znajomych, dane zewnętrznych, wyspecjalizowanych w ich dostarczeniu podmiotów oraz posiadane przez niego referencje. Aż co dziesiąty przedsiębiorca nie dokonuje weryfikacji swojego przyszłego partnera w interesach.

Jak wyegzekwować swoje należności od dłużnika

W Polsce wierzytelności pieniężne trafiające do egzekucji są egzekwowane tylko w około 40% spraw. Tak niski profil skutecznie egzekwowanych spraw nie wynika bynajmniej z braku majątku dłużników czy też niestaranności komorników sądowych.

Promocja firm w serwisach zakupów grupowych

Popularność serwisów dotyczących zakupów grupowych zaintrygowała wiele firm. Niektóre z nich zwabione chęcią zysku, postanowiły pójść za modą i skorzystać z tego rodzaju działalności.

Cenniki eksportowe na rynki Europy Wschodniej

Jednym z powszechnie wysyłanych dokumentów w związku z eksportem polskich towarów na rynki Europy Wschodniej m.in. Rosji i Ukrainy, jest cennik.

Pozycjonowanie "long tail" - efektywny sposób na promocję sklepów internetowych i firm usługowych w wyszukiwarkach

W świetle badań potwierdzających fakt, że internauci zdecydowanie częściej kierują się organicznymi wynikami wyszukiwania niż podpowiedziami z linków AdWords, pozycjonowanie staje się jednym z najbardziej efektywnych sposobów na promocję firmy w wyszukiwarce. Jednakże w przypadku sklepów internetowych i firm usługowych, pozycjonowanie „long tail” jest znacznie bardziej efektywnym sposobem promocji w wyszukiwarce niż pozycjonowanie na frazy ogólne. Można nawet pokusić się o opinię, że pozycjonawanie „long tail” to przyszłość SEO w przypadku tego typu firm.

REKLAMA