REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sklep odzieżowy - własny biznes w AIP

Damian Strzelczyk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Amancio Ortega, właściciel firmy odzieżowej Zara jest od lat jednym z najbogatszych ludzi na globie. LPP to obecnie najdroższa spółka na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.   Chcąc kupić tylko jedną akcję tej Gdańskiej firmy, musimy liczyć się z wydatkiem ponad 6 tysięcy złotych. Wydaje się zatem, że biznes odzieżowy to całkiem dochodowy rodzaj działalności. W ostatnich miesiącach jednymi z najczęściej otwieranych biznesów w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości przy Szkole Głównej Handlowej są właśnie firmy odzieżowe. Co skłania młode osoby do otwierania firm zajmujących się właśnie produkcją ubrań?

REKLAMA

Alicja jest absolwentką filologii klasycznej i polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim - jak sama przyznaje są to obecnie jedne z najmniej rynkowych kierunków studiów. Na szczęście marzenia o własnej firmie można realizować niezależnie od zapotrzebowania rynkowego na absolwentów kierunku, który właśnie ukończyliśmy. Z początkiem marca 2013 Alicja w ramach AIP przy SGH zarejestrowała firmę Malinowe Pole.  Jesteśmy producentem odzieży i akcesoriów dla małych dzieci z hasłami-nadrukami manifestującymi niezależność, zwracającymi uwagę na to, co może czuć dziecko, pozostającymi w kontrze do wpisanej w definicję artykułów dziecięcych słodyczy. Szyjemy w Polsce, z polskich certyfikowanych tkanin. Oferta kierowana jest zarówno do rodziców blisko związanych z nurtem rodzicielstwa bliskości i gordonowskiego  wychowania bez porażek, jak i do tych, którzy po prostu mają własne zdanie na temat opieki nad swoimi dziećmi i chcą to wyrazić. - opowiada Alicja.

REKLAMA

 
Jak wiele młodych matek nie wyobraża ona sobie oddania dziecka do żłobka - chcę jak najmocniej uczestniczyć w rozwoju mojego dziecka, chcę, żeby to ze mną się bawił i ode mnie uczył. Uznałam, że prowadzenie własnej działalności pozwoli mi w dalszej perspektywie spędzać jak najwięcej czasu z dzieckiem. Na razie Malinowe Pole nie pozwala mi zrezygnować z etatu - na szczęście pracuję zdalnie, ale nie wykluczam, że za jakiś czas oddam się tylko jemu i wychowywaniu Olafka.


Jaką rolę w rozwoju Malinowego Pola odgrywają Inkubatory? Nie brałam w ogóle pod uwagę zakładania pierwszej firmy inaczej niż przy AIP. Od strony finansowej oferta mówi sama za siebie, nie mam nic do dodania, bo w mojej ocenie nie ma najmniejszego sensu wyważać otwartych drzwi i próbować przebijać się przez formalności i tajemną wiedzę podatkowo-rozliczeniową samemu, skoro za rozsądne pieniądze można polegać na kimś, kto się na tym zna. Poza tym mi bardzo dobrze robi sama świadomość, że mam u kogo rozwiać swoje wątpliwości. I że jeśli źle wystawię fakturę, na ratunek przybędzie mi ktoś z Inkubatorów.

 
Zobacz: Jak założyć własną firmę - poradnik Ministerstwa Gospodarki

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Innym niecodziennym startupem odzieżowym, który stawia swoje pierwsze kroki w ramach AIP jest firma Jestem Słoikiem.


Firma, którą prowadzimy zajmuje się sprzedażą koszulek oraz różnego rodzaju gadżetów, takich jak torby, kubki, itp. Wyjątkowość naszych produktów opiera się na zabawnych grafikach - poruszających temat ludności napływowej dużych miast, a zwłaszcza Warszawy, tzw. słoików i właśnie to określenie jest naszym motywem przewodnim. Nasza działalność ma na celu zwrócenie uwagi, że bycie przyjezdnym nie jest powodem do wstydu i nie ma absolutnie żadnych podstaw do ukrywania swojego miejsca urodzenia. Z szerszej perspektywy staramy się pokazać, że osoby przyjezdne nie są „problemem”, jak niektórym rdzennym mieszkańcom może się wydawać. Nasza działalność porusza zatem bardzo ważny temat tolerancji. Nasze produkty skierowane są do osób, które posiadają poczucie humoru i dystans do otaczającej rzeczywistości i samych siebie. Inspiracją do rozpoczęcia działalności było odkrycie - jak liczna jest grupa osób mieszkających w Warszawie, ale pochodzących z innych regionów Polski. Chcieliśmy stworzyć produkt, z którym ci ludzie będą mogli się utożsamiać. Z racji młodego wieku i optymistycznego spojrzenia na świat podeszliśmy do tematu z przymrużeniem oka. Tak zrodził się pomysł na zabawne koszulki.


Koszulki są także skierowane do wszystkich, których śmieszy konflikt między „miejscowymi” a „słoikami” - opowiadają właściciele - Kuba, Piotr oraz Iza.  


Łukasz wraz z żoną Anią prowadzą firmę TXTL, która zajmuje się produkcją spodni w stylu casual.  Spodnie TXTL stwarzają zupełnie nową niszę na rynku. Są to designerskie spodnie dresowe dla modnego i aktywnego mężczyzny. Są w typie chinosów i można je nałożyć nawet do sportowej koszuli. Kieszenie są nietypowe, bo szyte w szew, jak w spodniach garniturowych. Posiadają również dyskretnie umieszczone w nietypowym miejscu oryginalne hafty wyglądające jak tatuaże w pierwszej partii są to kałasznikow, lód i toster). Spodnie są uszyte tak, żeby ładnie wyglądały na nogach i podkreślały pośladki, które w mężczyznach szczególnie cenią kobiety, ale jednocześnie nie były obcisłe. - opisuje Łukasz.


Zobacz:
Czwarta ustawa deregulacyjna

REKLAMA


Małżeństwo nie myśli jednak o rozwoju biznesu lokalnie w skali mikro - Naszym celem dalekosiężnym jest dotarcie przede wszystkim na rynki chiński (w Chinach jest 400 milionów bogacącej się klasy średniej), japoński i południowokoreański. Ludzie na dalekim wschodzie lubią europejski szyk i mają dość odzieży Made in China. W tym właśnie widzę szansę dla firmy TXTL. Na razie chcę sprzedawać spodnie poprzez platformy dla designerów typu Showroom.pl, docelowo chcę uruchomić profesjonalny sklep internetowy oraz sprzedawać spodnie do butików z modnymi ciuchami. Kryzysem się nie przejmuję, moje produkty są kierowane dla ludzi, którym pieniędzy nie brakuje.


Adam Suchnicki wykorzystał z kolei ogromne zainteresowanie sportami walki i w ten sposób zdecydował się na otworzenie firmy Headbutt, która wypełnia pewną lukę na rynku odzieży do sportów walki. Inną gałęzią działalności firmy jest tworzenie kolekcji ubrań na zamówienie. Jak przyznaje Adam - firma m.in. jako jedyna w świecie sportów walki produkuje ubrania dedykowane specjalnie dla kobiet.  Własna działalność to przede wszystkim bardzo wiele  cennego doświadczenia. Co innego czytać rady o prowadzeniu biznesu, a co innego próbować wprowadzać je w życiu kiedy stawką są własne oszczędności. Do tego dochodzi zadowolenie ze zrealizowanych zamówień i zysków oraz duma kiedy na ulicy zobaczy się człowieka w ubraniu, które się samemu ‘stworzyło’ od początku do końca.


Zobacz: Startup - przywileje małego podatnika


Czy któraś z tych firm pójdzie w ślady Marka Piechockiego - prezesa LPP, który swoją przygodę z biznesem rozpoczynał w bardzo podobny sposób? Tego niestety nie wiemy, jedno jest jednak pewne - zapału do ciężkiej pracy nad własnym biznesem właścicielom tych startupów nie brakuje. Otworzenie firmy odzieżowej w AIP to nic trudnego, więc Ty również możesz w łatwy sposób zacząć realizować własne marzenia. Na co czekasz?


Zobacz: Startup - jak zacząć?

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA