REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sklep odzieżowy - własny biznes w AIP

Damian Strzelczyk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Amancio Ortega, właściciel firmy odzieżowej Zara jest od lat jednym z najbogatszych ludzi na globie. LPP to obecnie najdroższa spółka na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.   Chcąc kupić tylko jedną akcję tej Gdańskiej firmy, musimy liczyć się z wydatkiem ponad 6 tysięcy złotych. Wydaje się zatem, że biznes odzieżowy to całkiem dochodowy rodzaj działalności. W ostatnich miesiącach jednymi z najczęściej otwieranych biznesów w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości przy Szkole Głównej Handlowej są właśnie firmy odzieżowe. Co skłania młode osoby do otwierania firm zajmujących się właśnie produkcją ubrań?

REKLAMA

Alicja jest absolwentką filologii klasycznej i polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim - jak sama przyznaje są to obecnie jedne z najmniej rynkowych kierunków studiów. Na szczęście marzenia o własnej firmie można realizować niezależnie od zapotrzebowania rynkowego na absolwentów kierunku, który właśnie ukończyliśmy. Z początkiem marca 2013 Alicja w ramach AIP przy SGH zarejestrowała firmę Malinowe Pole.  Jesteśmy producentem odzieży i akcesoriów dla małych dzieci z hasłami-nadrukami manifestującymi niezależność, zwracającymi uwagę na to, co może czuć dziecko, pozostającymi w kontrze do wpisanej w definicję artykułów dziecięcych słodyczy. Szyjemy w Polsce, z polskich certyfikowanych tkanin. Oferta kierowana jest zarówno do rodziców blisko związanych z nurtem rodzicielstwa bliskości i gordonowskiego  wychowania bez porażek, jak i do tych, którzy po prostu mają własne zdanie na temat opieki nad swoimi dziećmi i chcą to wyrazić. - opowiada Alicja.

REKLAMA

 
Jak wiele młodych matek nie wyobraża ona sobie oddania dziecka do żłobka - chcę jak najmocniej uczestniczyć w rozwoju mojego dziecka, chcę, żeby to ze mną się bawił i ode mnie uczył. Uznałam, że prowadzenie własnej działalności pozwoli mi w dalszej perspektywie spędzać jak najwięcej czasu z dzieckiem. Na razie Malinowe Pole nie pozwala mi zrezygnować z etatu - na szczęście pracuję zdalnie, ale nie wykluczam, że za jakiś czas oddam się tylko jemu i wychowywaniu Olafka.


Jaką rolę w rozwoju Malinowego Pola odgrywają Inkubatory? Nie brałam w ogóle pod uwagę zakładania pierwszej firmy inaczej niż przy AIP. Od strony finansowej oferta mówi sama za siebie, nie mam nic do dodania, bo w mojej ocenie nie ma najmniejszego sensu wyważać otwartych drzwi i próbować przebijać się przez formalności i tajemną wiedzę podatkowo-rozliczeniową samemu, skoro za rozsądne pieniądze można polegać na kimś, kto się na tym zna. Poza tym mi bardzo dobrze robi sama świadomość, że mam u kogo rozwiać swoje wątpliwości. I że jeśli źle wystawię fakturę, na ratunek przybędzie mi ktoś z Inkubatorów.

 
Zobacz: Jak założyć własną firmę - poradnik Ministerstwa Gospodarki

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Innym niecodziennym startupem odzieżowym, który stawia swoje pierwsze kroki w ramach AIP jest firma Jestem Słoikiem.


Firma, którą prowadzimy zajmuje się sprzedażą koszulek oraz różnego rodzaju gadżetów, takich jak torby, kubki, itp. Wyjątkowość naszych produktów opiera się na zabawnych grafikach - poruszających temat ludności napływowej dużych miast, a zwłaszcza Warszawy, tzw. słoików i właśnie to określenie jest naszym motywem przewodnim. Nasza działalność ma na celu zwrócenie uwagi, że bycie przyjezdnym nie jest powodem do wstydu i nie ma absolutnie żadnych podstaw do ukrywania swojego miejsca urodzenia. Z szerszej perspektywy staramy się pokazać, że osoby przyjezdne nie są „problemem”, jak niektórym rdzennym mieszkańcom może się wydawać. Nasza działalność porusza zatem bardzo ważny temat tolerancji. Nasze produkty skierowane są do osób, które posiadają poczucie humoru i dystans do otaczającej rzeczywistości i samych siebie. Inspiracją do rozpoczęcia działalności było odkrycie - jak liczna jest grupa osób mieszkających w Warszawie, ale pochodzących z innych regionów Polski. Chcieliśmy stworzyć produkt, z którym ci ludzie będą mogli się utożsamiać. Z racji młodego wieku i optymistycznego spojrzenia na świat podeszliśmy do tematu z przymrużeniem oka. Tak zrodził się pomysł na zabawne koszulki.


Koszulki są także skierowane do wszystkich, których śmieszy konflikt między „miejscowymi” a „słoikami” - opowiadają właściciele - Kuba, Piotr oraz Iza.  


Łukasz wraz z żoną Anią prowadzą firmę TXTL, która zajmuje się produkcją spodni w stylu casual.  Spodnie TXTL stwarzają zupełnie nową niszę na rynku. Są to designerskie spodnie dresowe dla modnego i aktywnego mężczyzny. Są w typie chinosów i można je nałożyć nawet do sportowej koszuli. Kieszenie są nietypowe, bo szyte w szew, jak w spodniach garniturowych. Posiadają również dyskretnie umieszczone w nietypowym miejscu oryginalne hafty wyglądające jak tatuaże w pierwszej partii są to kałasznikow, lód i toster). Spodnie są uszyte tak, żeby ładnie wyglądały na nogach i podkreślały pośladki, które w mężczyznach szczególnie cenią kobiety, ale jednocześnie nie były obcisłe. - opisuje Łukasz.


Zobacz:
Czwarta ustawa deregulacyjna

REKLAMA


Małżeństwo nie myśli jednak o rozwoju biznesu lokalnie w skali mikro - Naszym celem dalekosiężnym jest dotarcie przede wszystkim na rynki chiński (w Chinach jest 400 milionów bogacącej się klasy średniej), japoński i południowokoreański. Ludzie na dalekim wschodzie lubią europejski szyk i mają dość odzieży Made in China. W tym właśnie widzę szansę dla firmy TXTL. Na razie chcę sprzedawać spodnie poprzez platformy dla designerów typu Showroom.pl, docelowo chcę uruchomić profesjonalny sklep internetowy oraz sprzedawać spodnie do butików z modnymi ciuchami. Kryzysem się nie przejmuję, moje produkty są kierowane dla ludzi, którym pieniędzy nie brakuje.


Adam Suchnicki wykorzystał z kolei ogromne zainteresowanie sportami walki i w ten sposób zdecydował się na otworzenie firmy Headbutt, która wypełnia pewną lukę na rynku odzieży do sportów walki. Inną gałęzią działalności firmy jest tworzenie kolekcji ubrań na zamówienie. Jak przyznaje Adam - firma m.in. jako jedyna w świecie sportów walki produkuje ubrania dedykowane specjalnie dla kobiet.  Własna działalność to przede wszystkim bardzo wiele  cennego doświadczenia. Co innego czytać rady o prowadzeniu biznesu, a co innego próbować wprowadzać je w życiu kiedy stawką są własne oszczędności. Do tego dochodzi zadowolenie ze zrealizowanych zamówień i zysków oraz duma kiedy na ulicy zobaczy się człowieka w ubraniu, które się samemu ‘stworzyło’ od początku do końca.


Zobacz: Startup - przywileje małego podatnika


Czy któraś z tych firm pójdzie w ślady Marka Piechockiego - prezesa LPP, który swoją przygodę z biznesem rozpoczynał w bardzo podobny sposób? Tego niestety nie wiemy, jedno jest jednak pewne - zapału do ciężkiej pracy nad własnym biznesem właścicielom tych startupów nie brakuje. Otworzenie firmy odzieżowej w AIP to nic trudnego, więc Ty również możesz w łatwy sposób zacząć realizować własne marzenia. Na co czekasz?


Zobacz: Startup - jak zacząć?

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA