REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rób dobrze to, co robisz i głośno o tym mów!

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

 Każdy przedsiębiorca chce, by to właśnie jego firma była postrzegana jako ta najlepsza w swojej branży – atrakcyjna dla inwestorów i godna zaufania kontrahentów. I choć czyny mówią głośniej niż słowa sama dbałość o jakość świadczonych usług, transparentność zarządzania i wiarygodność finansowa spółki mogą nie być wystarczające do sukcesu na rynku. O tym wszystkim trzeba jeszcze po prostu głośno mówić. Albo raczej pozwolić innym mówić głośno o nas.

Staropolskie przysłowie mówi: jak cię widzą, tak cię piszą. W biznesie chciałoby się powiedzieć: jak cię widzą, tak mocną pozycję ma twoja firma. - Sposób w jaki nas postrzegają ludzie z zewnątrz, partnerzy biznesowi, klienci, potencjalni pracownicy, ma wpływ na to, czy wybiorą nas spośród wielu innych przedsiębiorstw.

REKLAMA

REKLAMA


Nasza wiarygodność, pod względem tak biznesowym, jak i finansowym, świadczącym o jakości samej firmy, a nie tylko jej produktów, to ważne kryteria wpływające na reputację firmy - podkreśla Marcin Ledworowski, wiceprezes BIG InfoMonitor, jeden z pomysłodawców programu Firma Wiarygodna Finansowo, który gromadzi przedsiębiorców mogących pochwalić się nienaganną reputacją jeśli chodzi o terminowe regulowanie płatności wobec partnerów biznesowych.


Jednym z ważnych narzędzi budujących wizerunek firmy wiarygodnej jest m.in. tzw. TPE, czyli third party endorsement. Mówiąc w skrócie to taki rodzaj promocji, kiedy inni mówią o nas dobrze lub poświadczają jakość naszych usług czy produktów. Wiele firm wykorzystuje w swojej komunikacji marketingowej tego typu narzędzia, chwaląc się czołowymi miejscami w rankingach branżowych, medalami, nagrodami lub posiadanymi certyfikatami. Jak przekonują jednak eksperci nie każde wyróżnienie jest tak samo skutecznym narzędziem wspierającym promocję. Ważne aby marka nagrody była wiarygodna i aby wartości jakie reprezentuje, były zgodne z wartościami, którymi kieruje się przedsiębiorstwo.


Third Party Endorsement

REKLAMA


Wsparcie „Trzeciej Strony” to zazwyczaj opinia eksperta, tytuł nadany przez organizację lub medium, certyfikat lub nagroda. Ze względu na swój prestiż i markę, jaką buduje sama instytucja wydająca certyfikat czy przyznająca tytuł, informacja o jego posiadaniu jest następnie wykorzystywana w komunikacji marketingowej w celu zwiększenia wiarygodności uhonorowanej osoby lub instytucji. Takie działania bazują na skojarzeniach, które budzi autorytet eksperta lub instytucji wydającej certyfikat czy przyznającej nagrodę. Treść przekazana przez tą wiarygodną trzecią stronę wspiera komunikację naszej firmy i utrwala w świadomości potencjalnych klientów jej obraz, jako firmy która identyfikuje się z wartościami reprezentowanymi przez wspomnianą trzecią stronę. Nie bez powodu w wielu biurach zobaczymy w recepcji czy gabinecie prezesa certyfikaty, medale, dyplomy i innego rodzaju nagrody. Firmy chwalą się nimi również na swoich stronach internetowych i w komunikacji marketingowej, dołączając „stempelek” wyróżnienia na swoich plakatach, billboardach lub reklamach telewizyjnych. Wszystko po to aby było wiadomo, że firma należy do elitarnego grona spełniającego określone wymogi lub legitymującego się wysoką jakością świadczonych usług.


Poświadczenie jakości, jaką zapewnia nasza firma, pochodzące od szanowanej organizacji, fundacji, medium lub innego rodzaju instytucji jest bardzo ważnym elementem, wpływającym na wizerunek marki predsiębiorstwa. Działa to podobnie jak w przypadku Nagrody Nobla - jej przyznanie sprawia, że dana osoba zyskuje momentalnie globalną rozpoznawalność i szacunek. W przypadku choćby pisarzy natychmiast przekłada się to na zainteresowanie klientów - czytelników, na zysk wydawnictwa i na koniec sytuację materialną samego autora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Zobacz: Więcej kontraktów dla firm bez długów


Podobnie w przypadku firm - posiadanie szanowanego, faktycznie świadczącego o jakości i wiarygodności certyfikatu lub tytułu może w sposób bardzo bezpośredni przełożyć się na biznes. Jedynym warunkiem jest wiarygodność danego poświadczenia jakości.  Ważne jest to, w jaki sposób można zdobyć dane „TPE” - czy tytuł jest powszechnie dostępny, czy aby móc się nim posługiwać trzeba spełnić określone kryteria i kto je ocenia. Znaczenie ma również to, na jaki okres dany tytuł czy certyfikat jest przyznawany (czy firma dostaje go „raz na zawsze”, czy co roku musi poddać się kolejnej ewaluacji, potwierdzającej jakość). - Możemy spojrzeć na taki certyfikat jak na monetę, która może ulec dewalualizacji - mówi Filip Wołowski, Dyrektor Zarządzający agencji reklamowej Tippingpoint. - Posiadanie certyfikatu powinno być jednoznaczne z przynależnością do pewnej elitarnej grupy, do której można się dostać tylko po spełnieniu określonych kryteriów.


Jakie certyfikaty warto posiadać?


Z roku na rok przybywa certyfikatów i nagród, którymi firmy mogą się wspierać przy budowaniu swojego wizerunku. To tytuły przyznawane przez organizacje, fundacje, media albo takie, które firma może zdobyć jedynie w wyniku głosowania swoich klientów. Jednym z nich jest logo Teraz Polska, która jest najdłużej przyznawanym certyfikatem w Polsce. Ma za zadanie promować najwyższą jakość usług i produktów wytwarzanych w Polsce. Kolejny na liście jest między innymi tytuł Przedsiębiorcy Roku, który już od 9 lat przyznawany jest najlepszemu przedsiębiorcy, spełniającemu określone kryteria ekonomiczne (jak m.in. wyniki finansowe) i poza ekonomiczne (jak etyka czy zaangażowanie w sprawy środowisk lokalnych). Warto też wspomnieć o nagrodach czy certyfikatach przyznawanych przez media ekonomiczne, jak np. konkurs Diamenty Forbesa czy ranking Gazele Biznesu - tworzony przez Puls Biznesu ranking, mający na celu promowanie najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm.


- Wiarygodność finansowa to jedna z cech, którą każdy przedsiębiorca powinien komunikować otoczeniu. Szczególnie ważne jest to w dzisiejszych czasach, kiedy coraz częściej słyszy się o opóźnieniach w płatnościach i nierzetelnych kontrahentach - podkreśla Marcin Ledworowski. Sposobem na „pochwalenie” się swoją solidnością w regulowaniu płatności, a co za tym idzie wiarygodnością biznesową jest uzyskanie Certyfikatu Firmy Wiarygodnej Finansowo. Taki tytuł, wraz z potwierdzającymi go dokumentami i materiałami wspierającymi promocję właściciela przyznawany jest w ramach Programu Firma Wiarygodna Finansowo. Przed przyznaniem certyfikatu weryfikowana jest rzetelność danej firmy, co sprawia, że jest on jeszcze bardziej wiarygodnym potwierdzeniem, że dany przedsiębiorca to partner, któremu - pod względem finansowym - można zaufać.


Zobacz: Kredyt na dobry początek biznesu

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA