REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rób dobrze to, co robisz i głośno o tym mów!

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

 Każdy przedsiębiorca chce, by to właśnie jego firma była postrzegana jako ta najlepsza w swojej branży – atrakcyjna dla inwestorów i godna zaufania kontrahentów. I choć czyny mówią głośniej niż słowa sama dbałość o jakość świadczonych usług, transparentność zarządzania i wiarygodność finansowa spółki mogą nie być wystarczające do sukcesu na rynku. O tym wszystkim trzeba jeszcze po prostu głośno mówić. Albo raczej pozwolić innym mówić głośno o nas.

Staropolskie przysłowie mówi: jak cię widzą, tak cię piszą. W biznesie chciałoby się powiedzieć: jak cię widzą, tak mocną pozycję ma twoja firma. - Sposób w jaki nas postrzegają ludzie z zewnątrz, partnerzy biznesowi, klienci, potencjalni pracownicy, ma wpływ na to, czy wybiorą nas spośród wielu innych przedsiębiorstw.

REKLAMA

REKLAMA


Nasza wiarygodność, pod względem tak biznesowym, jak i finansowym, świadczącym o jakości samej firmy, a nie tylko jej produktów, to ważne kryteria wpływające na reputację firmy - podkreśla Marcin Ledworowski, wiceprezes BIG InfoMonitor, jeden z pomysłodawców programu Firma Wiarygodna Finansowo, który gromadzi przedsiębiorców mogących pochwalić się nienaganną reputacją jeśli chodzi o terminowe regulowanie płatności wobec partnerów biznesowych.


Jednym z ważnych narzędzi budujących wizerunek firmy wiarygodnej jest m.in. tzw. TPE, czyli third party endorsement. Mówiąc w skrócie to taki rodzaj promocji, kiedy inni mówią o nas dobrze lub poświadczają jakość naszych usług czy produktów. Wiele firm wykorzystuje w swojej komunikacji marketingowej tego typu narzędzia, chwaląc się czołowymi miejscami w rankingach branżowych, medalami, nagrodami lub posiadanymi certyfikatami. Jak przekonują jednak eksperci nie każde wyróżnienie jest tak samo skutecznym narzędziem wspierającym promocję. Ważne aby marka nagrody była wiarygodna i aby wartości jakie reprezentuje, były zgodne z wartościami, którymi kieruje się przedsiębiorstwo.


Third Party Endorsement


Wsparcie „Trzeciej Strony” to zazwyczaj opinia eksperta, tytuł nadany przez organizację lub medium, certyfikat lub nagroda. Ze względu na swój prestiż i markę, jaką buduje sama instytucja wydająca certyfikat czy przyznająca tytuł, informacja o jego posiadaniu jest następnie wykorzystywana w komunikacji marketingowej w celu zwiększenia wiarygodności uhonorowanej osoby lub instytucji. Takie działania bazują na skojarzeniach, które budzi autorytet eksperta lub instytucji wydającej certyfikat czy przyznającej nagrodę. Treść przekazana przez tą wiarygodną trzecią stronę wspiera komunikację naszej firmy i utrwala w świadomości potencjalnych klientów jej obraz, jako firmy która identyfikuje się z wartościami reprezentowanymi przez wspomnianą trzecią stronę. Nie bez powodu w wielu biurach zobaczymy w recepcji czy gabinecie prezesa certyfikaty, medale, dyplomy i innego rodzaju nagrody. Firmy chwalą się nimi również na swoich stronach internetowych i w komunikacji marketingowej, dołączając „stempelek” wyróżnienia na swoich plakatach, billboardach lub reklamach telewizyjnych. Wszystko po to aby było wiadomo, że firma należy do elitarnego grona spełniającego określone wymogi lub legitymującego się wysoką jakością świadczonych usług.

REKLAMA


Poświadczenie jakości, jaką zapewnia nasza firma, pochodzące od szanowanej organizacji, fundacji, medium lub innego rodzaju instytucji jest bardzo ważnym elementem, wpływającym na wizerunek marki predsiębiorstwa. Działa to podobnie jak w przypadku Nagrody Nobla - jej przyznanie sprawia, że dana osoba zyskuje momentalnie globalną rozpoznawalność i szacunek. W przypadku choćby pisarzy natychmiast przekłada się to na zainteresowanie klientów - czytelników, na zysk wydawnictwa i na koniec sytuację materialną samego autora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Zobacz: Więcej kontraktów dla firm bez długów


Podobnie w przypadku firm - posiadanie szanowanego, faktycznie świadczącego o jakości i wiarygodności certyfikatu lub tytułu może w sposób bardzo bezpośredni przełożyć się na biznes. Jedynym warunkiem jest wiarygodność danego poświadczenia jakości.  Ważne jest to, w jaki sposób można zdobyć dane „TPE” - czy tytuł jest powszechnie dostępny, czy aby móc się nim posługiwać trzeba spełnić określone kryteria i kto je ocenia. Znaczenie ma również to, na jaki okres dany tytuł czy certyfikat jest przyznawany (czy firma dostaje go „raz na zawsze”, czy co roku musi poddać się kolejnej ewaluacji, potwierdzającej jakość). - Możemy spojrzeć na taki certyfikat jak na monetę, która może ulec dewalualizacji - mówi Filip Wołowski, Dyrektor Zarządzający agencji reklamowej Tippingpoint. - Posiadanie certyfikatu powinno być jednoznaczne z przynależnością do pewnej elitarnej grupy, do której można się dostać tylko po spełnieniu określonych kryteriów.


Jakie certyfikaty warto posiadać?


Z roku na rok przybywa certyfikatów i nagród, którymi firmy mogą się wspierać przy budowaniu swojego wizerunku. To tytuły przyznawane przez organizacje, fundacje, media albo takie, które firma może zdobyć jedynie w wyniku głosowania swoich klientów. Jednym z nich jest logo Teraz Polska, która jest najdłużej przyznawanym certyfikatem w Polsce. Ma za zadanie promować najwyższą jakość usług i produktów wytwarzanych w Polsce. Kolejny na liście jest między innymi tytuł Przedsiębiorcy Roku, który już od 9 lat przyznawany jest najlepszemu przedsiębiorcy, spełniającemu określone kryteria ekonomiczne (jak m.in. wyniki finansowe) i poza ekonomiczne (jak etyka czy zaangażowanie w sprawy środowisk lokalnych). Warto też wspomnieć o nagrodach czy certyfikatach przyznawanych przez media ekonomiczne, jak np. konkurs Diamenty Forbesa czy ranking Gazele Biznesu - tworzony przez Puls Biznesu ranking, mający na celu promowanie najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm.


- Wiarygodność finansowa to jedna z cech, którą każdy przedsiębiorca powinien komunikować otoczeniu. Szczególnie ważne jest to w dzisiejszych czasach, kiedy coraz częściej słyszy się o opóźnieniach w płatnościach i nierzetelnych kontrahentach - podkreśla Marcin Ledworowski. Sposobem na „pochwalenie” się swoją solidnością w regulowaniu płatności, a co za tym idzie wiarygodnością biznesową jest uzyskanie Certyfikatu Firmy Wiarygodnej Finansowo. Taki tytuł, wraz z potwierdzającymi go dokumentami i materiałami wspierającymi promocję właściciela przyznawany jest w ramach Programu Firma Wiarygodna Finansowo. Przed przyznaniem certyfikatu weryfikowana jest rzetelność danej firmy, co sprawia, że jest on jeszcze bardziej wiarygodnym potwierdzeniem, że dany przedsiębiorca to partner, któremu - pod względem finansowym - można zaufać.


Zobacz: Kredyt na dobry początek biznesu

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA