REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rób dobrze to, co robisz i głośno o tym mów!

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

 Każdy przedsiębiorca chce, by to właśnie jego firma była postrzegana jako ta najlepsza w swojej branży – atrakcyjna dla inwestorów i godna zaufania kontrahentów. I choć czyny mówią głośniej niż słowa sama dbałość o jakość świadczonych usług, transparentność zarządzania i wiarygodność finansowa spółki mogą nie być wystarczające do sukcesu na rynku. O tym wszystkim trzeba jeszcze po prostu głośno mówić. Albo raczej pozwolić innym mówić głośno o nas.

Staropolskie przysłowie mówi: jak cię widzą, tak cię piszą. W biznesie chciałoby się powiedzieć: jak cię widzą, tak mocną pozycję ma twoja firma. - Sposób w jaki nas postrzegają ludzie z zewnątrz, partnerzy biznesowi, klienci, potencjalni pracownicy, ma wpływ na to, czy wybiorą nas spośród wielu innych przedsiębiorstw.

REKLAMA

REKLAMA


Nasza wiarygodność, pod względem tak biznesowym, jak i finansowym, świadczącym o jakości samej firmy, a nie tylko jej produktów, to ważne kryteria wpływające na reputację firmy - podkreśla Marcin Ledworowski, wiceprezes BIG InfoMonitor, jeden z pomysłodawców programu Firma Wiarygodna Finansowo, który gromadzi przedsiębiorców mogących pochwalić się nienaganną reputacją jeśli chodzi o terminowe regulowanie płatności wobec partnerów biznesowych.


Jednym z ważnych narzędzi budujących wizerunek firmy wiarygodnej jest m.in. tzw. TPE, czyli third party endorsement. Mówiąc w skrócie to taki rodzaj promocji, kiedy inni mówią o nas dobrze lub poświadczają jakość naszych usług czy produktów. Wiele firm wykorzystuje w swojej komunikacji marketingowej tego typu narzędzia, chwaląc się czołowymi miejscami w rankingach branżowych, medalami, nagrodami lub posiadanymi certyfikatami. Jak przekonują jednak eksperci nie każde wyróżnienie jest tak samo skutecznym narzędziem wspierającym promocję. Ważne aby marka nagrody była wiarygodna i aby wartości jakie reprezentuje, były zgodne z wartościami, którymi kieruje się przedsiębiorstwo.


Third Party Endorsement

REKLAMA


Wsparcie „Trzeciej Strony” to zazwyczaj opinia eksperta, tytuł nadany przez organizację lub medium, certyfikat lub nagroda. Ze względu na swój prestiż i markę, jaką buduje sama instytucja wydająca certyfikat czy przyznająca tytuł, informacja o jego posiadaniu jest następnie wykorzystywana w komunikacji marketingowej w celu zwiększenia wiarygodności uhonorowanej osoby lub instytucji. Takie działania bazują na skojarzeniach, które budzi autorytet eksperta lub instytucji wydającej certyfikat czy przyznającej nagrodę. Treść przekazana przez tą wiarygodną trzecią stronę wspiera komunikację naszej firmy i utrwala w świadomości potencjalnych klientów jej obraz, jako firmy która identyfikuje się z wartościami reprezentowanymi przez wspomnianą trzecią stronę. Nie bez powodu w wielu biurach zobaczymy w recepcji czy gabinecie prezesa certyfikaty, medale, dyplomy i innego rodzaju nagrody. Firmy chwalą się nimi również na swoich stronach internetowych i w komunikacji marketingowej, dołączając „stempelek” wyróżnienia na swoich plakatach, billboardach lub reklamach telewizyjnych. Wszystko po to aby było wiadomo, że firma należy do elitarnego grona spełniającego określone wymogi lub legitymującego się wysoką jakością świadczonych usług.


Poświadczenie jakości, jaką zapewnia nasza firma, pochodzące od szanowanej organizacji, fundacji, medium lub innego rodzaju instytucji jest bardzo ważnym elementem, wpływającym na wizerunek marki predsiębiorstwa. Działa to podobnie jak w przypadku Nagrody Nobla - jej przyznanie sprawia, że dana osoba zyskuje momentalnie globalną rozpoznawalność i szacunek. W przypadku choćby pisarzy natychmiast przekłada się to na zainteresowanie klientów - czytelników, na zysk wydawnictwa i na koniec sytuację materialną samego autora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Zobacz: Więcej kontraktów dla firm bez długów


Podobnie w przypadku firm - posiadanie szanowanego, faktycznie świadczącego o jakości i wiarygodności certyfikatu lub tytułu może w sposób bardzo bezpośredni przełożyć się na biznes. Jedynym warunkiem jest wiarygodność danego poświadczenia jakości.  Ważne jest to, w jaki sposób można zdobyć dane „TPE” - czy tytuł jest powszechnie dostępny, czy aby móc się nim posługiwać trzeba spełnić określone kryteria i kto je ocenia. Znaczenie ma również to, na jaki okres dany tytuł czy certyfikat jest przyznawany (czy firma dostaje go „raz na zawsze”, czy co roku musi poddać się kolejnej ewaluacji, potwierdzającej jakość). - Możemy spojrzeć na taki certyfikat jak na monetę, która może ulec dewalualizacji - mówi Filip Wołowski, Dyrektor Zarządzający agencji reklamowej Tippingpoint. - Posiadanie certyfikatu powinno być jednoznaczne z przynależnością do pewnej elitarnej grupy, do której można się dostać tylko po spełnieniu określonych kryteriów.


Jakie certyfikaty warto posiadać?


Z roku na rok przybywa certyfikatów i nagród, którymi firmy mogą się wspierać przy budowaniu swojego wizerunku. To tytuły przyznawane przez organizacje, fundacje, media albo takie, które firma może zdobyć jedynie w wyniku głosowania swoich klientów. Jednym z nich jest logo Teraz Polska, która jest najdłużej przyznawanym certyfikatem w Polsce. Ma za zadanie promować najwyższą jakość usług i produktów wytwarzanych w Polsce. Kolejny na liście jest między innymi tytuł Przedsiębiorcy Roku, który już od 9 lat przyznawany jest najlepszemu przedsiębiorcy, spełniającemu określone kryteria ekonomiczne (jak m.in. wyniki finansowe) i poza ekonomiczne (jak etyka czy zaangażowanie w sprawy środowisk lokalnych). Warto też wspomnieć o nagrodach czy certyfikatach przyznawanych przez media ekonomiczne, jak np. konkurs Diamenty Forbesa czy ranking Gazele Biznesu - tworzony przez Puls Biznesu ranking, mający na celu promowanie najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm.


- Wiarygodność finansowa to jedna z cech, którą każdy przedsiębiorca powinien komunikować otoczeniu. Szczególnie ważne jest to w dzisiejszych czasach, kiedy coraz częściej słyszy się o opóźnieniach w płatnościach i nierzetelnych kontrahentach - podkreśla Marcin Ledworowski. Sposobem na „pochwalenie” się swoją solidnością w regulowaniu płatności, a co za tym idzie wiarygodnością biznesową jest uzyskanie Certyfikatu Firmy Wiarygodnej Finansowo. Taki tytuł, wraz z potwierdzającymi go dokumentami i materiałami wspierającymi promocję właściciela przyznawany jest w ramach Programu Firma Wiarygodna Finansowo. Przed przyznaniem certyfikatu weryfikowana jest rzetelność danej firmy, co sprawia, że jest on jeszcze bardziej wiarygodnym potwierdzeniem, że dany przedsiębiorca to partner, któremu - pod względem finansowym - można zaufać.


Zobacz: Kredyt na dobry początek biznesu

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA