REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rób dobrze to, co robisz i głośno o tym mów!

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

 Każdy przedsiębiorca chce, by to właśnie jego firma była postrzegana jako ta najlepsza w swojej branży – atrakcyjna dla inwestorów i godna zaufania kontrahentów. I choć czyny mówią głośniej niż słowa sama dbałość o jakość świadczonych usług, transparentność zarządzania i wiarygodność finansowa spółki mogą nie być wystarczające do sukcesu na rynku. O tym wszystkim trzeba jeszcze po prostu głośno mówić. Albo raczej pozwolić innym mówić głośno o nas.

Staropolskie przysłowie mówi: jak cię widzą, tak cię piszą. W biznesie chciałoby się powiedzieć: jak cię widzą, tak mocną pozycję ma twoja firma. - Sposób w jaki nas postrzegają ludzie z zewnątrz, partnerzy biznesowi, klienci, potencjalni pracownicy, ma wpływ na to, czy wybiorą nas spośród wielu innych przedsiębiorstw.

REKLAMA

REKLAMA


Nasza wiarygodność, pod względem tak biznesowym, jak i finansowym, świadczącym o jakości samej firmy, a nie tylko jej produktów, to ważne kryteria wpływające na reputację firmy - podkreśla Marcin Ledworowski, wiceprezes BIG InfoMonitor, jeden z pomysłodawców programu Firma Wiarygodna Finansowo, który gromadzi przedsiębiorców mogących pochwalić się nienaganną reputacją jeśli chodzi o terminowe regulowanie płatności wobec partnerów biznesowych.


Jednym z ważnych narzędzi budujących wizerunek firmy wiarygodnej jest m.in. tzw. TPE, czyli third party endorsement. Mówiąc w skrócie to taki rodzaj promocji, kiedy inni mówią o nas dobrze lub poświadczają jakość naszych usług czy produktów. Wiele firm wykorzystuje w swojej komunikacji marketingowej tego typu narzędzia, chwaląc się czołowymi miejscami w rankingach branżowych, medalami, nagrodami lub posiadanymi certyfikatami. Jak przekonują jednak eksperci nie każde wyróżnienie jest tak samo skutecznym narzędziem wspierającym promocję. Ważne aby marka nagrody była wiarygodna i aby wartości jakie reprezentuje, były zgodne z wartościami, którymi kieruje się przedsiębiorstwo.


Third Party Endorsement

REKLAMA


Wsparcie „Trzeciej Strony” to zazwyczaj opinia eksperta, tytuł nadany przez organizację lub medium, certyfikat lub nagroda. Ze względu na swój prestiż i markę, jaką buduje sama instytucja wydająca certyfikat czy przyznająca tytuł, informacja o jego posiadaniu jest następnie wykorzystywana w komunikacji marketingowej w celu zwiększenia wiarygodności uhonorowanej osoby lub instytucji. Takie działania bazują na skojarzeniach, które budzi autorytet eksperta lub instytucji wydającej certyfikat czy przyznającej nagrodę. Treść przekazana przez tą wiarygodną trzecią stronę wspiera komunikację naszej firmy i utrwala w świadomości potencjalnych klientów jej obraz, jako firmy która identyfikuje się z wartościami reprezentowanymi przez wspomnianą trzecią stronę. Nie bez powodu w wielu biurach zobaczymy w recepcji czy gabinecie prezesa certyfikaty, medale, dyplomy i innego rodzaju nagrody. Firmy chwalą się nimi również na swoich stronach internetowych i w komunikacji marketingowej, dołączając „stempelek” wyróżnienia na swoich plakatach, billboardach lub reklamach telewizyjnych. Wszystko po to aby było wiadomo, że firma należy do elitarnego grona spełniającego określone wymogi lub legitymującego się wysoką jakością świadczonych usług.


Poświadczenie jakości, jaką zapewnia nasza firma, pochodzące od szanowanej organizacji, fundacji, medium lub innego rodzaju instytucji jest bardzo ważnym elementem, wpływającym na wizerunek marki predsiębiorstwa. Działa to podobnie jak w przypadku Nagrody Nobla - jej przyznanie sprawia, że dana osoba zyskuje momentalnie globalną rozpoznawalność i szacunek. W przypadku choćby pisarzy natychmiast przekłada się to na zainteresowanie klientów - czytelników, na zysk wydawnictwa i na koniec sytuację materialną samego autora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Zobacz: Więcej kontraktów dla firm bez długów


Podobnie w przypadku firm - posiadanie szanowanego, faktycznie świadczącego o jakości i wiarygodności certyfikatu lub tytułu może w sposób bardzo bezpośredni przełożyć się na biznes. Jedynym warunkiem jest wiarygodność danego poświadczenia jakości.  Ważne jest to, w jaki sposób można zdobyć dane „TPE” - czy tytuł jest powszechnie dostępny, czy aby móc się nim posługiwać trzeba spełnić określone kryteria i kto je ocenia. Znaczenie ma również to, na jaki okres dany tytuł czy certyfikat jest przyznawany (czy firma dostaje go „raz na zawsze”, czy co roku musi poddać się kolejnej ewaluacji, potwierdzającej jakość). - Możemy spojrzeć na taki certyfikat jak na monetę, która może ulec dewalualizacji - mówi Filip Wołowski, Dyrektor Zarządzający agencji reklamowej Tippingpoint. - Posiadanie certyfikatu powinno być jednoznaczne z przynależnością do pewnej elitarnej grupy, do której można się dostać tylko po spełnieniu określonych kryteriów.


Jakie certyfikaty warto posiadać?


Z roku na rok przybywa certyfikatów i nagród, którymi firmy mogą się wspierać przy budowaniu swojego wizerunku. To tytuły przyznawane przez organizacje, fundacje, media albo takie, które firma może zdobyć jedynie w wyniku głosowania swoich klientów. Jednym z nich jest logo Teraz Polska, która jest najdłużej przyznawanym certyfikatem w Polsce. Ma za zadanie promować najwyższą jakość usług i produktów wytwarzanych w Polsce. Kolejny na liście jest między innymi tytuł Przedsiębiorcy Roku, który już od 9 lat przyznawany jest najlepszemu przedsiębiorcy, spełniającemu określone kryteria ekonomiczne (jak m.in. wyniki finansowe) i poza ekonomiczne (jak etyka czy zaangażowanie w sprawy środowisk lokalnych). Warto też wspomnieć o nagrodach czy certyfikatach przyznawanych przez media ekonomiczne, jak np. konkurs Diamenty Forbesa czy ranking Gazele Biznesu - tworzony przez Puls Biznesu ranking, mający na celu promowanie najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm.


- Wiarygodność finansowa to jedna z cech, którą każdy przedsiębiorca powinien komunikować otoczeniu. Szczególnie ważne jest to w dzisiejszych czasach, kiedy coraz częściej słyszy się o opóźnieniach w płatnościach i nierzetelnych kontrahentach - podkreśla Marcin Ledworowski. Sposobem na „pochwalenie” się swoją solidnością w regulowaniu płatności, a co za tym idzie wiarygodnością biznesową jest uzyskanie Certyfikatu Firmy Wiarygodnej Finansowo. Taki tytuł, wraz z potwierdzającymi go dokumentami i materiałami wspierającymi promocję właściciela przyznawany jest w ramach Programu Firma Wiarygodna Finansowo. Przed przyznaniem certyfikatu weryfikowana jest rzetelność danej firmy, co sprawia, że jest on jeszcze bardziej wiarygodnym potwierdzeniem, że dany przedsiębiorca to partner, któremu - pod względem finansowym - można zaufać.


Zobacz: Kredyt na dobry początek biznesu

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA