REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyt na dobry początek biznesu

Joanna Chochowska

REKLAMA

Początkujący przedsiębiorcy,  którzy chcą wystartować z własnym biznesem muszą stanąć przed wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest sfinansowanie działalności. Uzyskanie kredytu na dopiero co powstałą firmę jest bowiem w praktyce często trudne do zrealizowania. Wynika to z faktu, iż nowe przedsiębiorstwa są obarczone dużym ryzykiem bankructwa i trudnością w ocenie zdolności kredytowej. Jak się przygotować, by otrzymać kredyt na swój biznes.

Banki ostrożnie podchodzą do finansowania nowych przedsiębiorstw i często wymagają prowadzenia działalności  przez co najmniej pół roku, rok lub nawet dwa lata. Mimo takich obostrzeń, są banki, które udzielają kredytów na start. Można nawet zaobserwować, że oferta kredytów dla nowych firm powoli, ale systematycznie się rozbudowuje. Przedsiębiorca to bowiem ryzykowny, ale bardzo rentowny klient.

REKLAMA


Co zrobić, by dostać kredyt na start

REKLAMA


Ubiegając się o kredyt na start należy przede wszystkim posiadać pozytywną historię kredytową. Banki sprawdzają bowiem czy dotychczasowe pożyczki były przez kredytobiorcę spłacane w terminie i czy obecnie nie ma żadnych zobowiązań. Należy w związku z tym dostarczyć odpowiednie zaświadczenia o nie zaleganiu z płatnościami.  Bank może także zażądać biznes-planu i wstępnych szacunków dotyczących dochodowości przedsięwzięcia.


Ważne przy wyborze kredytu jest określenie na jaki cel chcemy finansowanie przeznaczyć. Firmy najczęściej starają się o kredyt inwestycyjny, obrotowy lub hipoteczny. W przypadku kiedy przedsiębiorca dopiero rozpoczyna działalność, stosunkowo najłatwiej jest uzyskać dwa pierwsze rodzaje kredytu.


Kredyt inwestycyjny pomaga przedsiębiorcy zakupić nowy sprzęt, zmodernizować firmę lub też wybudować nowe obiekty. Jest to kredyt długoterminowy przyznawany na okres od roku do 20 lat. Zabezpieczeniem takiego kredytu może być między innymi przeniesienie własności, weksel in blanco lub wpis hipoteki do księgi wieczystej. Często banki pozostawiają sobie w umowach zapis o możliwości skontrolowania, czy środki zostały spożytkowane na cel, który przedsiębiorca podał przy załatwianiu formalności kredytowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Na start lepszy kredyt obrotowy czy hipoteczny?

REKLAMA


Na finansowanie bieżących potrzeb, przedsiębiorca może zaciągnąć kredyt obrotowy. Można przy jego pomocy opłacić m.in. zakup towarów, materiałów, bieżące zobowiązania wobec dostawców. Taki kredyt najczęściej przyznawany jest na 12 miesięcy. Innym rodzajem kredytu dla nowych firm jest kredyt hipoteczny. Dzięki niemu można ubiegać się o kredyt w wyższej kwocie - nawet do kilkuset tysięcy. Warunkiem jego otrzymania jest zabezpieczenie w postaci nieruchomości.


W tym wypadku banki oferują dwie możliwości kredytu hipotecznego. Można zaciągnąć kredyt firmowy na budowę lub zakup nieruchomości służącej do wykonywania działalności gospodarczej. Innym rozwiązaniem jest kredyt prywatny, który sfinansuje działalność związaną z prowadzeniem firmy. Nieruchomość nie musi należeć do przedsiębiorcy. Może być to lokal, który jest własnością rodziców, dziadków czy rodzeństwa. Takie rozwiązanie pozwala również na osiągnięcie korzyści podatkowych, ponieważ umożliwia zaliczanie odsetek prywatnego kredytu do kosztów działalności gospodarczej.


Początkujący przedsiębiorca może również sfinansować działalność poprzez inne instrumenty finansowe. Należą do nich np. kredyty gotówkowe, otwarte linie kredytowe i kredyty w rachunku bieżącym. Przy wyborze odpowiedniego z nich należy zawsze mieć na uwadze zapewnienie płynności finansowej firmie oraz jej profil.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Expander

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA