REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketingowy potencjał Facebooka

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Facebooku w aspekcie marketingowym napisano już wiele. W większości bardzo entuzjastycznie i bez chłodnej analizy, że to skuteczny kanał komunikacji marketingowej dla wszystkich. Rzeczywiście, Facebook ma ogromny potencjał.

Jednak przed wykorzystaniem go w komunikacji marketingowej, firmy powinny odpowiedzieć sobie na dwa pytania. Po pierwsze, czy użytkownicy Facebooka to target, do którego skierowane są ich produkty i usługi. Po drugie, co chcemy osiągnąć przy pomocy Facebooka i czy zamierzony cel jest możliwy do zrealizowania. Jeśli umiemy odpowiedzieć na powyższe pytania, to możemy podjąć prawidłową decyzję dotyczącą działań reklamowych na portalu Zuckerberga.

REKLAMA

Zobacz: Facebook ratuje zdrowie dzieci

 Czy użytkownicy Facebooka to grupa docelowa naszej firmy?

REKLAMA


Podstawowa zasada w marketingu mówi, że jeśli chcemy wykorzystać nowy kanał komunikacji marketingowej, to powinniśmy dokładnie sprawdzić, czy dzięki niemu dotrzemy do naszej grupy docelowej. Facebook to bardzo szeroka grupa internautów. Analizując profil użytkowników Facebooka pod kątem targetu naszej firmy należy uwzględnić nie tylko takie klasyczne kryteria jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy poziom zarobków. Jak wskazują eksperci od targetowania, to wskaźniki nieco przestarzałe w obecnej rzeczywistości. Dzisiaj o wiele skuteczniejsze jest targetowanie na podstawie pasji, marzeń i zainteresowań. Nierzadko konsumentami pewnych produktów są osoby różnej płci, w różnym wieku, zamieszkujące zarówno duże miasta, jak i wsie a na dodatek różniące się znacząco dochodami. Łączy ich jednak przywiązanie do jednej marki. Wszystko to łatwo sprawdzić.


Facebook w aspekcie targetowania otwiera przed nami nowe możliwości. Mamy do dyspozycji mechanizm personalizowania reklam nie tylko pod kątem płci, wieku, wykształcenia, poziomu dochodów, ale także zawodów i zainteresowań. Możemy także prowadzić regionalne akcje promocyjne. To szczególnie przydatna opcja dla małych firm, których klientami są osoby zamieszkujące dany region. Możemy na przykład reklamę skierować do mężczyzn w przedziale wiekowym 18-40 lat, interesujących się motoryzacją (a szczególnie tuningiem), zamieszkujących obszar Pomorza Zachodniego. To tylko jedna z podstawowych reklam dostępnych na Facebooku. W tym względzie mamy o wiele szersze możliwości, choćby ciekawe Story Ads czy wpisy sponsorowane. Rodzaj zastosowanej reklamy powinien być każdorazowo podyktowany celami kampanii.

 
Zobacz: Facebook - być tam czy nie być?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 
Jaki jest cel komunikacji marketingowej firmy na Facebooku? Czy jest realny?


Wykorzystując każdy nowy kanał komunikacji marketingowej powinniśmy jasno określić cel, jaki chcemy za jego pomocą osiągnąć oraz to, czy ten cel jest możliwy do zrealizowania. Większość firm tworząc profil na Facebooku liczy na zwiększenie sprzedaży. Abstrahując już od faktu, że trudno przy pomocy Facebooka bezpośrednio wpłynąć na wzrost sprzedaży, to duża rzesza przedsiębiorstw nie ma jasno określonej strategii działania w tym kierunku. Większość profili firmowych na Facebooku to bardzo chaotycznie prowadzone strony, najczęściej własnym sumptem - mało profesjonalnym. Facebook, jak wskazują eksperci, to doskonały kanał komunikacji marketingowej, przy pomocy, którego możemy informować o bieżącej działalności firmy - o nowych usługach, produktach, planach i zapowiedziach. Dialog firmy z konsumentem na Facebooku powinien być w centrum uwagi firmy czy marki. Oczywiście, przemyślana strategia informacyjna może pośrednio wpłynąć na liczbę klientów. Naturalnie można także w sposób pośredni wpływać na wielkość sprzedaży (na przykład przemyślane rozdawanie kuponów rabatowych). Jednakże w większej mierze działania na Facebooku pomogą nam skutecznie ugruntować wizerunek firmy wiarygodnej, nastawionej na realizowanie oczekiwań swoich klientów, niż zwiększyć sprzedaż.


Zobacz: Jak chronić swoje oszczędności?

REKLAMA


Według badań (IIBR „Opinie Internautów o reklamie” lipiec 2012) internauci od marek na Facebooku oczekują racjonalnej, przydatnej komunikacji. Dla ponad połowy użytkowników Facebooka bycie fanem marki to przed wszystkim dostęp do praktycznych informacji i fachowej wiedzy, a także atrakcyjnych rabatów i promocji. Większość internautów ocenia skuteczność działania marek na Facebooku poprzez zamieszczanie praktycznych porad na profilu oraz informacji o nowych produktach. Tylko mała grupa użytkowników oczekuje rozrywki. Zaś jednym z głównych czynników prowadzących do rezygnacji z bycia fanem marki jest zamieszczanie na profilu materiałów mało atrakcyjnych, nie związanych z daną firmą.


Wchodząc na Facebooka trzeba mieć jasno określony cel. Ponadto cel ten musi być realistyczny. Powinniśmy się nastawić na budowanie trwałych relacji z klientami. To zadanie długofalowe, dlatego konkretnych wyników nie można oczekiwać już po kilku dniach działania. Aby w ogóle zrealizować postawione cele, powinniśmy do aktywności na Facebooku podejść kreatywnie. Nie może to być proste powielenie działań z innych kanałów komunikacji. Nasz klient - użytkownik Facebooka - powinien być przekonany, że jest traktowany wyjątkowo. Otrzymuje informacje, których nie znajdzie nigdzie indziej.


Wydaje się, że przez najbliższe lata Facebook będzie dominował w obszarze serwisów społecznościowych. Jednak nie należy wykluczyć takiej sytuacji, kiedy to użytkownicy znudzą się Facebookiem a swoją sympatię przeniosą na Twittera czy serwis Pinterest. Utrata popularności Facebooka oczywiście nie musi być tylko efektem znudzenia internautów, ale także nieprzemyślanych decyzji jego twórców (choćby w kontekście ochrony danych osobowych). Dopóki jednak Facebook działa i z dnia na dzień poszerza swoją grupę użytkowników, warto pomyśleć o wykorzystaniu możliwości tego serwisu w komunikacji marketingowej naszej firmy. Oczywiście, jeśli najpierw odpowiemy rzetelnie na powyżej postawione pytania.


Zobacz: Jak alternatywnie zdywersyfikować portfel inwestycyjny?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA