REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketingowy potencjał Facebooka

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Facebooku w aspekcie marketingowym napisano już wiele. W większości bardzo entuzjastycznie i bez chłodnej analizy, że to skuteczny kanał komunikacji marketingowej dla wszystkich. Rzeczywiście, Facebook ma ogromny potencjał.

Jednak przed wykorzystaniem go w komunikacji marketingowej, firmy powinny odpowiedzieć sobie na dwa pytania. Po pierwsze, czy użytkownicy Facebooka to target, do którego skierowane są ich produkty i usługi. Po drugie, co chcemy osiągnąć przy pomocy Facebooka i czy zamierzony cel jest możliwy do zrealizowania. Jeśli umiemy odpowiedzieć na powyższe pytania, to możemy podjąć prawidłową decyzję dotyczącą działań reklamowych na portalu Zuckerberga.

REKLAMA

Zobacz: Facebook ratuje zdrowie dzieci

 Czy użytkownicy Facebooka to grupa docelowa naszej firmy?

REKLAMA


Podstawowa zasada w marketingu mówi, że jeśli chcemy wykorzystać nowy kanał komunikacji marketingowej, to powinniśmy dokładnie sprawdzić, czy dzięki niemu dotrzemy do naszej grupy docelowej. Facebook to bardzo szeroka grupa internautów. Analizując profil użytkowników Facebooka pod kątem targetu naszej firmy należy uwzględnić nie tylko takie klasyczne kryteria jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy poziom zarobków. Jak wskazują eksperci od targetowania, to wskaźniki nieco przestarzałe w obecnej rzeczywistości. Dzisiaj o wiele skuteczniejsze jest targetowanie na podstawie pasji, marzeń i zainteresowań. Nierzadko konsumentami pewnych produktów są osoby różnej płci, w różnym wieku, zamieszkujące zarówno duże miasta, jak i wsie a na dodatek różniące się znacząco dochodami. Łączy ich jednak przywiązanie do jednej marki. Wszystko to łatwo sprawdzić.


Facebook w aspekcie targetowania otwiera przed nami nowe możliwości. Mamy do dyspozycji mechanizm personalizowania reklam nie tylko pod kątem płci, wieku, wykształcenia, poziomu dochodów, ale także zawodów i zainteresowań. Możemy także prowadzić regionalne akcje promocyjne. To szczególnie przydatna opcja dla małych firm, których klientami są osoby zamieszkujące dany region. Możemy na przykład reklamę skierować do mężczyzn w przedziale wiekowym 18-40 lat, interesujących się motoryzacją (a szczególnie tuningiem), zamieszkujących obszar Pomorza Zachodniego. To tylko jedna z podstawowych reklam dostępnych na Facebooku. W tym względzie mamy o wiele szersze możliwości, choćby ciekawe Story Ads czy wpisy sponsorowane. Rodzaj zastosowanej reklamy powinien być każdorazowo podyktowany celami kampanii.

 
Zobacz: Facebook - być tam czy nie być?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 
Jaki jest cel komunikacji marketingowej firmy na Facebooku? Czy jest realny?


Wykorzystując każdy nowy kanał komunikacji marketingowej powinniśmy jasno określić cel, jaki chcemy za jego pomocą osiągnąć oraz to, czy ten cel jest możliwy do zrealizowania. Większość firm tworząc profil na Facebooku liczy na zwiększenie sprzedaży. Abstrahując już od faktu, że trudno przy pomocy Facebooka bezpośrednio wpłynąć na wzrost sprzedaży, to duża rzesza przedsiębiorstw nie ma jasno określonej strategii działania w tym kierunku. Większość profili firmowych na Facebooku to bardzo chaotycznie prowadzone strony, najczęściej własnym sumptem - mało profesjonalnym. Facebook, jak wskazują eksperci, to doskonały kanał komunikacji marketingowej, przy pomocy, którego możemy informować o bieżącej działalności firmy - o nowych usługach, produktach, planach i zapowiedziach. Dialog firmy z konsumentem na Facebooku powinien być w centrum uwagi firmy czy marki. Oczywiście, przemyślana strategia informacyjna może pośrednio wpłynąć na liczbę klientów. Naturalnie można także w sposób pośredni wpływać na wielkość sprzedaży (na przykład przemyślane rozdawanie kuponów rabatowych). Jednakże w większej mierze działania na Facebooku pomogą nam skutecznie ugruntować wizerunek firmy wiarygodnej, nastawionej na realizowanie oczekiwań swoich klientów, niż zwiększyć sprzedaż.


Zobacz: Jak chronić swoje oszczędności?

REKLAMA


Według badań (IIBR „Opinie Internautów o reklamie” lipiec 2012) internauci od marek na Facebooku oczekują racjonalnej, przydatnej komunikacji. Dla ponad połowy użytkowników Facebooka bycie fanem marki to przed wszystkim dostęp do praktycznych informacji i fachowej wiedzy, a także atrakcyjnych rabatów i promocji. Większość internautów ocenia skuteczność działania marek na Facebooku poprzez zamieszczanie praktycznych porad na profilu oraz informacji o nowych produktach. Tylko mała grupa użytkowników oczekuje rozrywki. Zaś jednym z głównych czynników prowadzących do rezygnacji z bycia fanem marki jest zamieszczanie na profilu materiałów mało atrakcyjnych, nie związanych z daną firmą.


Wchodząc na Facebooka trzeba mieć jasno określony cel. Ponadto cel ten musi być realistyczny. Powinniśmy się nastawić na budowanie trwałych relacji z klientami. To zadanie długofalowe, dlatego konkretnych wyników nie można oczekiwać już po kilku dniach działania. Aby w ogóle zrealizować postawione cele, powinniśmy do aktywności na Facebooku podejść kreatywnie. Nie może to być proste powielenie działań z innych kanałów komunikacji. Nasz klient - użytkownik Facebooka - powinien być przekonany, że jest traktowany wyjątkowo. Otrzymuje informacje, których nie znajdzie nigdzie indziej.


Wydaje się, że przez najbliższe lata Facebook będzie dominował w obszarze serwisów społecznościowych. Jednak nie należy wykluczyć takiej sytuacji, kiedy to użytkownicy znudzą się Facebookiem a swoją sympatię przeniosą na Twittera czy serwis Pinterest. Utrata popularności Facebooka oczywiście nie musi być tylko efektem znudzenia internautów, ale także nieprzemyślanych decyzji jego twórców (choćby w kontekście ochrony danych osobowych). Dopóki jednak Facebook działa i z dnia na dzień poszerza swoją grupę użytkowników, warto pomyśleć o wykorzystaniu możliwości tego serwisu w komunikacji marketingowej naszej firmy. Oczywiście, jeśli najpierw odpowiemy rzetelnie na powyżej postawione pytania.


Zobacz: Jak alternatywnie zdywersyfikować portfel inwestycyjny?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

REKLAMA

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

REKLAMA

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA