REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketingowy potencjał Facebooka

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Facebooku w aspekcie marketingowym napisano już wiele. W większości bardzo entuzjastycznie i bez chłodnej analizy, że to skuteczny kanał komunikacji marketingowej dla wszystkich. Rzeczywiście, Facebook ma ogromny potencjał.

Jednak przed wykorzystaniem go w komunikacji marketingowej, firmy powinny odpowiedzieć sobie na dwa pytania. Po pierwsze, czy użytkownicy Facebooka to target, do którego skierowane są ich produkty i usługi. Po drugie, co chcemy osiągnąć przy pomocy Facebooka i czy zamierzony cel jest możliwy do zrealizowania. Jeśli umiemy odpowiedzieć na powyższe pytania, to możemy podjąć prawidłową decyzję dotyczącą działań reklamowych na portalu Zuckerberga.

REKLAMA

Zobacz: Facebook ratuje zdrowie dzieci

 Czy użytkownicy Facebooka to grupa docelowa naszej firmy?

REKLAMA


Podstawowa zasada w marketingu mówi, że jeśli chcemy wykorzystać nowy kanał komunikacji marketingowej, to powinniśmy dokładnie sprawdzić, czy dzięki niemu dotrzemy do naszej grupy docelowej. Facebook to bardzo szeroka grupa internautów. Analizując profil użytkowników Facebooka pod kątem targetu naszej firmy należy uwzględnić nie tylko takie klasyczne kryteria jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy poziom zarobków. Jak wskazują eksperci od targetowania, to wskaźniki nieco przestarzałe w obecnej rzeczywistości. Dzisiaj o wiele skuteczniejsze jest targetowanie na podstawie pasji, marzeń i zainteresowań. Nierzadko konsumentami pewnych produktów są osoby różnej płci, w różnym wieku, zamieszkujące zarówno duże miasta, jak i wsie a na dodatek różniące się znacząco dochodami. Łączy ich jednak przywiązanie do jednej marki. Wszystko to łatwo sprawdzić.


Facebook w aspekcie targetowania otwiera przed nami nowe możliwości. Mamy do dyspozycji mechanizm personalizowania reklam nie tylko pod kątem płci, wieku, wykształcenia, poziomu dochodów, ale także zawodów i zainteresowań. Możemy także prowadzić regionalne akcje promocyjne. To szczególnie przydatna opcja dla małych firm, których klientami są osoby zamieszkujące dany region. Możemy na przykład reklamę skierować do mężczyzn w przedziale wiekowym 18-40 lat, interesujących się motoryzacją (a szczególnie tuningiem), zamieszkujących obszar Pomorza Zachodniego. To tylko jedna z podstawowych reklam dostępnych na Facebooku. W tym względzie mamy o wiele szersze możliwości, choćby ciekawe Story Ads czy wpisy sponsorowane. Rodzaj zastosowanej reklamy powinien być każdorazowo podyktowany celami kampanii.

 
Zobacz: Facebook - być tam czy nie być?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 
Jaki jest cel komunikacji marketingowej firmy na Facebooku? Czy jest realny?


Wykorzystując każdy nowy kanał komunikacji marketingowej powinniśmy jasno określić cel, jaki chcemy za jego pomocą osiągnąć oraz to, czy ten cel jest możliwy do zrealizowania. Większość firm tworząc profil na Facebooku liczy na zwiększenie sprzedaży. Abstrahując już od faktu, że trudno przy pomocy Facebooka bezpośrednio wpłynąć na wzrost sprzedaży, to duża rzesza przedsiębiorstw nie ma jasno określonej strategii działania w tym kierunku. Większość profili firmowych na Facebooku to bardzo chaotycznie prowadzone strony, najczęściej własnym sumptem - mało profesjonalnym. Facebook, jak wskazują eksperci, to doskonały kanał komunikacji marketingowej, przy pomocy, którego możemy informować o bieżącej działalności firmy - o nowych usługach, produktach, planach i zapowiedziach. Dialog firmy z konsumentem na Facebooku powinien być w centrum uwagi firmy czy marki. Oczywiście, przemyślana strategia informacyjna może pośrednio wpłynąć na liczbę klientów. Naturalnie można także w sposób pośredni wpływać na wielkość sprzedaży (na przykład przemyślane rozdawanie kuponów rabatowych). Jednakże w większej mierze działania na Facebooku pomogą nam skutecznie ugruntować wizerunek firmy wiarygodnej, nastawionej na realizowanie oczekiwań swoich klientów, niż zwiększyć sprzedaż.


Zobacz: Jak chronić swoje oszczędności?

REKLAMA


Według badań (IIBR „Opinie Internautów o reklamie” lipiec 2012) internauci od marek na Facebooku oczekują racjonalnej, przydatnej komunikacji. Dla ponad połowy użytkowników Facebooka bycie fanem marki to przed wszystkim dostęp do praktycznych informacji i fachowej wiedzy, a także atrakcyjnych rabatów i promocji. Większość internautów ocenia skuteczność działania marek na Facebooku poprzez zamieszczanie praktycznych porad na profilu oraz informacji o nowych produktach. Tylko mała grupa użytkowników oczekuje rozrywki. Zaś jednym z głównych czynników prowadzących do rezygnacji z bycia fanem marki jest zamieszczanie na profilu materiałów mało atrakcyjnych, nie związanych z daną firmą.


Wchodząc na Facebooka trzeba mieć jasno określony cel. Ponadto cel ten musi być realistyczny. Powinniśmy się nastawić na budowanie trwałych relacji z klientami. To zadanie długofalowe, dlatego konkretnych wyników nie można oczekiwać już po kilku dniach działania. Aby w ogóle zrealizować postawione cele, powinniśmy do aktywności na Facebooku podejść kreatywnie. Nie może to być proste powielenie działań z innych kanałów komunikacji. Nasz klient - użytkownik Facebooka - powinien być przekonany, że jest traktowany wyjątkowo. Otrzymuje informacje, których nie znajdzie nigdzie indziej.


Wydaje się, że przez najbliższe lata Facebook będzie dominował w obszarze serwisów społecznościowych. Jednak nie należy wykluczyć takiej sytuacji, kiedy to użytkownicy znudzą się Facebookiem a swoją sympatię przeniosą na Twittera czy serwis Pinterest. Utrata popularności Facebooka oczywiście nie musi być tylko efektem znudzenia internautów, ale także nieprzemyślanych decyzji jego twórców (choćby w kontekście ochrony danych osobowych). Dopóki jednak Facebook działa i z dnia na dzień poszerza swoją grupę użytkowników, warto pomyśleć o wykorzystaniu możliwości tego serwisu w komunikacji marketingowej naszej firmy. Oczywiście, jeśli najpierw odpowiemy rzetelnie na powyżej postawione pytania.


Zobacz: Jak alternatywnie zdywersyfikować portfel inwestycyjny?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA