REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facebook - być tam czy nie być?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Ganew
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Facebook to obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy. W samej Polsce korzysta z niego ponad 10 milionów użytkowników. Jak odnaleźć się w tym świecie i dlaczego warto promować tam swój biznes?

Facebook służy nie tylko do kontaktu z rodziną czy znajomymi. Przeciętny użytkownik szuka tam też najnowszych informacji i rozrywki. Celebryci wykorzystują go do kontaktu z fanami, a marki, by zaskarbić sobie lojalność klientów.  Wbrew pozorom z Facebooka korzystają nie tylko nastolatkowie. Prawie ¼ polskich użytkowników to osoby powyżej 40 roku życia. Istnieje zatem duża szansa, że znajdziemy tam naszych klientów. A tam gdzie są nasi klienci - tam powinniśmy być i my.

REKLAMA

 
Trochę teorii


Fanpage to indywidualna strona instytucji na Facebooku, wokół której gromadzą się fani - wszystkie osoby, które kliknęły „Lubię to!”.  Dlaczego ktoś staje się fanem danego profilu? Powody są różne: przywiązanie do marki, chęć poznania jej bliżej, bycia na bieżąco z informacjami na jej temat. Często też konkretne korzyści, jakie daje dołączenie do grona fanów, na przykład kupony rabatowe, konkursy, testowanie produktów. Zamieszczane przez markę treści mogą dotyczyć informacji o nowościach w ofercie - często to właśnie fani na Facebooku jako pierwsi dowiadują się o nowych produktach. Fanpaage to doskonałe miejsce, by zdradzać ciekawostki na temat firmy, omawiać najnowsze trendy w danej branży, a także prosić użytkowników o opinie.


Zobacz: CSR - spółka odpowiedzialna społecznie

 
Co mi to da?

REKLAMA


Obecność naszej marki na Facebooku to sposób na dotarcie do naszych klientów. Przez mniej zobowiązujący charakter komunikacji możemy nie tylko dać się lepiej poznać fanom, ale i odwrotnie: poznać potrzeby i zdanie naszego klienta. Dobrze prowadzony fanpage to idealne narzędzie budowania lojalności konsumenta. Wejście w dialog z marką utwierdza fana w przekonaniu, że lubiana przez niego firma dba o każdego użytkownika i liczy się z każdą opinią.


Umiejętnie prowadzony profil na Facebooku może być również narzędziem sprzedażowym. Aby tak się stało, naszych fanów powinniśmy traktować wyjątkowo: to im jako pierwszym prezentować nowe produkty, pytać o opinię, przygotowywać specjalne zniżki. Badania pokazują, że facebookowicze czekają na specjalne oferty, przygotowane tylko dla nich i chętnie je wykorzystują.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Samemu czy przez agencję?


Prowadzenie profilu na Facebooku nie jest tak proste, jak się wydaje. Coraz trudniej zebrać grono lojalnych fanów i przebić się z wartościowym komunikatem w gąszczu informacji. Są dwie drogi: można zlecić prowadzenie naszego profilu agencji PR albo prowadzić samemu. Niektóre agencje przygotowują również szkolenia, jak prowadzić komunikację na Facebooku. Warto rozważyć obie opcje - wszystko po to, by jak najlepiej zaprezentować swoją markę i dowiedzieć się jakie treści zainteresują użytkownika.


Profil firmowy na Facebooku to znak, że firma jest nowoczesna i stara się być bliżej swoich klientów. Jeśli decydujemy się na założenie firmowego fanpage, zadbajmy o dobre przygotowanie i wysoki poziom komunikacji. Fani z pewnością docenią nasze starania.


Zobacz: Promocja firmy i marki - interaktywne video

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Harmonique PR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA