REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facebook - być tam czy nie być?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Ganew
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Facebook to obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy. W samej Polsce korzysta z niego ponad 10 milionów użytkowników. Jak odnaleźć się w tym świecie i dlaczego warto promować tam swój biznes?

Facebook służy nie tylko do kontaktu z rodziną czy znajomymi. Przeciętny użytkownik szuka tam też najnowszych informacji i rozrywki. Celebryci wykorzystują go do kontaktu z fanami, a marki, by zaskarbić sobie lojalność klientów.  Wbrew pozorom z Facebooka korzystają nie tylko nastolatkowie. Prawie ¼ polskich użytkowników to osoby powyżej 40 roku życia. Istnieje zatem duża szansa, że znajdziemy tam naszych klientów. A tam gdzie są nasi klienci - tam powinniśmy być i my.

REKLAMA

REKLAMA

 
Trochę teorii


Fanpage to indywidualna strona instytucji na Facebooku, wokół której gromadzą się fani - wszystkie osoby, które kliknęły „Lubię to!”.  Dlaczego ktoś staje się fanem danego profilu? Powody są różne: przywiązanie do marki, chęć poznania jej bliżej, bycia na bieżąco z informacjami na jej temat. Często też konkretne korzyści, jakie daje dołączenie do grona fanów, na przykład kupony rabatowe, konkursy, testowanie produktów. Zamieszczane przez markę treści mogą dotyczyć informacji o nowościach w ofercie - często to właśnie fani na Facebooku jako pierwsi dowiadują się o nowych produktach. Fanpaage to doskonałe miejsce, by zdradzać ciekawostki na temat firmy, omawiać najnowsze trendy w danej branży, a także prosić użytkowników o opinie.


Zobacz: CSR - spółka odpowiedzialna społecznie

 
Co mi to da?


Obecność naszej marki na Facebooku to sposób na dotarcie do naszych klientów. Przez mniej zobowiązujący charakter komunikacji możemy nie tylko dać się lepiej poznać fanom, ale i odwrotnie: poznać potrzeby i zdanie naszego klienta. Dobrze prowadzony fanpage to idealne narzędzie budowania lojalności konsumenta. Wejście w dialog z marką utwierdza fana w przekonaniu, że lubiana przez niego firma dba o każdego użytkownika i liczy się z każdą opinią.

REKLAMA


Umiejętnie prowadzony profil na Facebooku może być również narzędziem sprzedażowym. Aby tak się stało, naszych fanów powinniśmy traktować wyjątkowo: to im jako pierwszym prezentować nowe produkty, pytać o opinię, przygotowywać specjalne zniżki. Badania pokazują, że facebookowicze czekają na specjalne oferty, przygotowane tylko dla nich i chętnie je wykorzystują.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Samemu czy przez agencję?


Prowadzenie profilu na Facebooku nie jest tak proste, jak się wydaje. Coraz trudniej zebrać grono lojalnych fanów i przebić się z wartościowym komunikatem w gąszczu informacji. Są dwie drogi: można zlecić prowadzenie naszego profilu agencji PR albo prowadzić samemu. Niektóre agencje przygotowują również szkolenia, jak prowadzić komunikację na Facebooku. Warto rozważyć obie opcje - wszystko po to, by jak najlepiej zaprezentować swoją markę i dowiedzieć się jakie treści zainteresują użytkownika.


Profil firmowy na Facebooku to znak, że firma jest nowoczesna i stara się być bliżej swoich klientów. Jeśli decydujemy się na założenie firmowego fanpage, zadbajmy o dobre przygotowanie i wysoki poziom komunikacji. Fani z pewnością docenią nasze starania.


Zobacz: Promocja firmy i marki - interaktywne video

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Harmonique PR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA