REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facebook - być tam czy nie być?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Ganew
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Facebook to obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy. W samej Polsce korzysta z niego ponad 10 milionów użytkowników. Jak odnaleźć się w tym świecie i dlaczego warto promować tam swój biznes?

Facebook służy nie tylko do kontaktu z rodziną czy znajomymi. Przeciętny użytkownik szuka tam też najnowszych informacji i rozrywki. Celebryci wykorzystują go do kontaktu z fanami, a marki, by zaskarbić sobie lojalność klientów.  Wbrew pozorom z Facebooka korzystają nie tylko nastolatkowie. Prawie ¼ polskich użytkowników to osoby powyżej 40 roku życia. Istnieje zatem duża szansa, że znajdziemy tam naszych klientów. A tam gdzie są nasi klienci - tam powinniśmy być i my.

REKLAMA

REKLAMA

 
Trochę teorii


Fanpage to indywidualna strona instytucji na Facebooku, wokół której gromadzą się fani - wszystkie osoby, które kliknęły „Lubię to!”.  Dlaczego ktoś staje się fanem danego profilu? Powody są różne: przywiązanie do marki, chęć poznania jej bliżej, bycia na bieżąco z informacjami na jej temat. Często też konkretne korzyści, jakie daje dołączenie do grona fanów, na przykład kupony rabatowe, konkursy, testowanie produktów. Zamieszczane przez markę treści mogą dotyczyć informacji o nowościach w ofercie - często to właśnie fani na Facebooku jako pierwsi dowiadują się o nowych produktach. Fanpaage to doskonałe miejsce, by zdradzać ciekawostki na temat firmy, omawiać najnowsze trendy w danej branży, a także prosić użytkowników o opinie.


Zobacz: CSR - spółka odpowiedzialna społecznie

 
Co mi to da?


Obecność naszej marki na Facebooku to sposób na dotarcie do naszych klientów. Przez mniej zobowiązujący charakter komunikacji możemy nie tylko dać się lepiej poznać fanom, ale i odwrotnie: poznać potrzeby i zdanie naszego klienta. Dobrze prowadzony fanpage to idealne narzędzie budowania lojalności konsumenta. Wejście w dialog z marką utwierdza fana w przekonaniu, że lubiana przez niego firma dba o każdego użytkownika i liczy się z każdą opinią.

REKLAMA


Umiejętnie prowadzony profil na Facebooku może być również narzędziem sprzedażowym. Aby tak się stało, naszych fanów powinniśmy traktować wyjątkowo: to im jako pierwszym prezentować nowe produkty, pytać o opinię, przygotowywać specjalne zniżki. Badania pokazują, że facebookowicze czekają na specjalne oferty, przygotowane tylko dla nich i chętnie je wykorzystują.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Samemu czy przez agencję?


Prowadzenie profilu na Facebooku nie jest tak proste, jak się wydaje. Coraz trudniej zebrać grono lojalnych fanów i przebić się z wartościowym komunikatem w gąszczu informacji. Są dwie drogi: można zlecić prowadzenie naszego profilu agencji PR albo prowadzić samemu. Niektóre agencje przygotowują również szkolenia, jak prowadzić komunikację na Facebooku. Warto rozważyć obie opcje - wszystko po to, by jak najlepiej zaprezentować swoją markę i dowiedzieć się jakie treści zainteresują użytkownika.


Profil firmowy na Facebooku to znak, że firma jest nowoczesna i stara się być bliżej swoich klientów. Jeśli decydujemy się na założenie firmowego fanpage, zadbajmy o dobre przygotowanie i wysoki poziom komunikacji. Fani z pewnością docenią nasze starania.


Zobacz: Promocja firmy i marki - interaktywne video

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Harmonique PR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA