REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facebook - być tam czy nie być?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Ganew
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Facebook to obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy. W samej Polsce korzysta z niego ponad 10 milionów użytkowników. Jak odnaleźć się w tym świecie i dlaczego warto promować tam swój biznes?

Facebook służy nie tylko do kontaktu z rodziną czy znajomymi. Przeciętny użytkownik szuka tam też najnowszych informacji i rozrywki. Celebryci wykorzystują go do kontaktu z fanami, a marki, by zaskarbić sobie lojalność klientów.  Wbrew pozorom z Facebooka korzystają nie tylko nastolatkowie. Prawie ¼ polskich użytkowników to osoby powyżej 40 roku życia. Istnieje zatem duża szansa, że znajdziemy tam naszych klientów. A tam gdzie są nasi klienci - tam powinniśmy być i my.

REKLAMA

 
Trochę teorii


Fanpage to indywidualna strona instytucji na Facebooku, wokół której gromadzą się fani - wszystkie osoby, które kliknęły „Lubię to!”.  Dlaczego ktoś staje się fanem danego profilu? Powody są różne: przywiązanie do marki, chęć poznania jej bliżej, bycia na bieżąco z informacjami na jej temat. Często też konkretne korzyści, jakie daje dołączenie do grona fanów, na przykład kupony rabatowe, konkursy, testowanie produktów. Zamieszczane przez markę treści mogą dotyczyć informacji o nowościach w ofercie - często to właśnie fani na Facebooku jako pierwsi dowiadują się o nowych produktach. Fanpaage to doskonałe miejsce, by zdradzać ciekawostki na temat firmy, omawiać najnowsze trendy w danej branży, a także prosić użytkowników o opinie.


Zobacz: CSR - spółka odpowiedzialna społecznie

 
Co mi to da?

REKLAMA


Obecność naszej marki na Facebooku to sposób na dotarcie do naszych klientów. Przez mniej zobowiązujący charakter komunikacji możemy nie tylko dać się lepiej poznać fanom, ale i odwrotnie: poznać potrzeby i zdanie naszego klienta. Dobrze prowadzony fanpage to idealne narzędzie budowania lojalności konsumenta. Wejście w dialog z marką utwierdza fana w przekonaniu, że lubiana przez niego firma dba o każdego użytkownika i liczy się z każdą opinią.


Umiejętnie prowadzony profil na Facebooku może być również narzędziem sprzedażowym. Aby tak się stało, naszych fanów powinniśmy traktować wyjątkowo: to im jako pierwszym prezentować nowe produkty, pytać o opinię, przygotowywać specjalne zniżki. Badania pokazują, że facebookowicze czekają na specjalne oferty, przygotowane tylko dla nich i chętnie je wykorzystują.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Samemu czy przez agencję?


Prowadzenie profilu na Facebooku nie jest tak proste, jak się wydaje. Coraz trudniej zebrać grono lojalnych fanów i przebić się z wartościowym komunikatem w gąszczu informacji. Są dwie drogi: można zlecić prowadzenie naszego profilu agencji PR albo prowadzić samemu. Niektóre agencje przygotowują również szkolenia, jak prowadzić komunikację na Facebooku. Warto rozważyć obie opcje - wszystko po to, by jak najlepiej zaprezentować swoją markę i dowiedzieć się jakie treści zainteresują użytkownika.


Profil firmowy na Facebooku to znak, że firma jest nowoczesna i stara się być bliżej swoich klientów. Jeśli decydujemy się na założenie firmowego fanpage, zadbajmy o dobre przygotowanie i wysoki poziom komunikacji. Fani z pewnością docenią nasze starania.


Zobacz: Promocja firmy i marki - interaktywne video

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Harmonique PR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA