REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

F - commerce - czyli zarabianie na Facebooku

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie Facebook ma ponad miliard użytkowników na całym świecie (w Polsce ponad 10 milionów). Trudno się dziwić firmom, że chcą ten potencjał wykorzystać bezpośrednio do zwiększenia swoich dochodów. W początkowej fazie działania Facebooka, eksperci zgodnym chórem twierdzili, że portal Zuckerberga to nie jest optymalne miejsce do działań e-commerce. Obecnie już nie są tak kategoryczni w swoich sądach. Zarabianie przy pomocy serwisów społecznościowych jest możliwe. Wiele firm skutecznie wykorzystuje Facebooka jako dodatkowy kanał sprzedaży. Jednakże trzeba to robić z głową. Facebook w tym względzie daje firmom duże możliwości.

F-commerce - co to jest?


F-commerce to bezpośrednie wykorzystanie potencjału serwisu społecznościowego, jakim jest Facebook, do zwiększenia swoich zysków. Mówiąc wprost, F-commerce to użycie Facebooka, jako dodatkowego kanału sprzedaży swoich produktów i usług. Sprzedaż przy pomocy Facebooka jest możliwa na kilka sposobów.

REKLAMA


Po pierwsze, Facebook daje firmom techniczne możliwości prowadzenia sprzedaży bezpośredniej na swoim profilu. Możliwe jest także bezpośrednie zintegrowanie sklepu internetowego z firmowym profilem na Facebooku. Ponadto firmy mogą użyć Facebooka do prezentacji swoich produktów i usług.

 
F- commerce - czy to działa?

REKLAMA

Do niedawna wszyscy eksperci podkreślali, że Facebook to platforma bardziej towarzyska niż komercyjna. Zgodnie twierdzono, że portal Zuckerberga to nie jest dobre miejsce do bezpośredniej sprzedaży swoich produktów. Jeśli już polecano firmom Facebooka, jako dodatkowy kanał sprzedaży, to tylko tym, które są bezpośrednio związane z show-biznesem.


Jednak z biegiem czasu, coraz więcej firm zaczęło z sukcesem wykorzystywać Facebooka w zakresie działań e-commerce (np. producent gier Zynga, którego 40% przychodów pochodzi z Facebooka). Wydaje się, że coraz więcej firm przekonuje się do tego rozwiązania. Można także powiedzieć, że sprzedaż na Facebooku jest w większej mierze akceptowana przez użytkowników, niż było to na początku działania tego serwisu. Niewątpliwym atutem F-commerce jest możliwość taniej promocji naszej oferty wśród dużej liczby potencjalnych klientów.

 
Zobacz: Kredyt na dobry początek biznesu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 


Sprzedaż bezpośrednia na Facebooku - różne warianty


Facebook swoim użytkownikom oferuje specjalne aplikacje ułatwiające założenie własnego sklepu internetowego. Dostępne są zarówno w panelu administratora, jak i na koncie zwykłego użytkownika. Są to gotowe ramy sklepów. Do dyspozycji mamy skromne darmowe aplikacje i nieco większe, dostępne na zasadzie dzierżawy.


Jedynym ograniczeniem takiego rozwiązania jest wygląd sklepu, który zostaje narzucony przez Facebooka. Użytkownicy mają małą możliwość jego modyfikacji. Niestety w chwili obecnej nie ma jeszcze aplikacji dostępnych w języku polskim.

REKLAMA


Do dyspozycji firm są różnego rodzaju skrypty. Wybór zależy od naszych potrzeb w zakresie funkcjonowania sklepu na Facebooku. Dla małych sklepów dedykowana jest aplikacja Payvment E-Commerce Store Front. Sklep umożliwia różne formy płatności, wybór waluty, stawki podatkowej i formy wysyłki. Jednak to rozwiązanie dla małych firm, ponieważ brak podkategorii oraz profesjonalnych narzędzi edycyjnych eliminuje zasadność wdrożenia tej aplikacji przez duże sklepy. Ponadto sklep wyglądem wyraźnie przypomina design Facebooka. Dla jednych to może być zaletę, dla innych jednak niewątpliwą wadą.


Kolejny ze skryptów to popularna polska aplikacja FBShop wykorzystywana przez wiele sklepów. Wersja z ograniczeniami jest dostępna dla użytkowników indywidualnych, zaś pełna wersja na zasadzie dzierżawy. To jednak także aplikacja dla amatorów lub z przeznaczeniem do sprzedaży produktów niszowych.


Firmy mają także do dyspozycji wiele aplikacji pozwalających zintegrować nasz własny sklep internetowy z Facebookiem (BeeShopy, Magneto, Shopify). Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z koniecznością ponownego dodawania naszego asortymentu. Warta uwagi jest szczególnie ta pierwsza aplikacja. Obsługuje język polski oraz dobrze integruje bazę produktów ze specjalnie stworzoną stroną sklepu na Facebooku. Minusem natomiast jest to, że jest  płatna.


Innym sposobem sprzedaży na Facebooku jest użycie rozszerzenia zaprojektowanego dla polskiej platformy IAI-shop.com. Profil na Facebooku będzie kolejnym interfejsem dostępowym dla naszego sklepu. Aplikacja posiada polską „szatę graficzną” i również jest płatna.


ShopShare to kompletny sklep internetowy, który integruje się z Facebookiem. Aplikacja oferuje wiele funkcji i możliwości płatności. Projekt sklepu można dość łatwo dopasować do naszego corporate identity. Użytkownicy mogą liczyć także na pomoc techniczną.


Aplikacja Ondango wyglądem i działaniem przypomina klasyczny sklep internetowy. Aplikacja oferuje różne sposoby płatności, wiele opcji językowych oraz praktycznych funkcji, a także ma ciekawą opcję automatycznego tworzenia oferty dnia.


Zobacz: Marketing treści - nowy trend w strategii komunikacyjnej firm w internecie

 


F- commerce to nie tylko zalety


Przed wykorzystaniem Facebooka jako dodatkowego kanału sprzedaży warto się dobrze zastanowić. Według badań, większość komentarzy na profilach firmowych ma charakter negatywny. W głównej mierze są to uwagi krytyczne pod adresem firmy.


Profil na Facebooku służy najczęściej do wylewania żali. Szereg takich komentarzy może nam skutecznie nadszarpnąć wizerunek z mozołem budowany na wielu płaszczyznach.


Wykorzystanie F-commerce wiąże się także z koniecznością głębszego poznania filozofii serwisów społecznościowych. To dość specyficzne środowisko. Jeśli nawet skorzystamy z darmowych aplikacji, to musimy pamiętać, że już sama obsługa tego kanału sprzedaży nie jest darmowa.  Ponadto tak naprawdę mamy niewielki wpływ na wygląd, design i funkcjonalność naszego sklepu na Facebooku.


Facebook to ogromny i wciąż niewykorzystany potencjał w zakresie e-commerce. Jeśli chcemy odnieść sukces na tej platformie, to musimy klientom zaproponować atrakcyjną ofertę oraz wykazać się dużym zaangażowaniem w zakresie promocji naszych produktów.


Użytkownicy Facebooka chcą być traktowani przez firmy wyjątkowo. Oczekują nie tylko konkretnej wiedzy na temat oferowanych towarów lub usług, ale także specjalnych rabatów i promocji. Warto im to zapewnić.


Zobacz:
Kiedy jest konieczne i jak powinno przebiegać badanie sprawozdania finansowego

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA