REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

F - commerce - czyli zarabianie na Facebooku

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie Facebook ma ponad miliard użytkowników na całym świecie (w Polsce ponad 10 milionów). Trudno się dziwić firmom, że chcą ten potencjał wykorzystać bezpośrednio do zwiększenia swoich dochodów. W początkowej fazie działania Facebooka, eksperci zgodnym chórem twierdzili, że portal Zuckerberga to nie jest optymalne miejsce do działań e-commerce. Obecnie już nie są tak kategoryczni w swoich sądach. Zarabianie przy pomocy serwisów społecznościowych jest możliwe. Wiele firm skutecznie wykorzystuje Facebooka jako dodatkowy kanał sprzedaży. Jednakże trzeba to robić z głową. Facebook w tym względzie daje firmom duże możliwości.

F-commerce - co to jest?


F-commerce to bezpośrednie wykorzystanie potencjału serwisu społecznościowego, jakim jest Facebook, do zwiększenia swoich zysków. Mówiąc wprost, F-commerce to użycie Facebooka, jako dodatkowego kanału sprzedaży swoich produktów i usług. Sprzedaż przy pomocy Facebooka jest możliwa na kilka sposobów.

REKLAMA

REKLAMA


Po pierwsze, Facebook daje firmom techniczne możliwości prowadzenia sprzedaży bezpośredniej na swoim profilu. Możliwe jest także bezpośrednie zintegrowanie sklepu internetowego z firmowym profilem na Facebooku. Ponadto firmy mogą użyć Facebooka do prezentacji swoich produktów i usług.

 
F- commerce - czy to działa?

Do niedawna wszyscy eksperci podkreślali, że Facebook to platforma bardziej towarzyska niż komercyjna. Zgodnie twierdzono, że portal Zuckerberga to nie jest dobre miejsce do bezpośredniej sprzedaży swoich produktów. Jeśli już polecano firmom Facebooka, jako dodatkowy kanał sprzedaży, to tylko tym, które są bezpośrednio związane z show-biznesem.


Jednak z biegiem czasu, coraz więcej firm zaczęło z sukcesem wykorzystywać Facebooka w zakresie działań e-commerce (np. producent gier Zynga, którego 40% przychodów pochodzi z Facebooka). Wydaje się, że coraz więcej firm przekonuje się do tego rozwiązania. Można także powiedzieć, że sprzedaż na Facebooku jest w większej mierze akceptowana przez użytkowników, niż było to na początku działania tego serwisu. Niewątpliwym atutem F-commerce jest możliwość taniej promocji naszej oferty wśród dużej liczby potencjalnych klientów.

REKLAMA

 
Zobacz: Kredyt na dobry początek biznesu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 


Sprzedaż bezpośrednia na Facebooku - różne warianty


Facebook swoim użytkownikom oferuje specjalne aplikacje ułatwiające założenie własnego sklepu internetowego. Dostępne są zarówno w panelu administratora, jak i na koncie zwykłego użytkownika. Są to gotowe ramy sklepów. Do dyspozycji mamy skromne darmowe aplikacje i nieco większe, dostępne na zasadzie dzierżawy.


Jedynym ograniczeniem takiego rozwiązania jest wygląd sklepu, który zostaje narzucony przez Facebooka. Użytkownicy mają małą możliwość jego modyfikacji. Niestety w chwili obecnej nie ma jeszcze aplikacji dostępnych w języku polskim.


Do dyspozycji firm są różnego rodzaju skrypty. Wybór zależy od naszych potrzeb w zakresie funkcjonowania sklepu na Facebooku. Dla małych sklepów dedykowana jest aplikacja Payvment E-Commerce Store Front. Sklep umożliwia różne formy płatności, wybór waluty, stawki podatkowej i formy wysyłki. Jednak to rozwiązanie dla małych firm, ponieważ brak podkategorii oraz profesjonalnych narzędzi edycyjnych eliminuje zasadność wdrożenia tej aplikacji przez duże sklepy. Ponadto sklep wyglądem wyraźnie przypomina design Facebooka. Dla jednych to może być zaletę, dla innych jednak niewątpliwą wadą.


Kolejny ze skryptów to popularna polska aplikacja FBShop wykorzystywana przez wiele sklepów. Wersja z ograniczeniami jest dostępna dla użytkowników indywidualnych, zaś pełna wersja na zasadzie dzierżawy. To jednak także aplikacja dla amatorów lub z przeznaczeniem do sprzedaży produktów niszowych.


Firmy mają także do dyspozycji wiele aplikacji pozwalających zintegrować nasz własny sklep internetowy z Facebookiem (BeeShopy, Magneto, Shopify). Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z koniecznością ponownego dodawania naszego asortymentu. Warta uwagi jest szczególnie ta pierwsza aplikacja. Obsługuje język polski oraz dobrze integruje bazę produktów ze specjalnie stworzoną stroną sklepu na Facebooku. Minusem natomiast jest to, że jest  płatna.


Innym sposobem sprzedaży na Facebooku jest użycie rozszerzenia zaprojektowanego dla polskiej platformy IAI-shop.com. Profil na Facebooku będzie kolejnym interfejsem dostępowym dla naszego sklepu. Aplikacja posiada polską „szatę graficzną” i również jest płatna.


ShopShare to kompletny sklep internetowy, który integruje się z Facebookiem. Aplikacja oferuje wiele funkcji i możliwości płatności. Projekt sklepu można dość łatwo dopasować do naszego corporate identity. Użytkownicy mogą liczyć także na pomoc techniczną.


Aplikacja Ondango wyglądem i działaniem przypomina klasyczny sklep internetowy. Aplikacja oferuje różne sposoby płatności, wiele opcji językowych oraz praktycznych funkcji, a także ma ciekawą opcję automatycznego tworzenia oferty dnia.


Zobacz: Marketing treści - nowy trend w strategii komunikacyjnej firm w internecie

 


F- commerce to nie tylko zalety


Przed wykorzystaniem Facebooka jako dodatkowego kanału sprzedaży warto się dobrze zastanowić. Według badań, większość komentarzy na profilach firmowych ma charakter negatywny. W głównej mierze są to uwagi krytyczne pod adresem firmy.


Profil na Facebooku służy najczęściej do wylewania żali. Szereg takich komentarzy może nam skutecznie nadszarpnąć wizerunek z mozołem budowany na wielu płaszczyznach.


Wykorzystanie F-commerce wiąże się także z koniecznością głębszego poznania filozofii serwisów społecznościowych. To dość specyficzne środowisko. Jeśli nawet skorzystamy z darmowych aplikacji, to musimy pamiętać, że już sama obsługa tego kanału sprzedaży nie jest darmowa.  Ponadto tak naprawdę mamy niewielki wpływ na wygląd, design i funkcjonalność naszego sklepu na Facebooku.


Facebook to ogromny i wciąż niewykorzystany potencjał w zakresie e-commerce. Jeśli chcemy odnieść sukces na tej platformie, to musimy klientom zaproponować atrakcyjną ofertę oraz wykazać się dużym zaangażowaniem w zakresie promocji naszych produktów.


Użytkownicy Facebooka chcą być traktowani przez firmy wyjątkowo. Oczekują nie tylko konkretnej wiedzy na temat oferowanych towarów lub usług, ale także specjalnych rabatów i promocji. Warto im to zapewnić.


Zobacz:
Kiedy jest konieczne i jak powinno przebiegać badanie sprawozdania finansowego

 

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA