REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

F - commerce - czyli zarabianie na Facebooku

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie Facebook ma ponad miliard użytkowników na całym świecie (w Polsce ponad 10 milionów). Trudno się dziwić firmom, że chcą ten potencjał wykorzystać bezpośrednio do zwiększenia swoich dochodów. W początkowej fazie działania Facebooka, eksperci zgodnym chórem twierdzili, że portal Zuckerberga to nie jest optymalne miejsce do działań e-commerce. Obecnie już nie są tak kategoryczni w swoich sądach. Zarabianie przy pomocy serwisów społecznościowych jest możliwe. Wiele firm skutecznie wykorzystuje Facebooka jako dodatkowy kanał sprzedaży. Jednakże trzeba to robić z głową. Facebook w tym względzie daje firmom duże możliwości.

F-commerce - co to jest?


F-commerce to bezpośrednie wykorzystanie potencjału serwisu społecznościowego, jakim jest Facebook, do zwiększenia swoich zysków. Mówiąc wprost, F-commerce to użycie Facebooka, jako dodatkowego kanału sprzedaży swoich produktów i usług. Sprzedaż przy pomocy Facebooka jest możliwa na kilka sposobów.

REKLAMA


Po pierwsze, Facebook daje firmom techniczne możliwości prowadzenia sprzedaży bezpośredniej na swoim profilu. Możliwe jest także bezpośrednie zintegrowanie sklepu internetowego z firmowym profilem na Facebooku. Ponadto firmy mogą użyć Facebooka do prezentacji swoich produktów i usług.

 
F- commerce - czy to działa?

REKLAMA

Do niedawna wszyscy eksperci podkreślali, że Facebook to platforma bardziej towarzyska niż komercyjna. Zgodnie twierdzono, że portal Zuckerberga to nie jest dobre miejsce do bezpośredniej sprzedaży swoich produktów. Jeśli już polecano firmom Facebooka, jako dodatkowy kanał sprzedaży, to tylko tym, które są bezpośrednio związane z show-biznesem.


Jednak z biegiem czasu, coraz więcej firm zaczęło z sukcesem wykorzystywać Facebooka w zakresie działań e-commerce (np. producent gier Zynga, którego 40% przychodów pochodzi z Facebooka). Wydaje się, że coraz więcej firm przekonuje się do tego rozwiązania. Można także powiedzieć, że sprzedaż na Facebooku jest w większej mierze akceptowana przez użytkowników, niż było to na początku działania tego serwisu. Niewątpliwym atutem F-commerce jest możliwość taniej promocji naszej oferty wśród dużej liczby potencjalnych klientów.

 
Zobacz: Kredyt na dobry początek biznesu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 


Sprzedaż bezpośrednia na Facebooku - różne warianty


Facebook swoim użytkownikom oferuje specjalne aplikacje ułatwiające założenie własnego sklepu internetowego. Dostępne są zarówno w panelu administratora, jak i na koncie zwykłego użytkownika. Są to gotowe ramy sklepów. Do dyspozycji mamy skromne darmowe aplikacje i nieco większe, dostępne na zasadzie dzierżawy.


Jedynym ograniczeniem takiego rozwiązania jest wygląd sklepu, który zostaje narzucony przez Facebooka. Użytkownicy mają małą możliwość jego modyfikacji. Niestety w chwili obecnej nie ma jeszcze aplikacji dostępnych w języku polskim.

REKLAMA


Do dyspozycji firm są różnego rodzaju skrypty. Wybór zależy od naszych potrzeb w zakresie funkcjonowania sklepu na Facebooku. Dla małych sklepów dedykowana jest aplikacja Payvment E-Commerce Store Front. Sklep umożliwia różne formy płatności, wybór waluty, stawki podatkowej i formy wysyłki. Jednak to rozwiązanie dla małych firm, ponieważ brak podkategorii oraz profesjonalnych narzędzi edycyjnych eliminuje zasadność wdrożenia tej aplikacji przez duże sklepy. Ponadto sklep wyglądem wyraźnie przypomina design Facebooka. Dla jednych to może być zaletę, dla innych jednak niewątpliwą wadą.


Kolejny ze skryptów to popularna polska aplikacja FBShop wykorzystywana przez wiele sklepów. Wersja z ograniczeniami jest dostępna dla użytkowników indywidualnych, zaś pełna wersja na zasadzie dzierżawy. To jednak także aplikacja dla amatorów lub z przeznaczeniem do sprzedaży produktów niszowych.


Firmy mają także do dyspozycji wiele aplikacji pozwalających zintegrować nasz własny sklep internetowy z Facebookiem (BeeShopy, Magneto, Shopify). Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z koniecznością ponownego dodawania naszego asortymentu. Warta uwagi jest szczególnie ta pierwsza aplikacja. Obsługuje język polski oraz dobrze integruje bazę produktów ze specjalnie stworzoną stroną sklepu na Facebooku. Minusem natomiast jest to, że jest  płatna.


Innym sposobem sprzedaży na Facebooku jest użycie rozszerzenia zaprojektowanego dla polskiej platformy IAI-shop.com. Profil na Facebooku będzie kolejnym interfejsem dostępowym dla naszego sklepu. Aplikacja posiada polską „szatę graficzną” i również jest płatna.


ShopShare to kompletny sklep internetowy, który integruje się z Facebookiem. Aplikacja oferuje wiele funkcji i możliwości płatności. Projekt sklepu można dość łatwo dopasować do naszego corporate identity. Użytkownicy mogą liczyć także na pomoc techniczną.


Aplikacja Ondango wyglądem i działaniem przypomina klasyczny sklep internetowy. Aplikacja oferuje różne sposoby płatności, wiele opcji językowych oraz praktycznych funkcji, a także ma ciekawą opcję automatycznego tworzenia oferty dnia.


Zobacz: Marketing treści - nowy trend w strategii komunikacyjnej firm w internecie

 


F- commerce to nie tylko zalety


Przed wykorzystaniem Facebooka jako dodatkowego kanału sprzedaży warto się dobrze zastanowić. Według badań, większość komentarzy na profilach firmowych ma charakter negatywny. W głównej mierze są to uwagi krytyczne pod adresem firmy.


Profil na Facebooku służy najczęściej do wylewania żali. Szereg takich komentarzy może nam skutecznie nadszarpnąć wizerunek z mozołem budowany na wielu płaszczyznach.


Wykorzystanie F-commerce wiąże się także z koniecznością głębszego poznania filozofii serwisów społecznościowych. To dość specyficzne środowisko. Jeśli nawet skorzystamy z darmowych aplikacji, to musimy pamiętać, że już sama obsługa tego kanału sprzedaży nie jest darmowa.  Ponadto tak naprawdę mamy niewielki wpływ na wygląd, design i funkcjonalność naszego sklepu na Facebooku.


Facebook to ogromny i wciąż niewykorzystany potencjał w zakresie e-commerce. Jeśli chcemy odnieść sukces na tej platformie, to musimy klientom zaproponować atrakcyjną ofertę oraz wykazać się dużym zaangażowaniem w zakresie promocji naszych produktów.


Użytkownicy Facebooka chcą być traktowani przez firmy wyjątkowo. Oczekują nie tylko konkretnej wiedzy na temat oferowanych towarów lub usług, ale także specjalnych rabatów i promocji. Warto im to zapewnić.


Zobacz:
Kiedy jest konieczne i jak powinno przebiegać badanie sprawozdania finansowego

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    KPO: Od 6 maja 2024 r. można składać wnioski na dotacje dla branży HoReCa - hotelarskiej, gastronomicznej, cateringowej, turystycznej i hotelarskiej

    Nabór wniosków na dotacje dla branży hotelarskiej, gastronomicznej i cateringowej oraz turystycznej i kulturalnej w ramach Krajowego Planu Odbudowy ogłoszono w kwietniu 2024 r. Wnioski będzie można składać od 6 maja 2024 r. do 5 czerwca 2024 r.

    Ile pracuje mikro- i mały przedsiębiorca? 40-60 godzin tygodniowo, bez zwolnień lekarskich i urlopów

    Przeciętny mikroprzedsiębiorca poświęca dużo więcej czasu na pracę niż przeciętny pracownik etatowy. Wielu przedsiębiorców nie korzysta ze zwolnień lekarskich i nie było na żadnym urlopie. Chociaż mikroprzedsiębiorcy zwykle zarabiają na poziomie średniej krajowej albo trochę więcej, to są zdecydowanie bardziej oszczędni niż większość Polaków.

    Duży wzrost cyberataków na świecie!

    Aż 28 proc. O tyle procent wzrosła liczba ataków cyberprzestępców. Hakerzy stawiają także na naukę i badania oraz sektor administracyjno-wojskowy. W Europie liczba ataków ransomware wzrosła o 64 proc. Jest się czego obawiać. 

    Nie zrobisz zakupów w swoim ulubionym sklepie osiedlowym, bo powrót VAT na żywność doprowadzi go do bankructwa

    Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo podatek wezmą na siebie. Korzystna dla klientów zapowiedź może okazać się zabójcza dla i tak słabnących i znikających z rynku małych sklepów.

    REKLAMA

    Windykacja należności krok po kroku

    Windykacja należności krok po kroku czyli jak odzyskać swoje pieniądze? Pierwszym krokiem jest windykacja przedsądowa. Co zrobić, aby windykacja była skuteczna już na tym etapie?

    Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę

    Praca tymczasowa to nie tylko opcja dla studentów – najwięcej pracowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-44 lata. Pracownicy tymczasowi przy wyborze oferty pracy najczęściej zwracają uwagę na wysokość wynagrodzenia, lokalizację miejsca pracy oraz szansę na stałe zatrudnienie, a także szybkość procesu rekrutacji.

    Uwaga! Zbyt częste zmienianie hasła ułatwia cyberataki

    Czy trzeba zmieniać hasło co miesiąc? Okazuje się, że zbyt częsta zmiana hasła ułatwia cyberataki. Wskazania do zmiany hasła przez pracowników po czasie od 30 do 90 dni powinny się zmienić. Kiedy zmiana hasła jest konieczna?

    Cyfrowa współpraca księgowych i przedsiębiorców

    Postęp w zakresie rozwiązań technologicznych oraz innowacje w sposobie komunikacji pomiędzy urzędami i podmiotami zmieniają sposób prowadzenia przedsiębiorstw - w szczególności małych i mikrofirm. Równocześnie szybka adopcja rozwiązań technologicznych sprawia, że cyfryzacja sektora publicznego - także na linii obywatel - urząd w kontekście przykładowo cyfrowych rozliczeń podatkowych – nabiera rozpędu i będzie coraz intensywniej dotykać również inne powiązane z nią sektory i branże. 

    REKLAMA

    Jak hakerzy wyciągają nasze dane? Uważaj na aktualizacje!

    Hakerzy nie próżnują i wciąż szukają nowych sposobów na wyciągnięcie danych. Wykorzystują pliki wirtualnego dysku twardego (VHD) do dostarczania wirusa - trojana zdalnego dostępu (RAT) Remcos. W Polsce szczególnie groźne są fałszywe aktualizacje. 

    Firmy przemysłowe stawiają na AI

    Większość firm (83 proc.) z sektora przemysłowego planuje zainwestować w sztuczną inteligencję w 2024 r. Tak wynika z najnowszego raportu "State of Smart Manufacturing". 

    REKLAMA