REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

F - commerce - czyli zarabianie na Facebooku

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie Facebook ma ponad miliard użytkowników na całym świecie (w Polsce ponad 10 milionów). Trudno się dziwić firmom, że chcą ten potencjał wykorzystać bezpośrednio do zwiększenia swoich dochodów. W początkowej fazie działania Facebooka, eksperci zgodnym chórem twierdzili, że portal Zuckerberga to nie jest optymalne miejsce do działań e-commerce. Obecnie już nie są tak kategoryczni w swoich sądach. Zarabianie przy pomocy serwisów społecznościowych jest możliwe. Wiele firm skutecznie wykorzystuje Facebooka jako dodatkowy kanał sprzedaży. Jednakże trzeba to robić z głową. Facebook w tym względzie daje firmom duże możliwości.

F-commerce - co to jest?


F-commerce to bezpośrednie wykorzystanie potencjału serwisu społecznościowego, jakim jest Facebook, do zwiększenia swoich zysków. Mówiąc wprost, F-commerce to użycie Facebooka, jako dodatkowego kanału sprzedaży swoich produktów i usług. Sprzedaż przy pomocy Facebooka jest możliwa na kilka sposobów.

REKLAMA

REKLAMA


Po pierwsze, Facebook daje firmom techniczne możliwości prowadzenia sprzedaży bezpośredniej na swoim profilu. Możliwe jest także bezpośrednie zintegrowanie sklepu internetowego z firmowym profilem na Facebooku. Ponadto firmy mogą użyć Facebooka do prezentacji swoich produktów i usług.

 
F- commerce - czy to działa?

Do niedawna wszyscy eksperci podkreślali, że Facebook to platforma bardziej towarzyska niż komercyjna. Zgodnie twierdzono, że portal Zuckerberga to nie jest dobre miejsce do bezpośredniej sprzedaży swoich produktów. Jeśli już polecano firmom Facebooka, jako dodatkowy kanał sprzedaży, to tylko tym, które są bezpośrednio związane z show-biznesem.


Jednak z biegiem czasu, coraz więcej firm zaczęło z sukcesem wykorzystywać Facebooka w zakresie działań e-commerce (np. producent gier Zynga, którego 40% przychodów pochodzi z Facebooka). Wydaje się, że coraz więcej firm przekonuje się do tego rozwiązania. Można także powiedzieć, że sprzedaż na Facebooku jest w większej mierze akceptowana przez użytkowników, niż było to na początku działania tego serwisu. Niewątpliwym atutem F-commerce jest możliwość taniej promocji naszej oferty wśród dużej liczby potencjalnych klientów.

REKLAMA

 
Zobacz: Kredyt na dobry początek biznesu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 


Sprzedaż bezpośrednia na Facebooku - różne warianty


Facebook swoim użytkownikom oferuje specjalne aplikacje ułatwiające założenie własnego sklepu internetowego. Dostępne są zarówno w panelu administratora, jak i na koncie zwykłego użytkownika. Są to gotowe ramy sklepów. Do dyspozycji mamy skromne darmowe aplikacje i nieco większe, dostępne na zasadzie dzierżawy.


Jedynym ograniczeniem takiego rozwiązania jest wygląd sklepu, który zostaje narzucony przez Facebooka. Użytkownicy mają małą możliwość jego modyfikacji. Niestety w chwili obecnej nie ma jeszcze aplikacji dostępnych w języku polskim.


Do dyspozycji firm są różnego rodzaju skrypty. Wybór zależy od naszych potrzeb w zakresie funkcjonowania sklepu na Facebooku. Dla małych sklepów dedykowana jest aplikacja Payvment E-Commerce Store Front. Sklep umożliwia różne formy płatności, wybór waluty, stawki podatkowej i formy wysyłki. Jednak to rozwiązanie dla małych firm, ponieważ brak podkategorii oraz profesjonalnych narzędzi edycyjnych eliminuje zasadność wdrożenia tej aplikacji przez duże sklepy. Ponadto sklep wyglądem wyraźnie przypomina design Facebooka. Dla jednych to może być zaletę, dla innych jednak niewątpliwą wadą.


Kolejny ze skryptów to popularna polska aplikacja FBShop wykorzystywana przez wiele sklepów. Wersja z ograniczeniami jest dostępna dla użytkowników indywidualnych, zaś pełna wersja na zasadzie dzierżawy. To jednak także aplikacja dla amatorów lub z przeznaczeniem do sprzedaży produktów niszowych.


Firmy mają także do dyspozycji wiele aplikacji pozwalających zintegrować nasz własny sklep internetowy z Facebookiem (BeeShopy, Magneto, Shopify). Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z koniecznością ponownego dodawania naszego asortymentu. Warta uwagi jest szczególnie ta pierwsza aplikacja. Obsługuje język polski oraz dobrze integruje bazę produktów ze specjalnie stworzoną stroną sklepu na Facebooku. Minusem natomiast jest to, że jest  płatna.


Innym sposobem sprzedaży na Facebooku jest użycie rozszerzenia zaprojektowanego dla polskiej platformy IAI-shop.com. Profil na Facebooku będzie kolejnym interfejsem dostępowym dla naszego sklepu. Aplikacja posiada polską „szatę graficzną” i również jest płatna.


ShopShare to kompletny sklep internetowy, który integruje się z Facebookiem. Aplikacja oferuje wiele funkcji i możliwości płatności. Projekt sklepu można dość łatwo dopasować do naszego corporate identity. Użytkownicy mogą liczyć także na pomoc techniczną.


Aplikacja Ondango wyglądem i działaniem przypomina klasyczny sklep internetowy. Aplikacja oferuje różne sposoby płatności, wiele opcji językowych oraz praktycznych funkcji, a także ma ciekawą opcję automatycznego tworzenia oferty dnia.


Zobacz: Marketing treści - nowy trend w strategii komunikacyjnej firm w internecie

 


F- commerce to nie tylko zalety


Przed wykorzystaniem Facebooka jako dodatkowego kanału sprzedaży warto się dobrze zastanowić. Według badań, większość komentarzy na profilach firmowych ma charakter negatywny. W głównej mierze są to uwagi krytyczne pod adresem firmy.


Profil na Facebooku służy najczęściej do wylewania żali. Szereg takich komentarzy może nam skutecznie nadszarpnąć wizerunek z mozołem budowany na wielu płaszczyznach.


Wykorzystanie F-commerce wiąże się także z koniecznością głębszego poznania filozofii serwisów społecznościowych. To dość specyficzne środowisko. Jeśli nawet skorzystamy z darmowych aplikacji, to musimy pamiętać, że już sama obsługa tego kanału sprzedaży nie jest darmowa.  Ponadto tak naprawdę mamy niewielki wpływ na wygląd, design i funkcjonalność naszego sklepu na Facebooku.


Facebook to ogromny i wciąż niewykorzystany potencjał w zakresie e-commerce. Jeśli chcemy odnieść sukces na tej platformie, to musimy klientom zaproponować atrakcyjną ofertę oraz wykazać się dużym zaangażowaniem w zakresie promocji naszych produktów.


Użytkownicy Facebooka chcą być traktowani przez firmy wyjątkowo. Oczekują nie tylko konkretnej wiedzy na temat oferowanych towarów lub usług, ale także specjalnych rabatów i promocji. Warto im to zapewnić.


Zobacz:
Kiedy jest konieczne i jak powinno przebiegać badanie sprawozdania finansowego

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA