REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sport wpływa na skuteczność w biznesie?

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Niezdrowa rywalizacja, brak samokontroli, słaba wola, to tylko niektóre z barier na biznesowym torze przeszkód. Jak wygrać ten wyścig? Ucz się postawy od sportowców. Czy sport może wpływać na skuteczność w biznesie?

Współczesny biznes za sprawą rosnącej konkurencyjności stał się dla przedsiębiorców prawdziwą walką o przetrwanie. Dlatego coraz częściej żeby wygrać, biznesmeni kształtują w sobie charakter wojownika. Ciągłe wyzwania, ryzyko, współzawodnictwo to w świecie biznesu chleb powszedni. Jak radzić sobie w takich warunkach? Otóż odpowiedź jest prosta: ćwiczyć!

REKLAMA

 
Skuteczność przede wszystkim


Na biznesowym polu bitwy przyda się przede wszystkim mocny charakter. Jeśli prześledzimy życiorysy znanych miliarderów i ludzi sukcesu, to zauważymy, że łączą ich pewne cechy. Przede wszystkim wytrwałość i upór. Doskonałym przykładem jest Tomasz Edison, który podejmował aż 1600 prób znalezienia odpowiedniego materiału na żarnik do swojej żarówki. Udało mu się, ponieważ kierował się maksymą: „Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą drogą do sukcesu jest zawsze próbowanie po prostu jeden, następny raz”. Umiejętność szybkiego powstania po porażce i wyciąganie wniosków z popełnionych błędów są cechami każdego dobrego biznesmena. Samodyscyplina i silna wola to kolejne przymioty podnoszące skuteczność. Poza tym wielcy kochali to co robili, dlatego nie tracili entuzjazmu i dążyli do celu. Sam Walton, multimilioner, założyciel Wal-Martu, leżąc w szpitalu śmiertelnie chory na raka, nieustannie zapraszał swoich współpracowników, by móc porozmawiać z nimi o pracy.


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Przyjrzyjmy się także wielkim sportowcom osiągającym spektakularne sukcesy. Jakie cechy ich wyróżniają? Wszyscy wskazują na ich ogromną determinację i samodyscyplinę. Droga do osiągnięcia sukcesu w sporcie jest długa i dlatego wymaga koncentracji na celu. Poza tym liczne treningi i próby powodują, że sportowcy nabywają umiejętności radzenia sobie ze zwątpieniem i porażkami. Zatem siła zwycięzcy wypływa nie tylko z jego ciała, ale przede wszystkim z umysłu.

 
Biznes w trampkach


Psychologowie zaobserwowali analogię pomiędzy umysłem sportowca a umysłem biznesmena. Okazuje się, że łączy ich silna potrzeba wygrywania. Zarówno sportowcy jak i biznesmeni stawiają na doskonalenie własnych umiejętności, co stanowi drogę do osiągnięcia celów. W walce o podium w sporcie i biznesie ogromną rolę odgrywa determinacja, siła charakteru i wola walki. Mark Cuban, znany miliarder za najważniejszy składnik sukcesu uznał właśnie wysiłek i pot. Jak widać liczy się nie tylko cel, ale sama droga do jego osiągnięcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 
Rywalizuj zdrowo


Rywalizacja to nieodzowny element sportu i biznesu. Na obydwu płaszczyznach zasady są podobne. Tak w sporcie, jak i w biznesie należy grać fair play. Poza uczciwością liczy się solidność i wola walki. Warto również dążyć do sytuacji win-win, wtedy rywalizacja staje się przyjemnością i daje satysfakcję. Sport uczy przemyślanej, a zarazem dynamicznej reakcji, co przekłada się na umiejętność zachowania się podczas kryzysowych sytuacji w biznesie. Zawsze podejmując wyzwanie oczekujesz wygranej, jednak trenerzy podkreślają, że to przegrana jest najważniejszą lekcją. Porażka pokazuje jakie aspekty naszego charakteru należy jeszcze doskonalić.

 
Zobacz: Weź paragon - kontrole przedsiębiorców

 


Żelazne zasady

REKLAMA


Patrząc na postawy dawnych wojowników czy rycerzy, można dostrzec, że wyróżniały ich takie cechy jak honor, odwaga, męstwo, lojalność i uczciwość. Ćwiczenia fizyczne i dyscyplina kształtowały ich charakter. Okazuje się, że współcześnie te przymioty wchodzą w skład etyki biznesu i stają się mocno pożądane w kontaktach zawodowych. - Jeżeli nauczymy się w sporcie, a potem w biznesie oczekiwać nieoczekiwanego na naszej drodze rozwoju, wygrywać bez pychy, przegrywać bez urazy, a z niemożliwego uczynić możliwe, na pewno odniesiemy sukces. Ludzie, którzy poważnie myślą o wkroczeniu do świata biznesu, powinni uprawiać sport, który nauczy ich jak postępować i z jakich korzystać narzędzi w przyszłym życiu przedsiębiorcy - radzi Paweł Zaremba, Mistrz Świata w sztukach walki i właściciel Akademii Sportu i Biznesu.

 
A zatem, jeśli chcesz osiągać sukcesy zawodowe, chcesz stać się skutecznym przedsiębiorcą, zacznij uprawiać sport. Nacisk na kształtowanie charakteru pod tym kątem jest szczególnie widoczny w sztukach walki. Walki wschodu to sposób na poznanie samego siebie, jak również innych osób, zdrowa ocena sytuacji, lekcja pokory, praca nad własnymi zachowaniami. Takie umiejętności przekładają się na twoją skuteczność w biznesie.

 
Zobacz: Ostatni nabór wniosków o dotacje na e-biznes

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Harmonique PR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA