REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowanie lojalności konsumenckiej - wierność się opłaca

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Klaudia Dzwonek
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Koszty, jakie musi ponieść firma, żeby pozyskać nowych klientów są wyższe od tych, które generowane są przez działania prowadzone w celu zatrzymania obecnych. Jak należy poprowadzić działania w firmie by zbudować lojalność konsumencką? Jakie korzyści z tych działań będzie miał sam konsument?

Pozyskanie nowego klienta


Na koszty pozyskania nowego klienta składają się między innymi: reklama, marketing bezpośredni, prowizje dla sprzedawców oraz czas, który mógłby być spożytkowany na inne działania. Firma Bain&Company podaje, że pozyskanie nowego klienta jest 6x droższe od utrzymania już istniejącego. Dlatego też priorytetem dla przedsiębiorców stało się zbudowanie lojalności wśród swoich odbiorców. Najpopularniejsze działania mające na celu zbliżenie konsumenta do marki to programy lojalnościowe, działania promocyjne kierowane do obecnych klientów oraz działania wizerunkowe firmy.

REKLAMA


Siła promocji


Cena to wciąż główny czynnik w procesie decyzyjnym. Specjaliści od marketingu zauważają że Polscy klienci są nastawieni na niską cenę i konkretne, mierzalne, materialne korzyści. Wyniki badania firmy Euro RSCG potwierdzają, że wciąż największy wpływ na decyzje zakupowe w zakresie produktów FMCG mają promocje cenowe. To one przekonują do zakupu aż 64 proc. klientów. Niższa cena zachęci nie tylko stałego bywalca sklepu, ale również przyciągnie nowych nabywców. Jest wiele form zwrócenia uwagi klienta na produkt m.in. promocje, gratisy, bony, rabaty, wyprzedaże i wszelkiego rodzaju akcje konsumenckie. Polski konsument wręcz wymaga od firmy tego typu praktyk, a sam w dobie kryzysu wybiera najlepszą dla siebie ofertę. Wyzwaniem zatem jest nie sama obecność promocji, ale znalezienie odpowiedniej jej formy.


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

 
Dbałość o wizerunek


Firma przygotowana do tworzenia własnej kultury, nastawiona na otwarty dialog z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym, zyskuje w oczach klientów. Działania Public Relations mają za zadanie wytworzyć trwałą więź z klientem i podtrzymać pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Specjaliści zaznaczają, że skuteczność działań Public Relations zapewnia wdrożenie strategii na wszystkich poziomach funkcjonowania firmy. Pozytywny wizerunek zarówno zewnętrzny jak i wewnętrzny staje się decydujący w budowaniu zaufania i lojalności klienta. Zwłaszcza teraz w czasach rosnącej konkurencji, gdy klient chce być dostatecznie doceniony i poinformowany o działaniach firmy.


Lojalnością się wygrywa


Kluczem do sukcesu firmy nie jest duża ilość klientów, ani nawet duża sprzedaż, wygrywają Ci którzy mają wiernych klientów. Lojalność stała się kapitałem pożądanym przez przedsiębiorców, ponieważ tylko ona generuje wpływy w firmie i zapewnia odpowiedni do oczekiwań poziom zakupu. Jednak badania pokazują, że ciężko jest mówić o lojalności w jej czystej postaci. Klienci są wierni, ale tylko wtedy, kiedy wiedzą, że im się to opłaca albo w sposób materialny, namacalny, albo na poziomie emocjonalnym. Korzyść jest większa niż potencjalna strata wynikająca z tego, że jednak gdzieś może nam być lepiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Zobacz: Marketingowy potencjał Facebooka

REKLAMA


Do budowania lojalności służą najczęściej programy lojalnościowe, które dają klientowi określoną nagrodę za zakup produktów czy usług danej firmy. Jednak prawdziwa więź powstanie wtedy, gdy obydwie strony osiągają swoje cele i zaspokajają potrzeby. Częstym błędem twórców programów lojalnościowych jest wartość nagrody przeznaczonej dla klienta, która nie jest proporcjonalna do średniej wartości produktów czy usług kupowanych przez niego. Trudno nazwać korzyścią dla klienta wielomiesięczne zbieranie punktów, za które otrzymuje później produkt wart 40-50 zł. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR Ecco Network Polacy chętniej angażowaliby się w tego rodzaju programy, gdyby mieli możliwość wymiany zebranych punktów na pieniądze (21 proc. ankietowanych). Dlatego też powstają programy oferujące zwrot części gotówki za zakupy u partnerów handlowych. Przykładem jest program Zwrot Pieniędzy, który jako nowość na polskim rynku, chce stworzyć prężną grupę zakupową, dając szansę uczestnictwa również małym i średnim przedsiębiorstwom.


Konsument jest bombardowany informacjami, a co za tym idzie coraz szybciej czuje się tym zmęczony. Dlatego szuka takich marek, które pozwolą mu dokonać wyboru w szybki, automatyczny i bezrefleksyjny sposób. Nie wystarczy zadbać o promocję i wizerunek, gdy  to lojalny klient buduje wielkość firmy.

 
Zobacz: Skuteczne wyszukiwanie w Internecie - myśl tak jak Google

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Harmonique PR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA