W wielu firmach, ale również w domach, przedsiębiorcy borykają się z obowiązkami dotyczącymi składowania elektrośmieci lub utylizacji przestarzałych komputerów, monitorów, skanerów. W praktyce sprzęt, który wychodzi z użycia nie trudno zauważyć na śmietniku, a warto pamiętać, że jego wyrzucanie narusza przepisy.
Nikogo nie zaskoczyło oficjalne potwierdzenie pomocy finansowej dla Irlandii, w postaci pożyczki o łącznej wartości 85 mld EUR. Tak naprawdę mowa jest o 67,5 mld EUR, z czego Unia wyłoży 45 mld EUR. Część pieniędzy będzie pochodzić z Europejskiego Finansowego Funduszu Stabilizacyjnego oraz brytyjskich, szwedzkich i duńskich kredytów. O resztę – 17,5 mld EUR – muszą zadbać sami Irlandczycy.
Rozwój technologiczny jest nieunikniony i ma wpływ niemal na wszystko co nas otacza. Miniaturyzacja, mobilność i szybkość wkracza dziś również w świat bankowości oferując nam na monitorze komputera, wszystko to, co w tradycyjnym banku. Wszystko wydaje się proste, intuicyjne i w miarę zrozumiałe. Ale co z pieniędzmi? Poprzez Internet można dosłownie wszystko, zapłacić, przelać pieniądze, wziąć kredyt, ale w jaki sposób te pieniądze wypłacić lub wpłacić?
Głównym czynnikiem, który ma wpływ na rozwój nowego bądź już obecnego na rynku banku, jest odpowiedź na pytanie, jaką formę bankowości przyjąć. Czy wchodząc na rynek, nowy bank powinien funkcjonować wyłącznie w Internecie, czy może prowadzić równocześnie działalność stacjonarnych oddziałów? Wybór formy funkcjonowania jest kwestią strategii i planów danego banku. Problem ten tyczy się nie tylko banków nowych, wchodzących na rynek, ale i takich, które zamierzają rozszerzyć pole swojej działalności.
W każdej dziedzinie naszego codziennego życia, na przełomie kilku lat, nastąpiła wielka przemiana. Kiedyś żeby złożyć wniosek o kredyt, wypłacić pieniądze lub dokonać przelewu, musieliśmy spędzić kilka godzin w banku, dziś potrzebny jest do tego komputer i dosłownie kilka chwil. Ale to nie wszystko. Na przełomie kilku lat zakres usług dostępnych przez Internet znacząco się rozszerzył. Pojawiły się możliwości przeprowadzania coraz to bardziej skomplikowanych operacji, które przypisane były wcześniej tylko tradycyjnym placówkom. Czy banki elektroniczne zajmują się tylko pieniędzmi?
Technologia nieubłaganie prze do przodu, czy tego chcemy czy nie. Niemal każda z dziedzin życia została dość istotnie zmieniona na przestrzeni lat. Niezwykły postęp widać głównie w świecie ogólnie pojętej elektroniki. Telefonia komórkowa, internet i telewizja ciągle się rozwijają i rozszerzają na inne szczeble przemysłu. Jedną z takich dziedzin jest bez wątpienia bankowość. Kiedyś, żeby załatwić coś w banku, trzeba było udać się osobiście do placówki, rezerwując sobie wcześniej kilka godzin na stanie w kolejce, obsługę i formalności. Dziś nie jest żadną nowością zawarcie kredytu nie wychodząc z domu. W jaki sposób? I tutaj otworem stoi świat bankowości elektronicznej. Przyjrzyjmy się bliżej bankowości internetowej, zaczynając od genezy powstania.
Często można się spotkać z opinią, iż osoby prowadzące własną działalność gospodarczą mają znacznie łatwiejsze życie niż zwykli pracownicy etatowi. Powodów tego przekonania jest wiele np. brak osoby pełniącej nadzór nad nami, stosunkowo elastyczne godziny pracy, czy znacznie większe zarobki z racji bycia szefem. Jednak , dla tych, którzy prowadzą własną firmę, bądź mieli okazję tego doświadczyć rzeczywistość niejednokrotnie bywa całkowicie odmienna, a powyższe hasła stają się jedynie zwykłymi mitami.