UOKiK skontrolował gry na komórki
REKLAMA
REKLAMA
Wśród najczęstszych niezgodnych z prawem praktyk stosowanych przez operatorów należy, nieujawnienie informacji o zasięgu internetu bezprzewodowego czy zmianach cennika lub regulaminu umowy. Operatorzy równie często dopuszczają się nakładania kar za przedwczesne wypowiadanie umowy lub naliczanie odsetki za rachunki, które nie zostały dostarczone do abonenta. Aktualnie sprawdzane są również reklamy i materiały promocyjne jakie operator często wysyła swoim klientom. Istnieje podejrzenie, że ich treść nie jest zgodna z prawdą.
REKLAMA
Przedsiębiorcy naruszają także prawo prowadząc niezgodne z przepisami loterie,gry SMS, a także sprzedając tapety, dzwonki i gry przeznaczone do wykorzystania w telefonach komórkowych. Coraz większa liczba klientów składa skargi do Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji. Ten jednak może rozpatrywać tylko te sprawy, które naruszają zbiorowy interes konsumentów, nie zaś indywidualnych podmiotów.
Polecamy: Naruszanie zbiorowych interesów konsumentów
REKLAMA
W bieżącym roku urząd skontrolował dziewiętnaście stron internetowych zajmujących się sprzedażą tapet, dzwonków i gier na telefon komórkowy. Następnie wszczął postępowania przeciwko sześciu przedsiębiorcom, którzy dopuścili się nieuczciwych praktyk podczas sprzedaży swoich produktów. UOKiK miał również zastrzeżenia co do czterech polskich największych operatorów.
Dotyczyły one głównie proponowanych ofert, treści umów, zasad reklamowanych promocji.
Okazuje się jednak, że wachlarz nieuczciwych praktyk stosowanych w odniesieniu do właścicieli telefonów komórkowych jest znacznie szerszy. Pojawiają się takie problemy jak brak zasięgu Internatu bezprzewodowego, czy niedostarczanie rachunków na czas a tym samym bezpodstawne naliczanie odsetek.
Źródło: UOKiK/opracowała Anna Kurek
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.