Werbalizacja naszych potrzeb to podstawa naszych kontaktów z otoczeniem. Dzięki rozmowie przekazujemy emocje, wrażenia, potrzeby, oddajemy uczucia, ostrzegamy się wzajemnie przed niebezpieczeństwem, zachęcamy do zrobienia czegoś… W ten sposób powstaje społeczność, sieć kontaktów. Dlatego na gruncie biznesowym rozmowy handlowe, a szczególnie rozmowy przez telefon stanowią fundament każdej firmy.
W przypadku usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych świadczonych dla podatników, gdy ich miejscem będzie terytorium innego państwa UE, polski operator może nie być zwolniony z obowiązku wystawienia faktury z dopiskiem odwrotne obciążenie. Konieczne będzie zatem śledzenie statusu odbiorcy, co w przypadku usług, świadczonych np. w pociągach będzie bardzo trudne, a wręcz niemożliwe - uważa Konfederacja Lewiatan.
Zmian wartości przedsiębiorstw polskich w ciągu ostatniego roku wzrosła o około 17,3%. Wyższą dynamikę na rynku papierów wartościowych wykazują firmy z grupy WIG ( krajowe, międzynarodowe, oparte o finansowanie akcyjne). Obroty tych firm szacuje się na 693,2 mln zł (355 firm) w ciągu dnia. Firmy z grupy WIG20 (20 najmocniejszych firm notowanych na giełdzie) w ciągu roku uzyskały 5,17% wzrostu wartości. Obroty dzienne szacuje się na 552,7 mln zł.
Od 1 maja obowiązują nowe, kompleksowe regulacje dotyczące pobytu cudzoziemców w Polsce. Nowa ustawa o cudzoziemcach upraszcza dotychczasowe przepisy, szczególnie z myślą o cudzoziemcach przebywających już w Polsce, którzy nie naruszają prawa polskiego, nie stanowią zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa i porządku publicznego, a ich pobyt nie wiąże się z obciążeniami dla systemu pomocy społecznej.
Komunikacja obejmuje szeroki wachlarz czynności związanych z prowadzeniem biznesu, zaczynając od kontaktów bezpośrednich, poznawania kontrahentów, po prowadzone negocjacje, marketing. Kluczem do dobrej komunikacji jest umiejętność słuchania i zadawania pytań co pozwala na poprawną interpretację przekazywanych informacji. Wszyscy uczestnicy systemu komunikacyjnego mają przydzielone zadania i obowiązki, które wykonują w celu osiągnięcia określonych celów. Nie bez znaczenia są również wykorzystywane narzędzia, technologie i rozwiązania wspierające ten proces. Jak je w pełni wykorzystać?
Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, iż odpowiedź na postawione w tytule pytanie jest nader oczywista. Często jednak dochodzi do sytuacji, w których wykonawcy chcący ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego, mają w tej materii liczne wątpliwości. Jest to szczególnie widoczne, gdy dany wykonawca chciałby wziąć udział w jednym postępowaniu, lecz składając jedną ofertę jako uczestnik jednego konsorcjum oraz drugą ofertę w ramach drugiego konsorcjum. Czy taka sytuacja jest prawnie dopuszczalna ?