REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komunikacyjne ubezpieczenie OC – kogo i przed czym chroni?

Federacja Konsumentów
Federacja Konsumentów
OC, ubezpieczenie komunikacyjne
OC, ubezpieczenie komunikacyjne

REKLAMA

REKLAMA

Kogo i przed czym chroni ubezpieczenie OC? Każdy posiadacz pojazdu musi mieć ważną umowę ubezpieczenia komunikacyjnego OC. Odkładanie decyzji o zawarciu umowy przy jednoczesnym korzystaniu z pojazdu jest niedopuszczalne.

Ubezpieczenie OC kierowcy

Posiadanie polisy uchroni nas przed roszczeniami odszkodowawczym ze strony poszkodowanych w sytuacji, gdy to my jesteśmy sprawcą kolizji lub wypadku. Za poszkodowanych w razie wypadku uznane zostaną nie tylko osoby podróżujące w pojeździe poszkodowanego, ale również ewentualnie zranieni piesi, a także właściciel uszkodzonego przez nasz pojazd ogrodzenia itd. Za poszkodowanych uznaje się również osoby, które doznają szkody na skutek zdarzenia podczas podróżowania w pojeździe sprawcy.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym forum!

Z naszej polisy OC osobie lub osobom poszkodowanym zostanie wypłacone odszkodowanie za szkodę w mieniu, odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu. Z tej polisy zostaną pokryte koszty leczenia, wypłacona w razie konieczności renta, a także zadośćuczynienie za utratę osoby najbliżej.

Polisa OC może uprawniać do uzyskania odszkodowania również przez osoby podróżujące wraz ze sprawcą, jeżeli na skutek wypadku zostaną ranne.

Cenowa mapa Polski ubezpieczeń OC

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku braku polisy OC obowiązek pokrycia tych wszystkich kosztów będzie spoczywał na sprawcy, a często są to kwoty sięgające setek tysięcy złotych.

Jak dokonać zgłoszenia do ubezpieczeń?

Podróżując samochodem, należy zawsze pamiętać o zapięciu pasów bezpieczeństwa, dotyczy to również pasażerów, bowiem z jednej strony to nasze bezpieczeństwo, z drugiej zaś gwarancja, że należne nam odszkodowanie nie zostanie zmniejszone z powodu tzw. przyczynienia się do zakresu doznanych obrażeń. Zakład ubezpieczeń w każdej sprawie bada, czy niezapięcie pasów miało wpływ na rozmiar obrażeń. Brak pasów z reguły skutkuje obniżeniem należnego nam odszkodowania – często nawet o 50- 80 procent.

Korygowanie dokumentów przez płatnika w związku z reklamacjami ubezpieczonych

Źródło: Federacja Konsumentów

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

REKLAMA

Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

REKLAMA

Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

REKLAMA