REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

Redakcja serwisu Biznes
Jak prowadzić własną kwiaciarnię?
Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

REKLAMA

REKLAMA

Własny biznes zawsze stanowi poważne wyzwanie, niezależnie od charakteru działalności. Kwiaciarnia to dobry pomysł na własną firmę, jeżeli odpowiednio przygotujemy się do jej założenia, a przede wszystkim wybierzemy strategiczną lokalizację. Jak właściwie podjąć się prowadzenia własnej kwiaciarni?

Branża florystyczna to w głównej mierze domena kobiet, jednak założenia kwiaciarni może podjąć się każdy. Pewne jest, że zapotrzebowanie na kwiaty nie powinno przeminąć, więc najważniejszą kwestią będzie znalezienie odpowiedniego lokalu i zainteresowanie nim klientów.

REKLAMA

Jak wybrać lokal?

REKLAMA

Wybierając lokal musimy przede wszystkim oszacować koszty. Najlepszym rozwiązaniem będzie mniejszej wielkości lokal rzędu 20-40 m2. Taka powierzchnia powinna być wystarczająca, a z pewnością pozwoli na zmniejszenie miesięcznych kosztów stałych. W zależności od posiadanego kapitału, lokal możemy kupić bądź wynająć. W przypadku kwiaciarni korzystniejszy będzie wynajem, ponieważ zakup to obciążenie finansowe nawet do 400 tys. zł, w zależności od wielkości powierzchni oraz lokalizacji. W przypadku najmu powstaną koszty stałe w wysokości od 2 500 zł do około 8 tys. zł.

Wybierając położenie lokalu najlepiej zastanowić się nad najbardziej obleganymi rejonami miasta. W tym przypadku będą to oczywiście okolice cmentarzy i kościołów, jak również starówki miast, centrów handlowych czy dużych osiedli. W takim rejonie możemy liczyć na większe zyski.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Kwiaciarnia - lokal

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wystrój

Urządzając naszą kwiaciarnię pamiętajmy o tym, iż przez znaczną ilość kwiatów będzie panować wilgoć. W takiej sytuacji niestety zmuszeni jesteśmy kupić odpowiednio trwałe meble, chyba że stawiamy na minimalizm i kwiaty rozkładamy na podłodze bądź metalowych stojakach. Wystrój zależy od naszego zmysłu artystycznego i poczucia estetyki. Jeżeli chcemy zachęcić klientów wystrojem, warto przystroić kwiatami witrynę kwiaciarni. Możemy również zainwestować w różne dodatki aranżacyjne jak ciekawe wazony, świeczki, ozdoby wnętrz. Nie będzie to zbyt wygórowany koszt zakupu, a może zachwycić oko odwiedzających nas klientów. Dodatkowo warto pomyśleć o poukładaniu kwiatów w kolorowe bukiety i rozłożenie ich w widocznych miejscach, a w okresach świątecznych starajmy się przystrajać wnętrze tematycznie do danego święta.

Kursy florystyczne

Najważniejszym elementem w prowadzeniu własnej kwiaciarni jest umiejętność układania kwiatów. Mogłoby się wydawać, że właściwe to nic trudnego. Nic bardziej mylnego! Jeżeli chcemy, aby nasza kwiaciarnia przynosiła zyski, zainwestujmy w kurs florystyczny dla nas i naszych pracowników. Brak doświadczenia nie jest jednakże znaczącą przeszkodą. Kurs florystyczny można odbywać w całej Polsce w wymiarze około 40-60 godzin. Koszt takiego kursy oscyluje w granicach 600-1000 zł. Kurs jest szczególnie przydatny w przyszłości przy sporządzaniu bukietów okazjonalnych, w tym ślubnych, imieninowych czy urodzinowych. Wbrew pozorom na kursach nauczymy się również sztuki florystyki żałobnej, a taka wiedza jest niezbędna w prowadzeniu tego biznesu.

Kwiaciarnia - pomysł

Jak wybierać kwiaty?

REKLAMA

Podejmując się prowadzenia kwiaciarni musimy zastanowić się nad wyborem naszego asortymentu, czyli kwiatów. Na samym początku warto podejrzeć, jakie kwiaty najczęściej znajdują się u konkurencji. Chodzi o to, abyśmy nie ponosili strat przez zakup kwiatów, które w ogóle się nie sprzedają. Musimy pamiętać, że prowadzenie kwiaciarni wiąże się z wyjazdami na giełdy kwiatowe. Jeżeli chodzi o najczęściej wybierane i sprzedawane kwiaty, można wskazać na: róże, frezje, goździki, tulipany, lilie, anturium. Do kwiatów koniecznie musimy zakupić różnego rodzaju ozdoby, a w tym: liście, koraliki, wstążki, papier, spray nabłyszczający czy ozdobne naklejki.

Oprócz kwiatów ciętych powinniśmy zainwestować w kwiaty doniczkowe, a przede wszystkim: storczyki, begonie, draceny czy kaktusy. Możemy również zainwestować w kilka droższych kwiatów jak np. drzewka bonsai.

O wszystkie kwiaty musimy dbać, odpowiednio je podlewając i pilnując, aby liście nie były zwiędnięte czy połamane. Każdego klienta powinniśmy również pouczyć o sposobach dbania i przechowywania kwiatów.

Warto, abyśmy dodatkowo zainwestowali w zakup okolicznościowych ozdób przeznaczonych do sprzedaży, jak np. stroiki, kosze, ozdoby świąteczne.

Kwiaciarnia - Biznes plan

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA