REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

Redakcja serwisu Biznes
Jak prowadzić własną kwiaciarnię?
Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

REKLAMA

REKLAMA

Własny biznes zawsze stanowi poważne wyzwanie, niezależnie od charakteru działalności. Kwiaciarnia to dobry pomysł na własną firmę, jeżeli odpowiednio przygotujemy się do jej założenia, a przede wszystkim wybierzemy strategiczną lokalizację. Jak właściwie podjąć się prowadzenia własnej kwiaciarni?

Branża florystyczna to w głównej mierze domena kobiet, jednak założenia kwiaciarni może podjąć się każdy. Pewne jest, że zapotrzebowanie na kwiaty nie powinno przeminąć, więc najważniejszą kwestią będzie znalezienie odpowiedniego lokalu i zainteresowanie nim klientów.

REKLAMA

Jak wybrać lokal?

REKLAMA

Wybierając lokal musimy przede wszystkim oszacować koszty. Najlepszym rozwiązaniem będzie mniejszej wielkości lokal rzędu 20-40 m2. Taka powierzchnia powinna być wystarczająca, a z pewnością pozwoli na zmniejszenie miesięcznych kosztów stałych. W zależności od posiadanego kapitału, lokal możemy kupić bądź wynająć. W przypadku kwiaciarni korzystniejszy będzie wynajem, ponieważ zakup to obciążenie finansowe nawet do 400 tys. zł, w zależności od wielkości powierzchni oraz lokalizacji. W przypadku najmu powstaną koszty stałe w wysokości od 2 500 zł do około 8 tys. zł.

Wybierając położenie lokalu najlepiej zastanowić się nad najbardziej obleganymi rejonami miasta. W tym przypadku będą to oczywiście okolice cmentarzy i kościołów, jak również starówki miast, centrów handlowych czy dużych osiedli. W takim rejonie możemy liczyć na większe zyski.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Kwiaciarnia - lokal

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wystrój

Urządzając naszą kwiaciarnię pamiętajmy o tym, iż przez znaczną ilość kwiatów będzie panować wilgoć. W takiej sytuacji niestety zmuszeni jesteśmy kupić odpowiednio trwałe meble, chyba że stawiamy na minimalizm i kwiaty rozkładamy na podłodze bądź metalowych stojakach. Wystrój zależy od naszego zmysłu artystycznego i poczucia estetyki. Jeżeli chcemy zachęcić klientów wystrojem, warto przystroić kwiatami witrynę kwiaciarni. Możemy również zainwestować w różne dodatki aranżacyjne jak ciekawe wazony, świeczki, ozdoby wnętrz. Nie będzie to zbyt wygórowany koszt zakupu, a może zachwycić oko odwiedzających nas klientów. Dodatkowo warto pomyśleć o poukładaniu kwiatów w kolorowe bukiety i rozłożenie ich w widocznych miejscach, a w okresach świątecznych starajmy się przystrajać wnętrze tematycznie do danego święta.

Kursy florystyczne

Najważniejszym elementem w prowadzeniu własnej kwiaciarni jest umiejętność układania kwiatów. Mogłoby się wydawać, że właściwe to nic trudnego. Nic bardziej mylnego! Jeżeli chcemy, aby nasza kwiaciarnia przynosiła zyski, zainwestujmy w kurs florystyczny dla nas i naszych pracowników. Brak doświadczenia nie jest jednakże znaczącą przeszkodą. Kurs florystyczny można odbywać w całej Polsce w wymiarze około 40-60 godzin. Koszt takiego kursy oscyluje w granicach 600-1000 zł. Kurs jest szczególnie przydatny w przyszłości przy sporządzaniu bukietów okazjonalnych, w tym ślubnych, imieninowych czy urodzinowych. Wbrew pozorom na kursach nauczymy się również sztuki florystyki żałobnej, a taka wiedza jest niezbędna w prowadzeniu tego biznesu.

Kwiaciarnia - pomysł

Jak wybierać kwiaty?

REKLAMA

Podejmując się prowadzenia kwiaciarni musimy zastanowić się nad wyborem naszego asortymentu, czyli kwiatów. Na samym początku warto podejrzeć, jakie kwiaty najczęściej znajdują się u konkurencji. Chodzi o to, abyśmy nie ponosili strat przez zakup kwiatów, które w ogóle się nie sprzedają. Musimy pamiętać, że prowadzenie kwiaciarni wiąże się z wyjazdami na giełdy kwiatowe. Jeżeli chodzi o najczęściej wybierane i sprzedawane kwiaty, można wskazać na: róże, frezje, goździki, tulipany, lilie, anturium. Do kwiatów koniecznie musimy zakupić różnego rodzaju ozdoby, a w tym: liście, koraliki, wstążki, papier, spray nabłyszczający czy ozdobne naklejki.

Oprócz kwiatów ciętych powinniśmy zainwestować w kwiaty doniczkowe, a przede wszystkim: storczyki, begonie, draceny czy kaktusy. Możemy również zainwestować w kilka droższych kwiatów jak np. drzewka bonsai.

O wszystkie kwiaty musimy dbać, odpowiednio je podlewając i pilnując, aby liście nie były zwiędnięte czy połamane. Każdego klienta powinniśmy również pouczyć o sposobach dbania i przechowywania kwiatów.

Warto, abyśmy dodatkowo zainwestowali w zakup okolicznościowych ozdób przeznaczonych do sprzedaży, jak np. stroiki, kosze, ozdoby świąteczne.

Kwiaciarnia - Biznes plan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZUS umorzy składki przedsiębiorcom dotkniętym przez powódź. Wnioski o pomoc będą traktowane priorytetowo

Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogą składać wnioski do ZUS nie tylko o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty, ale także o ich umorzenie. Jak uzyskać pomoc?

Branża winiarska walczy o uregulowanie sprzedaży przez internet

- Handel alkoholem przez Internet przypomina dziś prawdziwy Dziki Zachód, zależy nam na zapanowaniu nad tym chaosem i jasnych zasadach dla wszystkich - mówią przedsiębiorcy z branży winiarskiej i apelują o uregulowanie kwestii sprzedaży ich produktów przez internet. Pismo w tej sprawie trafiło właśnie do Ministerstwa Rolnictwa. Na ewentualnych zmianach najbardziej zyskaliby mali, krajowi producenci wina, miodu pitnego czy cydru, którzy bez możliwości sprzedawania swoich produktów za pomocą internetu – są praktycznie skazani na niebyt. Najdobitniej pokazał to czas pandemii. 

Przewoźnicy w 2025 r. zapłacą wyższe składki ZUS od wynagrodzeń kierowców międzynarodowych, nie podwyższając im nawet płacy

Pod koniec sierpnia rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na 2025 roku, z którego wynika, że przeciętne prognozowane wynagrodzenie wzrośnie blisko o 850 zł. Podwyższenie tej kwoty oznacza dla przewoźników, że muszą przygotować się do wzrostu składek do ZUS.

Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

REKLAMA

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

REKLAMA

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

REKLAMA