REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

Redakcja serwisu Biznes
Jak prowadzić własną kwiaciarnię?
Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

REKLAMA

REKLAMA

Własny biznes zawsze stanowi poważne wyzwanie, niezależnie od charakteru działalności. Kwiaciarnia to dobry pomysł na własną firmę, jeżeli odpowiednio przygotujemy się do jej założenia, a przede wszystkim wybierzemy strategiczną lokalizację. Jak właściwie podjąć się prowadzenia własnej kwiaciarni?

Branża florystyczna to w głównej mierze domena kobiet, jednak założenia kwiaciarni może podjąć się każdy. Pewne jest, że zapotrzebowanie na kwiaty nie powinno przeminąć, więc najważniejszą kwestią będzie znalezienie odpowiedniego lokalu i zainteresowanie nim klientów.

REKLAMA

Jak wybrać lokal?

REKLAMA

Wybierając lokal musimy przede wszystkim oszacować koszty. Najlepszym rozwiązaniem będzie mniejszej wielkości lokal rzędu 20-40 m2. Taka powierzchnia powinna być wystarczająca, a z pewnością pozwoli na zmniejszenie miesięcznych kosztów stałych. W zależności od posiadanego kapitału, lokal możemy kupić bądź wynająć. W przypadku kwiaciarni korzystniejszy będzie wynajem, ponieważ zakup to obciążenie finansowe nawet do 400 tys. zł, w zależności od wielkości powierzchni oraz lokalizacji. W przypadku najmu powstaną koszty stałe w wysokości od 2 500 zł do około 8 tys. zł.

Wybierając położenie lokalu najlepiej zastanowić się nad najbardziej obleganymi rejonami miasta. W tym przypadku będą to oczywiście okolice cmentarzy i kościołów, jak również starówki miast, centrów handlowych czy dużych osiedli. W takim rejonie możemy liczyć na większe zyski.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Kwiaciarnia - lokal

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wystrój

Urządzając naszą kwiaciarnię pamiętajmy o tym, iż przez znaczną ilość kwiatów będzie panować wilgoć. W takiej sytuacji niestety zmuszeni jesteśmy kupić odpowiednio trwałe meble, chyba że stawiamy na minimalizm i kwiaty rozkładamy na podłodze bądź metalowych stojakach. Wystrój zależy od naszego zmysłu artystycznego i poczucia estetyki. Jeżeli chcemy zachęcić klientów wystrojem, warto przystroić kwiatami witrynę kwiaciarni. Możemy również zainwestować w różne dodatki aranżacyjne jak ciekawe wazony, świeczki, ozdoby wnętrz. Nie będzie to zbyt wygórowany koszt zakupu, a może zachwycić oko odwiedzających nas klientów. Dodatkowo warto pomyśleć o poukładaniu kwiatów w kolorowe bukiety i rozłożenie ich w widocznych miejscach, a w okresach świątecznych starajmy się przystrajać wnętrze tematycznie do danego święta.

Kursy florystyczne

Najważniejszym elementem w prowadzeniu własnej kwiaciarni jest umiejętność układania kwiatów. Mogłoby się wydawać, że właściwe to nic trudnego. Nic bardziej mylnego! Jeżeli chcemy, aby nasza kwiaciarnia przynosiła zyski, zainwestujmy w kurs florystyczny dla nas i naszych pracowników. Brak doświadczenia nie jest jednakże znaczącą przeszkodą. Kurs florystyczny można odbywać w całej Polsce w wymiarze około 40-60 godzin. Koszt takiego kursy oscyluje w granicach 600-1000 zł. Kurs jest szczególnie przydatny w przyszłości przy sporządzaniu bukietów okazjonalnych, w tym ślubnych, imieninowych czy urodzinowych. Wbrew pozorom na kursach nauczymy się również sztuki florystyki żałobnej, a taka wiedza jest niezbędna w prowadzeniu tego biznesu.

Kwiaciarnia - pomysł

Jak wybierać kwiaty?

REKLAMA

Podejmując się prowadzenia kwiaciarni musimy zastanowić się nad wyborem naszego asortymentu, czyli kwiatów. Na samym początku warto podejrzeć, jakie kwiaty najczęściej znajdują się u konkurencji. Chodzi o to, abyśmy nie ponosili strat przez zakup kwiatów, które w ogóle się nie sprzedają. Musimy pamiętać, że prowadzenie kwiaciarni wiąże się z wyjazdami na giełdy kwiatowe. Jeżeli chodzi o najczęściej wybierane i sprzedawane kwiaty, można wskazać na: róże, frezje, goździki, tulipany, lilie, anturium. Do kwiatów koniecznie musimy zakupić różnego rodzaju ozdoby, a w tym: liście, koraliki, wstążki, papier, spray nabłyszczający czy ozdobne naklejki.

Oprócz kwiatów ciętych powinniśmy zainwestować w kwiaty doniczkowe, a przede wszystkim: storczyki, begonie, draceny czy kaktusy. Możemy również zainwestować w kilka droższych kwiatów jak np. drzewka bonsai.

O wszystkie kwiaty musimy dbać, odpowiednio je podlewając i pilnując, aby liście nie były zwiędnięte czy połamane. Każdego klienta powinniśmy również pouczyć o sposobach dbania i przechowywania kwiatów.

Warto, abyśmy dodatkowo zainwestowali w zakup okolicznościowych ozdób przeznaczonych do sprzedaży, jak np. stroiki, kosze, ozdoby świąteczne.

Kwiaciarnia - Biznes plan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    Uszkodzony towar i paczki wypełnione powietrzem. Uwaga na zakupy online podczas Black Friday

    Black Friday i okres przedświąteczny to czas kiedy chętnie kupujemy świece, wino, wyroby szklane - często przez internet. Tego typu towary, w porównaniu z innymi produktami, są dwa razy bardziej podatne na stłuczenie w trakcie dostawy. Do tego klienci często dostają produkty w paczkach nieodpowiadających ich wielkości. 

    Jak sformułować klauzulę arbitrażową, by móc ominąć sądy państwowe?

    Arbitraż online zamiast sądów powszechnych? Duże i małe firmy coraz częściej korzystają z tego sposobu na odzyskanie zaległych płatności. Bo czasem wyrok zapada już 3 tygodnie od złożenia wniosku. W jaki sposób sformułować skuteczną klauzulę arbitrażową? 

    REKLAMA

    W co najczęściej inwestują Polacy? W siebie!

    Polacy już nie tylko odkładają pieniądze, ale i inwestują. W co najczęściej? Jak oceniają swoją wiedzę dotyczącą inwestowania?

    Jak zarejestrować spółkę z o.o., aby uniknąć błędów?

    Rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, nawet przez Internet przy pomocy systemu S24 wymaga pewnej wiedzy, gdyż każdy zapis umowy spółki może wywołać skutki w zakresie różnych dziedzin prawa, począwszy od prawa cywilnego, podatkowego, ubezpieczeń społecznych, ochrony konkurencji, rodzinnego, a nawet prawa karnego. W treści niniejszego artykułu wskażemy najczęściej występujące błędy w zakresie rejestracji spółek. Jednak to, że występują one najczęściej nie oznacza, że wywołują najbardziej dolegliwe skutki. 

    REKLAMA