Jak prowadzić własną kwiaciarnię?
REKLAMA
REKLAMA
Branża florystyczna to w głównej mierze domena kobiet, jednak założenia kwiaciarni może podjąć się każdy. Pewne jest, że zapotrzebowanie na kwiaty nie powinno przeminąć, więc najważniejszą kwestią będzie znalezienie odpowiedniego lokalu i zainteresowanie nim klientów.
REKLAMA
Jak wybrać lokal?
REKLAMA
Wybierając lokal musimy przede wszystkim oszacować koszty. Najlepszym rozwiązaniem będzie mniejszej wielkości lokal rzędu 20-40 m2. Taka powierzchnia powinna być wystarczająca, a z pewnością pozwoli na zmniejszenie miesięcznych kosztów stałych. W zależności od posiadanego kapitału, lokal możemy kupić bądź wynająć. W przypadku kwiaciarni korzystniejszy będzie wynajem, ponieważ zakup to obciążenie finansowe nawet do 400 tys. zł, w zależności od wielkości powierzchni oraz lokalizacji. W przypadku najmu powstaną koszty stałe w wysokości od 2 500 zł do około 8 tys. zł.
Wybierając położenie lokalu najlepiej zastanowić się nad najbardziej obleganymi rejonami miasta. W tym przypadku będą to oczywiście okolice cmentarzy i kościołów, jak również starówki miast, centrów handlowych czy dużych osiedli. W takim rejonie możemy liczyć na większe zyski.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Wystrój
Urządzając naszą kwiaciarnię pamiętajmy o tym, iż przez znaczną ilość kwiatów będzie panować wilgoć. W takiej sytuacji niestety zmuszeni jesteśmy kupić odpowiednio trwałe meble, chyba że stawiamy na minimalizm i kwiaty rozkładamy na podłodze bądź metalowych stojakach. Wystrój zależy od naszego zmysłu artystycznego i poczucia estetyki. Jeżeli chcemy zachęcić klientów wystrojem, warto przystroić kwiatami witrynę kwiaciarni. Możemy również zainwestować w różne dodatki aranżacyjne jak ciekawe wazony, świeczki, ozdoby wnętrz. Nie będzie to zbyt wygórowany koszt zakupu, a może zachwycić oko odwiedzających nas klientów. Dodatkowo warto pomyśleć o poukładaniu kwiatów w kolorowe bukiety i rozłożenie ich w widocznych miejscach, a w okresach świątecznych starajmy się przystrajać wnętrze tematycznie do danego święta.
Kursy florystyczne
Najważniejszym elementem w prowadzeniu własnej kwiaciarni jest umiejętność układania kwiatów. Mogłoby się wydawać, że właściwe to nic trudnego. Nic bardziej mylnego! Jeżeli chcemy, aby nasza kwiaciarnia przynosiła zyski, zainwestujmy w kurs florystyczny dla nas i naszych pracowników. Brak doświadczenia nie jest jednakże znaczącą przeszkodą. Kurs florystyczny można odbywać w całej Polsce w wymiarze około 40-60 godzin. Koszt takiego kursy oscyluje w granicach 600-1000 zł. Kurs jest szczególnie przydatny w przyszłości przy sporządzaniu bukietów okazjonalnych, w tym ślubnych, imieninowych czy urodzinowych. Wbrew pozorom na kursach nauczymy się również sztuki florystyki żałobnej, a taka wiedza jest niezbędna w prowadzeniu tego biznesu.
Jak wybierać kwiaty?
REKLAMA
Podejmując się prowadzenia kwiaciarni musimy zastanowić się nad wyborem naszego asortymentu, czyli kwiatów. Na samym początku warto podejrzeć, jakie kwiaty najczęściej znajdują się u konkurencji. Chodzi o to, abyśmy nie ponosili strat przez zakup kwiatów, które w ogóle się nie sprzedają. Musimy pamiętać, że prowadzenie kwiaciarni wiąże się z wyjazdami na giełdy kwiatowe. Jeżeli chodzi o najczęściej wybierane i sprzedawane kwiaty, można wskazać na: róże, frezje, goździki, tulipany, lilie, anturium. Do kwiatów koniecznie musimy zakupić różnego rodzaju ozdoby, a w tym: liście, koraliki, wstążki, papier, spray nabłyszczający czy ozdobne naklejki.
Oprócz kwiatów ciętych powinniśmy zainwestować w kwiaty doniczkowe, a przede wszystkim: storczyki, begonie, draceny czy kaktusy. Możemy również zainwestować w kilka droższych kwiatów jak np. drzewka bonsai.
O wszystkie kwiaty musimy dbać, odpowiednio je podlewając i pilnując, aby liście nie były zwiędnięte czy połamane. Każdego klienta powinniśmy również pouczyć o sposobach dbania i przechowywania kwiatów.
Warto, abyśmy dodatkowo zainwestowali w zakup okolicznościowych ozdób przeznaczonych do sprzedaży, jak np. stroiki, kosze, ozdoby świąteczne.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.