REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

Redakcja serwisu Biznes
Jak prowadzić własną kwiaciarnię?
Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

REKLAMA

REKLAMA

Własny biznes zawsze stanowi poważne wyzwanie, niezależnie od charakteru działalności. Kwiaciarnia to dobry pomysł na własną firmę, jeżeli odpowiednio przygotujemy się do jej założenia, a przede wszystkim wybierzemy strategiczną lokalizację. Jak właściwie podjąć się prowadzenia własnej kwiaciarni?

Branża florystyczna to w głównej mierze domena kobiet, jednak założenia kwiaciarni może podjąć się każdy. Pewne jest, że zapotrzebowanie na kwiaty nie powinno przeminąć, więc najważniejszą kwestią będzie znalezienie odpowiedniego lokalu i zainteresowanie nim klientów.

REKLAMA

Jak wybrać lokal?

REKLAMA

Wybierając lokal musimy przede wszystkim oszacować koszty. Najlepszym rozwiązaniem będzie mniejszej wielkości lokal rzędu 20-40 m2. Taka powierzchnia powinna być wystarczająca, a z pewnością pozwoli na zmniejszenie miesięcznych kosztów stałych. W zależności od posiadanego kapitału, lokal możemy kupić bądź wynająć. W przypadku kwiaciarni korzystniejszy będzie wynajem, ponieważ zakup to obciążenie finansowe nawet do 400 tys. zł, w zależności od wielkości powierzchni oraz lokalizacji. W przypadku najmu powstaną koszty stałe w wysokości od 2 500 zł do około 8 tys. zł.

Wybierając położenie lokalu najlepiej zastanowić się nad najbardziej obleganymi rejonami miasta. W tym przypadku będą to oczywiście okolice cmentarzy i kościołów, jak również starówki miast, centrów handlowych czy dużych osiedli. W takim rejonie możemy liczyć na większe zyski.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Kwiaciarnia - lokal

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wystrój

Urządzając naszą kwiaciarnię pamiętajmy o tym, iż przez znaczną ilość kwiatów będzie panować wilgoć. W takiej sytuacji niestety zmuszeni jesteśmy kupić odpowiednio trwałe meble, chyba że stawiamy na minimalizm i kwiaty rozkładamy na podłodze bądź metalowych stojakach. Wystrój zależy od naszego zmysłu artystycznego i poczucia estetyki. Jeżeli chcemy zachęcić klientów wystrojem, warto przystroić kwiatami witrynę kwiaciarni. Możemy również zainwestować w różne dodatki aranżacyjne jak ciekawe wazony, świeczki, ozdoby wnętrz. Nie będzie to zbyt wygórowany koszt zakupu, a może zachwycić oko odwiedzających nas klientów. Dodatkowo warto pomyśleć o poukładaniu kwiatów w kolorowe bukiety i rozłożenie ich w widocznych miejscach, a w okresach świątecznych starajmy się przystrajać wnętrze tematycznie do danego święta.

Kursy florystyczne

Najważniejszym elementem w prowadzeniu własnej kwiaciarni jest umiejętność układania kwiatów. Mogłoby się wydawać, że właściwe to nic trudnego. Nic bardziej mylnego! Jeżeli chcemy, aby nasza kwiaciarnia przynosiła zyski, zainwestujmy w kurs florystyczny dla nas i naszych pracowników. Brak doświadczenia nie jest jednakże znaczącą przeszkodą. Kurs florystyczny można odbywać w całej Polsce w wymiarze około 40-60 godzin. Koszt takiego kursy oscyluje w granicach 600-1000 zł. Kurs jest szczególnie przydatny w przyszłości przy sporządzaniu bukietów okazjonalnych, w tym ślubnych, imieninowych czy urodzinowych. Wbrew pozorom na kursach nauczymy się również sztuki florystyki żałobnej, a taka wiedza jest niezbędna w prowadzeniu tego biznesu.

Kwiaciarnia - pomysł

Jak wybierać kwiaty?

REKLAMA

Podejmując się prowadzenia kwiaciarni musimy zastanowić się nad wyborem naszego asortymentu, czyli kwiatów. Na samym początku warto podejrzeć, jakie kwiaty najczęściej znajdują się u konkurencji. Chodzi o to, abyśmy nie ponosili strat przez zakup kwiatów, które w ogóle się nie sprzedają. Musimy pamiętać, że prowadzenie kwiaciarni wiąże się z wyjazdami na giełdy kwiatowe. Jeżeli chodzi o najczęściej wybierane i sprzedawane kwiaty, można wskazać na: róże, frezje, goździki, tulipany, lilie, anturium. Do kwiatów koniecznie musimy zakupić różnego rodzaju ozdoby, a w tym: liście, koraliki, wstążki, papier, spray nabłyszczający czy ozdobne naklejki.

Oprócz kwiatów ciętych powinniśmy zainwestować w kwiaty doniczkowe, a przede wszystkim: storczyki, begonie, draceny czy kaktusy. Możemy również zainwestować w kilka droższych kwiatów jak np. drzewka bonsai.

O wszystkie kwiaty musimy dbać, odpowiednio je podlewając i pilnując, aby liście nie były zwiędnięte czy połamane. Każdego klienta powinniśmy również pouczyć o sposobach dbania i przechowywania kwiatów.

Warto, abyśmy dodatkowo zainwestowali w zakup okolicznościowych ozdób przeznaczonych do sprzedaży, jak np. stroiki, kosze, ozdoby świąteczne.

Kwiaciarnia - Biznes plan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA