REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kwiaciarnia - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kwiaciarnia - pomysł
Kwiaciarnia - pomysł

REKLAMA

REKLAMA

Do handlu trzeba mieć „smykałkę” a do prowadzenia z sukcesem kwiaciarni dodatkowo wiedzę o kwiatach i ich komponowaniu. Jeśli myślisz o własnym biznesie i chodzi Ci po głowie założenie kwiaciarni, pomożemy Ci się przygotować.

Załóż własną kwiaciarnię

Od czego zacząć? Jest kilka spraw o których warto i trzeba pamiętać? Trzeba wiedzieć, co się w danej chwili podoba, jakie są trendy, mody. W tej dziedzinie, wbrew pozorom, dużo się dzieje.

REKLAMA

Sprzedając kwiaty musisz mieć zmysł artystyczny i pilnować mody, to bardzo ważna kwestia również w świecie kwiatów. Mody na kwiaty wciąż się zmieniają a Ty chcąc mieć dobrze prosperującą kwiaciarnię musisz wiedzieć co jest na czasie, co się sprzedaje, jakie dodatki obowiązują w danym sezonie. Okazji do kupowania kwiatów nie brakuje przez cały rok.

Dochodowe okresy:

  • Styczeń – Dzień Babci
  • Luty – Walentynki
  • Marzec – Dzień Kobiet
  • Marzec, Kwiecień – stroiki Wielkanocne
  • Maj – komunie, Dzień Matki
  • od Wielkanocy – okres ślubów
  • Czerwiec – koniec roku szkolnego
  • Październik – Dzień Nauczyciela
  • Przełom października i listopada – Wszystkich Świętych
  • Grudzień – stroiki na Boże Narodzenie
  • No i oczywiście przez cały rok wszystkie popularne imieniny

Zobacz: Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

Wielu się wydaje, że kwiaty same przyciągają swoim pięknem i się reklamują. Nie do końca jest to prawdą. Otwierając kwiaciarnię trzeba je umieć pokazać, a więc mieć nie tylko przestrzeń do tego, ale także zmysł artystyczny do aranżacji witryn i stoisk, aby przyciągnęły klientów. Talent niezbędny jest również przy układaniu bukietów, ich komponowaniu, doborze kolorów, ozdób itp., co jest już prawdziwą sztuką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Takie umiejętności mogą być wrodzone, ale można się ich także nauczyć na specjalnych kursach florystycznych, co jest dodatkowym, ale niezbędnym wydatkiem.

KURSY I SZKOŁY FLORYSTYCZNE, OŚRODKI PROPAGOWANIA FLORYSTYKI

em.waw.pl - Akademia Florystyczna Marioli Miklaszewskiej
www.flordeco.pl - Autorskie kursy florystyczne Magdy Kaczmarek-Sidor
www.flor-niska.pl - Centrum Florystyczne Małgorzaty Niskiej
www.fwh-rekpol.pl - REKPOL - Centrum Florystyczne Turza Śląska
www.gardenia.f1.pl - Kursy florystyczne Grażyny Korzekwy
www.sgk.tychy.pl - Śląska Giełda Kwiatowa
www.wgro.com.pl - Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.
www.kwiotek.pl - Mistrzowska Szkoła Florystyki Doroty Kwiotek
www.psf.pl - Polska Szkoła Florystyczna
www.kdk.art.pl - Kutnowski Dom Kultury

KSIĘGARNIE FLORYSTYCZNE

www.florum.pl - Formularz zamówienia ksiażek i czasopism

Ważna jest wiedza o tym, które kwiaty w danym okresie roku będą najlepiej się sprzedawały, ile mogą zachować świeżość oraz po jakiej cenie można je kupić w hurcie, by nie były za drogie. Jeśli klient kupi kwiaty przetrzymane zbyt długo w chłodni, które szybko zwiędną, więcej do takiej kwiaciarni z pewnością nie zawita. Dlatego kwiaciarz, który nie potrafi wyrzucać i spisywać w straty nieświeżych kwiatów, długo nie utrzyma się na rynku.

Chcesz prowadzić kwiaciarnię z prawdziwego zdarzenia? Miej świadomość, co cię czeka.

Wstawanie przed świtem i na giełdę.

Tam musisz być czujnym. Trzeba kwiaty obejrzeć i wybrać samemu. Nie mając doświadczenia, można trafić na stary towar od razu do wyrzucenia. Należy sprawdzić, czy kwiaty są świeże, nieuszkodzone, bez plam, a liście niepołamane, tak aby nie okazało się że zaraz po wstawieniu do wazonu zwiędły.

Zobacz: 7 kroków do założenia własnej firmy

HURTOWNIE I GIEŁDY KWIATOWE

www.canea.pl - CANEA - Hurtownia susz egzotycznego
www.centrumkwiatowe.pl
www.dchrs.com.pl - Dolnośląskie Centrum Hurtu Rolno - Spożywczego S.A.
www.firmaparadowskich.pl - FIRMA PARADOWSKICH hurtownia florystyczna Warszawa
www.flowernordica.pl
www.fwh-rekpol.pl - REKPOL - Centrum Florystyczne Turza Śląska - Hurtownia
www.granddeco.pl - GRANDDECO Internetowa Hurtownia Florystyczna
www.wgro.com.pl - Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.

PRODUCENCI KWIATÓW I DODATKÓW FLORYSTYCZNYCH

www.bellaitalia.pl - producent ceramiki

Otwierając kwiaciarnię nie bój się korzystać z doświadczeń innych, odwiedź strony, które pomogą Ci w znalezieniu nowych, ciekawych pomysłów.

STRONY FLORYSTÓW I INNE (POLSKIE)

em.waw.pl - strona Marioli Miklaszewskiej
www.flordeco.pl - strona Magdy Kaczmarek - Sidor
www.trzyswiaty.pl - strona Marietty Zielińskiej
www.podzoltaroza.pl/ - strona Moniki Dłużyk-Marciniak
www.plantacja.krakow.pl - strona Marii Rumak
www.kwiatuszki.webd.pl - strona Katarzyny Szymkowiak
www.zielonages.com.pl - strona Moniki Bębenek
www.kwiaciarnialesna.pl
zakwitnij.pl
Kompozycje "krok po kroku" Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.
www.flor-deko.pl - strona Agnieszki Mitko
www.kdk.art.pl - Kutnowski Dom Kultury
www.greenpoint.kielce.pl/ - strona Agnieszka Wamej
www.szuwary.eu - strona Agnieszki i Marcina Jabłońskich
www.bepeka.pl/ - strona Przemka Biegaja
www.iwonagregiel.pl - strona Iwony Gregiel

STRONY FLORYSTÓW I INNE (OBCOJĘZYCZNE)

www.gregorlersch.de - strona Gregora Lerscha (niem., ang)
Flower Council of Holland - Biuro Kwiatowe Holandia) (ang.)
Smithers OASIS - gąbka florystyczna (ang.)
www.life3.net - Per Benjamin, Max van de Sluis, Tomas De Bruyne (ang.)
www.prestonbailey.com - Preston Bailey (ang.)
www.danielost.be - Daniel Ost (ang.)

Oferta

W ofercie dobrze jest mieć towar, który da klientowi wybór – kwiaty cięte i doniczkowe, krajowe i egzotyczne, żywe i sztuczne, a do tego dodatki, wstążki i tzw. galanterię ozdobną. A jeśli starczy miejsca w lokalu to również doniczki, odżywki, ziemię ogrodniczą oraz inne akcesoria do hodowli kwiatów.

Dotacja na bieżącą działalność firmy

Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz mieć wielu zadowolonych klientów, musisz mieć świeże kwiaty, które nie opadną na drugi dzień. W związku z tym zaopatruj się raczej na giełdzie kwiatowej nawet jeśli jest ona dalej niż np. hurtownia. Giełda daje większą gwarancję, że kwiaty będą świeże, no i masz wybór, u każdego dostawcy możesz kupić coś innego.

Hurtownia jest dobra w razie sytuacji awaryjnej, jakiegoś nagłego zamówienia.

Klient tylko raz kupi przetrzymany w chłodni kwiat, który padnie zaraz po przyniesieniu do domu. Więcej do takiej kwiaciarni z pewnością nie zawita. Musisz niestety liczyć się z tym, że nie wszystko się sprzeda i trzeba będzie wyrzucać i spisywać w straty nieświeże kwiaty.

Reklama

Otwierając kwiaciarnię pomyśl chociaż o niewielkiej kwocie, którą przeznaczysz na reklamę. Np. kilka ogłoszeń w miejscowej prasie, wizytówki, które będą dodawane do sprzedawanych kwiatów. Większą inwestycją ale bardzo w dzisiejszych czasach ważną będzie założenie własnej strony internetowej.

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA