REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kwiaciarnia - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kwiaciarnia - pomysł
Kwiaciarnia - pomysł

REKLAMA

REKLAMA

Do handlu trzeba mieć „smykałkę” a do prowadzenia z sukcesem kwiaciarni dodatkowo wiedzę o kwiatach i ich komponowaniu. Jeśli myślisz o własnym biznesie i chodzi Ci po głowie założenie kwiaciarni, pomożemy Ci się przygotować.

Załóż własną kwiaciarnię

Od czego zacząć? Jest kilka spraw o których warto i trzeba pamiętać? Trzeba wiedzieć, co się w danej chwili podoba, jakie są trendy, mody. W tej dziedzinie, wbrew pozorom, dużo się dzieje.

REKLAMA

Sprzedając kwiaty musisz mieć zmysł artystyczny i pilnować mody, to bardzo ważna kwestia również w świecie kwiatów. Mody na kwiaty wciąż się zmieniają a Ty chcąc mieć dobrze prosperującą kwiaciarnię musisz wiedzieć co jest na czasie, co się sprzedaje, jakie dodatki obowiązują w danym sezonie. Okazji do kupowania kwiatów nie brakuje przez cały rok.

Dochodowe okresy:

  • Styczeń – Dzień Babci
  • Luty – Walentynki
  • Marzec – Dzień Kobiet
  • Marzec, Kwiecień – stroiki Wielkanocne
  • Maj – komunie, Dzień Matki
  • od Wielkanocy – okres ślubów
  • Czerwiec – koniec roku szkolnego
  • Październik – Dzień Nauczyciela
  • Przełom października i listopada – Wszystkich Świętych
  • Grudzień – stroiki na Boże Narodzenie
  • No i oczywiście przez cały rok wszystkie popularne imieniny

Zobacz: Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

Wielu się wydaje, że kwiaty same przyciągają swoim pięknem i się reklamują. Nie do końca jest to prawdą. Otwierając kwiaciarnię trzeba je umieć pokazać, a więc mieć nie tylko przestrzeń do tego, ale także zmysł artystyczny do aranżacji witryn i stoisk, aby przyciągnęły klientów. Talent niezbędny jest również przy układaniu bukietów, ich komponowaniu, doborze kolorów, ozdób itp., co jest już prawdziwą sztuką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Takie umiejętności mogą być wrodzone, ale można się ich także nauczyć na specjalnych kursach florystycznych, co jest dodatkowym, ale niezbędnym wydatkiem.

KURSY I SZKOŁY FLORYSTYCZNE, OŚRODKI PROPAGOWANIA FLORYSTYKI

em.waw.pl - Akademia Florystyczna Marioli Miklaszewskiej
www.flordeco.pl - Autorskie kursy florystyczne Magdy Kaczmarek-Sidor
www.flor-niska.pl - Centrum Florystyczne Małgorzaty Niskiej
www.fwh-rekpol.pl - REKPOL - Centrum Florystyczne Turza Śląska
www.gardenia.f1.pl - Kursy florystyczne Grażyny Korzekwy
www.sgk.tychy.pl - Śląska Giełda Kwiatowa
www.wgro.com.pl - Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.
www.kwiotek.pl - Mistrzowska Szkoła Florystyki Doroty Kwiotek
www.psf.pl - Polska Szkoła Florystyczna
www.kdk.art.pl - Kutnowski Dom Kultury

KSIĘGARNIE FLORYSTYCZNE

www.florum.pl - Formularz zamówienia ksiażek i czasopism

Ważna jest wiedza o tym, które kwiaty w danym okresie roku będą najlepiej się sprzedawały, ile mogą zachować świeżość oraz po jakiej cenie można je kupić w hurcie, by nie były za drogie. Jeśli klient kupi kwiaty przetrzymane zbyt długo w chłodni, które szybko zwiędną, więcej do takiej kwiaciarni z pewnością nie zawita. Dlatego kwiaciarz, który nie potrafi wyrzucać i spisywać w straty nieświeżych kwiatów, długo nie utrzyma się na rynku.

Chcesz prowadzić kwiaciarnię z prawdziwego zdarzenia? Miej świadomość, co cię czeka.

Wstawanie przed świtem i na giełdę.

Tam musisz być czujnym. Trzeba kwiaty obejrzeć i wybrać samemu. Nie mając doświadczenia, można trafić na stary towar od razu do wyrzucenia. Należy sprawdzić, czy kwiaty są świeże, nieuszkodzone, bez plam, a liście niepołamane, tak aby nie okazało się że zaraz po wstawieniu do wazonu zwiędły.

Zobacz: 7 kroków do założenia własnej firmy

HURTOWNIE I GIEŁDY KWIATOWE

www.canea.pl - CANEA - Hurtownia susz egzotycznego
www.centrumkwiatowe.pl
www.dchrs.com.pl - Dolnośląskie Centrum Hurtu Rolno - Spożywczego S.A.
www.firmaparadowskich.pl - FIRMA PARADOWSKICH hurtownia florystyczna Warszawa
www.flowernordica.pl
www.fwh-rekpol.pl - REKPOL - Centrum Florystyczne Turza Śląska - Hurtownia
www.granddeco.pl - GRANDDECO Internetowa Hurtownia Florystyczna
www.wgro.com.pl - Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.

PRODUCENCI KWIATÓW I DODATKÓW FLORYSTYCZNYCH

www.bellaitalia.pl - producent ceramiki

Otwierając kwiaciarnię nie bój się korzystać z doświadczeń innych, odwiedź strony, które pomogą Ci w znalezieniu nowych, ciekawych pomysłów.

STRONY FLORYSTÓW I INNE (POLSKIE)

em.waw.pl - strona Marioli Miklaszewskiej
www.flordeco.pl - strona Magdy Kaczmarek - Sidor
www.trzyswiaty.pl - strona Marietty Zielińskiej
www.podzoltaroza.pl/ - strona Moniki Dłużyk-Marciniak
www.plantacja.krakow.pl - strona Marii Rumak
www.kwiatuszki.webd.pl - strona Katarzyny Szymkowiak
www.zielonages.com.pl - strona Moniki Bębenek
www.kwiaciarnialesna.pl
zakwitnij.pl
Kompozycje "krok po kroku" Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.
www.flor-deko.pl - strona Agnieszki Mitko
www.kdk.art.pl - Kutnowski Dom Kultury
www.greenpoint.kielce.pl/ - strona Agnieszka Wamej
www.szuwary.eu - strona Agnieszki i Marcina Jabłońskich
www.bepeka.pl/ - strona Przemka Biegaja
www.iwonagregiel.pl - strona Iwony Gregiel

STRONY FLORYSTÓW I INNE (OBCOJĘZYCZNE)

www.gregorlersch.de - strona Gregora Lerscha (niem., ang)
Flower Council of Holland - Biuro Kwiatowe Holandia) (ang.)
Smithers OASIS - gąbka florystyczna (ang.)
www.life3.net - Per Benjamin, Max van de Sluis, Tomas De Bruyne (ang.)
www.prestonbailey.com - Preston Bailey (ang.)
www.danielost.be - Daniel Ost (ang.)

Oferta

W ofercie dobrze jest mieć towar, który da klientowi wybór – kwiaty cięte i doniczkowe, krajowe i egzotyczne, żywe i sztuczne, a do tego dodatki, wstążki i tzw. galanterię ozdobną. A jeśli starczy miejsca w lokalu to również doniczki, odżywki, ziemię ogrodniczą oraz inne akcesoria do hodowli kwiatów.

Dotacja na bieżącą działalność firmy

Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz mieć wielu zadowolonych klientów, musisz mieć świeże kwiaty, które nie opadną na drugi dzień. W związku z tym zaopatruj się raczej na giełdzie kwiatowej nawet jeśli jest ona dalej niż np. hurtownia. Giełda daje większą gwarancję, że kwiaty będą świeże, no i masz wybór, u każdego dostawcy możesz kupić coś innego.

Hurtownia jest dobra w razie sytuacji awaryjnej, jakiegoś nagłego zamówienia.

Klient tylko raz kupi przetrzymany w chłodni kwiat, który padnie zaraz po przyniesieniu do domu. Więcej do takiej kwiaciarni z pewnością nie zawita. Musisz niestety liczyć się z tym, że nie wszystko się sprzeda i trzeba będzie wyrzucać i spisywać w straty nieświeże kwiaty.

Reklama

Otwierając kwiaciarnię pomyśl chociaż o niewielkiej kwocie, którą przeznaczysz na reklamę. Np. kilka ogłoszeń w miejscowej prasie, wizytówki, które będą dodawane do sprzedawanych kwiatów. Większą inwestycją ale bardzo w dzisiejszych czasach ważną będzie założenie własnej strony internetowej.

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

REKLAMA

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

REKLAMA

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA