Kwiaciarnia - pomysł
REKLAMA
REKLAMA
Załóż własną kwiaciarnię
Od czego zacząć? Jest kilka spraw o których warto i trzeba pamiętać? Trzeba wiedzieć, co się w danej chwili podoba, jakie są trendy, mody. W tej dziedzinie, wbrew pozorom, dużo się dzieje.
REKLAMA
Sprzedając kwiaty musisz mieć zmysł artystyczny i pilnować mody, to bardzo ważna kwestia również w świecie kwiatów. Mody na kwiaty wciąż się zmieniają a Ty chcąc mieć dobrze prosperującą kwiaciarnię musisz wiedzieć co jest na czasie, co się sprzedaje, jakie dodatki obowiązują w danym sezonie. Okazji do kupowania kwiatów nie brakuje przez cały rok.
Dochodowe okresy:
- Styczeń – Dzień Babci
- Luty – Walentynki
- Marzec – Dzień Kobiet
- Marzec, Kwiecień – stroiki Wielkanocne
- Maj – komunie, Dzień Matki
- od Wielkanocy – okres ślubów
- Czerwiec – koniec roku szkolnego
- Październik – Dzień Nauczyciela
- Przełom października i listopada – Wszystkich Świętych
- Grudzień – stroiki na Boże Narodzenie
- No i oczywiście przez cały rok wszystkie popularne imieniny
Zobacz: Jak prowadzić własną kwiaciarnię?
Wielu się wydaje, że kwiaty same przyciągają swoim pięknem i się reklamują. Nie do końca jest to prawdą. Otwierając kwiaciarnię trzeba je umieć pokazać, a więc mieć nie tylko przestrzeń do tego, ale także zmysł artystyczny do aranżacji witryn i stoisk, aby przyciągnęły klientów. Talent niezbędny jest również przy układaniu bukietów, ich komponowaniu, doborze kolorów, ozdób itp., co jest już prawdziwą sztuką.
Takie umiejętności mogą być wrodzone, ale można się ich także nauczyć na specjalnych kursach florystycznych, co jest dodatkowym, ale niezbędnym wydatkiem.
KURSY I SZKOŁY FLORYSTYCZNE, OŚRODKI PROPAGOWANIA FLORYSTYKI
em.waw.pl - Akademia Florystyczna Marioli Miklaszewskiej
www.flordeco.pl - Autorskie kursy florystyczne Magdy Kaczmarek-Sidor
www.flor-niska.pl - Centrum Florystyczne Małgorzaty Niskiej
www.fwh-rekpol.pl - REKPOL - Centrum Florystyczne Turza Śląska
www.gardenia.f1.pl - Kursy florystyczne Grażyny Korzekwy
www.sgk.tychy.pl - Śląska Giełda Kwiatowa
www.wgro.com.pl - Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.
www.kwiotek.pl - Mistrzowska Szkoła Florystyki Doroty Kwiotek
www.psf.pl - Polska Szkoła Florystyczna
www.kdk.art.pl - Kutnowski Dom Kultury
KSIĘGARNIE FLORYSTYCZNE
www.florum.pl - Formularz zamówienia ksiażek i czasopism
Ważna jest wiedza o tym, które kwiaty w danym okresie roku będą najlepiej się sprzedawały, ile mogą zachować świeżość oraz po jakiej cenie można je kupić w hurcie, by nie były za drogie. Jeśli klient kupi kwiaty przetrzymane zbyt długo w chłodni, które szybko zwiędną, więcej do takiej kwiaciarni z pewnością nie zawita. Dlatego kwiaciarz, który nie potrafi wyrzucać i spisywać w straty nieświeżych kwiatów, długo nie utrzyma się na rynku.
Chcesz prowadzić kwiaciarnię z prawdziwego zdarzenia? Miej świadomość, co cię czeka.
Wstawanie przed świtem i na giełdę.
Tam musisz być czujnym. Trzeba kwiaty obejrzeć i wybrać samemu. Nie mając doświadczenia, można trafić na stary towar od razu do wyrzucenia. Należy sprawdzić, czy kwiaty są świeże, nieuszkodzone, bez plam, a liście niepołamane, tak aby nie okazało się że zaraz po wstawieniu do wazonu zwiędły.
Zobacz: 7 kroków do założenia własnej firmy
HURTOWNIE I GIEŁDY KWIATOWE
www.canea.pl - CANEA - Hurtownia susz egzotycznego
www.centrumkwiatowe.pl
www.dchrs.com.pl - Dolnośląskie Centrum Hurtu Rolno - Spożywczego S.A.
www.firmaparadowskich.pl - FIRMA PARADOWSKICH hurtownia florystyczna Warszawa
www.flowernordica.pl
www.fwh-rekpol.pl - REKPOL - Centrum Florystyczne Turza Śląska - Hurtownia
www.granddeco.pl - GRANDDECO Internetowa Hurtownia Florystyczna
www.wgro.com.pl - Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.
PRODUCENCI KWIATÓW I DODATKÓW FLORYSTYCZNYCH
www.bellaitalia.pl - producent ceramiki
Otwierając kwiaciarnię nie bój się korzystać z doświadczeń innych, odwiedź strony, które pomogą Ci w znalezieniu nowych, ciekawych pomysłów.
STRONY FLORYSTÓW I INNE (POLSKIE)
em.waw.pl - strona Marioli Miklaszewskiej
www.flordeco.pl - strona Magdy Kaczmarek - Sidor
www.trzyswiaty.pl - strona Marietty Zielińskiej
www.podzoltaroza.pl/ - strona Moniki Dłużyk-Marciniak
www.plantacja.krakow.pl - strona Marii Rumak
www.kwiatuszki.webd.pl - strona Katarzyny Szymkowiak
www.zielonages.com.pl - strona Moniki Bębenek
www.kwiaciarnialesna.pl
zakwitnij.pl
Kompozycje "krok po kroku" Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.
www.flor-deko.pl - strona Agnieszki Mitko
www.kdk.art.pl - Kutnowski Dom Kultury
www.greenpoint.kielce.pl/ - strona Agnieszka Wamej
www.szuwary.eu - strona Agnieszki i Marcina Jabłońskich
www.bepeka.pl/ - strona Przemka Biegaja
www.iwonagregiel.pl - strona Iwony Gregiel
STRONY FLORYSTÓW I INNE (OBCOJĘZYCZNE)
www.gregorlersch.de - strona Gregora Lerscha (niem., ang)
Flower Council of Holland - Biuro Kwiatowe Holandia) (ang.)
Smithers OASIS - gąbka florystyczna (ang.)
www.life3.net - Per Benjamin, Max van de Sluis, Tomas De Bruyne (ang.)
www.prestonbailey.com - Preston Bailey (ang.)
www.danielost.be - Daniel Ost (ang.)
Oferta
W ofercie dobrze jest mieć towar, który da klientowi wybór – kwiaty cięte i doniczkowe, krajowe i egzotyczne, żywe i sztuczne, a do tego dodatki, wstążki i tzw. galanterię ozdobną. A jeśli starczy miejsca w lokalu to również doniczki, odżywki, ziemię ogrodniczą oraz inne akcesoria do hodowli kwiatów.
Dotacja na bieżącą działalność firmy
Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz mieć wielu zadowolonych klientów, musisz mieć świeże kwiaty, które nie opadną na drugi dzień. W związku z tym zaopatruj się raczej na giełdzie kwiatowej nawet jeśli jest ona dalej niż np. hurtownia. Giełda daje większą gwarancję, że kwiaty będą świeże, no i masz wybór, u każdego dostawcy możesz kupić coś innego.
Hurtownia jest dobra w razie sytuacji awaryjnej, jakiegoś nagłego zamówienia.
Klient tylko raz kupi przetrzymany w chłodni kwiat, który padnie zaraz po przyniesieniu do domu. Więcej do takiej kwiaciarni z pewnością nie zawita. Musisz niestety liczyć się z tym, że nie wszystko się sprzeda i trzeba będzie wyrzucać i spisywać w straty nieświeże kwiaty.
Reklama
Otwierając kwiaciarnię pomyśl chociaż o niewielkiej kwocie, którą przeznaczysz na reklamę. Np. kilka ogłoszeń w miejscowej prasie, wizytówki, które będą dodawane do sprzedawanych kwiatów. Większą inwestycją ale bardzo w dzisiejszych czasach ważną będzie założenie własnej strony internetowej.
Anna Konarzewska-Żuczek
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.