REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Kiosk z prasą
Kiosk z prasą

REKLAMA

REKLAMA

Kiosk ruchu to ważne miejsce w życiu osiedla, miasta. Dzisiaj sprzedawcy oferują w nich nie tylko gazety czy bilety komunikacji miejskiej, ale również coraz częściej mają w swojej ofercie papierosy, słodycze, napoje, podstawowe artykuły papiernicze, karty telefoniczne, niektóre kosmetyki a nawet większe salony prasowe - książki. Jeżeli myślisz o takim sposobie zarabiania na życie nie będzie to zbyt trudne.

Samodzielna działalność

REKLAMA

Jeśli masz odpowiednie środki finansowe, jesteś samodzielnym przedsiębiorcą albo zamierzasz założyć własną działalność gospodarczą i możesz sam postawić swój kiosk, to prawdopodobnie będziesz mógł liczyć na spory wkład kolporterów w uruchomienie swojej działalności.

REKLAMA

Dostarczają oni często umeblowanie, regały, materiały reklamowe, szyldy, gabloty itp. Dystrybutorzy prześcigają się w korzystnych ofertach zaopatrzenia w prasę, zwrotów, terminów płatności. Warunkiem podjęcia takiej współpracy będzie prawdopodobnie terminowa umowa o zaopatrzenie (min. 12 miesięcy), utrzymanie miesięcznego obrotu na minimalnym poziomie lub kaucja za powierzone wyposażenie.


Prowadząc samodzielnie działalność wystarczy, że podpiszesz z kolporterami umowę o dostawę prasy. Wybór dostawców jest szeroki: od największych ogólnopolskich przedsiębiorstw (Ruch, Kolporter) poprzez regionalnych (np. InMedio, Rolkon, Franpress, Garmond) do lokalnych dystrybutorów. Duża konkurencja dostawców sprawia, że możesz wybrać tego dostawcę, który będzie Ci najbardziej odpowiadać. Możesz starać się wynegocjować jak najlepsze warunki dla siebie.

Z danych jakie podaje Ruch wynika, że tak naprawdę obrót jest ze sprzedaży dzienników (pamiętaj o tytułach regionalnych) i tygodników. Wśród tygodników liczą się przede wszystkim tytuły kobiece i tygodniki z programami telewizyjnymi. Cały czas dużym popytem klientów cieszą się tytuły, do których wydawca dołącza drobne upominki, jak płyty i kosmetyki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Otwierając własny kiosk pamiętaj o towarach dostępnych w kioskach takich jak m.in. książki (muszą być dobrze wyeksponowane), wyroby tytoniowe, napoje i słodycze, karty telefoniczne, bilety komunikacji miejskiej (punkty zlokalizowane przy węzłach komunikacyjnych mogą wypracowywać na nich obrót wyższy niż na prasie), filmy do aparatów fotograficznych, baterie, ogólnodostępne lekarstwa, chemię gospodarczą i kosmetyki.

Sprzedaż na umowę z dystrybutorem prasy

Innym prostym sposobem prowadzenia kiosku z prasą jest podpisanie umowy o obsługę punktu sprzedaży z jedną z dużych sieci dystrybutorów prasy, może to być RUCH, Kolporter lub inne (może to być umowa agencyjna). 

Dobrym pomysłem może być wejście w program partnerski dystrybutora. Poniżej przedstawiony zostanie przykładowo (dla Twojej orientacji) program partnerski oraz program „Własny kiosk” oferowane przez Kolportera.
Informacje podane zostają za:  www.kolporter.com.pl

Na czym polega system partnerski?

System Partnerski został opracowany przez Kolportera Sieci Handlowe na potrzeby budowy sieci saloników prasowych. Nakłady początkowe Partnera ograniczają się do uiszczenia kaucji tytułem zabezpieczenia powierzonego mienia, opłaty marketingowej oraz opłaty za szkolenie. Koszty bieżące związane są jedynie z prowadzoną działalnością gospodarczą. Kolporter Sieci Handlowe gwarantuje minimalne wynagrodzenie niezależnie od osiąganych wyników sprzedaży.

Dzięki takiemu rozwiązaniu Partnerzy mogą czuć się bezpiecznie. Podstawowym obowiązkiem Partnera jest dokonywanie sprzedaży produktów i usług w imieniu Kolportera Sieci Handlowe. Wszystkie elementy funkcjonowania Saloniku reguluje umowa oraz procedury zawarte w Księdze Partnera.

Jakie są obowiązki Kolportera Sieci Handlowe?

• Kolporter ponosi wszystkie nakłady finansowe związane z remontem oraz modernizacją i adaptacją lokalu;
• Wyposaża salonik w ekspozytory, meble, materiały reklamowe oraz stojaki promocyjne;
• Instaluje w saloniku system komputerowej obsługi sprzedaży, który ułatwia kontrolę nad przepływem towaru;
• Wyposaża Salonik w drukarkę fiskalną i metkownicę;
• Ponosi koszty czynszu, mediów, telefonu;
• Ponosi koszty materiałów eksploatacyjnych związanych z bieżącym funkcjonowaniem saloniku Np.: papier, tusz do drukarki, reklamówki, rolki do drukarki fiskalnej, itp.;
• Kupuje towar;
• Prowadzi działania promocyjno-reklamowe saloników tak, aby obroty w salonikach stale wzrastał;.
• Zapewnia uczestnictwo dostawców w akcjach promocyjnych;
• Udziela pomocy w prowadzeniu saloniku;
• Wyszukuje lokalizacje (przyjmuje również kandydatów z własnym lokalem);
• Organizuje szkolenia wstępne, które swoim zakresem obejmują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności praktyczne, aby Partner mógł przejąć i poprowadzić salonik prasowy bez żadnych problemów. Szkolenie trwa 7 dni. Zajęcia obejmują informacje z zakresu merchandisingu, współpracy z dostawcami, wewnętrznych procedur i instrukcji, obsługi klienta, obsługi systemu komputerowego. Po szkoleniu wstępnym Partnerzy kierowani są na bezpłatne szkolenie stażowe, w już funkcjonującym saloniku w celu nabycia umiejętności praktycznych;
• Oferuje obsługę Radców Prawnych w kwestiach związanych z funkcjonowaniem saloniku.

Jakie są podstawowe obowiązki Partnera?

• Partner powinien zarejestrować działalność gospodarczą, aby podpisać z umowę partnerską;
• Partner powinien ściśle przestrzegać opracowanej koncepcji funkcjonowania saloników prasowych;
• Partner wraz ze współpracownikiem powinien wziąć udział w szkoleniu wstępnym i stażowym;
• Partner zobowiązany jest do zatrudnienia osoby współpracującej ze względu na długie godziny otwarcia saloniku. Oznacza to, że Partner sam nie będzie w stanie podołać wszystkim obowiązkom. Kolporter nie narzuca sposobu pozyskania współpracownika, to Partner decyduje czy zatrudni współpracownika na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia bądź też w innej formie;
• Partner uiszcza kaucję zwrotną tytułem zabezpieczenia powierzonego mienia. Średnio uruchomienie saloniku kosztuje Kolportera ok. 60 tys. złotych. Kaucja zwrotna jest wyliczana na podstawie szacowanego 5 dniowego obrotu w saloniku. Po zakończeniu współpracy kaucja zostaje zwrócona Partnerowi, jeżeli nie wystąpiły w stosunku do niego żadne roszczenia lub zaległości;
• Partner uiszcza również jednorazową opłata marketingową min. 1 tys. zł za wejście do sieci handlowej oraz możliwości korzystania z wiedzy, doświadczenia oraz know- how (czyli pomysłu oraz sposobu działania ) Kolportera Sieci Handlowe Sp.zo.o.;
• Partner wystawia weksel In blanco poręczony przez 2 poręczycieli w celu zabezpieczenia powierzonego majątku. Jest to dodatkowe zabezpieczenie powierzonego majątku, gdyż sama wpłata kaucji zwrotnej nie zabezpiecza w 100% kosztów poniesionych przez Kolportera;
• Partner zamawia i sprzedaje towary i usługi w imieniu firmy;
• Partner codziennie wpłaca utarg. Za towar płaci Kolporter, więc codzienna wpłata utargu jest niezwykle istotna ze względu na zachowanie płynności finansowej;
• Partner zakłada rachunek bieżący dla swojej firmy we wskazanym banku;
• Partner prowadzi salonik w ustalonych godzinach. Saloniki Prasowe są siecią handlową co oznacz stałe godziny otwarcia dla wszystkich saloników. Saloniki są czynne przez siedem dni w tygodniu.

Symulacja zarobków prowadzącego salonik prasowy przygotowaną przez firmę Kolporter (źródło www.kolporter.com.pl)

Proponowane wynagrodzenie miesięczne

Wynagrodzenie podstawowe stałe niezależne od obrotów około 2.000 PLN (+VAT)

Premia uzależniona od wyników:
• 15- 20 % wygenerowanej marży netto!
• W oparciu o dane z funkcjonujących Saloników jest to kwota od 500 do 3000 zł netto.
Wynagrodzenie dodatkowe:
• Za każdą przyjętą opłatę rachunku 65 groszy.
• Wynagrodzenie za prowadzenie kolektury Lotto (losy 50 % marży, zakłady pozostałe 15-20 % od marży).
• Wynagrodzenie za przeprowadzenie akcji samplingowych.

Przykładowa symulacja:
1. Wynagrodzenie gwarantowane 2000 PLN netto, bez względu na osiągane obroty. Dzięki temu, że oferujemy wynagrodzenie gwarantowane Partner może regulować bieżące zobowiązania wynikające z prowadzenia działalności, tj. ZUS, podatki, opłatę za biuro rachunkowe.
2. Wynagrodzenie prowizyjne 15 % z marży netto w danym miesiącu. Marża to różnica pomiędzy ceną sprzedaży a zakupu. Średnia marża na salonik to 13%.
Dla przykładu:
• Obrót netto saloniku 50 tys. PLN
• Średnia marża: 13 %
• 50 000 (obrót) x 13% (średnia marża) = 6.500 PLN
• 6 500 x 15 % = 975 PLN
• W takim wypadku Partner wystawia fakturę VAT na 2975 PLN netto.


Propozycja współpracy Kolportera „Twój własny kiosk”

Jesteś w 100% właścicielem:
- kiosku,
- towaru,
- programu sprzedażowego.

Decydujesz o:
• cenach,
• wysokości marży,
• wydatkach na promocje i reklamę,
• dostawcach,
• asortymencie,
• godzinach otwarcia.

NA CZYM POLEGA PROJEKT?

Z pomocą Kolportera masz możliwość zakupu, na dowolnych warunkach (gotówka, raty, a dla osób prowadzących co najmniej 6 miesięcy działalność handlową również leasing) wybranego kiosku. Następnie podpisujesz - na preferencyjnych warunkach - dwuletnią umowę na kolportaż prasy z Kolporterem SA.

KORZYŚCI DLA KLIENTA

• Duży rabat do 20 % od sprzedaży prasy.
• Dodatkowe wpływy:
o za przestrzeganie zaleceń reklamowych dostawcy 300 zł co miesiąc,
o za obłożenie miejsc reklamowych 100 zł co miesiąc.
• Możliwość zakupu kiosku na preferencyjnych warunkach (cena już od 15 000 złotych).
• Niski koszt raty leasingowej lub kredytowej oraz opłaty wstępnej.
• Pomoc przy ocenie atrakcyjności lokalizacji kiosku.
• Pomoc prawna i formalna przy uzyskaniu niezbędnej dokumentacji.
• Możliwość uzyskania bezpłatnego biznesplanu.

KOSZTY KLIENTA

• Opłaty za pozwolenie na budowę i niezbędną dokumentację (geodeta, architekt) - ok. 3000 złotych.
• Wpłata 20% wartości leasingu lub 20% wartości kredytu.
• Miesięczna rata leasingowa lub kredytowa.
• Jednorazowa wpłata na rzecz Kolportera Sieci Handlowe za pomoc w uzyskaniu dokumentacji - 150 złotych.
• Koszt posadowienia kiosku i przyłącza energetycznego - średnio od 1000 do 2000 złotych.
• Oprogramowanie do sprzedaży detalicznej INSIGNUM Sprzedaż Detaliczna - ok. 700 złotych.

OBOWIĄZKI KLIENTA

• Podpisanie umów z Kolporterem Sieci Handlowe i Kolporterem SA oraz przestrzeganie ich zapisów.
• Przestrzeganie firmowych reguł ułożenia tytułów prasowych.
• Terminowe regulowanie należności (rata leasingowa, płatność za prasę).
• Realizacja bieżących zaleceń dotyczących wykorzystania miejsc reklamowych.

JAK PRZYSTĄPIĆ DO PROGRAMU?

• Złożenie oferty (wypełnienie formularza zgłoszeniowego).
• Podpisanie umowy z Kolporterem Sieci Handlowe.
• Otrzymanie propozycji lokalizacji.
• Podpisanie umowy leasingowej lub kredytowej.
• Podpisanie umowy dzierżawy gruntu.
• Podpisanie umowy na kolportaż prasy z Kolporterem SA.
• Możliwość podpisania umowy na dostawy towaru z Kolporterem Service.
• Możliwość zakupu sprzętu oraz oprogramowania w Kolporter INFO SA.

Inni dystrybutorzy prasy, z którymi możesz podjąć współpracę to m.in. Ruch www.ruch.com.pl, czy np. HDS Polska Dystrybucja Sp z o.o. www.inmedio.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA