REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiosk z prasą - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kiosk z prasą
Kiosk z prasą

REKLAMA

REKLAMA

Kiosk ruchu to ważne miejsce w życiu osiedla, miasta. Dzisiaj sprzedawcy oferują w nich nie tylko gazety czy bilety komunikacji miejskiej, ale również coraz częściej mają w swojej ofercie papierosy, słodycze, napoje, podstawowe artykuły papiernicze, karty telefoniczne, niektóre kosmetyki a nawet większe salony prasowe - książki. Jeżeli myślisz o takim sposobie zarabiania na życie nie będzie to zbyt trudne.

Samodzielna działalność

REKLAMA

Jeśli masz odpowiednie środki finansowe, jesteś samodzielnym przedsiębiorcą albo zamierzasz założyć własną działalność gospodarczą i możesz sam postawić swój kiosk, to prawdopodobnie będziesz mógł liczyć na spory wkład kolporterów w uruchomienie swojej działalności.

REKLAMA

Dostarczają oni często umeblowanie, regały, materiały reklamowe, szyldy, gabloty itp. Dystrybutorzy prześcigają się w korzystnych ofertach zaopatrzenia w prasę, zwrotów, terminów płatności. Warunkiem podjęcia takiej współpracy będzie prawdopodobnie terminowa umowa o zaopatrzenie (min. 12 miesięcy), utrzymanie miesięcznego obrotu na minimalnym poziomie lub kaucja za powierzone wyposażenie.


Prowadząc samodzielnie działalność wystarczy, że podpiszesz z kolporterami umowę o dostawę prasy. Wybór dostawców jest szeroki: od największych ogólnopolskich przedsiębiorstw (Ruch, Kolporter) poprzez regionalnych (np. InMedio, Rolkon, Franpress, Garmond) do lokalnych dystrybutorów. Duża konkurencja dostawców sprawia, że możesz wybrać tego dostawcę, który będzie Ci najbardziej odpowiadać. Możesz starać się wynegocjować jak najlepsze warunki dla siebie.

Z danych jakie podaje Ruch wynika, że tak naprawdę obrót jest ze sprzedaży dzienników (pamiętaj o tytułach regionalnych) i tygodników. Wśród tygodników liczą się przede wszystkim tytuły kobiece i tygodniki z programami telewizyjnymi. Cały czas dużym popytem klientów cieszą się tytuły, do których wydawca dołącza drobne upominki, jak płyty i kosmetyki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Otwierając własny kiosk pamiętaj o towarach dostępnych w kioskach takich jak m.in. książki (muszą być dobrze wyeksponowane), wyroby tytoniowe, napoje i słodycze, karty telefoniczne, bilety komunikacji miejskiej (punkty zlokalizowane przy węzłach komunikacyjnych mogą wypracowywać na nich obrót wyższy niż na prasie), filmy do aparatów fotograficznych, baterie, ogólnodostępne lekarstwa, chemię gospodarczą i kosmetyki.

Sprzedaż na umowę z dystrybutorem prasy

Innym prostym sposobem prowadzenia kiosku z prasą jest podpisanie umowy o obsługę punktu sprzedaży z jedną z dużych sieci dystrybutorów prasy, może to być RUCH, Kolporter lub inne (może to być umowa agencyjna). 

Dobrym pomysłem może być wejście w program partnerski dystrybutora. Poniżej przedstawiony zostanie przykładowo (dla Twojej orientacji) program partnerski oraz program „Własny kiosk” oferowane przez Kolportera.
Informacje podane zostają za:  www.kolporter.com.pl

Na czym polega system partnerski?

System Partnerski został opracowany przez Kolportera Sieci Handlowe na potrzeby budowy sieci saloników prasowych. Nakłady początkowe Partnera ograniczają się do uiszczenia kaucji tytułem zabezpieczenia powierzonego mienia, opłaty marketingowej oraz opłaty za szkolenie. Koszty bieżące związane są jedynie z prowadzoną działalnością gospodarczą. Kolporter Sieci Handlowe gwarantuje minimalne wynagrodzenie niezależnie od osiąganych wyników sprzedaży.

Dzięki takiemu rozwiązaniu Partnerzy mogą czuć się bezpiecznie. Podstawowym obowiązkiem Partnera jest dokonywanie sprzedaży produktów i usług w imieniu Kolportera Sieci Handlowe. Wszystkie elementy funkcjonowania Saloniku reguluje umowa oraz procedury zawarte w Księdze Partnera.

Jakie są obowiązki Kolportera Sieci Handlowe?

• Kolporter ponosi wszystkie nakłady finansowe związane z remontem oraz modernizacją i adaptacją lokalu;
• Wyposaża salonik w ekspozytory, meble, materiały reklamowe oraz stojaki promocyjne;
• Instaluje w saloniku system komputerowej obsługi sprzedaży, który ułatwia kontrolę nad przepływem towaru;
• Wyposaża Salonik w drukarkę fiskalną i metkownicę;
• Ponosi koszty czynszu, mediów, telefonu;
• Ponosi koszty materiałów eksploatacyjnych związanych z bieżącym funkcjonowaniem saloniku Np.: papier, tusz do drukarki, reklamówki, rolki do drukarki fiskalnej, itp.;
• Kupuje towar;
• Prowadzi działania promocyjno-reklamowe saloników tak, aby obroty w salonikach stale wzrastał;.
• Zapewnia uczestnictwo dostawców w akcjach promocyjnych;
• Udziela pomocy w prowadzeniu saloniku;
• Wyszukuje lokalizacje (przyjmuje również kandydatów z własnym lokalem);
• Organizuje szkolenia wstępne, które swoim zakresem obejmują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności praktyczne, aby Partner mógł przejąć i poprowadzić salonik prasowy bez żadnych problemów. Szkolenie trwa 7 dni. Zajęcia obejmują informacje z zakresu merchandisingu, współpracy z dostawcami, wewnętrznych procedur i instrukcji, obsługi klienta, obsługi systemu komputerowego. Po szkoleniu wstępnym Partnerzy kierowani są na bezpłatne szkolenie stażowe, w już funkcjonującym saloniku w celu nabycia umiejętności praktycznych;
• Oferuje obsługę Radców Prawnych w kwestiach związanych z funkcjonowaniem saloniku.

Jakie są podstawowe obowiązki Partnera?

• Partner powinien zarejestrować działalność gospodarczą, aby podpisać z umowę partnerską;
• Partner powinien ściśle przestrzegać opracowanej koncepcji funkcjonowania saloników prasowych;
• Partner wraz ze współpracownikiem powinien wziąć udział w szkoleniu wstępnym i stażowym;
• Partner zobowiązany jest do zatrudnienia osoby współpracującej ze względu na długie godziny otwarcia saloniku. Oznacza to, że Partner sam nie będzie w stanie podołać wszystkim obowiązkom. Kolporter nie narzuca sposobu pozyskania współpracownika, to Partner decyduje czy zatrudni współpracownika na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia bądź też w innej formie;
• Partner uiszcza kaucję zwrotną tytułem zabezpieczenia powierzonego mienia. Średnio uruchomienie saloniku kosztuje Kolportera ok. 60 tys. złotych. Kaucja zwrotna jest wyliczana na podstawie szacowanego 5 dniowego obrotu w saloniku. Po zakończeniu współpracy kaucja zostaje zwrócona Partnerowi, jeżeli nie wystąpiły w stosunku do niego żadne roszczenia lub zaległości;
• Partner uiszcza również jednorazową opłata marketingową min. 1 tys. zł za wejście do sieci handlowej oraz możliwości korzystania z wiedzy, doświadczenia oraz know- how (czyli pomysłu oraz sposobu działania ) Kolportera Sieci Handlowe Sp.zo.o.;
• Partner wystawia weksel In blanco poręczony przez 2 poręczycieli w celu zabezpieczenia powierzonego majątku. Jest to dodatkowe zabezpieczenie powierzonego majątku, gdyż sama wpłata kaucji zwrotnej nie zabezpiecza w 100% kosztów poniesionych przez Kolportera;
• Partner zamawia i sprzedaje towary i usługi w imieniu firmy;
• Partner codziennie wpłaca utarg. Za towar płaci Kolporter, więc codzienna wpłata utargu jest niezwykle istotna ze względu na zachowanie płynności finansowej;
• Partner zakłada rachunek bieżący dla swojej firmy we wskazanym banku;
• Partner prowadzi salonik w ustalonych godzinach. Saloniki Prasowe są siecią handlową co oznacz stałe godziny otwarcia dla wszystkich saloników. Saloniki są czynne przez siedem dni w tygodniu.

Symulacja zarobków prowadzącego salonik prasowy przygotowaną przez firmę Kolporter (źródło www.kolporter.com.pl)

Proponowane wynagrodzenie miesięczne

Wynagrodzenie podstawowe stałe niezależne od obrotów około 2.000 PLN (+VAT)

Premia uzależniona od wyników:
• 15- 20 % wygenerowanej marży netto!
• W oparciu o dane z funkcjonujących Saloników jest to kwota od 500 do 3000 zł netto.
Wynagrodzenie dodatkowe:
• Za każdą przyjętą opłatę rachunku 65 groszy.
• Wynagrodzenie za prowadzenie kolektury Lotto (losy 50 % marży, zakłady pozostałe 15-20 % od marży).
• Wynagrodzenie za przeprowadzenie akcji samplingowych.

Przykładowa symulacja:
1. Wynagrodzenie gwarantowane 2000 PLN netto, bez względu na osiągane obroty. Dzięki temu, że oferujemy wynagrodzenie gwarantowane Partner może regulować bieżące zobowiązania wynikające z prowadzenia działalności, tj. ZUS, podatki, opłatę za biuro rachunkowe.
2. Wynagrodzenie prowizyjne 15 % z marży netto w danym miesiącu. Marża to różnica pomiędzy ceną sprzedaży a zakupu. Średnia marża na salonik to 13%.
Dla przykładu:
• Obrót netto saloniku 50 tys. PLN
• Średnia marża: 13 %
• 50 000 (obrót) x 13% (średnia marża) = 6.500 PLN
• 6 500 x 15 % = 975 PLN
• W takim wypadku Partner wystawia fakturę VAT na 2975 PLN netto.


Propozycja współpracy Kolportera „Twój własny kiosk”

Jesteś w 100% właścicielem:
- kiosku,
- towaru,
- programu sprzedażowego.

Decydujesz o:
• cenach,
• wysokości marży,
• wydatkach na promocje i reklamę,
• dostawcach,
• asortymencie,
• godzinach otwarcia.

NA CZYM POLEGA PROJEKT?

Z pomocą Kolportera masz możliwość zakupu, na dowolnych warunkach (gotówka, raty, a dla osób prowadzących co najmniej 6 miesięcy działalność handlową również leasing) wybranego kiosku. Następnie podpisujesz - na preferencyjnych warunkach - dwuletnią umowę na kolportaż prasy z Kolporterem SA.

KORZYŚCI DLA KLIENTA

• Duży rabat do 20 % od sprzedaży prasy.
• Dodatkowe wpływy:
o za przestrzeganie zaleceń reklamowych dostawcy 300 zł co miesiąc,
o za obłożenie miejsc reklamowych 100 zł co miesiąc.
• Możliwość zakupu kiosku na preferencyjnych warunkach (cena już od 15 000 złotych).
• Niski koszt raty leasingowej lub kredytowej oraz opłaty wstępnej.
• Pomoc przy ocenie atrakcyjności lokalizacji kiosku.
• Pomoc prawna i formalna przy uzyskaniu niezbędnej dokumentacji.
• Możliwość uzyskania bezpłatnego biznesplanu.

KOSZTY KLIENTA

• Opłaty za pozwolenie na budowę i niezbędną dokumentację (geodeta, architekt) - ok. 3000 złotych.
• Wpłata 20% wartości leasingu lub 20% wartości kredytu.
• Miesięczna rata leasingowa lub kredytowa.
• Jednorazowa wpłata na rzecz Kolportera Sieci Handlowe za pomoc w uzyskaniu dokumentacji - 150 złotych.
• Koszt posadowienia kiosku i przyłącza energetycznego - średnio od 1000 do 2000 złotych.
• Oprogramowanie do sprzedaży detalicznej INSIGNUM Sprzedaż Detaliczna - ok. 700 złotych.

OBOWIĄZKI KLIENTA

• Podpisanie umów z Kolporterem Sieci Handlowe i Kolporterem SA oraz przestrzeganie ich zapisów.
• Przestrzeganie firmowych reguł ułożenia tytułów prasowych.
• Terminowe regulowanie należności (rata leasingowa, płatność za prasę).
• Realizacja bieżących zaleceń dotyczących wykorzystania miejsc reklamowych.

JAK PRZYSTĄPIĆ DO PROGRAMU?

• Złożenie oferty (wypełnienie formularza zgłoszeniowego).
• Podpisanie umowy z Kolporterem Sieci Handlowe.
• Otrzymanie propozycji lokalizacji.
• Podpisanie umowy leasingowej lub kredytowej.
• Podpisanie umowy dzierżawy gruntu.
• Podpisanie umowy na kolportaż prasy z Kolporterem SA.
• Możliwość podpisania umowy na dostawy towaru z Kolporterem Service.
• Możliwość zakupu sprzętu oraz oprogramowania w Kolporter INFO SA.

Inni dystrybutorzy prasy, z którymi możesz podjąć współpracę to m.in. Ruch www.ruch.com.pl, czy np. HDS Polska Dystrybucja Sp z o.o. www.inmedio.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

REKLAMA

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

REKLAMA

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA