REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Kiosk z prasą
Kiosk z prasą

REKLAMA

REKLAMA

Kiosk ruchu to ważne miejsce w życiu osiedla, miasta. Dzisiaj sprzedawcy oferują w nich nie tylko gazety czy bilety komunikacji miejskiej, ale również coraz częściej mają w swojej ofercie papierosy, słodycze, napoje, podstawowe artykuły papiernicze, karty telefoniczne, niektóre kosmetyki a nawet większe salony prasowe - książki. Jeżeli myślisz o takim sposobie zarabiania na życie nie będzie to zbyt trudne.

Samodzielna działalność

REKLAMA

Jeśli masz odpowiednie środki finansowe, jesteś samodzielnym przedsiębiorcą albo zamierzasz założyć własną działalność gospodarczą i możesz sam postawić swój kiosk, to prawdopodobnie będziesz mógł liczyć na spory wkład kolporterów w uruchomienie swojej działalności.

REKLAMA

Dostarczają oni często umeblowanie, regały, materiały reklamowe, szyldy, gabloty itp. Dystrybutorzy prześcigają się w korzystnych ofertach zaopatrzenia w prasę, zwrotów, terminów płatności. Warunkiem podjęcia takiej współpracy będzie prawdopodobnie terminowa umowa o zaopatrzenie (min. 12 miesięcy), utrzymanie miesięcznego obrotu na minimalnym poziomie lub kaucja za powierzone wyposażenie.


Prowadząc samodzielnie działalność wystarczy, że podpiszesz z kolporterami umowę o dostawę prasy. Wybór dostawców jest szeroki: od największych ogólnopolskich przedsiębiorstw (Ruch, Kolporter) poprzez regionalnych (np. InMedio, Rolkon, Franpress, Garmond) do lokalnych dystrybutorów. Duża konkurencja dostawców sprawia, że możesz wybrać tego dostawcę, który będzie Ci najbardziej odpowiadać. Możesz starać się wynegocjować jak najlepsze warunki dla siebie.

Z danych jakie podaje Ruch wynika, że tak naprawdę obrót jest ze sprzedaży dzienników (pamiętaj o tytułach regionalnych) i tygodników. Wśród tygodników liczą się przede wszystkim tytuły kobiece i tygodniki z programami telewizyjnymi. Cały czas dużym popytem klientów cieszą się tytuły, do których wydawca dołącza drobne upominki, jak płyty i kosmetyki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Otwierając własny kiosk pamiętaj o towarach dostępnych w kioskach takich jak m.in. książki (muszą być dobrze wyeksponowane), wyroby tytoniowe, napoje i słodycze, karty telefoniczne, bilety komunikacji miejskiej (punkty zlokalizowane przy węzłach komunikacyjnych mogą wypracowywać na nich obrót wyższy niż na prasie), filmy do aparatów fotograficznych, baterie, ogólnodostępne lekarstwa, chemię gospodarczą i kosmetyki.

Sprzedaż na umowę z dystrybutorem prasy

Innym prostym sposobem prowadzenia kiosku z prasą jest podpisanie umowy o obsługę punktu sprzedaży z jedną z dużych sieci dystrybutorów prasy, może to być RUCH, Kolporter lub inne (może to być umowa agencyjna). 

Dobrym pomysłem może być wejście w program partnerski dystrybutora. Poniżej przedstawiony zostanie przykładowo (dla Twojej orientacji) program partnerski oraz program „Własny kiosk” oferowane przez Kolportera.
Informacje podane zostają za:  www.kolporter.com.pl

Na czym polega system partnerski?

System Partnerski został opracowany przez Kolportera Sieci Handlowe na potrzeby budowy sieci saloników prasowych. Nakłady początkowe Partnera ograniczają się do uiszczenia kaucji tytułem zabezpieczenia powierzonego mienia, opłaty marketingowej oraz opłaty za szkolenie. Koszty bieżące związane są jedynie z prowadzoną działalnością gospodarczą. Kolporter Sieci Handlowe gwarantuje minimalne wynagrodzenie niezależnie od osiąganych wyników sprzedaży.

Dzięki takiemu rozwiązaniu Partnerzy mogą czuć się bezpiecznie. Podstawowym obowiązkiem Partnera jest dokonywanie sprzedaży produktów i usług w imieniu Kolportera Sieci Handlowe. Wszystkie elementy funkcjonowania Saloniku reguluje umowa oraz procedury zawarte w Księdze Partnera.

Jakie są obowiązki Kolportera Sieci Handlowe?

• Kolporter ponosi wszystkie nakłady finansowe związane z remontem oraz modernizacją i adaptacją lokalu;
• Wyposaża salonik w ekspozytory, meble, materiały reklamowe oraz stojaki promocyjne;
• Instaluje w saloniku system komputerowej obsługi sprzedaży, który ułatwia kontrolę nad przepływem towaru;
• Wyposaża Salonik w drukarkę fiskalną i metkownicę;
• Ponosi koszty czynszu, mediów, telefonu;
• Ponosi koszty materiałów eksploatacyjnych związanych z bieżącym funkcjonowaniem saloniku Np.: papier, tusz do drukarki, reklamówki, rolki do drukarki fiskalnej, itp.;
• Kupuje towar;
• Prowadzi działania promocyjno-reklamowe saloników tak, aby obroty w salonikach stale wzrastał;.
• Zapewnia uczestnictwo dostawców w akcjach promocyjnych;
• Udziela pomocy w prowadzeniu saloniku;
• Wyszukuje lokalizacje (przyjmuje również kandydatów z własnym lokalem);
• Organizuje szkolenia wstępne, które swoim zakresem obejmują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności praktyczne, aby Partner mógł przejąć i poprowadzić salonik prasowy bez żadnych problemów. Szkolenie trwa 7 dni. Zajęcia obejmują informacje z zakresu merchandisingu, współpracy z dostawcami, wewnętrznych procedur i instrukcji, obsługi klienta, obsługi systemu komputerowego. Po szkoleniu wstępnym Partnerzy kierowani są na bezpłatne szkolenie stażowe, w już funkcjonującym saloniku w celu nabycia umiejętności praktycznych;
• Oferuje obsługę Radców Prawnych w kwestiach związanych z funkcjonowaniem saloniku.

Jakie są podstawowe obowiązki Partnera?

• Partner powinien zarejestrować działalność gospodarczą, aby podpisać z umowę partnerską;
• Partner powinien ściśle przestrzegać opracowanej koncepcji funkcjonowania saloników prasowych;
• Partner wraz ze współpracownikiem powinien wziąć udział w szkoleniu wstępnym i stażowym;
• Partner zobowiązany jest do zatrudnienia osoby współpracującej ze względu na długie godziny otwarcia saloniku. Oznacza to, że Partner sam nie będzie w stanie podołać wszystkim obowiązkom. Kolporter nie narzuca sposobu pozyskania współpracownika, to Partner decyduje czy zatrudni współpracownika na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia bądź też w innej formie;
• Partner uiszcza kaucję zwrotną tytułem zabezpieczenia powierzonego mienia. Średnio uruchomienie saloniku kosztuje Kolportera ok. 60 tys. złotych. Kaucja zwrotna jest wyliczana na podstawie szacowanego 5 dniowego obrotu w saloniku. Po zakończeniu współpracy kaucja zostaje zwrócona Partnerowi, jeżeli nie wystąpiły w stosunku do niego żadne roszczenia lub zaległości;
• Partner uiszcza również jednorazową opłata marketingową min. 1 tys. zł za wejście do sieci handlowej oraz możliwości korzystania z wiedzy, doświadczenia oraz know- how (czyli pomysłu oraz sposobu działania ) Kolportera Sieci Handlowe Sp.zo.o.;
• Partner wystawia weksel In blanco poręczony przez 2 poręczycieli w celu zabezpieczenia powierzonego majątku. Jest to dodatkowe zabezpieczenie powierzonego majątku, gdyż sama wpłata kaucji zwrotnej nie zabezpiecza w 100% kosztów poniesionych przez Kolportera;
• Partner zamawia i sprzedaje towary i usługi w imieniu firmy;
• Partner codziennie wpłaca utarg. Za towar płaci Kolporter, więc codzienna wpłata utargu jest niezwykle istotna ze względu na zachowanie płynności finansowej;
• Partner zakłada rachunek bieżący dla swojej firmy we wskazanym banku;
• Partner prowadzi salonik w ustalonych godzinach. Saloniki Prasowe są siecią handlową co oznacz stałe godziny otwarcia dla wszystkich saloników. Saloniki są czynne przez siedem dni w tygodniu.

Symulacja zarobków prowadzącego salonik prasowy przygotowaną przez firmę Kolporter (źródło www.kolporter.com.pl)

Proponowane wynagrodzenie miesięczne

Wynagrodzenie podstawowe stałe niezależne od obrotów około 2.000 PLN (+VAT)

Premia uzależniona od wyników:
• 15- 20 % wygenerowanej marży netto!
• W oparciu o dane z funkcjonujących Saloników jest to kwota od 500 do 3000 zł netto.
Wynagrodzenie dodatkowe:
• Za każdą przyjętą opłatę rachunku 65 groszy.
• Wynagrodzenie za prowadzenie kolektury Lotto (losy 50 % marży, zakłady pozostałe 15-20 % od marży).
• Wynagrodzenie za przeprowadzenie akcji samplingowych.

Przykładowa symulacja:
1. Wynagrodzenie gwarantowane 2000 PLN netto, bez względu na osiągane obroty. Dzięki temu, że oferujemy wynagrodzenie gwarantowane Partner może regulować bieżące zobowiązania wynikające z prowadzenia działalności, tj. ZUS, podatki, opłatę za biuro rachunkowe.
2. Wynagrodzenie prowizyjne 15 % z marży netto w danym miesiącu. Marża to różnica pomiędzy ceną sprzedaży a zakupu. Średnia marża na salonik to 13%.
Dla przykładu:
• Obrót netto saloniku 50 tys. PLN
• Średnia marża: 13 %
• 50 000 (obrót) x 13% (średnia marża) = 6.500 PLN
• 6 500 x 15 % = 975 PLN
• W takim wypadku Partner wystawia fakturę VAT na 2975 PLN netto.


Propozycja współpracy Kolportera „Twój własny kiosk”

Jesteś w 100% właścicielem:
- kiosku,
- towaru,
- programu sprzedażowego.

Decydujesz o:
• cenach,
• wysokości marży,
• wydatkach na promocje i reklamę,
• dostawcach,
• asortymencie,
• godzinach otwarcia.

NA CZYM POLEGA PROJEKT?

Z pomocą Kolportera masz możliwość zakupu, na dowolnych warunkach (gotówka, raty, a dla osób prowadzących co najmniej 6 miesięcy działalność handlową również leasing) wybranego kiosku. Następnie podpisujesz - na preferencyjnych warunkach - dwuletnią umowę na kolportaż prasy z Kolporterem SA.

KORZYŚCI DLA KLIENTA

• Duży rabat do 20 % od sprzedaży prasy.
• Dodatkowe wpływy:
o za przestrzeganie zaleceń reklamowych dostawcy 300 zł co miesiąc,
o za obłożenie miejsc reklamowych 100 zł co miesiąc.
• Możliwość zakupu kiosku na preferencyjnych warunkach (cena już od 15 000 złotych).
• Niski koszt raty leasingowej lub kredytowej oraz opłaty wstępnej.
• Pomoc przy ocenie atrakcyjności lokalizacji kiosku.
• Pomoc prawna i formalna przy uzyskaniu niezbędnej dokumentacji.
• Możliwość uzyskania bezpłatnego biznesplanu.

KOSZTY KLIENTA

• Opłaty za pozwolenie na budowę i niezbędną dokumentację (geodeta, architekt) - ok. 3000 złotych.
• Wpłata 20% wartości leasingu lub 20% wartości kredytu.
• Miesięczna rata leasingowa lub kredytowa.
• Jednorazowa wpłata na rzecz Kolportera Sieci Handlowe za pomoc w uzyskaniu dokumentacji - 150 złotych.
• Koszt posadowienia kiosku i przyłącza energetycznego - średnio od 1000 do 2000 złotych.
• Oprogramowanie do sprzedaży detalicznej INSIGNUM Sprzedaż Detaliczna - ok. 700 złotych.

OBOWIĄZKI KLIENTA

• Podpisanie umów z Kolporterem Sieci Handlowe i Kolporterem SA oraz przestrzeganie ich zapisów.
• Przestrzeganie firmowych reguł ułożenia tytułów prasowych.
• Terminowe regulowanie należności (rata leasingowa, płatność za prasę).
• Realizacja bieżących zaleceń dotyczących wykorzystania miejsc reklamowych.

JAK PRZYSTĄPIĆ DO PROGRAMU?

• Złożenie oferty (wypełnienie formularza zgłoszeniowego).
• Podpisanie umowy z Kolporterem Sieci Handlowe.
• Otrzymanie propozycji lokalizacji.
• Podpisanie umowy leasingowej lub kredytowej.
• Podpisanie umowy dzierżawy gruntu.
• Podpisanie umowy na kolportaż prasy z Kolporterem SA.
• Możliwość podpisania umowy na dostawy towaru z Kolporterem Service.
• Możliwość zakupu sprzętu oraz oprogramowania w Kolporter INFO SA.

Inni dystrybutorzy prasy, z którymi możesz podjąć współpracę to m.in. Ruch www.ruch.com.pl, czy np. HDS Polska Dystrybucja Sp z o.o. www.inmedio.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA