REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Kwiaciarnia jako lokal
Kwiaciarnia jako lokal

REKLAMA

REKLAMA

Kwiaty to towar, który kupuje się w pośpiechu, często w ostatniej chwili. Potrzebny jest więc lokal usytuowany w takim miejscu, które zagwarantuje duży przepływ ludzi, potencjalnych klientów.

Wybór lokalu i położenie

REKLAMA

REKLAMA

Znaleźć dobre miejsce na kwiaciarnię jest bardzo ważnym, jeśli nie najważniejszym punktem w planowanym działaniu. Lokalizacja to podstawa. To co jest potrzebne do przeżycia kwiaciarni to klienci, a zapewnić ich mogą np.: duże osiedle mieszkaniowe, szkoła, kościół, cmentarz.

Trzeba wziąć pod uwagę, że mało prawdopodobne jest znalezienie miejsca w pobliżu którego będą zlokalizowane wszystkie te elementy potencjalnie zapewniające klientów, wtedy musisz zdecydować na co postawić i znaleźć odpowiednie miejsce.

Kwiaciarnie można urządzić w małym kiosku, postawionym za kilkanaście tysięcy złotych. Może to być elegancki, przeszklony pawilon (szacowany koszt może być różny ale trzeba się liczyć iż wybudowanie takiego lokalu to 100-200 tys. zł.). Można też lokal wynajmować za kilka tysięcy złotych (tu ceny kształtują się różnie w zależności od regionu Polski).

Ważne jest jednak to, że im większy lokal tym lepsza możliwość wyeksponowania kwiatów a także możliwość większej i ciekawszej oferty (chociaż to z kolei wiąże się z nakładami finansowymi). Oceń więc rozsądnie swoje możliwości wybierając lokal dla siebie, tak aby potem nie stał pusty.

Wystrój i wnętrze kwiaciarni

Ta kwestia musi być przez Ciebie dobrze przemyślana. Połowa sukcesu to dobry pomysł. Wnętrze kwiaciarni powinno co jakiś czas zaskakiwać. Dlatego też pomyśl o funkcjonalnych meblach (niekoniecznie drogich, mogą to być regały własnej roboty), na których można zmieniać co jakiś czas aranżacje.

Na przykład:
Pokryć czerwonym suknem na Walentynki i przykleić wycięte z papieru serca.
Na Boże Narodzenie położyć białą flizelinę.
Na Wielkanoc przybrać zielonym sizalem i rafią itd.

REKLAMA

Dobre będą meble, które dadzą się łatwo poprzestawiać, odwrócić, przewrócić i już takie czynności zmienią wygląd.
Takie częste zmiany (w gruncie rzeczy tanim kosztem) to świetny chwyt marketingowy. Co chwila zmieniający się wystrój sprawia wrażenie, że tej kwiaciarni naprawdę się powodzi, bo pozwala sobie na takie częste zmiany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy tym wszystkim trzeba pamiętać, że w kwiaciarni panuje duża wilgotność powietrza, często wylewa się woda na meble, trzeba więc rozważyć czy warto inwestować w drogie meble, które prawdopodobnie będą wymagać wymiany za jakiś czas.

Możesz skorzystać np. z oferty mebli sklepowych przygotowywanych również pod indywidualne potrzeby. Ofertę taką znajdziesz np. na stronie www.everestmeble.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA