REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kwiaciarnia - lokal

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kwiaciarnia jako lokal
Kwiaciarnia jako lokal

REKLAMA

REKLAMA

Kwiaty to towar, który kupuje się w pośpiechu, często w ostatniej chwili. Potrzebny jest więc lokal usytuowany w takim miejscu, które zagwarantuje duży przepływ ludzi, potencjalnych klientów.

Wybór lokalu i położenie

REKLAMA

REKLAMA

Znaleźć dobre miejsce na kwiaciarnię jest bardzo ważnym, jeśli nie najważniejszym punktem w planowanym działaniu. Lokalizacja to podstawa. To co jest potrzebne do przeżycia kwiaciarni to klienci, a zapewnić ich mogą np.: duże osiedle mieszkaniowe, szkoła, kościół, cmentarz.

Trzeba wziąć pod uwagę, że mało prawdopodobne jest znalezienie miejsca w pobliżu którego będą zlokalizowane wszystkie te elementy potencjalnie zapewniające klientów, wtedy musisz zdecydować na co postawić i znaleźć odpowiednie miejsce.

Kwiaciarnie można urządzić w małym kiosku, postawionym za kilkanaście tysięcy złotych. Może to być elegancki, przeszklony pawilon (szacowany koszt może być różny ale trzeba się liczyć iż wybudowanie takiego lokalu to 100-200 tys. zł.). Można też lokal wynajmować za kilka tysięcy złotych (tu ceny kształtują się różnie w zależności od regionu Polski).

Ważne jest jednak to, że im większy lokal tym lepsza możliwość wyeksponowania kwiatów a także możliwość większej i ciekawszej oferty (chociaż to z kolei wiąże się z nakładami finansowymi). Oceń więc rozsądnie swoje możliwości wybierając lokal dla siebie, tak aby potem nie stał pusty.

Wystrój i wnętrze kwiaciarni

Ta kwestia musi być przez Ciebie dobrze przemyślana. Połowa sukcesu to dobry pomysł. Wnętrze kwiaciarni powinno co jakiś czas zaskakiwać. Dlatego też pomyśl o funkcjonalnych meblach (niekoniecznie drogich, mogą to być regały własnej roboty), na których można zmieniać co jakiś czas aranżacje.

Na przykład:
Pokryć czerwonym suknem na Walentynki i przykleić wycięte z papieru serca.
Na Boże Narodzenie położyć białą flizelinę.
Na Wielkanoc przybrać zielonym sizalem i rafią itd.

REKLAMA

Dobre będą meble, które dadzą się łatwo poprzestawiać, odwrócić, przewrócić i już takie czynności zmienią wygląd.
Takie częste zmiany (w gruncie rzeczy tanim kosztem) to świetny chwyt marketingowy. Co chwila zmieniający się wystrój sprawia wrażenie, że tej kwiaciarni naprawdę się powodzi, bo pozwala sobie na takie częste zmiany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy tym wszystkim trzeba pamiętać, że w kwiaciarni panuje duża wilgotność powietrza, często wylewa się woda na meble, trzeba więc rozważyć czy warto inwestować w drogie meble, które prawdopodobnie będą wymagać wymiany za jakiś czas.

Możesz skorzystać np. z oferty mebli sklepowych przygotowywanych również pod indywidualne potrzeby. Ofertę taką znajdziesz np. na stronie www.everestmeble.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA