REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 kroków do założenia własnej firmy

7 kroków do założenia własnej firmy / Fot. Fotolia
7 kroków do założenia własnej firmy / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej Polaków decyduje się na założenie własnej firmy. Wiele osób obawia się tego kroku, gdyż boi się odpowiedzialności i formalności z tym związanych. Założenie własnej działalności nie powinno jednak przerażać, wystarczy wykonać 7 prostych kroków, które zwiększą prawdopodobieństwo sukcesu.
  1. Miej swój pomysł i zbadaj jego potencjał.

Najważniejszym zadaniem przy zakładaniu swojej firmy jest stworzenie pomysłu na biznes. Zastanów się, w czym jesteś dobry i co nowego masz do zaoferowania. Pamiętaj jednak, że pomysł to dopiero początek. Postaraj się wykonać skrupulatną analizę rynku nacelowaną na dwie rzeczy. Po pierwsze upewnij się, że Twoja idea jest innowacyjna i nikt inny nie wcielił jej w życie. Po drugie postaraj się określić nisze rynkowe i ocenić potencjalny rynek Twojego produktu.

REKLAMA

  1. Znajdź wspólnika

Praca na własny rachunek jest często olbrzymim wyzwaniem. Warto poszukać godnego zaufania wspólnika, pozwoli to bowiem na podział pracy oraz większe wsparcie w trakcie realizacji projektu. Założenie firmy w dwójkę zmniejszy prawdopodobieństwo, że stracicie motywacje lub wypalicie się, a równocześnie będziecie mogli na bieżącą konfrontować swoje pomysły, dzięki czemu zyskają na jakości.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak założyć własną firmę?

  1. Zadbaj o dokumentacje

Aspektem działalności, który w największym stopniu zniechęca Polaków do rozpoczęcia pracy na własny rachunek jest konieczność radzenia sobie i magazynowania dużej ilości dokumentów. Nie musisz się o to martwić – aplikacje do organizacji dokumentów, (jak np. polski start-up Biuri.pl), pomagają zorganizować dokumenty i przechowywać je w chmurze, dzięki czemu możliwa jest organizacja i dostęp do nich z każdej lokalizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Poszukaj źródeł finansowania

Jednym z ważniejszych aspektów zakładania własnej firmy jest poszukiwanie źródeł finansowania. Staraj się być aktywny i dywersyfikuj dochody. Jest wiele możliwości dofinansowania, możesz skorzystać z funduszy europejskich, venture capital, Aniołów Biznesu, itp.

  1. Przygotuj plan B

Pamiętaj, że ryzyko jest nieodzownym elementem każdego biznesu. Naucz się podchodzić do niego jako do wyzwania, a nie jako do hamulca Twojego rozwoju. Tylko ludzie, którzy ryzykują mają szansę odnieść sukces. Równocześnie staraj się, by wizja ryzyka była motorem do odpowiedzialnego planowania. Przygotuj plan B na wypadek, kiedy coś pójdzie niezgodnie z planem.

8 kroków do założenia własnej firmy w CEIDG

  1. Monitoruj rynek

Monitorowanie rynku, nowych produktów, trendów, działań konkurencji, itp. powinno stać się stałym elementem Twojego planu dnia. Tylko będąc na bieżąco z rynkiem będziesz w stanie reagować na działania konkurencji i tworzyć nowe, lepsze produkty odpowiadające potrzebom klientów. Pamiętaj, że by osiągnąć sukces musisz wiedzieć więcej i być o krok przed konkurencją.

  1. Networking

Najważniejszym zasobem, jaki posiadasz jest Twoja sieć kontaktów społecznych. Wykorzystując networking możesz znaleźć nowych klientów, zatrudniać najlepszych specjalistów i zdobywać najświeższe wiadomości na temat swojej branży. Pamiętaj o „sile słabych więzi” -  najwięcej korzyści biznesowych przynosi szeroka sieć bardziej powierzchownych kontaktów społecznych, w porównaniu z wąską siecią bardzo bliskich kontaktów.

Jak założyć firmę na próbę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Harmonique PR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA