REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 kroków do założenia własnej firmy

Subskrybuj nas na Youtube
7 kroków do założenia własnej firmy / Fot. Fotolia
7 kroków do założenia własnej firmy / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej Polaków decyduje się na założenie własnej firmy. Wiele osób obawia się tego kroku, gdyż boi się odpowiedzialności i formalności z tym związanych. Założenie własnej działalności nie powinno jednak przerażać, wystarczy wykonać 7 prostych kroków, które zwiększą prawdopodobieństwo sukcesu.
  1. Miej swój pomysł i zbadaj jego potencjał.

Najważniejszym zadaniem przy zakładaniu swojej firmy jest stworzenie pomysłu na biznes. Zastanów się, w czym jesteś dobry i co nowego masz do zaoferowania. Pamiętaj jednak, że pomysł to dopiero początek. Postaraj się wykonać skrupulatną analizę rynku nacelowaną na dwie rzeczy. Po pierwsze upewnij się, że Twoja idea jest innowacyjna i nikt inny nie wcielił jej w życie. Po drugie postaraj się określić nisze rynkowe i ocenić potencjalny rynek Twojego produktu.

REKLAMA

  1. Znajdź wspólnika

Praca na własny rachunek jest często olbrzymim wyzwaniem. Warto poszukać godnego zaufania wspólnika, pozwoli to bowiem na podział pracy oraz większe wsparcie w trakcie realizacji projektu. Założenie firmy w dwójkę zmniejszy prawdopodobieństwo, że stracicie motywacje lub wypalicie się, a równocześnie będziecie mogli na bieżącą konfrontować swoje pomysły, dzięki czemu zyskają na jakości.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak założyć własną firmę?

  1. Zadbaj o dokumentacje

Aspektem działalności, który w największym stopniu zniechęca Polaków do rozpoczęcia pracy na własny rachunek jest konieczność radzenia sobie i magazynowania dużej ilości dokumentów. Nie musisz się o to martwić – aplikacje do organizacji dokumentów, (jak np. polski start-up Biuri.pl), pomagają zorganizować dokumenty i przechowywać je w chmurze, dzięki czemu możliwa jest organizacja i dostęp do nich z każdej lokalizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Poszukaj źródeł finansowania

Jednym z ważniejszych aspektów zakładania własnej firmy jest poszukiwanie źródeł finansowania. Staraj się być aktywny i dywersyfikuj dochody. Jest wiele możliwości dofinansowania, możesz skorzystać z funduszy europejskich, venture capital, Aniołów Biznesu, itp.

  1. Przygotuj plan B

Pamiętaj, że ryzyko jest nieodzownym elementem każdego biznesu. Naucz się podchodzić do niego jako do wyzwania, a nie jako do hamulca Twojego rozwoju. Tylko ludzie, którzy ryzykują mają szansę odnieść sukces. Równocześnie staraj się, by wizja ryzyka była motorem do odpowiedzialnego planowania. Przygotuj plan B na wypadek, kiedy coś pójdzie niezgodnie z planem.

8 kroków do założenia własnej firmy w CEIDG

  1. Monitoruj rynek

Monitorowanie rynku, nowych produktów, trendów, działań konkurencji, itp. powinno stać się stałym elementem Twojego planu dnia. Tylko będąc na bieżąco z rynkiem będziesz w stanie reagować na działania konkurencji i tworzyć nowe, lepsze produkty odpowiadające potrzebom klientów. Pamiętaj, że by osiągnąć sukces musisz wiedzieć więcej i być o krok przed konkurencją.

  1. Networking

Najważniejszym zasobem, jaki posiadasz jest Twoja sieć kontaktów społecznych. Wykorzystując networking możesz znaleźć nowych klientów, zatrudniać najlepszych specjalistów i zdobywać najświeższe wiadomości na temat swojej branży. Pamiętaj o „sile słabych więzi” -  najwięcej korzyści biznesowych przynosi szeroka sieć bardziej powierzchownych kontaktów społecznych, w porównaniu z wąską siecią bardzo bliskich kontaktów.

Jak założyć firmę na próbę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Harmonique PR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA