REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Networking – czy warto skorzystać przy poszukiwaniu pracy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Juźwiuk

REKLAMA

Obecnie najbardziej popularne jest poszukiwanie pracy za pomocą Internetu. Osoby bezrobotne najczęściej wybierają oferty zamieszczane przez pracodawców w sieci. Jest to najprostszy sposób na znalezienie odpowiedniej oferty. Czym jest zatem networking?

Poszukiwanie pracy to codzienna walka, z którą zmaga się wiele osób. Osoby bezrobotne bardzo często rozpoczynają swój dzień od przejrzenia ofert pracy dostępnych w Internecie oraz rozesłania swoich aplikacji. Niestety, pracodawcy publikujący propozycje zatrudnienia na popularnych serwisach z pracą otrzymują w odpowiedzi tysiące aplikacji, co bardzo często powoduje, że nie są w stanie dokładnie im się przyjrzeć.

REKLAMA

REKLAMA

Budowa sieci kontaktów

Co ciekawe, większość ofert pracy w ogóle nie jest publikowana. Pracowników znajduje się za pośrednictwem tzw. poczty pantoflowej. Dlatego też metodą poszukiwania pracy, obecnie najbardziej polecaną przez doradców zawodowych, jest networking. W ten sposób sugeruje się powrót do korzeni poszukiwania pracy, czyli do bezpośredniej rozmowy z drugim człowiekiem, a nie do  korzystania tylko z pośredniej formy komunikacji, jaką jest Internet.

Sieć przyjaciół, dalszej rodziny, byłych współpracowników oraz dalekich znajomych może być znakomitym źródłem wiedzy o aktualnych ofertach pracy. Osobom, które mogą pochwalić się szerokim gronem przyjaciół i rodziny, kontakt oraz poinformowanie ich o tym, że poszukują  pracy i potrzebują  w tym względzie pomocy, nie powinien sprawić problemu. Z kolei ci, którzy nie mają zbyt wielu bliskich przyjaciół i mają niezbyt liczną rodzinę, mogą czuć się nieswojo, prosząc innych, najczęściej dalekich znajomych, o pomoc, tym samym dzieląc się z nimi szczegółami na temat swojej, trudnej sytuacji zawodowej.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Savoir-vivre przy szukaniu pracy

Wszystko zależy od tego, w jaki sposób osoba szukająca pracy zdecyduje się zwrócić o pomoc. Najważniejsze to pamiętać, aby unikać pytania wprost, czy dana osoba mogłaby nam pomóc w znalezieniu pracy. Najlepszym sposobem jest opowiedzenie o sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy i zapytanie, czy nasza znajoma nie słyszał o naborze na odpowiednie stanowisko lub czy mogłaby podać dane kontaktowe do kogoś, kto najprawdopodobniej będzie miał taką wiedzę. W sytuacji szukania pracy nie powinno  być miejsca na wątpliwości czy wahanie, jak też na obawy przed poproszeniem o pomoc – ludzie najczęściej lubią pomagać innym, gdyż to daje im dużą satysfakcję. Poza tym większość z nas rozumie jak ciężka jest sytuacja osób bezrobotnych, szukających pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlatego też, zamiast przesiadywać godzinami przed komputerem w poszukiwaniu nowych ofert pracy, czasem warto wyjść, spotkać się z przyjaciółmi, zarówno obecnymi, jak też i tymi, z którymi kontakt urwał się jakiś czas temu. Odświeżenie znajomości może być bezcennym krokiem w kierunku znalezienia pracy.

Zobacz również: Spory wynikające ze stosunku pracy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA