REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Networking – czy warto skorzystać przy poszukiwaniu pracy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Juźwiuk

REKLAMA

Obecnie najbardziej popularne jest poszukiwanie pracy za pomocą Internetu. Osoby bezrobotne najczęściej wybierają oferty zamieszczane przez pracodawców w sieci. Jest to najprostszy sposób na znalezienie odpowiedniej oferty. Czym jest zatem networking?

Poszukiwanie pracy to codzienna walka, z którą zmaga się wiele osób. Osoby bezrobotne bardzo często rozpoczynają swój dzień od przejrzenia ofert pracy dostępnych w Internecie oraz rozesłania swoich aplikacji. Niestety, pracodawcy publikujący propozycje zatrudnienia na popularnych serwisach z pracą otrzymują w odpowiedzi tysiące aplikacji, co bardzo często powoduje, że nie są w stanie dokładnie im się przyjrzeć.

REKLAMA

Budowa sieci kontaktów

REKLAMA

Co ciekawe, większość ofert pracy w ogóle nie jest publikowana. Pracowników znajduje się za pośrednictwem tzw. poczty pantoflowej. Dlatego też metodą poszukiwania pracy, obecnie najbardziej polecaną przez doradców zawodowych, jest networking. W ten sposób sugeruje się powrót do korzeni poszukiwania pracy, czyli do bezpośredniej rozmowy z drugim człowiekiem, a nie do  korzystania tylko z pośredniej formy komunikacji, jaką jest Internet.

Sieć przyjaciół, dalszej rodziny, byłych współpracowników oraz dalekich znajomych może być znakomitym źródłem wiedzy o aktualnych ofertach pracy. Osobom, które mogą pochwalić się szerokim gronem przyjaciół i rodziny, kontakt oraz poinformowanie ich o tym, że poszukują  pracy i potrzebują  w tym względzie pomocy, nie powinien sprawić problemu. Z kolei ci, którzy nie mają zbyt wielu bliskich przyjaciół i mają niezbyt liczną rodzinę, mogą czuć się nieswojo, prosząc innych, najczęściej dalekich znajomych, o pomoc, tym samym dzieląc się z nimi szczegółami na temat swojej, trudnej sytuacji zawodowej.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Savoir-vivre przy szukaniu pracy

REKLAMA

Wszystko zależy od tego, w jaki sposób osoba szukająca pracy zdecyduje się zwrócić o pomoc. Najważniejsze to pamiętać, aby unikać pytania wprost, czy dana osoba mogłaby nam pomóc w znalezieniu pracy. Najlepszym sposobem jest opowiedzenie o sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy i zapytanie, czy nasza znajoma nie słyszał o naborze na odpowiednie stanowisko lub czy mogłaby podać dane kontaktowe do kogoś, kto najprawdopodobniej będzie miał taką wiedzę. W sytuacji szukania pracy nie powinno  być miejsca na wątpliwości czy wahanie, jak też na obawy przed poproszeniem o pomoc – ludzie najczęściej lubią pomagać innym, gdyż to daje im dużą satysfakcję. Poza tym większość z nas rozumie jak ciężka jest sytuacja osób bezrobotnych, szukających pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlatego też, zamiast przesiadywać godzinami przed komputerem w poszukiwaniu nowych ofert pracy, czasem warto wyjść, spotkać się z przyjaciółmi, zarówno obecnymi, jak też i tymi, z którymi kontakt urwał się jakiś czas temu. Odświeżenie znajomości może być bezcennym krokiem w kierunku znalezienia pracy.

Zobacz również: Spory wynikające ze stosunku pracy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA