REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak utrzymać się na stanowisku w kryzysie?

Agnieszka Juźwiuk

REKLAMA

W dobie pogłębiającego się kryzysu gospodarczego wiele osób obawia się utraty swojego stanowiska pracy. Częste redukcje zatrudnienia w firmach powodują ogólne poruszenie i niezadowolenie. Aby utrzymać się na stanowisku w kryzysie i zmniejszyć ryzyko jego utraty, sami pracownicy powinni podjąć odpowiednie kroki. Jakie?

Większość osób, które obawiają się utraty pracy, próbuje w jakiś sposób przewidzieć decyzję szefa w zakresie zwolnień. Czasami jednak trudno znaleźć przyczyny redukcji zatrudnienia, patrząc na całą sytuację z punktu widzenia pracownika. Bez wglądu do wyników finansowych, dokładnych analiz i raportów, przeciętnemu podwładnemu trudno jest obiektywnie ocenić decyzję kierownictwa. Wśród pracowników często panuje powszechne przekonanie , że gdy dochodzi do redukcji zatrudnienia w danej firmie, oni nie mogą zrobić nic, aby wpłynąć na decyzję szefa. Jednak jest kilka sposobów, które pomogą nie tylko zrobić dobre wrażenie na pracodawcy, ale także przełożą się na lepsze funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa, co może wpłynąć na ograniczenie redukcji zatrudnienia.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Networking pomocny w poszukiwaniu pracy

Identyfikacja z firmą

Przede wszystkim należy się identyfikować z firmą, w której się pracuje – niech cele, wartości i priorytety firmy staną się również Twoimi. Co za tym idzie, nie trzymaj się z grupą osób ciągle narzekających, krytykujących szefa i firmową politykę. Bądź pozytywnie nastawiony i w ten sposób wywołuj pozytywną energię u pozostałych pracowników. To dodatkowo zwiększy Twoją satysfakcję z pracy – pozytywna energia generuje entuzjazm do pracy, w przeciwieństwie do ciągłego narzekania, którego wynikiem jest utrata motywacji.

Dobra organizacja pracy

Staraj się dokładnie i szczegółowo organizować swój czas w pracy. Planuj zajęcia na następny dzień. Każdemu z zawodowych obowiązków nadaj określony priorytet, decydując w ten sposób, w jakiej kolejności będziesz je wykonywać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejną cechą, nad którą warto popracować, jest zaradność. Jeśli przytrafi Ci się coś nieprzewidzianego, najpierw przemyśl wszelkie tego aspekty. Jeśli zdecydujesz się poinformować o danym zdarzeniu swojego szefa, pamiętaj, żeby mieć przygotowane już jakieś rozwiązania.

Pamiętając o tym, że obecna sytuacja gospodarcza wymaga od firm umiejętności ciągłego przystosowywania się do potrzeb rynku, również bądź elastyczny w stosunku do swoich obowiązków, niech nowe sytuacje Cię nie zaskakują.

Istnieje szansa, że korzystając z wyżej opisanych sugestii zwiększysz szansę na utrzymanie zatrudnienia, a Twój poziom motywacji i satysfakcji z wykonywanej pracy wzrośnie.

Zobacz również: Wysokość wynagrodzenia pracownika zatrudnionego ponownie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA