REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak utrzymać się na stanowisku w kryzysie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Juźwiuk

REKLAMA

W dobie pogłębiającego się kryzysu gospodarczego wiele osób obawia się utraty swojego stanowiska pracy. Częste redukcje zatrudnienia w firmach powodują ogólne poruszenie i niezadowolenie. Aby utrzymać się na stanowisku w kryzysie i zmniejszyć ryzyko jego utraty, sami pracownicy powinni podjąć odpowiednie kroki. Jakie?

Większość osób, które obawiają się utraty pracy, próbuje w jakiś sposób przewidzieć decyzję szefa w zakresie zwolnień. Czasami jednak trudno znaleźć przyczyny redukcji zatrudnienia, patrząc na całą sytuację z punktu widzenia pracownika. Bez wglądu do wyników finansowych, dokładnych analiz i raportów, przeciętnemu podwładnemu trudno jest obiektywnie ocenić decyzję kierownictwa. Wśród pracowników często panuje powszechne przekonanie , że gdy dochodzi do redukcji zatrudnienia w danej firmie, oni nie mogą zrobić nic, aby wpłynąć na decyzję szefa. Jednak jest kilka sposobów, które pomogą nie tylko zrobić dobre wrażenie na pracodawcy, ale także przełożą się na lepsze funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa, co może wpłynąć na ograniczenie redukcji zatrudnienia.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Networking pomocny w poszukiwaniu pracy

Identyfikacja z firmą

Przede wszystkim należy się identyfikować z firmą, w której się pracuje – niech cele, wartości i priorytety firmy staną się również Twoimi. Co za tym idzie, nie trzymaj się z grupą osób ciągle narzekających, krytykujących szefa i firmową politykę. Bądź pozytywnie nastawiony i w ten sposób wywołuj pozytywną energię u pozostałych pracowników. To dodatkowo zwiększy Twoją satysfakcję z pracy – pozytywna energia generuje entuzjazm do pracy, w przeciwieństwie do ciągłego narzekania, którego wynikiem jest utrata motywacji.

Dobra organizacja pracy

Staraj się dokładnie i szczegółowo organizować swój czas w pracy. Planuj zajęcia na następny dzień. Każdemu z zawodowych obowiązków nadaj określony priorytet, decydując w ten sposób, w jakiej kolejności będziesz je wykonywać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejną cechą, nad którą warto popracować, jest zaradność. Jeśli przytrafi Ci się coś nieprzewidzianego, najpierw przemyśl wszelkie tego aspekty. Jeśli zdecydujesz się poinformować o danym zdarzeniu swojego szefa, pamiętaj, żeby mieć przygotowane już jakieś rozwiązania.

Pamiętając o tym, że obecna sytuacja gospodarcza wymaga od firm umiejętności ciągłego przystosowywania się do potrzeb rynku, również bądź elastyczny w stosunku do swoich obowiązków, niech nowe sytuacje Cię nie zaskakują.

Istnieje szansa, że korzystając z wyżej opisanych sugestii zwiększysz szansę na utrzymanie zatrudnienia, a Twój poziom motywacji i satysfakcji z wykonywanej pracy wzrośnie.

Zobacz również: Wysokość wynagrodzenia pracownika zatrudnionego ponownie

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA