REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak utrzymać się na stanowisku w kryzysie?

Agnieszka Juźwiuk

REKLAMA

W dobie pogłębiającego się kryzysu gospodarczego wiele osób obawia się utraty swojego stanowiska pracy. Częste redukcje zatrudnienia w firmach powodują ogólne poruszenie i niezadowolenie. Aby utrzymać się na stanowisku w kryzysie i zmniejszyć ryzyko jego utraty, sami pracownicy powinni podjąć odpowiednie kroki. Jakie?

Większość osób, które obawiają się utraty pracy, próbuje w jakiś sposób przewidzieć decyzję szefa w zakresie zwolnień. Czasami jednak trudno znaleźć przyczyny redukcji zatrudnienia, patrząc na całą sytuację z punktu widzenia pracownika. Bez wglądu do wyników finansowych, dokładnych analiz i raportów, przeciętnemu podwładnemu trudno jest obiektywnie ocenić decyzję kierownictwa. Wśród pracowników często panuje powszechne przekonanie , że gdy dochodzi do redukcji zatrudnienia w danej firmie, oni nie mogą zrobić nic, aby wpłynąć na decyzję szefa. Jednak jest kilka sposobów, które pomogą nie tylko zrobić dobre wrażenie na pracodawcy, ale także przełożą się na lepsze funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa, co może wpłynąć na ograniczenie redukcji zatrudnienia.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Networking pomocny w poszukiwaniu pracy

Identyfikacja z firmą

Przede wszystkim należy się identyfikować z firmą, w której się pracuje – niech cele, wartości i priorytety firmy staną się również Twoimi. Co za tym idzie, nie trzymaj się z grupą osób ciągle narzekających, krytykujących szefa i firmową politykę. Bądź pozytywnie nastawiony i w ten sposób wywołuj pozytywną energię u pozostałych pracowników. To dodatkowo zwiększy Twoją satysfakcję z pracy – pozytywna energia generuje entuzjazm do pracy, w przeciwieństwie do ciągłego narzekania, którego wynikiem jest utrata motywacji.

Dobra organizacja pracy

Staraj się dokładnie i szczegółowo organizować swój czas w pracy. Planuj zajęcia na następny dzień. Każdemu z zawodowych obowiązków nadaj określony priorytet, decydując w ten sposób, w jakiej kolejności będziesz je wykonywać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejną cechą, nad którą warto popracować, jest zaradność. Jeśli przytrafi Ci się coś nieprzewidzianego, najpierw przemyśl wszelkie tego aspekty. Jeśli zdecydujesz się poinformować o danym zdarzeniu swojego szefa, pamiętaj, żeby mieć przygotowane już jakieś rozwiązania.

Pamiętając o tym, że obecna sytuacja gospodarcza wymaga od firm umiejętności ciągłego przystosowywania się do potrzeb rynku, również bądź elastyczny w stosunku do swoich obowiązków, niech nowe sytuacje Cię nie zaskakują.

Istnieje szansa, że korzystając z wyżej opisanych sugestii zwiększysz szansę na utrzymanie zatrudnienia, a Twój poziom motywacji i satysfakcji z wykonywanej pracy wzrośnie.

Zobacz również: Wysokość wynagrodzenia pracownika zatrudnionego ponownie

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA