Korzystanie z samochodu służbowego do celów prywatnych zawsze budziło wątpliwości podatników i było przedmiotem szczególnej uwagi organów podatkowych. Wprowadzenie od 1 stycznia 2015 r. ryczałtowego przychodu dla pracownika, któremu samochód jest udostępniany nieodpłatnie, po raz kolejny wywołało wiele pytań. W związku z wejściem w życie nowych przepisów podatnicy zastanawiają się nie tylko, jak ustalać przychód pracownika, ale czy podlega on oskładkowaniu (i w jakiej wysokości), jak rozliczać koszty używania takiego samochodu, czy ryczałt za korzystanie z samochodu podlega VAT i jak zaksięgować te zdarzenia.
Spółka cywilna jest szczególną formą prowadzenia działalności gospodarczej, nie posiada bowiem osobowości prawnej, natomiast przedsiębiorcami są jej wspólnicy (zarejestrowani jako osoby prowadzące działalność gospodarczą), niejednokrotnie spokrewnieni. Z tego względu takie zdarzenie, jak śmierć wspólnika, budzi wiele wątpliwości prawnopodatkowych, w tym także związanych z dalszym bytem prawnym samej spółki.
Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?
Na rynku pojawiła się nowa publikacja dla przedsiębiorców pt.: „To Twoja Firma. 12 kroków do sukcesu”. Książka – wydana przez One Press - składa się z dwunastu rozdziałów napisanych przez ludzi biznesu, praktyków i dziennikarzy. Tematyka dotyczy wielu aspektów prowadzenia firmy - od zakładania działalności gospodarczej, poprzez pozyskiwanie kapitału, inwestowanie nadwyżek finansowych, zarządzanie ludźmi, marketing, networking i sprzedaż. Książka jest już dostępna w księgarniach w całej Polsce. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl
W ostatnich latach (2012-2015) handel detaliczny wzrósł o 1,3%, dynamika wzrostu powoli poprawia się. Znaczny wzrost ocenia się (GUS) w zakresie rentowności i wartości dodanej dla zagospodarowanego kapitału. Firmy unikają dalszych, nowych inwestycji. Poziom wykorzystania zasobów wzrasta. Ważnym czynnikiem zmian na rynku detalicznym jest budowa i zmiany we współpracy z producentami. Budowa handlu zagranicznego, konkurencji w szerokiej skali jest głównym hamulcem i ograniczeniem dla wielu sklepów detalicznych. Równocześnie znacznie wzrosło zainteresowanie i wartość handlu w supermarketach, sklepach wielkopowierzchniowych z udziałem oferty zagranicznej.