REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja "Fuzje i Przejęcia 2016 - transakcje restrukturyzacyjne w nowych realiach gospodarczych. Wyzwania i nowe możliwości dla organizacji"

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.
Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.
Konferencja
Konferencja "Fuzje i Przejęcia 2016 - transakcje restrukturyzacyjne w nowych realiach gospodarczych. Wyzwania i nowe możliwości dla organizacji", Warszawa, 29 lutego - 1 marca 2016, Hotel Novotel Centrum

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy do udziału w konferencji "Fuzje i Przejęcia 2016 - transakcje restrukturyzacyjne w nowych realiach gospodarczych. Wyzwania i nowe możliwości dla organizacji", która odbędzie się w dniach 29 lutego - 1 marca 2016 r. w Warszawie. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

Konferencja "Fuzje i Przejęcia 2016 - transakcje restrukturyzacyjne w nowych realiach gospodarczych. Wyzwania i nowe możliwości dla organizacji"

REKLAMA

REKLAMA

Warszawa, 29 lutego - 1 marca 2016, Hotel Novotel Centrum

O konferencji

Z raportu Central and South Eastern Europe wynika, że Polska jest w pierwszej trójce państw Europy Środkowej i Wschodniej pod względem ilości przeprowadzonych transakcji fuzji i przejęć, np. w roku 2012 doszło do 276 tego typu transakcji o łącznej wartości 8,02 mld USD. Podobnie było w roku 2014. Inwestorzy konsolidujący aktywa nie przejmowali się marazmem panującym na rynku giełdowym. Podobny trend utrzymuje się na rynku globalnym, w ubiegłym roku zawarto ponad 3,2 tys. transakcji fuzji i przejęć o wartości 3,12 bln dolarów, co oznacza wzrosty odpowiednio o 45 proc. i 70 proc. To najlepszy rok od ośmiu lat, a transakcjom sprzyjało środowisko niskich stóp procentowych, dostępność do finansowania i stabilność na rynkach finansowych.

Konferencja Fuzje i Przejęcia 2016, organizowana jest przez kancelarię Russell Bedford w partnerstwie z KKP Poland oraz kancelarią Dziewa i Rutyna.

REKLAMA

Podczas tegorocznej edycji po raz pierwszy przedstawione zostaną:

  • Planowanie transakcji restrukturyzacyjnych
  • Kluczowe problemy prawne związane z połączeniem i podziałem spółek prawa handlowego
  • Aspekty bilansowe zdarzeń restrukturyzacyjnych
  • Aspekty podatkowe zdarzeń restrukturyzacyjnych: połączeń, podziałów i wydzieleń aportowych
  • Kluczowe problemy związane z rozliczeniem połączeń i podziałów spółek w świetle polskiego prawa bilansowego
  • Praktyka stosowania MSR i MSSF w przypadku połączeń, podziałów i wydzieleń aportowych
  • Nowe przepisy podatkowe mające kluczowy wpływ na planowanie zdarzeń restrukturyzacyjnych. Aspekty podatkowe uznania zespołu aktywów za zorganizowaną część przedsiębiorstwa
  • Najistotniejsze ryzyka oraz korzyści związane z planowaną transakcją połączenia podziału lub wydzielenia aportowego

W trakcie konferencji "Fuzje i Przejęcia" zaproszeni Eksperci odpowiedzą Państwu na pytania związane z przejęciem i łączeniem spółek oraz pomogą uniknąć szeregu pułapek i błędów. Dowiecie się Państwo, jak skutecznie zorganizować i przeprowadzić proces fuzji czy przejęcia, począwszy od podjęcia decyzji aż do końcowej realizacji. Udział w konferencji będzie również doskonała okazją, aby spotkać się z praktykami – przedstawicielami firm, które z powodzeniem zrealizowały transakcje M&A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do udziału w konferencji zapraszamy

  • Prezesów i Członków Zarządu
  • Dyrektorów ds. Strategii, Rozwoju i Inwestycji
  • Dyrektorów Finansowych
  • Dyrektorów Zarządzających

Prelegenci

dr Andrzej Dmowski

Partner Zarządzający Russell Bedford, Adwokat, Doradca Podatkowy,Certified Public Accountant – Biegły Rewident w Irlandii, Certified Fraud Examiner - Biegły ds. Wykrywania Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych, Certified Internal Controls Auditor - Międzynarodowy Audytor Wewnętrzny. Doktor z zakresu prawa finansowego, absolwent University of Cambridge - British Centre for English and European Legal Studies - Faculty of Law and Administration, absolwent i stypendysta Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w rozliczeniach transakcji między podmiotami powiązanymi - transfer pricing, aspektach prawno-podatkowych M&A oraz zagadnieniach dotyczących pochodnych instrumentów finansowych.

Monika Drab-Grotowska

Radca prawny od 2004 roku, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego.  Karierę zawodową rozpoczęła od pracy w Departamencie Domów Maklerskich Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (obecnej Komisji Nadzoru Finansowego), gdzie prowadziła postępowania administracyjne od przesłuchań po uczestnictwo w rozprawie. Następnie, była Zastępcą Dyrektora Zespołu Kontroli Wewnętrznej i Finansowej w Agencji Prywatyzacji. W lutym 2001 r. ukazała się książka, której jest współautorką, zatytułowana „Papiery wartościowe i prawa pochodne – aspekty prawne i rachunkowe”. Doświadczenie zawodowe zdobywała także, zasiadając w radach nadzorczych (będąc niejednokrotnie przewodniczącą) firm takich jak: „Daewoo Engineering & Construction Poland Sp. z o. o.” z siedzibą w Warszawie (lipiec 2001 r. - maj 2002r .), „Pilmet S.A.” z siedzibą we Wrocławiu (marzec 2002 r. - luty 2003 r.), „Huta Szkła Ujście S.A.” z siedzibą w Ujściu (listopad 2003 r. - czerwiec 2004 r.), a także zarządzając spółką inwestycyjną (luty 2003 r. - sierpień 2004 r.).  Wiedza merytoryczna poparta doświadczeniem sprawia, że jest wykładowcą, prelegentem na wielu konferencjach i szkoleniach. Obecnie jest partnerem w kancelarii prawnej Drab-Grotowska, Juszczyńska, Achler Sp. p.

dr Roman Seredyński

Doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z  MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA. Autor  licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości.

Paweł Dymlang

Prawnik, doradca podatkowy. Trener i wykładowca z prawa podatkowego; specjalizacja: podatek od towarów i usług, podatek dochodowy. Obecnie prowadzący własną kancelarię doradztwa podatkowego. Poprowadzonych blisko 1000 szkoleń otwartych i zamkniętych. Autor licznych publikacji prasowych i książkowych.

Grzegorz Błaszkowski

Partner Zarządzający odpowiedzialny za Departament Audytu i Usług Poświadczających. Absolwent kierunku Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, biegły rewident oraz członek ACCA. Przez ponad 10 lat związany z wiodącymi firmami konsultingowymi (KPMG, Ernst & Young). Był zaangażowany w projekty wykonywane dla wielu międzynarodowych korporacji i grup kapitałowych, w tym także podmiotów notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W latach 2009-2010 uczestniczył w pracach zespołu ACCA i Polskiego Instytutu Dyrektorów w zakresie przygotowania Kodeksu Dobrych Praktyk dla Komitetów Audytu. Obecnie z ramienia Banku Światowego modernizuje system nadzoru i zapewnienia jakości pracy biegłych rewidentów stosowany przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów. Jest także autorem i współautorem licznych publikacji prasowych z zakresu sprawozdawczości finansowej i doradztwa oraz współautorem podręcznika dla członków Rad Nadzorczych „KOMITET AUDYTU – pierwsze kroki”. Posiada bogate doświadczenie w zakresie badań i przeglądów sprawozdań finansowych, wykonywanych w oparciu o polskie i międzynarodowe standardy sprawozdawczości i rewizji finansowej, raportów specjalnego przeznaczenia oraz innych pokrewnych usług doradczych i poświadczających.

Jarosław Dziewa

Doradca podatkowy /nr wpisu: 4702/, uznany autorytet w dziedzinie opodatkowania obrotu wierzytelnościami, specjalizujący się również w zmianach właścicielskich przedsiębiorstw i ich restrukturyzacją, w zakresie optymalizacji i planowania podatkowego, opodatkowaniem transakcji związanych z obrotem nieruchomościami, a także w postępowaniach podatkowych w zakresie cen transferowych. Posiada bogate doświadczenie w opracowywaniu umów w obrocie gospodarczym oraz w pracach Rad Nadzorczych spółek kapitałowych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz spółek z udziałem Skarbu Państwa. Doradztwem podatkowym zajmuje się od 1992 r.; biegły rzeczoznawca w dziedzinie doradztwa podatkowego; autor artykułów i publikacji, a także wykładowca w dziedzinie podatków; Partner w Kancelarii Prawnej Majchrzak Brandt Dziewa i Wspólnicy w Poznaniu oraz wspólnik w Kancelarii Doradztwa Podatkowego „Dziewa & Rutyna” Sp. j. w Legnicy.

Program

Dzień I

  • 9:30 - 10:00 Rejestracja uczestników oraz kawa powitalna
  • 10:00 - 10:10 Przywitanie uczestników
  • 11:15 - 12:15 Kluczowe problemy prawne związane z połączeniem i podziałem spółek prawa handlowego - Monika Drab-Grotowska
  • 12:15 - 12:30 Przerwa kawowa
  • 12:30 - 13:30 Aspekty bilansowe zdarzeń restrukturyzacyjnych - Grzegorz Błaszkowski
  • 13:30 - 14:30 Lunch
  • 14:30 - 16:00 Aspekty podatkowe zdarzeń restrukturyzacyjnych: połączeń, podziałów i wydzieleń aportowych - Paweł Dymlang

Dzień II

  • 9:30 - 10:00 Rejestracja uczestników i kawa powitalna
  • 10:00 - 11:00 Kluczowe problemy związane z rozliczeniem połączeń i podziałów spółek w świetle polskiego prawa bilansowego - moduł I - dr Roman Seredyński
  • 11:00 - 12:00 Praktyka stosowania MSR i MSSF w przypadku połączeń, podziałów i wydzieleń aportowych - moduł II - dr Roman Seredyński
  • 12:00 - 12:15 Przerwa kawowa
  • 12:15 - 13:30 Nowe przepisy podatkowe mające kluczowy wpływ na planowanie zdarzeń restrukturyzacyjnych. Aspekty podatkowe uznania zespołu aktywów za zorganizowaną część przedsiębiorstwa - Jarosław Dziewa
  • 13:30 - 14:30 Lunch
  • 14:30 - 15:50 Najistotniejsze ryzyka oraz korzyści związane z planowaną transakcją połączenia podziału lub wydzielenia aportowego - dr Andrzej Dmowski
  • 15.50 – 16.00 Podsumowanie konferencji

Zapisz się on-line

Więcej szczegółów na stronie: http://www.konferencjafuzje.pl/

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA